Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

airdale terrier

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Angel-eyes schreef:
mechelaar_fan schreef:Angel-eyes, vanwaar je frustratie? Boxers zie je soms in de africhting, schitterend presteren ze niet, maar ze vinden het tenminste leuk. Airedales heb ik nog nooit in de africhting gezien. Ze zullen het niet leuk vinden, en ze hebben er het doorzettingsvermogen niet voor. Veel blabla, tot wanneer er wat druk op komt. Er is nog zoiets als belastbaarheid.

Afbeelding
Afbeelding
O heb geen afgunst hoor,vind het wel leuk die hondjes met een pakwerker.Mar een Airdale geen doorzetting??Hmmm.....hoe kan je dat weten er wel eens mee gewerkt?
altijd welkom hoor, maar ik bespaar je liever de frustratie.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

qyan schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef:O heb geen afgunst hoor,vind het wel leuk die hondjes met een pakwerker.Mar een Airdale geen doorzetting??Hmmm.....hoe kan je dat weten er wel eens mee gewerkt?
blijkbaar wel, anders zat je niet de beste africhtingshonden af te kraken!

en nee... er zijn geen werk-airdales dus ik kan er niet mee werken, kan er niet eens naar kijken.... omdat ze er niet zijn... dus ook geen doorzetting... ze zijn er niet....
zeg dat nou niet te hard, want koos staat binnen nu en een paar jaar (denk dat hij wacht totdat rianne er niet meer is) toch echt met een airdale op het veld :mrgreen:
ja eerst zien dan geloven... Dobers hebben ook niet vaak op een grote alle rassenwedstrijd aan de top gestaan, aan wedstrijdjes van rasverenigingen vind ik niets aan, kun je niet vergelijken met de kwaliteit van andere rassen...
Aan wedstrijden waar alle rassen mee mogen doen, staan alleen mechelaars, af en toe hollanders en duitsers bovenaan.... dus herders!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

malinois schreef:
qyan schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef:O heb geen afgunst hoor,vind het wel leuk die hondjes met een pakwerker.Mar een Airdale geen doorzetting??Hmmm.....hoe kan je dat weten er wel eens mee gewerkt?
blijkbaar wel, anders zat je niet de beste africhtingshonden af te kraken!

en nee... er zijn geen werk-airdales dus ik kan er niet mee werken, kan er niet eens naar kijken.... omdat ze er niet zijn... dus ook geen doorzetting... ze zijn er niet....
zeg dat nou niet te hard, want koos staat binnen nu en een paar jaar (denk dat hij wacht totdat rianne er niet meer is) toch echt met een airdale op het veld :mrgreen:
ja eerst zien dan geloven... Dobers hebben ook niet vaak op een grote alle rassenwedstrijd aan de top gestaan, aan wedstrijdjes van rasverenigingen vind ik niets aan, kun je niet vergelijken met de kwaliteit van andere rassen...
Aan wedstrijden waar alle rassen mee mogen doen, staan alleen mechelaars, af en toe hollanders en duitsers bovenaan.... dus herders!
ach joh, zolang mensen er plezier in hebben met hun hond, is dat niet wat telt bij de meeste (die geen wedstrijden willen lopen) :ok:
als qyan nog had mogen trainen had ik er toch echt niet ana moeten denken mee te doen ana wedstrijd. zo lang het maar leuk is
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Belangrijkste is inderdaad dat de hond er plezier aan beleeft....alleen dan haal je het maximale eruit......
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Dingo
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Waarvoor???Omdat een hond zich verdedigt???hahahaha,daar is geen wet voor hoor,als mijn boxer vanachter wordt gepakt door herder(wat gebruikelijk is bij herders)dan leert hij ze echt een lesje.En geen wet die zegt dat dan mijn hond wordt ingeslapen lawaaipapegaai! :mrgreen:
Een hond mag zich beschermen dus wat lul je nou??Moet je geen batterijen halen ofzo?
Pas wanneer een hond zonder reden een mens aanvalt of een hond doodbijt kan hij afgemaakt worden. ;)
In de wet staat, dat jij ten alle tijden je hond onder controle dient te hebben ;) Aangezien een herder niet van achteraan aanvalt gaat deze theorie niet op. Maar omdat je zelf aan aangaf geen verstand te hebben van herders kan je dit ook niet weten.

Daarbij als jij een hond bezit en deze hond heeft om wat voor reden dan ook meerdere bijtincidenten op naam staan, laten we zeggen omdat jij het ophitst, dan word je hond net zo makkelijk in beslag genomen. Een rechter zal dan bepalen of jij je hond terug krijgt, of hij herplaatst word, of dat hij ingeslapen word.
AfbeeldingAfbeelding
qyan

Dingo schreef:Belangrijkste is inderdaad dat de hond er plezier aan beleeft....alleen dan haal je het maximale eruit......
vindt ik wel.
misschien dat een airdale en een dober niet hoog meedraaien op wedstrijden voor alle rassen en met die 2 nog een paar rassen, maar so what.
degenen die voor deze rassen kiezen zullen dat ook heus weten. misschien dat ze het wel proberen, geen idee, want niet geschoten is altijd mis.
maar hoog eindigen op wedstrijden is toch lang niet zo belangrijk naar mijn mening dan, als het plezier wat baas en hond eraan beleven.
maar ieder zijn meug natuurlijk :ok:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

qyan schreef:
Dingo schreef:Belangrijkste is inderdaad dat de hond er plezier aan beleeft....alleen dan haal je het maximale eruit......
vindt ik wel.
misschien dat een airdale en een dober niet hoog meedraaien op wedstrijden voor alle rassen en met die 2 nog een paar rassen, maar so what.
degenen die voor deze rassen kiezen zullen dat ook heus weten. misschien dat ze het wel proberen, geen idee, want niet geschoten is altijd mis.
maar hoog eindigen op wedstrijden is toch lang niet zo belangrijk naar mijn mening dan, als het plezier wat baas en hond eraan beleven.
Ben ik helemaal met je eens.
Ik lees steeds over aan de top meedraaien enz.
Wat maakt dat nou uit er is een heel grote groep die het gewoon leuk vind om te trainen met hun hond. :ok:
En dat het nou geen mechel is , moet kunnen toch maar bij voorbaat is het al niks lijkt wel.
Ik heb een Russische Terrier en getraint bij een IPO club, maar de trainer wist alleen van snelle mecheltjes lesgeven helaas.
Als er straks weer een Russische terrier komt wil ik toch weer IPO gaan trainen , nu alleen nog een club die het gaaf vind , eens een anders ras. :mrgreen:
En nee ze staan ( nog ) niet op de lijst werkhondenrassen.
Groetjes Els
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
malinois schreef:
qyan schreef:
malinois schreef: blijkbaar wel, anders zat je niet de beste africhtingshonden af te kraken!

ach joh, zolang mensen er plezier in hebben met hun hond, is dat niet wat telt bij de meeste (die geen wedstrijden willen lopen) :ok:
als qyan nog had mogen trainen had ik er toch echt niet ana moeten denken mee te doen ana wedstrijd. zo lang het maar leuk is
o ja natuurlijk maar dat zeg ik ook niet, maar dan moet Angel-eyes niet doen alsof ze de africhting heeft uitgevonden en zeggen dat Airdales de beste honden zijn in de africhting want dat is dus niet zo...
Toen ik begon wilde ik ook aan geen wedstrijden meedoen, maar je dan toch zover bent om er aan eentje mee te doen, is het toch wel heel leuk hoor... dan ben je wel heel trots op je hondje als je er loopt....
En kun je zien wat je bereikt hebt na zoveel trainen etc.
Natuurlijk is het niet voor iedereen weggelegd om aan wedstrijden mee te doen, ik zal ook nooit geen wereldkampioen worden maar dat hoeft ook niet.. ik heb heel veel plezier met mijn hond, m'n hond vind het prachtig en heel af en toe kan hij aan een wedstrijdje meedoen... wat wil je nog meer dan... niets toch? :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef: En nee ze staan ( nog ) niet op de lijst werkhondenrassen.
Groetjes Els
veel verenigingen zullen ze dus niet willen hebben want ze mogen niet eens examen doen... en dat is toch wel iets wat menig vereniging graag wil hebben... want anders hebben ze (heel lullig gezegd) niets aan je...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef: maar hoog eindigen op wedstrijden is toch lang niet zo belangrijk naar mijn mening dan, als het plezier wat baas en hond eraan beleven.
natuurlijk, maar niet iedereen wil dat, er zijn ook mensen die wel aan de top willen meedraaien en het is ook leuk daar eens een ander ras te zien... maar dat gebeurd dus niet...
Afbeelding
billy
Erelid

malinois schreef:
Groetjes Els
veel verenigingen zullen ze dus niet willen hebben want ze mogen niet eens examen doen... en dat is toch wel iets wat menig vereniging graag wil hebben... want anders hebben ze (heel lullig gezegd) niets aan je...
Ik kan altijd meedoen hoor, want dan is het gewoon een kruising he :mrgreen:
En kan dat niet,waar blijft dan de sport, lekker trainen en een hond tot IPO brengen ook al hebben ze "niks "aan je
Groetjes Els
Afbeelding
qyan

malinois schreef:
qyan schreef:
malinois schreef:
qyan schreef: zeg dat nou niet te hard, want koos staat binnen nu en een paar jaar (denk dat hij wacht totdat rianne er niet meer is) toch echt met een airdale op het veld :mrgreen:
o ja natuurlijk maar dat zeg ik ook niet, maar dan moet Angel-eyes niet doen alsof ze de africhting heeft uitgevonden en zeggen dat Airdales de beste honden zijn in de africhting want dat is dus niet zo...
Toen ik begon wilde ik ook aan geen wedstrijden meedoen, maar je dan toch zover bent om er aan eentje mee te doen, is het toch wel heel leuk hoor... dan ben je wel heel trots op je hondje als je er loopt....
Natuurlijk is het niet voor iedereen weggelegd om aan wedstrijden mee te doen, ik zal ook nooit geen wereldkampioen worden maar dat hoeft ook niet.. ik heb heel veel plezier met mijn hond, m'n hond vind het prachtig en heel af en toe kan hij aan een wedstrijdje meedoen... wat wil je nog meer dan... niets toch? :ok:
fokkers selecteren er niet op en mensen kopen ze niet voor dat doel, wellicht als ze dat wel zouden gaan doen....je weet het niet.
ook dobers worden steeds meer show en schoothondjes. als fokkers en kopers hier niet aan mee hadden gedaan en de hond meer hadden blijven gebruiken voor het doel waar hij voor is ipv de godganse dag de hond zijn pootjes verzetten voor de showring.
dus je weet maar nooit welke kant het met een ras op kan gaan :mrgreen:
ik zeg nu ik had echt niet aan wedstrijden mee gedaan, maar wat ik had gezegd als qyan ipo 2 of 3 gehad had weet ik natuurlijk ook niet, heb je gelijk in. misschien dan ook wel om gewoon een keer mee te maken.

ik denk dat het gros van de africhters (alles behalve herders) ook gewoon niet mee durft te doen aan een alle rassen wedstrijd. wellicht bang om toch niet hoog te eindigen.
je weet toch niet wat er gebeurd als meer mensen met ene ander ras als een herder zich in gaan schrijven voor deze wedstrijden. en dan niet 1 of 2 honden, maar gelijk aantal zou leuk zijn :mrgreen:
daarbij is een dober en misschien ene airdale ook wel (anders vindt ik het geen hond voor koos) gewoon stront-eigenwijs en geen zin is geen zin. en daar zit het verschil met herders, die doen het gewoon. denk dat angel-eys dat met slaafs bedoelde ;)
qyan

malinois schreef:
qyan schreef: maar hoog eindigen op wedstrijden is toch lang niet zo belangrijk naar mijn mening dan, als het plezier wat baas en hond eraan beleven.
natuurlijk, maar niet iedereen wil dat, er zijn ook mensen die wel aan de top willen meedraaien en het is ook leuk daar eens een ander ras te zien... maar dat gebeurd dus niet...
daarom schrijf ik ook, ieder zijn meug :ok:
en dat het niet gebeurd, is idd jammer.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:en geen zin is geen zin. en daar zit het verschil met herders, die doen het gewoon. denk dat angel-eys dat met slaafs bedoelde ;)
maar dat is dus niet zo, anders hoefde je weinig te doen en kon iedereen aan alle wedstrijden mee doen.. Als mijn hond geen zin heeft iets te doen, doet hij het dus ook niet... dan kun je straffen tot je een ons weegt...
Denk dat veel niet-herdereigenaren het karakter van een mechelaar erg onderschatten...
Afbeelding
qyan

billy schreef:
malinois schreef:
Groetjes Els
Ik kan altijd meedoen hoor, want dan is het gewoon een kruising he :mrgreen:
En kan dat niet,waar blijft dan de sport, lekker trainen en een hond tot IPO brengen ook al hebben ze "niks "aan je
Groetjes Els
ik trainde bij een dobermannvereniging en daar was alles welkom. stamboomloos, geen examen kunnen doen, als je geen wedstrijden wilde doen, puur voor plezier van baas en hond. en wilde je wedstrijden doen, ook prima.
maar dat is 1 van de weinige verenigingen die ik zo ben tegen gekomen hoor.
veel verenigingen die ik heb bezocht namen me niet eens aan omdat ik nog nooit een hond had afgericht. geen zin in, geen wedstrijdervaring, bla, bla, bla.
dus er zijn inderdaad maar weinig verenigingen die zo te werk gaan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:veel verenigingen die ik heb bezocht namen me niet eens aan omdat ik nog nooit een hond had afgericht. geen zin in, geen wedstrijdervaring, bla, bla, bla.
de meeste verenigingen die wat zien in een hond zullen je op proef nemen als ze ook wat met de hond kunnen bereiken... ik snap dat aan de ene kant ook wel, bij elke vereniging trainen mensen met goede honden of wedstrijdhonden. Daarnaast zou je dan 10 honden hebben lopen die wel kunnen trainen maar waar niets bereikt kan worden (niet eens een examen bij sommige rassen) ook aan die 10 moet aandacht besteed worden, wat weer ten koste gaan aan die anderen die wel wat kunnen bereiken... vandaar...(denk ik)
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

qyan schreef:daar zit het verschil met herders, die doen het gewoon. denk dat angel-eys dat met slaafs bedoelde ;)
Daarmee zeg je dat een herder een robot is, die klakkeloos doet wat je zegt.....
Ik nodig je uit om eens met Dingo een middag aan de slag te gaan. Als die geen zin heeft, dan heeft hij geen zin, en daar kom je heel gauw achter ;) Een herder moet er plezier in hebben, anders doet hij niets voor je........
Een herder is niet slaafs. Een herder heeft zeer zeker een sterke eigen wil. Daarom is het ook zo belangrijk om consequent te werk te gaan, anders is het einde zoek.
Als een herder alles maar gewoon "doet", snap ik niet dat zoveel mensen die een herder aanschaffen en niet weten waar ze aan begonnen zijn er zoveel problemen mee hebben ;) die herders doen toch gewoon alles?
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:
qyan schreef:daar zit het verschil met herders, die doen het gewoon. denk dat angel-eys dat met slaafs bedoelde ;)
Daarmee zeg je dat een herder een robot is, die klakkeloos doet wat je zegt.....
Ik nodig je uit om eens met Dingo een middag aan de slag te gaan. Als die geen zin heeft, dan heeft hij geen zin, en daar kom je heel gauw achter ;) Een herder moet er plezier in hebben, anders doet hij niets voor je........
Een herder is niet slaafs. Een herder heeft zeer zeker een sterke eigen wil. Daarom is het ook zo belangrijk om consequent te werk te gaan, anders is het einde zoek.
Als een herder alles maar gewoon "doet", snap ik niet dat zoveel mensen die een herder aanschaffen en niet weten waar ze aan begonnen zijn er zoveel problemen mee hebben ;) die herders doen toch gewoon alles?
:ok:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Dingo schreef:
Angel-eyes schreef:
Waarvoor???Omdat een hond zich verdedigt???hahahaha,daar is geen wet voor hoor,als mijn boxer vanachter wordt gepakt door herder(wat gebruikelijk is bij herders)dan leert hij ze echt een lesje.En geen wet die zegt dat dan mijn hond wordt ingeslapen lawaaipapegaai! :mrgreen:
Een hond mag zich beschermen dus wat lul je nou??Moet je geen batterijen halen ofzo?
Pas wanneer een hond zonder reden een mens aanvalt of een hond doodbijt kan hij afgemaakt worden. ;)
In de wet staat, dat jij ten alle tijden je hond onder controle dient te hebben ;) Aangezien een herder niet van achteraan aanvalt gaat deze theorie niet op. Maar omdat je zelf aan aangaf geen verstand te hebben van herders kan je dit ook niet weten.

Daarbij als jij een hond bezit en deze hond heeft om wat voor reden dan ook meerdere bijtincidenten op naam staan, laten we zeggen omdat jij het ophitst, dan word je hond net zo makkelijk in beslag genomen. Een rechter zal dan bepalen of jij je hond terug krijgt, of hij herplaatst word, of dat hij ingeslapen word.
Heb geen bijtincidenten op mijn naam,hij was aangevallen en verdedigt zich!Een hond die los loopt heb je niet onder controle!En ik hits mijn hond niet op!
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

:O

zo, al 12 pagina's? ik plaats alleen ff een foto van een ander ras dan de herder en meteen weer een hoop gekibbel. :mrgreen:

mensen maak je niet al te druk en en denk allen om je rikkerik!!

:-D
qyan

malinois schreef:
qyan schreef:veel verenigingen die ik heb bezocht namen me niet eens aan omdat ik nog nooit een hond had afgericht. geen zin in, geen wedstrijdervaring, bla, bla, bla.
de meeste verenigingen die wat zien in een hond zullen je op proef nemen als ze ook wat met de hond kunnen bereiken... ik snap dat aan de ene kant ook wel, bij elke vereniging trainen mensen met goede honden of wedstrijdhonden. Daarnaast zou je dan 10 honden hebben lopen die wel kunnen trainen maar waar niets bereikt kan worden (niet eens een examen bij sommige rassen) ook aan die 10 moet aandacht besteed worden, wat weer ten koste gaan aan die anderen die wel wat kunnen bereiken... vandaar...(denk ik)
ik denk wel dat dat de reden is, maar zouden nieuwe africhters dan toch niet een eerlijke kans moeten krijgen.
constant hoor je maar dat ze altijd dezelfde gezichten ed zien. tja, als verenigingen geen zin hebben in nieuwelingen die alles nog moeten leren, dan gaat dat idd niet.
iedere africhter heeft toch aan het begin moeten beginnen ;) en is begonnen waar jij, ik en iedereen is begonnen.
verder waren het ook niet echt verenigingen waar ik erg graag wilde trainen, maar was toen gewoon nog op zoek.
gelukkig zijn er voor mutsen zoals ik :mrgreen: toch nog wat verenigingen te vinden om gewoon zonder druk en prestatiedrang te trainen.

maar als je daar met een pup van 8 weken komt weet je toch ook nog niet wat het gaat brengen en of een hond potentie heeft! 8 weken, kan nog zoveel gebeuren in de tussentijd :mrgreen:
Dingo
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Dingo schreef:
Angel-eyes schreef:

Heb geen bijtincidenten op mijn naam,hij was aangevallen en verdedigt zich!Een hond die los loopt heb je niet onder controle!En ik hits mijn hond niet op!
Als mijn hond volgt, heb ik mijn hond onder controle. les 1 van africhting. Aangezien jij daar geen verstand van zegt te hebben, leg ik het je graag uit. En als ik zie hoe je hier uit je nek kletst, betwijfel ik het ophitsen ;)
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Ach ja,joh je moet wat.Het ging om de Airdale en dat die honden in pakwerk ook gebruikt worden,feit is dat dit ras qua hardheid in amerika op gelijke voet word gezet met APBT en AB en hier word gelijk gezehgt dat ik moetv door dromen.
Er zijn verhalen(ja daar kom ik weer)uit het duitse leger die in W.O.1 de Airdale als message-dog gebruikt werden en deze honden ondanks de zwaarste wonden altijd hun missie volbrachten,teken dat het een harde hond is en een slimme hond anders had hij niet overleefd?Hier werd dat ontkent.En als mensen dat niet willen weten over dit ras en alleen maar Mechel-geil zijn dan vind ik dat kortzichtig en dan ga ik ook maar er tegen in verder. :mrgreen:
hou jij van 'harde' honden... las net toch heel wat anders:
ik ben dus gek op stoere honden met een toch wel klein hartje,maar heb ook een Pekingeesje gehad
tja dat zijn mechelaars dus af en toe niet he, die hebben een grote bek maar durven het ook nog uit te voeren... dat zal het zijn dat je daar bang voor bent...
En met dat peekingeentje heb je daar ook pakwerk mee gedaan in WOII ofzo...
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
qyan schreef:
malinois schreef:
qyan schreef: zeg dat nou niet te hard, want koos staat binnen nu en een paar jaar (denk dat hij wacht totdat rianne er niet meer is) toch echt met een airdale op het veld :mrgreen:
Heb niet gezegt dat de Airdale de beste werkhond is,kan niet want dat is een heel ander ras in mijn ogen!Heb gezegt dat ze de herder qua power en hardheid zeker overtreffen,het is en blijft een Terrier,eentje van 35 a 40 kilo.Dus hardheid id Airdale niet vreemd!Geen woorden verdraaien lawaaipapegaai? :twisted:
Dingo
Zeer actief

honiahaka-kuckunniwi schreef::O

zo, al 12 pagina's? ik plaats alleen ff een foto van een ander ras dan de herder en meteen weer een hoop gekibbel. :mrgreen:

Ik heb in tijden niet zo gelachen :mrgreen: dus eigenlijk moet ik bedanken :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Dingo schreef:
Angel-eyes schreef:

zou het wel denken als ik lees hoe trots jij erop bent... :kotz:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Dingo schreef:
honiahaka-kuckunniwi schreef::O

Ik heb in tijden niet zo gelachen :mrgreen: dus eigenlijk moet ik bedanken :mrgreen:
:mrgreen: yw
qyan

Dingo schreef:
wacht ff, wat ik zeg vraagt geloof ik meer uitleg :mrgreen:
ik heb met qyan puppycursus gedaan op een zogenaamde dober vereniging waar iedereen is overgestapt op herders: daar kreeg ik ooit het volgende naar mijn hoofd: dobers zijn kuthonden, doen alleen waar ze zelf zin in hebben en herders, tja, die luisteren altijd en zijn daarom veel beter af te richten als een dober. werd me ook drigend aangeraden om na qyan maar een herder te nemen want die luisterde tenminste 8O dat groepje van 12 man had dus ooit dobers en nu allemaal herders.
dus heb het zelf niet verzonnen maar is notabene gezegd door mensen die nu herders hebben;)
even om misverstanden te voorkomen :mrgreen:

nee, ik ga niet met dingo aan de slag, had al moeite om mijn eigen hond af te richten :twisted: :mrgreen:
billy
Erelid

malinois schreef:
Hahahaha nou ben ik niet met je eens hoor, stel er zit bij iedere IPO vereniging goede honden zal druk worden op wedstrijden dan.
Er zijn zo heel veel mechels en herders die trainen waar mijn broek van afzakt, maar omdat het nou eenmaal dat ras is kunnen ze trainen.
Niks ten nadele van het ras hoor , maar zou ook zo graag eens een club zien die wat tijd investreerd in een "ander"ras . :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
ik denk wel dat dat de reden is, maar zouden nieuwe africhters dan toch niet een eerlijke kans moeten krijgen.
constant hoor je maar dat ze altijd dezelfde gezichten ed zien. tja, als verenigingen geen zin hebben in nieuwelingen die alles nog moeten leren, dan gaat dat idd niet.
iedere africhter heeft toch aan het begin moeten beginnen ;) en is begonnen waar jij, ik en iedereen is begonnen.
ja, maar waarschijnlijk zagen ze wel wat in mijn hond en de combinatie met mij natuurlijk...
Dus iedereen kan gewoon beginnen, mits er een hond bij is, die in ieder geval IPO III moet kunnen halen...
maar als je daar met een pup van 8 weken komt weet je toch ook nog niet wat het gaat brengen en of een hond potentie heeft! 8 weken, kan nog zoveel gebeuren in de tussentijd :mrgreen:
kan wel blijkbaar, want in een nest kan er ook al een pup worden uitgezocht, (1e keus etc.) die een africhter wil hebben...
Wil niet zeggen dat het altijd goed gaat maar meestal wel en als het niet lukt kan het ook nog aan de combinatie geleider-hond liggen.. hoeft niet altijd aan de hond te liggen...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”