Eindelijk durven we onze plannen voor een hond wat meer vorm te geven, nadat we op onszelf zijn gegaan hebben we vier katten in huis gekregen. Dit zijn onze oogappeltjes en veel in huis draait dan ook om hun liefde en welzijn. Graag zouden wij in de toekomst ons gezin uitbreiden met een hond. Het leek me fijn om ons te oriënteren op een forum waar de verscheidenheid van rassen ruimschoots te vinden is.
Zal proberen kort onze wensen en situatie te omschrijven.
We zijn nu 8 jaar samen en hopen dit voorjaar de sleutel te krijgen van ons nieuwbouwhuis. Dit huis ligt in een buitengebied en vanuit het raam kijken we naar het bos. Mijn man werkt fulltime en ikzelf twee dagen waarvan ik in de middagpauze naar huis kan. Vanaf kinds af aan zijn we beiden idolaat van dieren en er hebben al vele soorten de revue gepasseerd. Op dit moment hebben we onze vier katten waarvan we het belangrijk vinden dat ze niet ten koste van onze wens het onderspit moeten delven, maar we begrijpen uiteraard dat we daar zelf ook onze verantwoordelijkheid en opvoeding aan hebben. We zouden het leuk vinden om eenmaal in de week naar de hondenschool te gaan, heb ervaring met de buurthond en agility. We hebben in de buurt uitlaatgebieden zoals strand, bos en velden maar we zijn absoluut (voor als nog) geen hardlopers of wandelaars die dagtochten maken o.i.d. Ook een daagje intratuin of een markt moet bij de mogelijkheden horen. We zijn opzoek naar een middelmaat allemansvriend die gehoorzaam is.
Zelf lijkt ons de Border collie, Kooiker of Whippet erg mooi (waarvan de Kooiker minder een allemansvriend en de Whippet minder gehoorzaam
Ik hoop dat jullie ons wat sturing en wijsheid kunnen geven over de keuzes die we kunnen maken. Alvast bedankt voor het lezen en de moeite!