na het gezaag en vele "ooh's" en "aah's" mocht ik van mijn vriend de adoptie-aanvraag doen voor "Alibaba". Een mooie podenco-kruising van 1jaar met prachtige oren.
Een week later waren we al op weg voor een lange auto-rit naar Zandvoort. En toen hadden we Lemmy (Alibaba vonden we geen mooie naam
en nu zijn we een maand verder...
Bij het "adoptiebureau" werd hij aangeprezen als ideale eerste hond. Gemakkelijk, rustig, sociaal, zindelijk, ...
Dat klopte dus niet helemaal. Hij is bang. Hij kent niets.
Maar wel sociaal. Onze 2 katers vind hij leuk maar dat is niet volledig wederzijds
Maar mijn dochter van 10jaar heeft hij niet graag. Als ze van bij haar papa naar mij komt (om de 2 weken het weekend) blaft hij op haar. Als zij de leiband wilt aandoen gromt hij.
Hij heeft ook al 2 keer (waarschuwend maar wel telkens richting haar oog) naar haar gehapt zonder dat ze iets deed. 1 keer was ze hem aan het aaien en de andere keer zat ze gewoon naast mij in de zetel. Wilt hij mij beschermen of zo?
Omdat hij diaree bleef hebben zijn we begonnen met graanvrije voeding (Carnilove). Nu heeft hij precies wel moeite om te gaan. Tè vaste drollekes. Kan dat? Hoe strikt moet de daghoeveelheid dat op de zak staat gevolgd worden? Want soms heb ik de indruk dat hij niet genoeg heeft.
Speelgoed kent hij niet. Bal, knuffel, piep-ding, touw, ... interesseert hem niet. Hoe kunnen we hem dat leren? Want hierdoor doet hij niets anders dan in de zetel liggen. We krijgen hem niet in beweging. (Belonings)snoepjes tijdens het wandelen wilt hij niet.
Wandelen doet hij niet graag, maar het lukt redelijk.
Als hij een plasje of kakje moet doen geeft hij dat niet altijd even duidelijk aan. Hij gaat dan wel voor de deur staat maar blaft niet of zo. Dus nachtelijke accidentjes gebeuren nog (zelfs als we hem voor het slapengaan nog buitenlaten).
Verlatingsangst heeft hij denk ik ook een beetje. Er mag niets losliggen want dan haalt hij het bij hem in de zetel en wordt het kapot geknabbeld. Als hij aan schoeisel kan ligt het ook mee in de zetel, maar daar bijt hij niet op.
Voila, ik denk dat het dat momenteel zo een beetje is...