Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup gaat opeens naar hond ruiken
Moderator: moderatorteam
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
Re: Pup gaat opeens naar hond ruiken
Ohhh, die pup is om op te vreten, of ie nou helemaal okselfris is of niet 
- janeway
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
hier een pup van 6 mnd.. De tijd van het wisselen was ook de tijd dat hij zijn pup vacht kwijtraakte en ook meer hond werd incl luchtjes. Stinken uit zijn bek natuurlijk.. Niet te harden maar gelukkig is het gebit klaar en ruikt ie al een stuk beter. Zijn vacht wordt langharig maar ruikt tja naar een beetje hond. Echt stinken doet ie niet. Zelfs als ie in een stink sloot gelegen heeft is het de volgende dag weer normaal. We hebben hem 1 keer gewassen toen hij hier nog geen 2 weken was. Hij lag bij ons in het kroosvijvertje en stonk enorm. Daarna nooit meer een kraan van dichtbij gezien.
Gewoon niet elke keer wassen. Dan hoeft zijn huid niet zo hard te werken.
Hij heeft wel een enorme boeven kop zo op de foto
Gewoon niet elke keer wassen. Dan hoeft zijn huid niet zo hard te werken.
Hij heeft wel een enorme boeven kop zo op de foto
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
En met deze wijze woorden is het topic gesloten... of is er nog iemand die hier tegenin wil/durft te gaanNanna schreef:Niet-bewerkelijke vachten ( dus nu heb ik het niet over een Bobtail oid) moet je gewoon van af blijven.alm@ schreef:mosquito1980 schreef:Een collega van mij heeft een teckel die ze elke week wast en borstelt en ontzettend mee ziet te pielen. Hij heeft ook de hele tijd huidproblemen en stinkt een uur in de wind![]()
Dan vraagt ze mij om raad, de enige raad die ik haar geef is: laat dat beest toch met rust. Maar ja, ze luistert helaas niet![]()
Het beest krijgt medicijnen en verschillende zalfjes voor zijn huid, die helpen dus niets.
ik kreeg van Nanna strenge instructies Frodo maar eens in de maand te borstelen en dat is het dan. Ik heb hem één keer gewassen maar toen was hij in een niet harden olie-achtige substantie gerold. Het leek wel naar rotte vis stinkende slaolie
Net als oren, daar moet je ook niet in gaan zitten frotten. En bij jezelf moet je niet in de weer met die idiote intiemsprays, now that we are on the subject. Af-blij-ven.
Mijn langhaar Collie borstel ik 1x per week, als ie geluk heeft. Hij gaat klittenloos door het leven en glanst als een drol in de maneschijn. Tengels thuishouden is dus de boodschap.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Eh neemosquito1980 schreef:En met deze wijze woorden is het topic gesloten... of is er nog iemand die hier tegenin wil/durft te gaanNanna schreef:Niet-bewerkelijke vachten ( dus nu heb ik het niet over een Bobtail oid) moet je gewoon van af blijven.alm@ schreef:mosquito1980 schreef:Een collega van mij heeft een teckel die ze elke week wast en borstelt en ontzettend mee ziet te pielen. Hij heeft ook de hele tijd huidproblemen en stinkt een uur in de wind![]()
Dan vraagt ze mij om raad, de enige raad die ik haar geef is: laat dat beest toch met rust. Maar ja, ze luistert helaas niet![]()
Het beest krijgt medicijnen en verschillende zalfjes voor zijn huid, die helpen dus niets.
ik kreeg van Nanna strenge instructies Frodo maar eens in de maand te borstelen en dat is het dan. Ik heb hem één keer gewassen maar toen was hij in een niet harden olie-achtige substantie gerold. Het leek wel naar rotte vis stinkende slaolie
Net als oren, daar moet je ook niet in gaan zitten frotten. En bij jezelf moet je niet in de weer met die idiote intiemsprays, now that we are on the subject. Af-blij-ven.
Mijn langhaar Collie borstel ik 1x per week, als ie geluk heeft. Hij gaat klittenloos door het leven en glanst als een drol in de maneschijn. Tengels thuishouden is dus de boodschap.![]()

- Dorine.
- Actief
- Contacteer:
Haha nee zeker niet, ik ben het er ook helemaal mee eens! De natuur gaat uiteindelijk wel zijn gangetje, toch? 
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Wees blij dat hij naar hond ruikt
Als hij naar iets anders gaat ruiken mag je weer een topic openen
Als hij naar iets anders gaat ruiken mag je weer een topic openen