En dan ga je overal informatie vandaan halen hoe je het best zo snel mogelijk volledig van die kriebels af komt... Juist...
Alles spreekt elkaar tegen!
Onze situatie: 2 honden met een serestoband pas enkele maanden om, een kat niet behandeld en gaat sinds kort weer de tuin in, die dus waarschijnlijk de portier is geweest. En een 7 maanden oude baby en een aquarium. De kat heeft inmiddels een pipet gehad bij constatering met de mededeling van de dierenats: vlooien afwachten en in de gaten houden. Verhuizing staat ook nog eens voor de deur. Nou daar gaan we:
De één zegt hele bende behandelen met chemisch vlooienmiddel, beesten wassen met vlooienshampoo, alle spullen wassen, nouja, dat deden we in december met sectolin en zitten nu dus weer met de bende. Vedette had de beestjes als eerst, we wisselden haar band met die van Lutèce en toen vond ik ze ook bij haar. Dus, Vedette een nieuwe band om gedaan maandag bij de dierenarts. Zij was geen voorstander van de band en beveelt bravecto aan, maar met honden gevoelig voor epilepsie is dat voor mij geen prettig idee. Onze dierenarts zegt: je kind gaat voor en je huis bestrijden met vlooienspray kan dus niet. Het gaat overal op zitten en dat is voor de kleine meid gevaarlijk. Ook vissen en vogels zouden hier niet tegen kunnen. Ook al claimt de sectolin veilig te zijn, net als de seresto banden. De dierenarts gaf aan op mijn vraag hoe ik er dan af kom, dieren blijven behandelen en verder niet. Nou ja, daar heb ik zelf niet echt vertrouwen in, aangezien ze er al even rond kriebelen. Het liefst bestrijd ik ook mijn stoffen bank die mee verhuist, het kierende laminaat en de kierende houten vloeren. Als het geen zin heeft scheelt het natuurlijk heel veel werk en tijd en geld en moeite. En als er hoe dan ook 2 jaar voor staat om er van af te komen, heeft het behandelen van huis, haard, tuin en auto dan wel zin? Maar zijn mijn honden als ik ze voor de tijd van vlooien ontdoe dan nog een besmettingsbron?!
Dan ga je dus nog eens op internet lezen en lees je tips van vroegaahh. Azijn, schoonmaakazijn, appelazijn, wassen met afwasmiddel. of met head and shoulders. knoflook geven en iets van wier door het voer... En nu.. Ik weet het niet meer! Ik heb dit weekend 2 honden evenementen en wil vlovrij met mijn honden hierheen en wil een vlovrij huis afleveren en zonder vlooien over naar het nieuwe huis! En dit alles zonder mijn kindje of dieren in gevaar te brengen.
Welke tips zijn waar, wat werkt echt, wat zijn de opties rekening houdend met onze situatie, onze soort honden en kat, met een baby en dat we dadelijk niet 2 huizen vol vlooien hebben! En wat doen we dan in de toekomst! Ik weet dat er veel verhalen de ronde doen en elkaar tegenspreken heeft weinig nut, die discussie bestaat overal al. Wat zijn de middelen waar je met een baby en honden gevoelig voor epilepsie zo ver mogelijk mee uit de buurt moet blijven, wat kan kwaad voor levende wezens en wat is veilig.
Brandt los!