Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorstellen
Moderator: moderatorteam
-
Iirtu16
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
Voorstellen
Hoi allemaal,
Ik ben Ester en ik woon samen met mijn vriend in Leeuwarden. Ik ben het trotse baasje van Hera, een Groenendaeler teefje (uit werklijnen) van bijna 6.
Mijn absolute nummer 1 ras is de Australian Cattle Dog maar nadat ik mijn beide reuen op zeer jonge leeftijd heb moeten laten inslapen, besloten om voor een ander ras te gaan omdat ik het met de Cattle qua gezondheid niet meer aandurf. Sinds een kleine week woont Iirtu bij ons, een Lapinporokoira teefje, waar we heel erg gelukkig mee zijn!
Ik ben Ester en ik woon samen met mijn vriend in Leeuwarden. Ik ben het trotse baasje van Hera, een Groenendaeler teefje (uit werklijnen) van bijna 6.
Mijn absolute nummer 1 ras is de Australian Cattle Dog maar nadat ik mijn beide reuen op zeer jonge leeftijd heb moeten laten inslapen, besloten om voor een ander ras te gaan omdat ik het met de Cattle qua gezondheid niet meer aandurf. Sinds een kleine week woont Iirtu bij ons, een Lapinporokoira teefje, waar we heel erg gelukkig mee zijn!
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Re: Voorstellen
Welkom!
ben benieuwd naar een foto van je nieuwe hond, nooit gehoord van dat ras.
ben benieuwd naar een foto van je nieuwe hond, nooit gehoord van dat ras.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Welkom.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
sjm
- Zeer actief
Welkom! Ben ook benieuwd naar foto's!
-
Iirtu16
- Vaste gebruiker
Bedankt allemaal.
Iirtu 7 weken

8 weken oud

Ook één van Hera dan.

Iirtu 7 weken

8 weken oud

Ook één van Hera dan.

- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Welkom hier.
Ik heb ook even gegoogled om het ras te leren kennen.
Wat een mooi pupje.
En Hera....
Plaats maar veel foto's. 
Wat een mooi pupje.
En Hera....
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Wat een prachtige honden! Welkom op het forum 
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Oeh Hera
Kan het zijn dat er een andere pup naar (omgeving) Nijmegen is verhuisd? Zag er gisteren een op de club die hier precies op lijkt, maar de baas was al weg voor mijn les afgelopen was, dus kon niet meer vragen wat het was.
Kan het zijn dat er een andere pup naar (omgeving) Nijmegen is verhuisd? Zag er gisteren een op de club die hier precies op lijkt, maar de baas was al weg voor mijn les afgelopen was, dus kon niet meer vragen wat het was.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik dacht dat dit de Finse Lappenhond was, maar dat schijnt de Lapinkoira te zijn. De Lapinporokoira is eraan verwant begrijp ik en is de Laplandse herdershond. Zat ik toch in de buurtIirtu16 schreef:Hoi allemaal,
-
Iirtu16
- Vaste gebruiker
Ooh wat leuk! Ja dat is Stefan met Turi, een broertje van mijn teefje!veertje schreef:Kan het zijn dat er een andere pup naar (omgeving) Nijmegen is verhuisd? Zag er gisteren een op de club die hier precies op lijkt, maar de baas was al weg voor mijn les afgelopen was, dus kon niet meer vragen wat het was.
@ Zamunda
Klopt wat je zegt, tot 1966 was het nog één ras.
- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Ooh een Lapinporokoira
die lijken me zo leuk!
Kan je iets meer over het karakter vertellen of waarom jullie er voor gekozen hebben
?
Kan je iets meer over het karakter vertellen of waarom jullie er voor gekozen hebben

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
-
Iirtu16
- Vaste gebruiker
Ze zijn ook erg leuk, ze zijn niet populair gelukkig maar het is een ras die best bij meer mensen zou passen.Mutt schreef:Ooh een Lapinporokoiradie lijken me zo leuk!
Kan je iets meer over het karakter vertellen of waarom jullie er voor gekozen hebben?
Ik wilde naast mijn super gehoorzame Hera, graag een ander ras, eigenlijk als 'vervanging' van de Catte Dog. Ik ben op zoek gegaan naar een ras die een deel van de eigenschappen bevat die ik waardeer in de Cattle.
O.a. het intelligente/probleemoplossende vermogen, het "clowneske", hun eigen initiatief/zelfstandigheid, sterke band met de baas. Het zijn beslist geen slaafse honden en zijn snel uitgekeken op oefeningen. Speuren vinden ze vaak te gek daar kunnen ze mooi hun eigen initiatief in kwijt. Het zijn wel honden waar je echt wat mee moet doen om ze voldoende uitdaging te geven.
Poro's kunnen doorgaans goed met mensen en kinderen. Andere honden mogen ze naar sympathie en reu-reu blijft natuurlijk lastig.
In huis zijn ze rustig en buiten gaat er een knop om.
Het is wel een ras wat graag blaft maar dit valt aardig te sturen.
In sommige Poro's zit nog wel wat jachtinstinct.
- CarolineS
- Actief
- Contacteer:
Hee Essie! Jij hier? Ik ben hier meer een soort "sluimerlid", maar de laatste tijd lees ik hier zo af en toe weer wat in een verloren uurtje. Ik kwam je zojuist in een ander topic tegen en heb je voorsteltopic maar even opgezocht om "welkom" te zeggen.
Hahaha
Ik hoop Iirtu ooit eens in het echt te zien (wil jou ook graag weer eens zien), lijkt me grappig om onze Cattlevervangers eens naast elkaar te zien.
Hoop je gauw weer eens te zien. Geef een knuffel aan Zucchero!
Geestig, ik ben ook op zoek gegaan naar een "vervanging" voor de Cattle (maar dan omdat ik na 17 jaar nu even geen zin heb in dat korte kontje), maar ik ben, met hetzelfde wensenlijstje in de hand, bij een heel ander ras uitgekomen.Iirtu16 schreef: ... eigenlijk als 'vervanging' van de Catte Dog. Ik ben op zoek gegaan naar een ras die een deel van de eigenschappen bevat die ik waardeer in de Cattle.
O.a. het intelligente/probleemoplossende vermogen, het "clowneske", hun eigen initiatief/zelfstandigheid, sterke band met de baas. Het zijn beslist geen slaafse honden en zijn snel uitgekeken op oefeningen.
Ik hoop Iirtu ooit eens in het echt te zien (wil jou ook graag weer eens zien), lijkt me grappig om onze Cattlevervangers eens naast elkaar te zien.
Hoop je gauw weer eens te zien. Geef een knuffel aan Zucchero!
groeten,
Caroline

Caroline

-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Hee Ester, wat leuk om jou hier ook te zien.
Veel plezier hier op het forum.
Karen en Aismee
Veel plezier hier op het forum.
Karen en Aismee

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Wauwww wat een prachtige hond in je onderschrift!
- c.otto
- Vaste gebruiker
-
Iirtu16
- Vaste gebruiker
Hoi Caro, dat moeten we zeker weer een keer doen! Heb jouw jongens ook nog nooit ontmoet.
@ Karen: Inderdaad leuk om je hier tegen te komen.
15 oktober (17 weken)

5 november (20 weken)

Heb verder geen goede recente foto's, ze is gisteren precies 5 maanden oud geworden, dit weekend maar weer even mee bezig.
@ Karen: Inderdaad leuk om je hier tegen te komen.
Dankje, ze heeft ook echt een leuk karakter.Leonie. schreef:Wauwww wat een prachtige hond in je onderschrift!
15 oktober (17 weken)

5 november (20 weken)

Heb verder geen goede recente foto's, ze is gisteren precies 5 maanden oud geworden, dit weekend maar weer even mee bezig.
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Smelt!
Het is echt een leukerd!
Een ras wat ook op mijn wensenlijstje heeft gestaan maar uiteindelijk lag mijn hart meer bij de kromi's.
Karen
Het is echt een leukerd!
Een ras wat ook op mijn wensenlijstje heeft gestaan maar uiteindelijk lag mijn hart meer bij de kromi's.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn