Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

auto inrichting voor de honden

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

auto inrichting voor de honden

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik heb een nieuwe auto en ik weet nu niet zo goed hoe ik 'm zo praktisch mogelijk kan gebruiken.
In de vorige auto was het simpel; achterbank plat en dan kon er met een beetje proppen een nepbiabed in van 120x100

nu is dit de achterbak:
Afbeelding
Wel iets dieper dan op de foto, omdat ik de achterbank kan verschuiven.
Formaat is ongeveer 90x100cm exclusief de ruimte van de wieldoppen.

Aan de ene kan zit ik te denken om het biabed op maat te snijden en de hoes te verkleinen en dan de honden in de achterbak te 'gooien'. Maar ik vind die ruimte ergens voor 2 honden best klein als het de bedoeling is dat ze ook nog kunnen liggen.

Of doe ik een hoes ding op de achterbank zoals bijvoorbeeld dit:
https://www.aliexpress.com/item-img/Wat ... 3922.html#

Ik vind het lastig.
De keren dat er meer dan 1 iemand meerijdt zijn klein dus om het gedoe met een achterbankhoes hoef ik het niet te laten.

Hoe hebben jullie het voor de honden?
Misschien dat ik daar nog wat ideeen uit kan halen :)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Hailfall
Zeer actief

Re: auto inrichting voor de honden

Ongelezen bericht door Hailfall »

Ik heb precies die achterbank hoes (maar dan via de Wish app) besteld en ontvangen, ik raad je aan als je over zoiets nadenkt dan iets meer geld te investeren in een goede kwaliteit hoes voor de achterbank. Deze is echt heel erg dunk en de ritsen zijn ook beetje, uhm, erg goedkoop.

Voor Loki is het geen probleem omdat hij toch klein is en hij nu echt een mega achterbank voor zichzelf heeft.
Afbeelding
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik heb de rugleuning van de achterbank eruit gehaald;) Ik heb een Fiat Panda.. met 1 grote en 2 kleine honden genoeg ruimte. Moet alleen binnenkort nog een grote bij, hopelijk past het :LOL: En heb gewoon een dekbed erin liggen zodat ze zoveel mogelijk ruimte hebben.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb een achterbankhoes, omdat mijn achterbank niet geheel plat kan door de kussens. Finn zou er dus niet echt makkelijk kunnen liggen en de ruimte wordt groter waardoor hij makkelijker heen en weer kan vliegen. Ook vind ik dat het geluid minder gedempt wordt tijdens het rijden met de bank plat. Een enkele keer rijden er mensen mee en dan is het een kwestie van even de hoes eruit en klaar.
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Ik heb zo'n rek erin gezet en op de bodem ligt een slaapzak (daaronder een wollig kleedjes wat ik ooit op een show gekocht heb voor een tientje).
Op de achterbank hangt een hoes, maar dat is een goedkope en vooral bedoeld om ervoor te zorgen dat als er eens iemand meerijd die nog een beetje schoon kan zitten na verwijderen van die hoes.

Afbeelding
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik gebruik nu alleen de achterbak voor de honden. Daar ligt een Doggy Bagg Duvet benchmat in dat natte, stinkende honden niet de kofferbak geheel vies maken.
Ik kan mijn achterbank er helemaal uithalen maar dan kunnen ze heel makkelijk tussen de voorstoelen komen dus ik heb nu een Kurgo backseat barrier in bestelling staan.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb de volledige achterbank gedemonteerd. Zo heb ik in mijn kleine polotje onwijs veel ruimte voor hondjes en het verslepen van spullen.

De achterbank is bij de meeste auto's in enkele minuten te demonteren. Als ik een keer met een groepje op pad wil, pleur ik de achterbank er zo weer in. Als er 'spontaan' mensen willen meerijden hebben ze pech, ga maar een taxi bellen :pffff:
Het komt bij mij ook niet vaak voor dat er meer dan 1 moet meerijden.
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

_Jules_ schreef:Ik heb de rugleuning van de achterbank eruit gehaald;) Ik heb een Fiat Panda.. met 1 grote en 2 kleine honden genoeg ruimte. Moet alleen binnenkort nog een grote bij, hopelijk past het :LOL: En heb gewoon een dekbed erin liggen zodat ze zoveel mogelijk ruimte hebben.
Volgens mij heb jij hetzelfde model Panda als ik heb en als ik jou was zou ik de hele achterbank eruit halen. Zit met een paar inbusbouten vast in de vloer.
Dan heb je een vlakke vloer en een zee van ruimte (het blijft een Panda ;) )

Tommy zit of op de stoel naast me op een kussen of in de bench op de achterbank.
Afbeelding
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Ik heb dit ding zodat de honden niet in het "gat" tussen voorstoel en bank kunnen vallen. http://www.hondenwebshop.nl/product/details/6113
(Je hebt een heel stuk en een half stuk)
En dan nog een simpele hoes voor over de bank zelf. En dan gewoon 2 stoffen manden zodat ze ieder hun eigen plek hebben. Als het moet kan er ook nog een persoon naast zitten, dan schuif ik de mandjes een beetje in.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb een achterbankhangmat in combinatie met een overbruggingsplaat van Kurgo. Voorheen een goedkoop merk maar het gebruikersgemak was minder en de ritsen gingen snel stuk. Deze kan heel makkelijk weggeklapt voor 1 zitplaats extra. Helemaal weg en terug gaat ook snel, na 1 keer oefenen :wink:
Na anderhalf jaar gebruik door 32 kilo lomp is nog niks kapot. Voor Mies heb ik een stoelhoes voor de passagiersstoel voor. Ze zitten vaak en lang in de auto ivm speurtrainingen. Nog een paar jaar gebruiken en dan weet ik of ik het een goede investering vond.

Deze: http://www.hondenoutlet.nl/product/kurg ... rbankkleed met deze: http://www.hondenoutlet.nl/product/kurg ... eat-bridge
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Tnx allemaal! Heb nog wat zitten googlen, meten en denken en ik ga zoals het er nu naar uitziet de backseat bridge van Kurgo bestellen. Heb er online veel positieve recensies over gevonden en ik vind het zelf wel zo gezellig als de honden in mijn buurt zitten in plaats van ver weg in de achterbak. :mrgreen:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Afbeelding

:cheer: :cheer:

Let niet op de staat van de bekleding van de achterbank. Ik zocht een goedkope, maar goede auto dus dan moet je een compromis sluiten :engel:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn man heeft een BMW sedan, daar zaten de honden dus ook op de achterbank. Nu met 3 honden is dat geen doen meer en wisselen we van auto. Maar in zijn auto en de auto hiervoor(waarbij het kleed in de kofferbakruimte lag) hadden we dit kleed : http://natteneuzen.nl/hondenbed/hondend ... ken-altra/

Het is even een investering, maar we hebben dat kleed nu al een jaar of 9 waarvan hij tot 1 jaar geleden zeer regelmatig/dagelijks werd gebruikt. Je kunt hem wassen in de wasmachine(zeker keer of 15 gedaan). Neemt ontzettend veel vocht op, trekt haren aan en is niet glad. Bij van die goedkope hoezen glijden je honden van links naar rechts in de bochten.

Gezien de staat van je achterbank misschien niet direct noodzakelijk, maar het helpt ook enorm tegen de hondenlucht in je auto. Kleed eruit en nauwelijks meer te ruiken dat er honden in hebben gezeten.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”