Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Re: Uma weer vermist

Ongelezen bericht door Sulluna »

Kimmie schreef:ik weet niet of jullie al zo zoeken,maar misschien is het een idee wat mensen met drones te vragen,daarmee kan je eigenlijk direct grote gebieden bekijken,meer als te voet in ieder geval...
We zijn hard bezig met alle opties. Drone was met de vorige keer ook lastig omdat je daar dus eigenlijk een vergunning moet hebben. Een groot deel van die duinen is een beschermd gebied.

Er is een schaapsherder daar die elke dag van de ene naar de andere kant trekt met zijn kudde. Die weet er vanaf. Ook de boswachters etc die het vee daar in de gaten houden weten het. Eigenlijk alles en iedereen is op de hoogte.
Vandaag volop flyeren. En zoeken zoeken zoeken.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Sulluna schreef:
Kimmie schreef:ik weet niet of jullie al zo zoeken,maar misschien is het een idee wat mensen met drones te vragen,daarmee kan je eigenlijk direct grote gebieden bekijken,meer als te voet in ieder geval...
We zijn hard bezig met alle opties. Drone was met de vorige keer ook lastig omdat je daar dus eigenlijk een vergunning moet hebben. Een groot deel van die duinen is een beschermd gebied.

Er is een schaapsherder daar die elke dag van de ene naar de andere kant trekt met zijn kudde. Die weet er vanaf. Ook de boswachters etc die het vee daar in de gaten houden weten het. Eigenlijk alles en iedereen is op de hoogte.
Vandaag volop flyeren. En zoeken zoeken zoeken.
Jij ook sterkte, het zal voor jou ook zwaar zijn :roos:
Bellaatje
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bellaatje »

Ach, wat naar! Ik hoop dat Uma snel gezond thuis komt. Sterkte!
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Sterkte Nikki.
Ik denk aan jullie, hoop dat Uma snel weer in je armen ligt !
AfbeeldingAfbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

crutz schreef:Ik kan komende week als ze gevonden wordt niet direct de titel aanpassen. Weet niet of een vd modjes dat dan evt kan. Ik zit in het buitenland en heb ook weinig tijd om online te zijn.
Dat kunnen we :wink: Dus als iemand tegen die tijd 1 van ons een pb stuurt gebeurt dat. Verder staat dit topic door deze reactie ook in mijn lijst van topics dus zie ik vrij snel als er een reactie is die meld dat ze is gevonden.
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Godsamme, nog niet terug?! :(:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Elke keer open ik angstvallig dit topic en hopend dat ze inmiddels gevonden is. Nog niet dus.

Ik heb er vertrouwen in dat Uma zich gaat redden en dat jullie band je weer samen gaat brengen. Heel veel sterkte en Uma kom op meisje...
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Als ik de precieze locatie mag, of iemand heeft een idee waar ik ook, of beter daar, kan gaan lopen, dan maak ik morgen een rondje met Akira. Ik ben ontzettend slecht in straten dus een postcode of locatie die met de tomtom te vinden is, is :I:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Pfffft nog steeds niet gevonden dus :ugh: Ik blijf steeds maar terug komen hier in de hoop op positief nieuws. Ik wou dat ik iets kon betekenen, ik leef zo enorm met jullie mee. Het klinkt in ieder geval alsof jullie al het mogelijke doen. Dat moet toch vanzelf een keer resultaat geven! Houd moed, hou vol!
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

Vannacht als ik wakker was, dacht ik aan Uma. Het laat me niet los, ik hoop zo dat ze snel gevonden wordt.
Blijf volhouden, ze moet toch ergens zijn. Veel sterkte en succes voor iedereen die gaat helpen zoeken.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Tiny schreef:Als ik de precieze locatie mag, of iemand heeft een idee waar ik ook, of beter daar, kan gaan lopen, dan maak ik morgen een rondje met Akira. Ik ben ontzettend slecht in straten dus een postcode of locatie die met de tomtom te vinden is, is :I:
Ik stuur jou een adres via fb
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Er wordt nu gezocht en geflyerd. We hebben duin- en bosbeheer ingelicht, nabijgelegen horeca en hotels, taxicentrale, sportverenigingen.
We zijn nu aan het bekijken of een speurhond iets uit kan maken. De contactpersoon denkt dat er een kleine kans is maar dat is beter dan geen.
Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Jonathan zit alleen nog maar uit het raam te staren of is op pad om haar te zoeken. Het is zijn meisje, zo moeilijk om te zien dat zelfs hij als sterke, soms emotieloos lijkende, zo kapot gaat :ugh: Ik hoop zo dat ze Manu ruikt of Manu haar. De wind staat gunstig vandaag.

Kom op meisje, kom op. We weten dat je het kunt.
Eefje83
Zeer actief

Helemaal gloeiend op de bank na een fikse wandeling doorde duinen en het panbos. Helaas niks gezien.
Toen wij naar huis gingen kwam ik Suzanne tegen die de duinen inging dus we hebben elkaar afgelost.
Morgen ga ik ook weer en ik ben niet de enige zag ik. Hopelijk word het wat met de speurhond of laat ze zich gewoon zien. Of vangen, dat is het mooist.
Hou je haaks Nikki,en ook Jonathan natuurlijk. het komt ook dit keer vast wel goed.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is maar als ze donderdag nog niet terecht is wil ik vanuit apeldoorn wel een keer naar de kust rijden met Lune. Lune is overigens heel erg goed in mantrailen. Op honden hebben we nooit gespeurd maar we zouden het kunnen proberen als we maar iets van een smeller hebben.

Ik zou wel eerder willen gaan maar morgen en overmorgen moet ik beide werken.

Hoop dat uma gewoon snel thuis is. Duimen draaien hier.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Manuma schreef:Er wordt nu gezocht en geflyerd. We hebben duin- en bosbeheer ingelicht, nabijgelegen horeca en hotels, taxicentrale, sportverenigingen.
We zijn nu aan het bekijken of een speurhond iets uit kan maken. De contactpersoon denkt dat er een kleine kans is maar dat is beter dan geen.
Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Jonathan zit alleen nog maar uit het raam te staren of is op pad om haar te zoeken. Het is zijn meisje, zo moeilijk om te zien dat zelfs hij als sterke, soms emotieloos lijkende, zo kapot gaat :ugh: Ik hoop zo dat ze Manu ruikt of Manu haar. De wind staat gunstig vandaag.

Kom op meisje, kom op. We weten dat je het kunt.
Dan moét je haar toch vinden? Kan niet anders...
Hebben jullie ook al het hele gebied uitgekamd met paarden, of mag je er niet in? (Heb op de kaart gekeken: het is enorm.)
Voor de zekerheid ook politie, of instantie die daarover gaat, ingelicht in verband met een eventueel verkeersongeluk? De kans is heel klein, en je wil het absoluut niet, maar weten is beter dan niet weten.
Maar ik heb alle vertrouwen in Umaatje....go girl!!!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Eefje83 schreef:Helemaal gloeiend op de bank na een fikse wandeling doorde duinen en het panbos. Helaas niks gezien.
Toen wij naar huis gingen kwam ik Suzanne tegen die de duinen inging dus we hebben elkaar afgelost.
Morgen ga ik ook weer en ik ben niet de enige zag ik. Hopelijk word het wat met de speurhond of laat ze zich gewoon zien. Of vangen, dat is het mooist.
Hou je haaks Nikki,en ook Jonathan natuurlijk. het komt ook dit keer vast wel goed.
dat zou inderdaad het mooiste zijn en anders kom ik je morgen ongetwijfeld tegen. Dank je voor je pb.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Eefje83
Zeer actief

Tiny schreef:
Eefje83 schreef:Helemaal gloeiend op de bank na een fikse wandeling doorde duinen en het panbos. Helaas niks gezien.
dat zou inderdaad het mooiste zijn en anders kom ik je morgen ongetwijfeld tegen. Dank je voor je pb.
:ok:
Kaatjeswereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kaatjeswereld »

mosquito1980 schreef:Kan Kaatjeswereld met Cody helpen zoeken? Waren Cody en Uma geen dikke maatjes?
Of zit Cody heel ver van de duinen vandaan?
Ik heb contact met Nikki. Maar wij wonen helemaal in Drenthe. Het is dus niet heel makkelijk. Maar we houden de opties open. Cody en Uma waren idd goede maatjes.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Be kind, Be loved, Be a doglover!
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Oh Nikki.. :(:

Wat een ellende toch. Alweer. Ik duim voor je dat Uma snel weer veilig thuis is, en dat het verdorie niet zo lang duurt als de vorige keer. Ik heb met je te doen hoor, één keer je hond kwijtraken is al een nachtmerrie maar 4 keer in een paar jaar tijd? Shit zeg. En jou valt niks te verwijten, kom nou. Je doet je stinkende best om je honden een geweldig leuk leven te bieden, en het is nu opnieuw een superongelukkige samenloop van omstandigheden. Ik zou mijn hond zonder twijfel aan je toevertrouwen, je bent echt een goed hondenbaasje en dit is botte pech. :ugh:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Kan een hond zonder ondervacht zo onderkoeld raken met -3 's nachts dat het gevaarlijk wordt?
Suuz!
Zeer actief

Manuma schreef:Kan een hond zonder ondervacht zo onderkoeld raken met -3 's nachts dat het gevaarlijk wordt?
Ik durf het je niet te zeggen maar het zal ook aan de gevoelstemperatuur liggen en aan hoe de wind staat en of ze ergens kan schuilen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Eefje83
Zeer actief

Manuma schreef:Kan een hond zonder ondervacht zo onderkoeld raken met -3 's nachts dat het gevaarlijk wordt?
Denk daar nou niet aan :ugh: het helpt je niks. Je gaat je hooguit meer zorgen maken :roos:
Manuma
Zeer actief

Suuz! schreef:Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is maar als ze donderdag nog niet terecht is wil ik vanuit apeldoorn wel een keer naar de kust rijden met Lune. Lune is overigens heel erg goed in mantrailen. Op honden hebben we nooit gespeurd maar we zouden het kunnen proberen als we maar iets van een smeller hebben.

Wat ontzettend lief zeg. Heb je dan een geur van haar nodig? Ik denk van wel hè? Ik zal eens kijken of ik nog iets van haar heb want Manu's geur zit vrijwel overal doorheen en die loopt ook het hele gebied door.
Alfilillo schreef: Dan moét je haar toch vinden? Kan niet anders...
Hebben jullie ook al het hele gebied uitgekamd met paarden, of mag je er niet in? (Heb op de kaart gekeken: het is enorm.)
Voor de zekerheid ook politie, of instantie die daarover gaat, ingelicht in verband met een eventueel verkeersongeluk? De kans is heel klein, en je wil het absoluut niet, maar weten is beter dan niet weten.
Maar ik heb alle vertrouwen in Umaatje....go girl!!!
Uma is zo goed in zich verstoppen en áls ze al tevoorschijn komt is ze zo vreselijk snel dat je zomaar zou kunnen denken dat ze een vos was. De politie is direct ingelicht, ook omdat ze vrijdagochtend middenop de weg liep.
Het gebied is vreselijk groot. Vlakbij ligt Meijendel en dat is zo enorm, daar mogen ook geen honden los en het is zelfs nauwelijks toegankelijk voor mensen :ugh:

Ik zag overigens ergens een vraag over WIOA staan. Mijn vriend wilde hen heel graag inlichten vanwege hun grote bereik en ik heb dat gerespecteerd. Godzijdank is er een ander beheer en ik moet eerlijk zeggen dat ik hun meedenken zeer waardeer. Ze denken mee en zitten niets in de weg en helpen ons nu met de speurhond. Toen vond ik de stress rondom WIOA nog erger dan die om Uma. Wij hebben dit keer direct gezegd dat we het op onze manier willen doen maar graag van hun bereik gebruik maken. We willen geen zoekacties maar extra ogen als je tóch moet wandelen is meer dan welkom. Het is heel belangrijk dat zoveel mogelijk mensen weten dat we Uma missen.

Mocht je Uma zien, richt je absoluut NIET op haar! Ze moet denken dat je haar niet ziet. Oogcontact vermijden is heel belangrijk, niet proberen te lokken of vangen want ze is vliegensvlug weer wég. Mocht je het idee hebben dat ze op jou of de hond positief reageert, roep haar naam zachtjes zonder haar aan te kijken, draai om en loop weg. Strooi eventueel wat op de grond naast/achter je in de hoop dat ze je volgt. Op haar af lopen werkt nooit.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Waarschijnlijk zoekt ze een schuilplaats waar ze goed beschut is. Zoals ik al eerder schreef, lily's moeder, ook een podenco met dun vachtje heeft zeker een jaar in het wild geleefd. Dit is natuurlijk wel spanje, maar ze zat in een berggebied waar het in de winter 's nachts heel koud wordt. Uma kan het vast aan.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Eefje83
Zeer actief

Ik had vanmorgen een broekzak vol stinkende koekjes en een extra riem bij me. Ik had niet eens de illusie dat ik haae zou zien maar het zou toch wat zijn als ze zich ineens wel zou laten zien. ....maar dat was gewoon voor mezelf zodat ik niet achteraf dan zou denken "had ik maar ".
Ik hoop echt dat ze voor de nachten een warmer en beschut plekje heeft mmaar dat verwacht ik eigenlijk wel. Zo slim is ze wel.
Suuz!
Zeer actief

Manuma schreef:
Suuz! schreef:Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is maar als ze donderdag nog niet terecht is wil ik vanuit apeldoorn wel een keer naar de kust rijden met Lune. Lune is overigens heel erg goed in mantrailen. Op honden hebben we nooit gespeurd maar we zouden het kunnen proberen als we maar iets van een smeller hebben.

Wat ontzettend lief zeg. Heb je dan een geur van haar nodig? Ik denk van wel hè? Ik zal eens kijken of ik nog iets van haar heb want Manu's geur zit vrijwel overal doorheen en die loopt ook het hele gebied door. .
Het liefst iets van haar halsband of tuig in een plastic zakje stoppen waar ze dan aan kan ruiken. Daar zit de geur vaak goed in ;). Als het nog nodig is contact ik je wel woensdag avond over hoe en wat. En anders doen Lune en ik gewoon een wandeling daar in het gebied.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Bij -3 gaat haar qua onderkoeling echt niets overkomen.
Honden weten heel goed hoe ze dat tegen moeten gaan. Ze gaan ergens zitten waar het beschut is of ze blijven in beweging.
Wat ik zo lees van haar is ze een pientere hond, dus dat komt wel goed.
Nu hopen dat snel haar weg terug vind naar jullie.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Suuz! schreef:
Het liefst iets van haar halsband of tuig in een plastic zakje stoppen waar ze dan aan kan ruiken. Daar zit de geur vaak goed in ;). Als het nog nodig is contact ik je wel woensdag avond over hoe en wat. En anders doen Lune en ik gewoon een wandeling daar in het gebied.
Als je alleen gaat wandelen maar geen zin hebt om alleen alleen te gaan, willen csiv en ik wel mee. Ben donderdag toch vrij.
Manuma
Zeer actief

:jank: :jank: :jank: Wat moet ik hier nou op zeggen. Dankjulliewel dat jullie allemaal gewoon wéér voor mijn meisje klaarstaan :lief: :flower:
Mila20
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Mila20 »

Jeetje.. die Uma toch. Haar eerdere vermissing heb ik ook gevolgd via FB en wat heeft me dat bezig gehouden zeg. Ik woon helemaal niet in die omgeving maar heb hem toch op FB gedeeld. Ik hoop dat je je meisje snel weer in je armen mag sluiten.

Kom op Uma, hup naar huis!
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”