Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Uma weer vermist

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik snap heel goed dat je alle beetjes hoop aangrijpt! Een andere optie heb je ook niet natuurlijk :ugh:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ja dat is waar, maar als ze geen konijnen te pakken krijgt is t wat karig allemaal.
Al kan een goed doorvoede hond prima ff zonder eten.
Afbeelding
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Ik heb geen flauw idee hoe het duingebied daar in elkaar steekt, maar bij het horen van bunkers moet ik weer denken aan de vermissing van Willem op Terschelling. Die bleek in een bunker gevallen te zijn. Zou dat met Uma mogelijk zijn? Omdat er geen zichtmeldingen meer zijn. En zou het dan mogelijk zijn om lokaties van bunkers in kaart te hebben en ze af te gaan?
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Ze zijn dichtgemetseld,ze zou er niet in moeten kunnen maar in de barakken zit anti-kraakvolk. Daar is eten en beschutting voor als ze het lef heeft snachts.
Ik denk dat als ze daar nog is dat je echt via dunea zou moeten kijken of de boswachter mee wil werken zodat je achter op het terrein kunt komen. Of achter die barakken iig.
Maar alles wat je doet is oke zolang je jezelf maar niet vergeet.
Eefje83
Zeer actief

De schapenmest is volgens mijn honden trouwens een goede voedselbron. Evenals de konijnenkeutels. En die liggen er zat dus als Uma die even smakelijk vind dan is er eten genoeg op dit moment. Hoeft ze niet eens voor te jagen
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

zijn drones verboden daar??

met behulp van die dingen kan je met live beeld hele gebieden overzien...daarmee kan je dus ook vliegen en kijken in gebieden waar je als mens niet mag komen.

dat zoeken is vreselijk, mijn duimen draaien dat ze snel weer thuis komt! :roos:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Cleva schreef:
Paisley schreef:Ja dat is waar, maar als ze geen konijnen te pakken krijgt eet ze niets.
Een podenco die in de duinen geen konijn kan vinden. Daar moet ik even over nadenken.
:LOL: Nouja, ik kan dat anorexia hondje wat in mei toen de duinen uit is gehaald maar niet vergeten.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

Kimmie schreef:zijn drones verboden daar??

met behulp van die dingen kan je met live beeld hele gebieden overzien...daarmee kan je dus ook vliegen en kijken in gebieden waar je als mens niet mag komen.

dat zoeken is vreselijk, mijn duimen draaien dat ze snel weer thuis komt! :roos:
Er zit nog defensie terrein,daar mag je niet met drones vliegen denk ik.maar daar weet een boswachter /duinbeheerder vast meer over te vertellen
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Paisley schreef:Is het een idee om natuurfotograven te benaderen of ze wildcamera's te leen weten?
Ik zit op een natuurfotografie facebookgroep waar wel eens zelfgemaakte beelden van wildcamera's voorbij komen. Je kunt eten erbij neerleggen en kijken of ze op de kiek komt.
De kans is groot dat een vos t aas komt halen maar de geur zal wel even blijven hangen.
Uitzoeken van wie het gebied is. Meestal Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten en dan heb je best kans dat die al cameravallen hebben staan. Misschien hebben ze Uma daar op gezien of mag je zelf kijken.
Keanu 1903
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua

Ongelezen bericht door Keanu 1903 »

Ik duim mee,hogelijk is ze snel weer thuis.
Gezond en wel.
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Nog geen nieuws... :ugh: Arme Uma.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

oh en elke keer open ik dit topic in de hoop dat er al nieuws is..

De mogelijkheid van het inzetten van een drone werd geopperd, maar ik meen dat dat volgende keer ook best een gedoe bleek te zijn ivm een vergunning die nodig was?
Eefje83
Zeer actief

grover schreef:oh en elke keer open ik dit topic in de hoop dat er al nieuws is..

De mogelijkheid van het inzetten van een drone werd geopperd, maar ik meen dat dat volgende keer ook best een gedoe bleek te zijn ivm een vergunning die nodig was?
Een groot deel van de duinen is van dunea en een ander deel valt onder defensie of een samenwerking van hen.
Daar zullen ze liever geen.drone hebben maar ik weet van een ex collega, die heeft zijn fietsritje van katwijk naar wassenaar gefilmd met een.drone en daar is ook geen gedoe van gekomen. Maar dat was aan de zeezijde, daar speelt defensie geen rol meer.....
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Dan zou je toch in overleg wel een uurtje met een drone kunnen vliegen? Bij uitzondering?
Lijkt me dat je zoveel meer kans hebt dat je haar ziet dan...
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Drone zou al super zijn maar één met een warmtecamera zou subliem zijn.

Ik hoop zo dat ze voor jullie een uitzondering willen maken
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Leonie. schreef:Dan zou je toch in overleg wel een uurtje met een drone kunnen vliegen? Bij uitzondering?
Lijkt me dat je zoveel meer kans hebt dat je haar ziet dan...
In een uurtje kun je maar een heel klein deel van het enorm uitgestrekte duingebied bestrijken, het lijkt me onbegonnen werk om dan precies het juiste stukje uit te kiezen. Wij hebben gisteren van Katwijk tot aan de Wassenaarse Slag gelopen via de duinen en terug via het strand, en verbaasden ons over hoe enorm groot alleen dit deel al was. En dan heb je nog het stuk tussen Wassenaar en Scheveningen, en tussen Scheveningen en Den Haag.
Zo lang ze niet meer gezien wordt zodat je een uitgangspunt hebt, is het niet te bepalen wat je startpunt zou moeten worden om met een drone te zoeken.

Ik duim me suf en denk dat ik morgen weer die kant op ga om te zoeken als ze dan nog niet terug is. Ik hoop dat ze vandaag in ieder geval weer door iemand gespot gaat worden.
Plakvis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Plakvis »

Welk defensieterrein is dat precies? De ATZ Valkenburg is niet meer actief, verder zijn er vanuit het luchtruim geen beperkingen. Via de regeling minidrones zou er eventueel iets gedaan kunnen worden zonder een vergunning aan te moeten vragen, maar zo'n drone mag maar 100 meter van je af vliegen. Dit moet dan wel nog steeds gedaan worden door iemand die een ontheffing heeft. Zie: http://www.dronewatch.nl/2016/07/01/min ... -je-weten/

Ik blijf deze pagina al dagen refreshen in de hoop op positief nieuws, ik blijf voor jullie duimen! :roos:
Plakvis
Zeer actief

Laura84 schreef:Drone zou al super zijn maar één met een warmtecamera zou subliem zijn.

Warmtecamera is best lastig in dit geval omdat er heel veel dieren zitten die er ongeveer hetzelfde uitzien op warmtebeeld, zoals bijvoorbeeld vossen en reeën.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Vorig jaar was dat hels om te regelen, dat kostte zoveel tijd en energie om iemand te vinden die dat wilde én kon. En dan moest je nog regelen of het mocht en dat bleek nóg lastiger. Mensen zijn heel zuinig op hun drone, logisch. Je blijkt er ook een opleiding voor gehad te moeten hebben voordat je zo'n ding behoorlijk door gebied heen kunt sturen.
Ik zal het wel weer oppakken, wie weet blijkt het nu mee te vallen.
Het (sterke) vermoeden is dat ze door de begroeiing trekt of zich daar ophoudt. Zelfs vannacht was de grond onder de bomen niet bevroren en als ze wat bladeren aan de kant schuift is de grond zelfs niet eens koud. Het vroor 4 graden. Als ze inderdaad in die dichte begroeiing zit is het met drone natuurlijk ook vreselijk lastig. Je bent eerder een hele dag met dat gebied bezig dan een uurtje helaas. Zo dicht bij de drukte maar het is echt vreselijk, vreselijk groot :(
Laatst gewijzigd door Manuma op 06 dec 2016 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat een hel voor jullie, hoop dat ze snel ergens wordt je gezien zodat je gericht op 1 plek kunt gaan zoeken/lokken.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Plakvis schreef:
Laura84 schreef:Drone zou al super zijn maar één met een warmtecamera zou subliem zijn.

Warmtecamera is best lastig in dit geval omdat er heel veel dieren zitten die er ongeveer hetzelfde uitzien op warmtebeeld, zoals bijvoorbeeld vossen en reeën.
En er zit behoorlijk wat wild daar, wij zagen midden op de dag zo al 2x een vos op verschillende plekken.
Manuma
Zeer actief

Meijendel is het gebied tussen Wassenaar en Scheveningen. Dat is heel beschermd en er lopen al nauwelijks wandelpaden doorheen. Ik ben illegaal op een duinheuvel geklommen en zover ik kon zien was duingebied maar nergens een pad waar mensen overheen kunnen. Het is daar flink begroeid, er loopt heel veel wild en er is veel rust.
Als ze daar zit is het echt heel logisch dat ze niet gezien wordt.
Ik zal proberen via Google Earth een printscreen te maken, dan kunnen jullie zien hoe enorm het gebied is.
Manuma
Zeer actief

Die N441 tegen het bebouwde gebied en rotondes is waar ze laatst gezien is.
De stal vanwaar ze wegliep ligt rechtsonderin. Op deze kaart niet te zien.
Afbeelding

Wassenaar
Afbeelding

Meijendel
Afbeelding

Scheveningen. Oostduinen is waar ze 1,5 jaar geleden 2 nachten is gebleven.
Afbeelding

Daarna zal ze de boulevard en de havens over moeten en een paar km door moeten lopen, dan kan ze via de duinen naar huis.
Laatst gewijzigd door Manuma op 06 dec 2016 11:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Pffft, om hopeloos van te worden. Wat een gebied. Ik blijf duimen, jullie hebben gewoon net een beetje geluk nodig.
Plakvis
Zeer actief

Manuma schreef:Vorig jaar was dat hels om te regelen, dat kostte zoveel tijd en energie om iemand te vinden die dat wilde én kon. En dan moest je nog regelen of het mocht en dat bleek nóg lastiger. Mensen zijn heel zuinig op hun drone, logisch. Je blijkt er ook een opleiding voor gehad te moeten hebben voordat je zo'n ding behoorlijk door gebied heen kunt sturen.
Ik zal het wel weer oppakken, wie weet blijkt het nu mee te vallen.
Het (sterke) vermoeden is dat ze door de begroeiing trekt of zich daar ophoudt. Zelfs vannacht was de grond onder de bomen niet bevroren en als ze wat bladeren aan de kant schuift is de grond zelfs niet eens koud. Het vroor 4 graden. Als ze inderdaad in die dichte begroeiing zit is het met drone natuurlijk ook vreselijk lastig. Je bent eerder een hele dag met dat gebied bezig dan een uurtje helaas. Zo dicht bij de drukte maar het is echt vreselijk, vreselijk groot :(
Door een nieuwe regeling is het nu wel makkelijker om te regelen dat het mag. Met een zogeheten 'minidrone' (onder de 4kg) zijn de regels veel minder strikt.

In dichte begroeiing heb je helaas niks aan een drone, voor een warmtecamera is er teveel wild en overdag zie je ook niks als ze zich schuil houdt.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Jeetje wat een enorm gebied is dat. Ze kan overal wel zitten. Wat een ellende is dit. Ik hoop dat ze vandaag ergens gezien wordt zodat jullie weten waar ze is. Heel veel sterkte met deze situatie!
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Manmanman wat een machteloos gevoel moet dat zijn. :pffff:

Je zou ook in het gebied waarvan jullie een sterk vermoeden hebben dat ze zich daar bevindt wildcams
kunnen opstellen en gedragen sokken ofzo er neerleggen. Wildcams kun je instellen op kort filmen of fotograferen als
het getriggerd wordt.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

:ok: :ok: :knuffel:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik laat vandaag de duimen weer flink draaien. :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Manuma schreef:Ze is voor het laatst gezien dat ze de zuidduinen bij Katwijk inging. Ze heeft vanaf stal de weg gevonden. Ik heb haar zelf gezien maar kon niks.
Manu zoekt haar in de duinranden en we zetten sporen uit. Hopelijk loopt ze richting huis. Daar ga ik wel vanuit.

Ze kon me niet vinden en is me gaan zoeken. Ze denkt dat ik haar achergelaten heb.
Ach gos toch, wat een ellende, hoop dat je meisje snel weer veilig bij je terug is :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”