Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!
Moderator: moderatorteam
-
Manuma
- Zeer actief
Re: Uma weer vermist
in die bosjes zat Uma

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Loopt ze wel de goede kant op richting huis of gaat ze de andere kant op of een wirwar van kanten?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Manuma schreef:in die bosjes zat Uma
Hoe frustrerend zeg... zo dichtbij en toch zover weg
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Arme hond, zo bang...
Jullie gaan haar vast snel te pakken krijgen nu, dat moet haast wel.
Jullie gaan haar vast snel te pakken krijgen nu, dat moet haast wel.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Zou het misschien helpen als je een comfortabel kussen meeneemt, dikke kleren aan, thermoskan hete thee, en dat je daar gewoon een poos in alle stilte op de grond voor de bosjes gaat zitten. Nu en dan een beetje babbelen. Misschien dat ze dan stukje bij beetje wat meer herkenning krijgt en ze, als ze er op durft te vertrouwen dat je geen eng iemand bent, misschien uiteindelijk naar je toe durft te komen? Mijn tante paste die techniek toe bij wilde paarden. Of is ze alweer verdwenen uit de bosjes?
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Maar als ze bang is voor vreemden en je weet waar ze is, wat kan een speurhond dan betekenen voor jullie?
Is het niet slimmer juist geen vreemden mee te nemen en daar met de haar bekende mensen en honden te gaan zitten? In de hoop dat ze vanzelf naar jullie toe komt.
Is het niet slimmer juist geen vreemden mee te nemen en daar met de haar bekende mensen en honden te gaan zitten? In de hoop dat ze vanzelf naar jullie toe komt.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Manuma schreef:Nee, voedsel heeft haar nooit kunnen paaien. Ze heeft echte angst. Er hoeft maar iemand naast me te staan als ze aan de riem loopt en ze neemt niets meer aan. Zelfs geen frikadel of worst.Alfilillo schreef:Opvallend inderdaad dat de Manu en Uma elkaar ook niet benaderen.
Reageert ze ook niet op voedsel? Een niet te versmaden kippenbout of zo. Ze zal toch honger hebben.
Ik gooide onze kansen echt op Manu maar blijkbaar zag ook hij dat ze teveel angst had om haar te kunnen benaderen.
Och arme, wat akelig die angst. Hopelijk is ze snel weer warm thuis.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Pfff, wat ontzettend frustrerend. Slopend voor jullie dit. Ik hoop zo dat jullie haar vandaag nog terugkrijgen. Moed houden 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dit dacht ik ook.kleine2758 schreef:Maar als ze bang is voor vreemden en je weet waar ze is, wat kan een speurhond dan betekenen voor jullie?
Wat apart dat ze niet naar Manu toeging. Of hij naar haar.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
mijke schreef:Zou het misschien helpen als je een comfortabel kussen meeneemt, dikke kleren aan, thermoskan hete thee, en dat je daar gewoon een poos in alle stilte op de grond voor de bosjes gaat zitten. Nu en dan een beetje babbelen. Misschien dat ze dan stukje bij beetje wat meer herkenning krijgt en ze, als ze er op durft te vertrouwen dat je geen eng iemand bent, misschien uiteindelijk naar je toe durft te komen? Mijn tante paste die techniek toe bij wilde paarden. Of is ze alweer verdwenen uit de bosjes?
ongeveer zo is ze vorige keer toch ook 'gevangen'? Ik zet mijn kansen juist op jou zelf !

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ik zie op mijn Facebook ditvoorbij komen misschien kunnen zij iets voor je betekenen met de drone?
Sorry had dit vanmiddag geplaats maar komt er nu pas op. Beetje mosterd na de maaltijd . Ik hoop dat ze zich toch nog snel laat pakken!
Sorry had dit vanmiddag geplaats maar komt er nu pas op. Beetje mosterd na de maaltijd . Ik hoop dat ze zich toch nog snel laat pakken!

Groetjes Marja
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hij ook niet naar haar? Wat vreemd.... tja hij zal ook vast iets gemerkt hebben...Manuma schreef:Het gekke was ook dat de honden ook niks met haar deden. Misschien omdat de angst zo groot was?malinois schreef:Shit... dat ze Manu ook niet herkent dan meer... heel apart.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Vooral dat laatste: dat Manu niet haar haar toegaat.Marjoleine schreef:Dit dacht ik ook.kleine2758 schreef:Maar als ze bang is voor vreemden en je weet waar ze is, wat kan een speurhond dan betekenen voor jullie?
Wat apart dat ze niet naar Manu toeging. Of hij naar haar.
Wat moet het enorm naar en frustrerend zijn om haar zo dichtbij, maar ook zo onbereikbaar te zien. Sterkte en moed gewenst!
- dre
- Zeer actief
Goffer de goffer Uma toch
Maar dat ze ook niet op Manu af gaat, dat moet wel even een flinke domper geweest zijn voor jullie
Ik kan helaas (voorlopig) niets betekenen met zoeken (ivm werk alleen tijd in het pikkedonker en komend weekend weg) en ik hoop echt voor jullie dat jullie haar dan allang hebben.
Heel veel sterkte, wat een nachtmerrie weer voor jullie
Maar dat ze ook niet op Manu af gaat, dat moet wel even een flinke domper geweest zijn voor jullie
Ik kan helaas (voorlopig) niets betekenen met zoeken (ivm werk alleen tijd in het pikkedonker en komend weekend weg) en ik hoop echt voor jullie dat jullie haar dan allang hebben.
Heel veel sterkte, wat een nachtmerrie weer voor jullie

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Pffff, wat een spanning zo, en wat frustrerend dat jullie haar gezien hebben en dat Manu en Uma elkaar niet op zochten...
Waar was dit, nog in de duinen bij Katwijk of al meer richting Wassenaar?
Ik heb voor morgen met een vriendin van mij en Eefje afgesproken om vanaf de voetbalvelden in Katwijk richting Wassenaar te lopen, maar dan moeten we eventueelmde route aanpassen.
Ik duim knetterhard door dat ze als ze jullie weer ziet toch uit de vluchtmodus komt en zich laat vangen/aanlijnen.
Waar was dit, nog in de duinen bij Katwijk of al meer richting Wassenaar?
Ik heb voor morgen met een vriendin van mij en Eefje afgesproken om vanaf de voetbalvelden in Katwijk richting Wassenaar te lopen, maar dan moeten we eventueelmde route aanpassen.
Ik duim knetterhard door dat ze als ze jullie weer ziet toch uit de vluchtmodus komt en zich laat vangen/aanlijnen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wat naar dat Manu geen contact heeft kunnen maken
Je hoort wel vader dat honden elkaar in de negeer zetten als 1 in instabiel gedrag blijft hangen.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Verdikkeme. Dan was je zo dichtbij.Manuma schreef:Weer weg![]()
Ze zit nu in Wassenaar. Het was met zekerheid Uma.
Uma wees nou niet zo dom en ga gewoon naar je baasjes. Het avontuur is leuk. Maar nu is het wel weer tijd om de veiligheid op te zoeken. Ik duim.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Verdorie toch. Is het ook geen optie om cody naar daar te halen? Die waren toch dikke vriendjes? Misschien begrijpt hij beter haar taal :/
-
Manuma
- Zeer actief
Ik heb het verkeerd begrepen, sorry. Manu kwam pas nadat ze al verdwenen was in die bosjes.
Uma reageerde niet op Luna en Luna niet op haar.
Uma heeft een tijdje achter hen aangelopen maar verdween zodra Agnes zich omdraaide.
Ik hoop niet dat ze toch besluit naar huis te lopen. Dan zijn we nog wel even bezig.
Longfields, ik stuur je vanavond een berichtje!
Ik kijk ook vanavond even naar alle tips en vragen hier
Uma reageerde niet op Luna en Luna niet op haar.
Uma heeft een tijdje achter hen aangelopen maar verdween zodra Agnes zich omdraaide.
Ik hoop niet dat ze toch besluit naar huis te lopen. Dan zijn we nog wel even bezig.
Longfields, ik stuur je vanavond een berichtje!
Ik kijk ook vanavond even naar alle tips en vragen hier
Laatst gewijzigd door Manuma op 07 dec 2016 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
En een onbekende pretletter? De mijne heeft bijvoorbeeld een dikke plaat voor zijn kop en dendert overal zorgeloos op af.
Bestaat dan de kans dat ze meespeelt/meerent of moet ze niets van dat soort honden hebben?
Bestaat dan de kans dat ze meespeelt/meerent of moet ze niets van dat soort honden hebben?
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
wat een ellende
waarom is ze nu zo bang vraag je je af, ze kent Agnes en haar honden en ze kent Manu natuurlijk, waarom durft ze niet dichtbij te komen??
Ik blijf flink duimen dat ze vannacht weer in haar eigen mandje ligt

Ik blijf flink duimen dat ze vannacht weer in haar eigen mandje ligt

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
*Wolf*
- Zeer actief
Als je haar ziet, je heel klein maken, wegkijken en heel voorzichtig met voer proberen te lokken? Helaas bestaat er geen draaiboek voor dit soort situaties 
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Hoe dring je tot haar door in deze situatie? Ik had een idee: kun je Manu laten huilen? (Als één van ons wolvengehuil nabootst, gooit Alfil direct zijn kop in zijn nek en begint de huilen.) Manu is een husky toch? Wolven huilen o.a. om elkaar te vinden...
Je moet natuurlijk niet hebben dat ze voor het geluid op de vlucht gaat...
Je moet natuurlijk niet hebben dat ze voor het geluid op de vlucht gaat...
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Gods wat een achtbaan van emoties. De duimen draaien!
- sanne86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 kruisingen
Ach jeetje, wat slopend voor jullie....
ik heb geen tips, geen ervaring, kan alleen nog steeds alleen maar hard duimen en hopen.
Denk de hele dag door steeds even aan jullie,
lieve Uma komop meissie! ga maar weer veilig naar je warme thuis
ik heb geen tips, geen ervaring, kan alleen nog steeds alleen maar hard duimen en hopen.
Denk de hele dag door steeds even aan jullie,
lieve Uma komop meissie! ga maar weer veilig naar je warme thuis
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb een keer een avontuur met Mayke gehad waarbij ze in haar jachtmodus kwam en daardoor aangereden werd. Toen werd ze ook volledig onbereikbaar en heb ik twee uur achter dr aan gezeten.Alfilillo schreef:Hoe dring je tot haar door in deze situatie?
Op den duur hadden we dr in een hoek gedreven op een bedrijventerrein maar ineens vond ze een gat in een hek en leek ze te ontsnappen. Ik stond ineens heel hard tegen dr te schreeuwen. Toen leek de knop om te gaan, kwam ze weer terug door het hek en kwam ze zich heel gedrukt bij me melden.
Onverwacht, maar effectief. Ze was weer volledig 'terug'. Helemaal klaar met het avontuur.
Het is daarna niet meer voorgekomen.
Inderdaad wat *Wolf* zegt, er bestaat helaas geen draaiboek in dit soort situaties

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Hebben jullie eigenlijk een vangstok of zo? Anders zou ik overwegen dat te bestellen online als ik jullie was. Of ergens te lenen... aangezien ik begreep dat ze ook geen halsband of tuig omheeft....is lastig om haar anders vast te pakken wellicht.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
Manuma
- Zeer actief
Ik denk idd ook dat streng toespreken nog het beste zal werken. Of zitten en niks zeggen en niet aankijken. En dan hopen dat Manu het overneemt.
Je komt niet goed genoeg in de buurt voor een vangstok. Het moet zo natuurlijk mogelijk gaan. Denk ik.
Ik ben nu aan het inpakken om te gaan posten.
Je komt niet goed genoeg in de buurt voor een vangstok. Het moet zo natuurlijk mogelijk gaan. Denk ik.
Ik ben nu aan het inpakken om te gaan posten.