Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstelrondje

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Rojo17
nieuw lid

Voorstelrondje

Ongelezen bericht door Rojo17 »

Hi allemaal,

Ook ik kom mij even voorstellen. Mijn naam is Robin, ik woon samen in Zuid-Holland met mijn vriend. Mijn allergie voor honden is de laatste jaren erger geworden, waardoor onze droom voor een eigen hond een beetje in duigen viel. Totdat mijn schoonouders een labradoodle pup kochten! Nu ik twee jaar bijna dagelijks tijd met deze hond door heb gebracht, kan ik zeggen dat er een wereld voor mij open gaat :cheer:
Inmiddels zijn wij ons aan het oriënteren om doodle pup in huis te halen, vandaar onze aanmelding op dit forum! :lol1:

Groetjes,
Robin
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Aantal honden: 2

Re: Voorstelrondje

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Welkom :)
Afbeelding
tamireya
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door tamireya »

Welkom
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Welkom!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!
Afbeelding
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Welkom!
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Welkom!
Fijn dat je ondanks je allergie toch een hond hebt gevonden die voor jullie goed werkt.

Mag ik vragen waarom een doodle en geen gewone poedel?
Want het is de poedelvacht die er voor zorgt dat je geen last van je allergie hebt en niet alle doodles hebben die vacht..

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

welkom :mrgreen:
hou er rekening mee dat er heel veel ''doodles'' ook een huid hebben die allergische reacties kan geven. Als je echt zekerheid wil hebben kies dan voor een poedel die je dan in een doodle uiterlijk kan trimmen.
Afbeelding
Maandoodle
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Maandoodle »

Welkom hier! Ik heb ook een doodle, ze heet Maan en ze is geweldig, pas 6 maanden dus ben er lekker druk mee.
Zoals hierboven al aangegeven, mocht het alleen om de vacht zijn dat je voor een Doodle gaat, laat je dan goed informeren over het nestje en laat je vooral niet verleiden door alle marktplaats advertenties, daar zijn er een hoop van die van alles zeggen en beloven en waar weinig van waar is, groot nadeel van een populair ras. En je kunt indd altijd het zekere voor het onzekere nemen en voor een Poedel gaan, die zijn ook heel erg leuk.
Rojo17
nieuw lid

Hoi allemaal,

Bedankt voor de informatie. Ik zal even wat meer uitleg geven over waarom de doodle. Mijn schoonouders hebben er dus één. Hiervoor had ik zelden van het ras gehoord. Vind ze ook niet bijzonder mooi en kende het karakter nog niet. Nu blijken het toch wel erg leuke honden te zijn. Echt een eigengereid karakter, maar wel erg lief. Ik heb zelf een paard en de honden gaan ook erg goed mee op stal, voor mij zeer belangrijk.
Vorig jaar heeft mijn schoonmoeder besloten om een keer een nestje te fokken met hun doodle. De reu is al uitgekozen en die vererft tot nu toe anti-allergische pups. Wij hebben hierover contact gehad met iemand die regelmatig deze reu heeft gebruikt voor de fok.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Rojo17 schreef:en die vererft tot nu toe anti-allergische pups
Tja, dit kan dus gewoon niet. En het kan niet aangetoond worden. 't Is een verkooppraatje van de eigenaar.

Frappant is dat de doedelproducenten deze verhalen over allergie koesteren en voeden. Iedereen met een 'gewone rashond' als Poedel of de genoemde waterhonden waarschuwt uit alle macht dat hypo- of anti-allergeen niet bestaat.

Doe je voordeel met deze wetenschap.
Rojo17
nieuw lid

Rosita Compagner schreef:
Tja, dit kan dus gewoon niet. En het kan niet aangetoond worden. 't Is een verkooppraatje van de eigenaar.

Frappant is dat de doedelproducenten deze verhalen over allergie koesteren en voeden. Iedereen met een 'gewone rashond' als Poedel of de genoemde waterhonden waarschuwt uit alle macht dat hypo- of anti-allergeen niet bestaat.

Hoi!

Hypo- of anti-allergeen bestaat dus niet? Ik ben allergisch voor honden en heb er nogal wat om mij heen. Herders, borders, pitbulls, boxers etc. Bij de minste of geringste aanraking speelt mijn allergie op.
Bij de lanradoodle van mijn schoonouders dus niet. Hoe kan dit dan? Wij zijn meerdere keren naar een trimcursus geweest bij iemand die ook doodle fokte, hierbij heb ik ook nooit last gehad van allergie.
Je zegt doe je voordeel met deze wetenschap, maar wat bedoel je met dit verhaal? Ik begrijp het niet helemaal.

Groetjes
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Rojo17 schreef:
Rosita Compagner schreef:

Hoi!

Hypo- of anti-allergeen bestaat dus niet? Ik ben allergisch voor honden en heb er nogal wat om mij heen. Herders, borders, pitbulls, boxers etc. Bij de minste of geringste aanraking speelt mijn allergie op.
Bij de lanradoodle van mijn schoonouders dus niet. Hoe kan dit dan? Wij zijn meerdere keren naar een trimcursus geweest bij iemand die ook doodle fokte, hierbij heb ik ook nooit last gehad van allergie.
Je zegt doe je voordeel met deze wetenschap, maar wat bedoel je met dit verhaal? Ik begrijp het niet helemaal.

Groetjes
Dat de labradoodle geen ras is en daarom een reële kans aanwezig is dat je er toch mogelijk allergische reacties van kan krijgen. Als je echt 100% ''garantie'' wil hebben ga dan voor een ras hond en niet voor een kruising. Ik ken genoeg mensen die alsnog toch de hond weer weg hebben moeten doen omdat ze allergisch waren voor de labradoodle.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het is de poedelvacht die zorgt voor het hypo-allergene. Ik zou eens gaan kijken naar raszuivere poedels. Veel grotere kans dat je tegen die vacht kunt dan bij een doodle. Ook qua karakter zijn die leuk, zeker als dat eigenzinnige je aanspreekt. Is namelijk typischer voor de poedel dan voor de labrador ;) Een poedel kun je prima in 'doodle'-model laten trimmen
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”