Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Uma weer vermist
Ja, je kunt alles persoonlijk opvatten, maar dat hoeft niet natuurlijk.
Ik heb hier meermaals geschreven dat ik Amy niet heel vaak loslaat vanwege haar jachtinstinct. Echt weglopen doet ze niet, maar ze verdwijnt naar mijn zin wel te lang uit beeld, is loslopend alléén maar bezig met jagen (en ik weet dat zij ook daadwerkelijk haar prooi zal pakken, dus dat andere dieren eronder lijden) en ze is ook niet altijd vriendelijk tegen vreemde honden. Zij loopt dus vaak aangelijnd. Toch voel ik me niet aangesproken als mensen zeggen dat een hond los moet kunnen lopen. Iedere situatie is weer anders, iedere baas, hond en omgeving is anders, de overweging is gewoon heel persoonlijk. Ik ben ervan overtuigd dat ik Amy niet tekort doe, dus voel me ook niet aangesproken als mensen zoiets zeggen.
Ik heb Uma een aantal keer meegemaakt op wandelingen en een hond als Uma zou ik ook loslaten. Zij bleef uit zichzelf keurig in de buurt en jaagt niet zoals Amy, in de zin van er compleet onbereikbaar vandoor gaan en desnoods door muren heen gaan tot de prooi gepakt is. Ik ken de omstandigheden niet waarin ze is weggelopen, maar ik geloof eigenlijk niet dat ze willens en wetens de benen heeft genomen om eens lekker in haar eentje rond te gaan zwerven. Ik denk eerder dat ze Manuma even kwijt is geweest o.i.d. en toen in paniek is gaan zoeken en is afgedwaald.
Ik heb hier meermaals geschreven dat ik Amy niet heel vaak loslaat vanwege haar jachtinstinct. Echt weglopen doet ze niet, maar ze verdwijnt naar mijn zin wel te lang uit beeld, is loslopend alléén maar bezig met jagen (en ik weet dat zij ook daadwerkelijk haar prooi zal pakken, dus dat andere dieren eronder lijden) en ze is ook niet altijd vriendelijk tegen vreemde honden. Zij loopt dus vaak aangelijnd. Toch voel ik me niet aangesproken als mensen zeggen dat een hond los moet kunnen lopen. Iedere situatie is weer anders, iedere baas, hond en omgeving is anders, de overweging is gewoon heel persoonlijk. Ik ben ervan overtuigd dat ik Amy niet tekort doe, dus voel me ook niet aangesproken als mensen zoiets zeggen.
Ik heb Uma een aantal keer meegemaakt op wandelingen en een hond als Uma zou ik ook loslaten. Zij bleef uit zichzelf keurig in de buurt en jaagt niet zoals Amy, in de zin van er compleet onbereikbaar vandoor gaan en desnoods door muren heen gaan tot de prooi gepakt is. Ik ken de omstandigheden niet waarin ze is weggelopen, maar ik geloof eigenlijk niet dat ze willens en wetens de benen heeft genomen om eens lekker in haar eentje rond te gaan zwerven. Ik denk eerder dat ze Manuma even kwijt is geweest o.i.d. en toen in paniek is gaan zoeken en is afgedwaald.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Verdorie, is Uma nog niet terug....ik duim heel hard dat ze straks weer lekker in haar mandje ligt

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- dagmar88
- Zeer actief
Eefje83 schreef:Dat is wel heel zwart wit. Er zijn ook plaatsen waar je hond veilig los kan lopendagmar88 schreef:Brindlecardi schreef: Want het is erg als je de keuze maakt om je hond niet meer los te laten omdat een hond wegloopt?
Dat ligt aan de hond.
Voor vijf van mijn zeven honden zou dat erg zijn ja. Erger dan uiteindelijk onder een auto lopen.
Zonder wegen en auto's en ander verkeer.
Maar goed daar gaat het hier nu verder niet om, het gaat hier om Uma die weer thuis moet komen.
Het is mooi weer en dus zullen veel mensen gaan wandelen, hopelijk word ze gezien en kunnen jullie haar gauw weer in je armen sluiten.
Misschien is ze wel terug naar de manege gegaan.warm in het hooi gaan liggen ofzo. Ik duim
Je hebt niet alles in de hand en nederland is klein. Wij liepen van de week volkomen afgelegen, naar nederlandse begrippen.
Toch is Django er voor het eerst echt vandoor gegaan, heeft vanuit het natuurgebied een afgesloten landje met een kippenhok geroken, is dijken, hekken, wegen en sloot overgesprongen en heeft een haantje doodgemaakt.
Nu kwam hij na z'n jachtavontuur gelukkig de kip brengen in plaats van er vandoor te gaan.
Shit, volgende keer beter.
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
- Aantal honden: 2
Ik hoop dat ze heel snel weer thuis is Nikki, veel sterkte!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Precies, het ligt aan de hond, de ene hond maakt het niks uit en de andere hond wel.dagmar88 schreef:Brindlecardi schreef: Want het is erg als je de keuze maakt om je hond niet meer los te laten omdat een hond wegloopt?
Dat ligt aan de hond.
Voor vijf van mijn zeven honden zou dat erg zijn ja. Erger dan uiteindelijk onder een auto lopen.
Net als de ene baas niet graag met honden aangelijnd loopt en de andere wel.
Ieder doet wat hij/zij het fijnst vindt of wat de hond het fijnst vindt.
Ik kijk naar mijn hond en ook een beetje naar mezelf. Als ik echt constant met een hond aan de lijn zou moeten lopen dan hoef ik geen hond meer. Neem ik wel een kat.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Ik doel dan dus op plaatsen die omheind zijn. Maar blijkbaar heb jij die mogelijkheden niet.dat kan.dagmar88 schreef:Eefje83 schreef:Dat is wel heel zwart wit. Er zijn ook plaatsen waar je hond veilig los kan lopendagmar88 schreef:Brindlecardi schreef: Want het is erg als je de keuze maakt om je hond niet meer los te laten omdat een hond wegloopt?
Dat ligt aan de hond.
Zonder wegen en auto's en ander verkeer.
Maar goed daar gaat het hier nu verder niet om, het gaat hier om Uma die weer thuis moet komen.
Het is mooi weer en dus zullen veel mensen gaan wandelen, hopelijk word ze gezien en kunnen jullie haar gauw weer in je armen sluiten.
Misschien is ze wel terug naar de manege gegaan.warm in het hooi gaan liggen ofzo. Ik duim
Dat het aan de hond ligt is zwart wit? Apart.
Heb er zelf twee permanent aangelijnd.
Je hebt niet alles in de hand en nederland is klein. Wij liepen van de week volkomen afgelegen, naar nederlandse begrippen.
Toch is Django er voor het eerst echt vandoor gegaan, heeft vanuit het natuurgebied een afgesloten landje met een kippenhok geroken, is dijken, hekken, wegen en sloot overgesprongen en heeft een haantje doodgemaakt.
Nu kwam hij na z'n jachtavontuur gelukkig de kip brengen in plaats van er vandoor te gaan.
Shit, volgende keer beter.
Ik hoef geen honden meer als ze niet los meer zoudem kunnen.
Maar als mijn honden nu niet meer los zouden kunnen moet ik andere manieren vinden om ze bezig te houden tot hun leven voorbij is.maar dan is mijn hobby wel over want ik vind aanlijnwandelingen echt helemaal niks
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Bij Berkheide gelopen en niets gezien.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Bij Berkheide gelopen en niets gezien.
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Ik had dit hele topic gemist, maar kwam op FB een bericht tegen en zag de naam Uma staan... Heel veel sterkte en ik hoop dat Uma snel weer bij jullie op de bank ligt te slapen. Hier draaien de duimen! Kom op Uma laat je zien!

-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
Wat een pech, ik hoop dat ze snel weer bij jullie is.
Ik zal het bericht delen en ook doorgeven aan mijn broer, die woont in Wassenaar en ze hebben een hond waar ze daar in de omgeving mee wandelen.
Ik zal het bericht delen en ook doorgeven aan mijn broer, die woont in Wassenaar en ze hebben een hond waar ze daar in de omgeving mee wandelen.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Duimen draaien dat ze er snel weer is.
Of dat ze in ieder geval gezien wordt, zodat je in ieder geval een beetje gerustgesteld wordt dat ze nog in leven is.
Heel veel sterkte!
En wat het loslopen betreft: Dax en Teun lopen ook veel los, maar Stef kan dat niet, zij vertrekt gewoon en hoort en ziet dan niks meer behalve het spoor wat ze volgt.
Ze heeft vorig jaar wel veel los kunnen lopen omdat de omgeving hier onbekend voor haar was, maar nu ze de weg weet kan dat dus helaas niet meer.
Zij zit dus aan een flex van 8 meter.
Of dat ze in ieder geval gezien wordt, zodat je in ieder geval een beetje gerustgesteld wordt dat ze nog in leven is.
Heel veel sterkte!
En wat het loslopen betreft: Dax en Teun lopen ook veel los, maar Stef kan dat niet, zij vertrekt gewoon en hoort en ziet dan niks meer behalve het spoor wat ze volgt.
Ze heeft vorig jaar wel veel los kunnen lopen omdat de omgeving hier onbekend voor haar was, maar nu ze de weg weet kan dat dus helaas niet meer.
Zij zit dus aan een flex van 8 meter.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik zie Uma niet op deze pagina staan. Wilde mijn zwager en schoonzus taggen, die wonen daar in de buurt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Huh? Als ik op deze link klik krijg ik dit:Alfilillo schreef:Ik zie Uma niet op deze pagina staan. Wilde mijn zwager en schoonzus taggen, die wonen daar in de buurt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ah nu wel. Ik moest even wachten en toen popte hij op. Was de eerste keer te ongeduldig.
-
Manuma
- Zeer actief
Uma loopt heel goed los. Ze neemt soms wel veel ruimte maar ze houdt me heel goed in de gaten. Ik weet zeker dat ze niet op pad is gegaan voor een avontuurtje of jacht. Zo is ze écht niet. We lopen alleen op stukken waar ze goed overzicht heeft omdat ik weet dat ze paniek krijgt als ze denkt dat ze me kwijt is.
Uma jaagt op kikkers of begint wild te piepen zodra ze konijnen ziet maar vindt ze het niet waard om mij uit zicht te verliezen. Ze gaat heel vaak mee naar stal en heeft het daar zo leuk.
Ik weet dat ze me hoorde en ze keek me recht aan en ik zag dat ze me niet herkende. Ik zat op een paard dat nogal heet was en kon dus niet mijn helm afdoen of afstappen. Had ik dat nu maar gedaan. En ik zag haar de volgende ochtend zelf maar ze had zoveel prikkels dat ze me niet hoorde.
Ik heb vanaf half 9 vanochtend alle stranden en duinranden afgelopen vanaf katwijk tot aan scheveningen. Niks. Wel weer geursporen gelegd. Pfff ik hoop zo dat ze nog veilig en gezond is.
Bedankt Laeken, ik moest even goed janken toen ik je bericht las. Fijn dat er zoveel meegedacht wordt en men in ons gelooft
Uma jaagt op kikkers of begint wild te piepen zodra ze konijnen ziet maar vindt ze het niet waard om mij uit zicht te verliezen. Ze gaat heel vaak mee naar stal en heeft het daar zo leuk.
Ik weet dat ze me hoorde en ze keek me recht aan en ik zag dat ze me niet herkende. Ik zat op een paard dat nogal heet was en kon dus niet mijn helm afdoen of afstappen. Had ik dat nu maar gedaan. En ik zag haar de volgende ochtend zelf maar ze had zoveel prikkels dat ze me niet hoorde.
Ik heb vanaf half 9 vanochtend alle stranden en duinranden afgelopen vanaf katwijk tot aan scheveningen. Niks. Wel weer geursporen gelegd. Pfff ik hoop zo dat ze nog veilig en gezond is.
Bedankt Laeken, ik moest even goed janken toen ik je bericht las. Fijn dat er zoveel meegedacht wordt en men in ons gelooft
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nog niet terug dus. Gek misschien maar ik geloof erin dat ze ook nu gewoon weer opduikt. Maar lieve Uma laat je baasjes niet zo lang in spanning alsjeblieft. En kom zo snel mogelijk terug.
Heel veel sterkte nu, het is alweer donker en het moet een hel voor jullie zijn.
Heel veel sterkte nu, het is alweer donker en het moet een hel voor jullie zijn.
Gr. Aniek

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Maar ze kan dus wel in paniek raken, en dan is ze echt weg weg, niet even een uurtje.Manuma schreef:Uma loopt heel goed los. Ze neemt soms wel veel ruimte maar ze houdt me heel goed in de gaten. Ik weet zeker dat ze niet op pad is gegaan voor een avontuurtje of jacht. Zo is ze écht niet. We lopen alleen op stukken waar ze goed overzicht heeft omdat ik weet dat ze paniek krijgt als ze denkt dat ze me kwijt is.
Al is het alleen al om de grijze haren die je erbij krijgt van deze onzekerheid
Ik heb overigens ook een gevoel dat het goed gaat komen, ze kan goed voor zichzelf zorgen is gebleken.
Als ik mogelijkheid heb ga ik morgen ook langs in die regio. Is het de bedoeling dan om haar niet te benaderen maar jou te bellen?
- sanne86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 kruisingen
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Denk je niet dat ze in de buurt van de stal zal blijven hangen? Dat kent ze. Of is ze al ergens verder weg gesignaleerd?
Vroeger zeiden ze dat als je hond je kwijt raakt om iets van kleding van jezelf op die plek achter te laten en dat de hond daar weer naar toe gaat. Geen idee of het echt zo iets maar misschien is het een idee. Ik roep ook maar iets hoor
Ik hoop in ieder geval dat je haar weer heel snel in je armen kunt sluiten!
Vroeger zeiden ze dat als je hond je kwijt raakt om iets van kleding van jezelf op die plek achter te laten en dat de hond daar weer naar toe gaat. Geen idee of het echt zo iets maar misschien is het een idee. Ik roep ook maar iets hoor
Ik hoop in ieder geval dat je haar weer heel snel in je armen kunt sluiten!

Groetjes Marja
-
Manuma
- Zeer actief
Hebben we gedaan Tycha. Er wonen 3 mensen op dat erf en er komen de hele dag door verzorgers en eigenaren van 35 paarden die ook allemaal op haar letten. Ze laten de lichten langer aan om haar evt te kunnen zien.
Ik heb haar zelf de weg over zien steken bij Katwijk de duinen in dus ik vermoed dat ze toch daardoor richting Scheveningen loopt. Om thuis te komen moet ze dan 2 havens oversteken.
Vorig jaar deed ze dat ook maar dan vanaf de andere kant. Vanaf deze kant is moeilijker.
Ze was nog nooit via stal naar de duinen gekomen en heeft zelf de veiligste en snelste weg naar de duinen gevonden. Ik denk dat ze dus het liefste zo reist en echt een missie heeft bedacht. Uma is wat dat betreft heel handig en doortastend. Hopelijk vindt ze het snel of duikt ze op. We posten ook veel op de plek waar ze vorige keer 2 nachten doorbracht voor we haar konden vangen.
Ik heb haar zelf de weg over zien steken bij Katwijk de duinen in dus ik vermoed dat ze toch daardoor richting Scheveningen loopt. Om thuis te komen moet ze dan 2 havens oversteken.
Vorig jaar deed ze dat ook maar dan vanaf de andere kant. Vanaf deze kant is moeilijker.
Ze was nog nooit via stal naar de duinen gekomen en heeft zelf de veiligste en snelste weg naar de duinen gevonden. Ik denk dat ze dus het liefste zo reist en echt een missie heeft bedacht. Uma is wat dat betreft heel handig en doortastend. Hopelijk vindt ze het snel of duikt ze op. We posten ook veel op de plek waar ze vorige keer 2 nachten doorbracht voor we haar konden vangen.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Och nog steeds niet terug 
Ik blijf duimen voor jullie!
Ik blijf duimen voor jullie!
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Och jezus, ik schrik me gek. Wat erg dat je dit nu weer moet meemaken
Duimen draaien uiteraard en ik hoop dat je je realiseert dat 99% van de reacties medeleven en begrip zijn. Rotte appels hou je helaas altijd. Jij weet hoe goed jullie band is en dat je alles op alles zet om Uma weer te vinden zodat ze weer thuis komt waar ze hoort.
Duimen draaien uiteraard en ik hoop dat je je realiseert dat 99% van de reacties medeleven en begrip zijn. Rotte appels hou je helaas altijd. Jij weet hoe goed jullie band is en dat je alles op alles zet om Uma weer te vinden zodat ze weer thuis komt waar ze hoort.
-
Manuma
- Zeer actief
Brindlecardi: je kunt Uma beter helemaal niet benaderen en zelfs niet aankijken. Zodra ze denkt dat een vreemde ieys van haar moet is ze weg. Ik denk wel dat ze een paard of grote zelfverzekerde reu zal volgen.
Wat je het beste kunt doen als je haar ziet is ons bellen en haar op een afstand volgen.
-
Manuma
- Zeer actief
Brindlecardi: je kunt Uma beter helemaal niet benaderen en zelfs niet aankijken. Zodra ze denkt dat een vreemde ieys van haar moet is ze weg. Ik denk wel dat ze een paard of grote zelfverzekerde reu zal volgen.
Wat je het beste kunt doen als je haar ziet is ons bellen en haar op een afstand volgen.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Het lijkt me een nachtmerrie. Veel sterkte en ik hoop dat ze snel wordt gevonden.
-
Kimmie
ach meiden toch,wat een zorgen en verdriet weer...dat zoeken en onzekerheid is toch echt vreselijk
ik hoop dat ze snel gezien gaat worden,dat je enig idee hebt waar je moet gaan zoeken, en dat Uma heel snel weer lekker thuis op de bank kan liggen...mijn duimen draaien voor jullie!
ik hoop dat ze snel gezien gaat worden,dat je enig idee hebt waar je moet gaan zoeken, en dat Uma heel snel weer lekker thuis op de bank kan liggen...mijn duimen draaien voor jullie!
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Manuma schreef:Hebben we gedaan Tycha. Er wonen 3 mensen op dat erf en er komen de hele dag door verzorgers en eigenaren van 35 paarden die ook allemaal op haar letten. Ze laten de lichten langer aan om haar evt te kunnen zien.
Ik stuur je een bult hoop, moed en liefs.
Ik zou willen dat ik iets meer voor je kon betekenen.
Hou vol