Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijzelf en de honden even voorstellen!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

xCiiss
geregistreerd lid
Aantal honden: 3

Mijzelf en de honden even voorstellen!

Ongelezen bericht door xCiiss »

Hai!

Ik ben dus nieuw hier en wou mezelf even voorstellen. :E:
Mijn naam is Franciska en ik ben 23 jaar oud. Een dierenliefhebber in hart en nieren en ook opgegroeid met allerlei dieren. Van hond
tot kat, van hamster tot muis en van vis tot paard. Heb me daarnaast ook altijd erg geïnteresseerd in kleurengenetica bij dieren
maar dat is nog knap lastig, dus daar ben ik nog lang niet mee uitgelezen! :tongue:
Ben verder een student Mode en Design, wat inhoud dat ik kleding bedenk-ontwerp-maak. Ik heb een prachtige camera welke mijn
hobby vormt en ben ik deze maand drie jaar samen met mijn vriend!

Wij hebben dus ook altijd honden gehad, vooral rashonden. Mijn moeder is begonnen met een Engelse Cocker Spaniel, een import uit
Engeland en daarna een Blonde Bouvier. Vanuit daar hebben we nog een Schotse Collie gehad, een Dalmatiër en een Groenendaeler.
Daarna hebben we een tijd geen hond gehad en vooral katten gehad eigenlijk, tot mijn moeder een advertentie voorbij zag komen
van een jonge pup die een huisje zocht wegens een scheiding. Zo gezegd zo gedaan... We stonden er toch al om bekend dat we alles
in huis haalde wat grote ogen had, schattig eruit zag en een zielig verhaal maakte dat helemaal af natuurlijk.

Toska was 4 maanden dat ze bij ons kwam, toen heette ze nog Lady, en had dusdanig een blaasontsteking, dat de pus eruit kwam...
Achteraf scheelde er veel meer, want mijn vader hoefde haar maar aan te kijken of ze dook in elkaar waarna ze alles liet lopen. We
hebben dus best een klus aan haar gehad en het heeft zeker drie jaar geduurd voor ze niet meer angstig was wanneer mijn vader (of
een andere man) haar aan keek.
Ondertussen word ze dit jaar alweer vijftien jaar en is ze de afgelopen tien jaar een geweldige, opgebloeide en vooral vrolijke hond
geweest. Echter gaat ze nu wel wat achteruit, helaas is dat neurologisch dus het is aftasten wanneer het genoeg is. Maar zolang ze
nog vrolijk is en nog twee keer per week even heen en weer rent met haar touwbot, laten we haar lekker begaan en doen wat ze
graag doet, in de tuin slapen!

Geloof het of niet, Toska is een Mechelse Herder x Jack Russel Terriër haha. :lol1:
Afbeelding

Daarnaast heeft mijn zusje nog een 12 jarige Parson Russel Terriër, Cody. Een opvanger die niet meer is vertrokken!
Afbeelding

En zelf? Zelf ga ik 23 September, aanstaande vrijdag dus, een hond ophalen met mijn ouders. Luna is een drie jarige Pitbull(-type)
teefje die bij mij een tweede thuis gaat krijgen. :D Een super lieve en sociale hond, waar geen greintje kwaad in zit. Ik kijk er erg
naar uit om haar op te halen en lekker met haar aan de slag te gaan d.m.v. wandelingen en training. :lol1:
Afbeelding.Afbeelding

Ik hoop hier een gezellige tijd te beleven! :cheer:
Laatst gewijzigd door xCiiss op 18 sep 2016 19:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Re: Mijzelf en de honden even voorstellen!

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Welkom!!!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Welkom
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

welkom!

(een pitbull XXL bestaat niet :wink: het is een waarschijnlijk gewoon een ambull kruising oid)
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Gimmick schreef:welkom!

(een pitbull XXL bestaat niet :wink: het is een waarschijnlijk gewoon een ambull kruising oid)
Vind dit ook veel meer een am. Bulldog lijken,
Wel lieve kop, maar ik heb een zwak voor Amerikaanse bulldoggen :D
xCiiss
geregistreerd lid

Danku!

Zou kunnen dat er Amerikaanse Bulldog in zit hoor (je ziet vaker kruisingen dan een vol ras heb ik het idee). Moet ook toegeven dat het mij vrij weinig interesseert wat ze wel of niet is, al was ze een kruising tussen een Poedel en een Deense Dog. :P Het karakter en de liefde die de hond geeft, is mij vele malen belangrijker dan het naamplaatje wat eraan vast hangt! Uiteindelijk schaf ik haar aan wegens die redenen. :) Baasje duidde het aan als Pitbull, vandaar de benaming die ik er neer heb gegooid... Ik krijg alle boekjes en papieren mee, dus dan zullen we het héél gauw weten. :D Tekst dus gewoon even aangepast. :E:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

xCiiss schreef:Danku!

Zou kunnen dat er Amerikaanse Bulldog in zit hoor (je ziet vaker kruisingen dan een vol ras heb ik het idee). Moet ook toegeven dat het mij vrij weinig interesseert wat ze wel of niet is, al was ze een kruising tussen een Poedel en een Deense Dog. :P Het karakter en de liefde die de hond geeft, is mij vele malen belangrijker dan het naamplaatje wat eraan vast hangt! Uiteindelijk schaf ik haar aan wegens die redenen. :) Baasje duidde het aan als Pitbull, vandaar de benaming die ik er neer heb gegooid... Ik krijg alle boekjes en papieren mee, dus dan zullen we het héél gauw weten. :D Tekst dus gewoon even aangepast. :E:
En toch zit er waarschijnlijk pitbull bloed in. Ik zou dus wel bedenken dat gezellig in het bos wandelen op zaterdagmiddag niet tot de mogelijkheden behoort.

Hoe dan ook, welkom! :ok:
xCiiss
geregistreerd lid

Gelukkig hebben we heel veel mooie plekjes hier waar we gezellig samen heen kunnen en waar geen kip komt (heerlijk, het platteland haha). Dat was ook de hele insteek acher de aanschaf van een maatje, samen op pad en niemand anders. Even los van de wereld. :) Ik was me er van bewust en heb toch heel bewust alsnog voor haar gekozen. Drie dagen over nagedacht en heel veel overleg gehad thuis. Dus dat komt goed. :)

Dank je wel!!
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Brindlecardi schreef:

En toch zit er waarschijnlijk pitbull bloed in. Ik zou dus wel bedenken dat gezellig in het bos wandelen op zaterdagmiddag niet tot de mogelijkheden behoort.

Gelukkig hebben we niet allemaal de behoefte om op zaterdagmiddag in colonne door het bos te hobbelen...
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

xCiiss schreef:Gelukkig hebben we heel veel mooie plekjes hier waar we gezellig samen heen kunnen en waar geen kip komt (heerlijk, het platteland haha). Dat was ook de hele insteek acher de aanschaf van een maatje, samen op pad en niemand anders. Even los van de wereld. :) Ik was me er van bewust en heb toch heel bewust alsnog voor haar gekozen. Drie dagen over nagedacht en heel veel overleg gehad thuis. Dus dat komt goed. :)

Dank je wel!!
Prachtige hond is het, ik heb zelf (o.a.) Amerikaanse Bulldoggen en ik zie het er echt geen AB in. Tis gewoon een type uit de American Bully groep en de grotere noemen ook wel de xxl..
xCiiss
geregistreerd lid

Brigitte schreef:Prachtige hond is het, ik heb zelf (o.a.) Amerikaanse Bulldoggen en ik zie het er echt geen AB in. Tis gewoon een type uit de American Bully groep en de grotere noemen ook wel de xxl..
Ag. Het is een schat van een hond, is nog onderdanig tegen een vlieg... dat is voor mij veel meer waard dan haar ras. En daarnaast heb ik totaal niet de behoefte om samen met mensen te wandelen, weliswaar samen met mijn moeder met de oudste hond, en zullen de honden hier in de buurt eerder een probleem vormen dan mijn hond. Want de lijnen gaan al strak (=spanning) zodra ze ook maar een grote kop zien. Heb begrepen dat ze nu ook gewoon losloopt altijd en lekker met andere honden speelt.... dus zie het probleem sowieso niet echt.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Brigitte schreef:
Brindlecardi schreef:

Gelukkig hebben we niet allemaal de behoefte om op zaterdagmiddag in colonne door het bos te hobbelen...
Dat scheelt :mrgreen:
Maar dat ze nu onderdanig is en losloopt geeft niet echt garanties voor de toekomst gezien het ras is. Als je daar niet op bedacht bent kan het natuurlijk vervelend uit pakken. Hoe oud is ze eigenlijk?

Correctie 3 jaar lees ik, pas net echt volwassen dus.
xCiiss
geregistreerd lid

Dat geeft met geen enkele hond garantie. Ik laat sowieso nooit mijn honden los waar andere honden bij zijn, je weet ook niet hoe de ander qua houding staat. De oudste gaat heel erg af op hoe andere honden zijn door houding van de baas, dat pakt 9 van de 10x dus gewoon niet goed uit.
Moet wel zeggen dat ik hier niet ben gekomen voor een discussie. Ik weet hoe vervelend het kan uitpakken... mijn exvriend had een Amerikaanse Stafford en de focus van dat beetje is altjd verkeerd begeleid waardoor ik een prachtig liteken op mijn been heb. En niet zo'n kleintje ook. En dat alles omdat er een hond aan de overkant liep... heb ik er overigens ook uit weten te krijgen. Weliswaar liep ze niet los maar had geen hond meer aan de lijn die sprong alsof ze de marathon moest lopen, maar gewoon snuffelde en daarna doorliep.

Bedoelde er enkel mee te zeggen dat ze gewoon netjes is opgevoed en dat ik consuquent en bedacht genoeg ben om "zo'n ras aan te kunnen". Ben geen hondenfluisteraar maar denk dat ik wel kan zeggen dat ik verstand genoeg heb haha.

Ze is net drie geworden. Ben bewust voor een hond gegaan die een tweede thuis zocht. Puppy's vinden wel een nieuw baasje. :)
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Welkom hier en prachtige honden om te zien.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
xCiiss
geregistreerd lid

Ptje schreef:Welkom hier en prachtige honden om te zien.
Dank je wel!
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Ik vind Luna een hele mooie hond met een hele lieve uitstraling. En volgens mij is ongeacht ras elke grote hond te verknallen. Een hele grote invloed heeft de baas en zijn/haar opvoeding. Als ik zo naar o.a. Bri kijk en haar honden dan raak ik daar alleen maar er steeds meer van overtuigt.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
xCiiss
geregistreerd lid

Maltezers schreef:Ik vind Luna een hele mooie hond met een hele lieve uitstraling. En volgens mij is ongeacht ras elke grote hond te verknallen. Een hele grote invloed heeft de baas en zijn/haar opvoeding. Als ik zo naar o.a. Bri kijk en haar honden dan raak ik daar alleen maar er steeds meer van overtuigt.
Zo denk ik er dus ook over. Dank je wel voor het compliment! Kan niet wachten tot ze er is en ik mijn eigen spiegelreflex camera een keer op haar kan richten. :D
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Welkom!
xCiiss
geregistreerd lid

Jorinda schreef:Welkom!
Dank je wel!
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Wolkom. :mrgreen:
Mooie honden heb je!
Afbeelding
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuke honden, welkom :flower:
Succes met je nieuwe hond :ok:
xCiiss
geregistreerd lid

Hylos schreef:Wolkom. :mrgreen:
Mooie honden heb je!
Danku! :D Het is dat ik nog weet wat ''Wolkom'' is als Fries-die-geen-Fries-spreekt haha! :lol1:
mosquito1980 schreef:Leuke honden, welkom :flower:
Succes met je nieuwe hond :ok:
Danku! Gaat helemaal goed komen! :E:
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”