Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: in beslag genomen

Ongelezen bericht door malinois »

Wat een klote situatie. Ik hoop dat t met een sisser afloopt. Op honden duiken doe ik dan weer nooit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat ontzettend erg en onzeker allemaal. Veel sterkte voor jullie allemaal. Hoop ook dat die mevrouw goed hersteld.
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Vind het toch wel bijzonder, stel Lieke (sorry Lieke ik gebruik je even als voorbeeld) hier een verhaal neer zou zetten dat ze met haar hond met stukke pootje zou lopen en er was een malamute op haar afgekomen waarop ze in paniek op de hond was gedoken ter bescherming en ze was gebeten, dan had die klote hond afgespoten moeten worden. En nu maken enkele (niet alle) er hiervan dat de mevrouw van die oude hond het praktisch over haar zelf afgeroepen heeft. Voor ts is dit een klote situatie voor de hond van ts net zo goed. Maar van anderen hier begrijp ik m niet hoor...
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Nog even over dat bloemetje: dat zou ik dus zeker wel doen. Kan de politie er niet voor zorgen dat het op het juiste adres terechtkomt?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Lieske_1977 schreef:Nog even over dat bloemetje: dat zou ik dus zeker wel doen. Kan de politie er niet voor zorgen dat het op het juiste adres terechtkomt?
Ik zou inderdaad via de politie of via de hondengeleider aangeven dat je heel graag een gebaar wil maken aan die mevrouw, en een bloemetje wil laten bezorgen.
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Wat een nachtmerrie.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Wat een nachtmerrie, zowel voor jou als voor de andere eigenaresse met haar hond. Jullie hadden jullie beide wel een andere zondag in het bos voorgesteld.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Misschien een rare gedachte, maar misschien is het een verklaring.
Noa is eg beschermend naar honden in haar eigen roedel. Mensen buiten het gezin mogen onze honden niet corrigeren, dat trekt Noa niet. Zo heb ik altijd lieve en zachte Noa behoorlijk agressief zien reageren toen mijn moeder (die hier best vaak is) onze inmiddels overleden oude cairn terrier een standje gaf. Of de baby die niet door haar vader uit de maxi cosi gepakt mocht worden. Dan moet ik haar echt even vasthouden.

Zou het kunnen dat jouw hond de oude Ierse Setter heeft willen beschermen?
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Johnny Jones schreef:Misschien een rare gedachte, maar misschien is het een verklaring.
Noa is erg beschermend voor honden in haar eigen roedel. Mensen buiten het gezin mogen onze honden niet corrigeren, dat trekt Noa niet. Zo heb ik altijd lieve en zachte Noa behoorlijk agressief zien reageren toen mijn moeder (die hier best vaak is) onze inmiddels overleden oude cairn terrier een standje gaf. Of de baby die niet door haar vader uit de maxi cosi gepakt mocht worden. Dan moet ik haar echt even vasthouden.

Zou het kunnen dat jouw hond de oude Ierse Setter heeft willen beschermen?
edit, wilde typo eruit halen maar quote mezelf :oohja:
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Joey.K schreef:Vind het toch wel bijzonder, stel Lieke (sorry Lieke ik gebruik je even als voorbeeld) hier een verhaal neer zou zetten dat ze met haar hond met stukke pootje zou lopen en er was een malamute op haar afgekomen waarop ze in paniek op de hond was gedoken ter bescherming en ze was gebeten, dan had die klote hond afgespoten moeten worden. En nu maken enkele (niet alle) er hiervan dat de mevrouw van die oude hond het praktisch over haar zelf afgeroepen heeft. Voor ts is dit een klote situatie voor de hond van ts net zo goed. Maar van anderen hier begrijp ik m niet hoor...
Ja dat heb ik ook eigenlijk.

Voor die andere vrouw kon het heel dreigend overkomen en het valt toch niet goed te praten dat een hond dan maar de rug van die vrouw zo stukbijt dat ze naar het ziekenhuis moet en de hond in beslag wordt genomen.
_Esmee
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Jasses wat een rotsituatie, voor alle partijen, ik wens je veel sterkte en die mevrouw een spoedig herstel.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Jeetje, wat erg. Voor alle partijen.

Honden als malamutes en andere oerachtige honden kunnen zeker wel zo primitief reageren op vreemde situaties.
Ik geloof dat de angst dat Shadow zoiets met jullie kleintje zou doen echt geen steek houdt. Dat is eigen.
Ik kan me wel voorstellen dat een hond in zo'n situatie bijt maar heb je wel gezien dat hij zelf heeft gebeten?
Een vriendin van me is door haar eigen hond flink in haar hoofd gebeten, met hechtingen en al, toen ze bovenop hem is gaan liggen om hem te beschermen tegen de aanval van andere honden. Hij reageerde toen ws gewoon in een reflex op alle adrenaline en vreemde situatie. Daarvoor en daarna is er nooit meer wat gebeurd.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik ben ook flink te grazen genomen door mijn eigen hond toen die opgevreten werd door een andere hond, die ging met hem schudden en om dat te voorkomen hebben de andere baas en ik de honden gewoon in de houtgreep genomen.
Ik wilde die van mij tussen de kaken van die ander uit trekken en toen beet die van mij mij in mijn handen, had een paar flinke gaten te pakken toen.
In paniek doen honden gekke dingen en ik kan me best voorstellen dat het dan ook niet meer duidelijk is wie nou wie beet.
Hoe dan ook is het een rot situatie zo als je hond meegenomen word......hopelijk heb je gauw uitsluitsel over hoe het af gaat lopen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Joey.K schreef:Vind het toch wel bijzonder, stel Lieke (sorry Lieke ik gebruik je even als voorbeeld) hier een verhaal neer zou zetten dat ze met haar hond met stukke pootje zou lopen en er was een malamute op haar afgekomen waarop ze in paniek op de hond was gedoken ter bescherming en ze was gebeten, dan had die klote hond afgespoten moeten worden. En nu maken enkele (niet alle) er hiervan dat de mevrouw van die oude hond het praktisch over haar zelf afgeroepen heeft. Voor ts is dit een klote situatie voor de hond van ts net zo goed. Maar van anderen hier begrijp ik m niet hoor...

Nou, je hoeft natuurlijk niet gelijk in paniek een hond die rustig aan komt lopen gaan weg zwaaien en proberen te schoppen en dergelijke.

Als mijn honden gegrepen worden blijf ik zelf heel erg rustig en probeer de honden uit elkaar te halen zonder geschreeuw, geschop of slaan. En ik ga zeker niet alvast slaan voordat er wat gedaan wordt.
Als ik elke hond die mijn honden benaderen gelijk weg moet schoppen of slaan dan blijf ik bezig.

En dan nog wat, als ik mezelf op mijn honden werp om ze te beschermen denk ik dat ze mij aanvallen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lieske_1977 schreef:Nog even over dat bloemetje: dat zou ik dus zeker wel doen. Kan de politie er niet voor zorgen dat het op het juiste adres terechtkomt?
Natuurlijk kan dat, want ook de ziekenhuiskosten van die mevrouw zullen verhaald moeten worden, nee, die hoeft die mevrouw niet zelf te betalen, maar als haar verwondingen zijn veroorzaakt door anderen zal haar ziektekostenverzekering deze verhalen op de WA van de veroorzaker. Gewoon contact opnemen met de politie.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

gonnie schreef:

Nou, je hoeft natuurlijk niet gelijk in paniek een hond die rustig aan komt lopen gaan weg zwaaien en proberen te schoppen en dergelijke.
.
Waarschijnlijk straalde hij iets uit waardoor die vrouw het niet vertrouwde. Ik neem aan dat ze dit ritueel niet bij iedere hond doet. En ze had nog gelijk ook wat even later lag ze in een ambulance.

Ik snap de reactie van joey K wel. Sommigen lijken hier vastberaden om t goed te praten. Een onbekende hond voor zn baas beschermen? Kom nou...!
Dit zal Lief ook zeker niet verwacht hebben, en dat maakt hem onbetrouwbaar en niet geschikt om nog over straat te gaan zonder muilkorf.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Eens met Paisley.

Verwoord mijn gedachten goed.
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

gonnie schreef:

Als mijn honden gegrepen worden blijf ik zelf heel erg rustig en probeer de honden uit elkaar te halen zonder geschreeuw, geschop of slaan. En ik ga zeker niet alvast slaan voordat er wat gedaan wordt.
Als ik elke hond die mijn honden benaderen gelijk weg moet schoppen of slaan dan blijf ik bezig.

En dan nog wat, als ik mezelf op mijn honden werp om ze te beschermen denk ik dat ze mij aanvallen.
Hoeft niet nee maar misschien heeft die mw het al eerder meegemaakt. Je weet het niet..
Hoe dan ook is het voor iedereen een pokke situatie, maar ik vind sommige reacties hier niet oké richting slachtoffer.
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

dagmar88 schreef:
chantalc schreef:Loslopende honden: geen probleem, zolang hun baas ze met één woord terug kan roepen. Maakt niet uit wat ik doe.

Nee, honden zijn geen robots. Een vriendelijke hond kan en mag er daar best even over doen.
Rennen om m'n goedzak weg te halen, nee hoor.

Systematisch je verantwoordelijkheid op anderen afschuiven omdat je angst ervaart kan echt niet.
In losloopgebied kom je buurtende honden tegen.
Als je niet in staat bent te beoordelen welke hond een bedreiging is en welke niet en je je vervolgens niet meer redelijk kunt gedragen, moet je dat probleem bij jezelf houden.
Als baas kun je je niet op alle rare gedragingen van anderen instellen.
Ik heb bv te maken gehad met een dronken man die over mijn honden hing, agressie op een hond gericht zonder reden, een vrolijke grote flinke downie die was weggelopen en er vol op dook.
Je kunt je toch niet constant laten leven door excessen :blauwoog:
Een loslopende hond, hoor waar dan ook, onder apel te staan!
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief

dagmar88 schreef:
chantalc schreef:Loslopende honden: geen probleem, zolang hun baas ze met één woord terug kan roepen. Maakt niet uit wat ik doe.

Nee, honden zijn geen robots. Een vriendelijke hond kan en mag er daar best even over doen.
Rennen om m'n goedzak weg te halen, nee hoor.

Systematisch je verantwoordelijkheid op anderen afschuiven omdat je angst ervaart kan echt niet.
In losloopgebied kom je buurtende honden tegen.
Als je niet in staat bent te beoordelen welke hond een bedreiging is en welke niet en je je vervolgens niet meer redelijk kunt gedragen, moet je dat probleem bij jezelf houden.
Als baas kun je je niet op alle rare gedragingen van anderen instellen.
Ik heb bv te maken gehad met een dronken man die over mijn honden hing, agressie op een hond gericht zonder reden, een vrolijke grote flinke downie die was weggelopen en er vol op dook.
Je kunt je toch niet constant laten leven door excessen :blauwoog:
Een loslopende hond, hoor waar dan ook, onder apel te staan!
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief

Ik hoop ts, dat het allemaal lee valt en jij toch je hond terug krijgt. Ook hoop ik dat de verwondingen van de vrouw meevallen
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

gonnie schreef:

Maar niet iedereen blijft rustig, hè. Ik kan me nog herinneren dat een staff-teefje Bonnie greep. Ik durfde niet dichterbij te komen omdat ik met krakkemikkige Kyra en Lyndie liep en bovendien ben ik niet zo dapper. Ik heb dus alleen gegild.
Godzijdank wist Bonnie zich los te rukken en weg te rennen en iemand anders (niet de baas :roll: ) wist de hond vast te pakken.

En on topic: ik kan me voorstellen dat je als eigenaar in paniek raakt als je met een heel kwetsbare hond loopt. Inderdaad zoals Maggie met haar kapotte poot waardoor ze niet snel kan wegkomen en anderhalve tand in d'r bek zodat ze niet eens kan terugbijten.
Ik weet niet of ik bovenop Maggie zou duiken (zoals ik al zei, ik ben niet zo'n held) maar ik vind het wel erg dat a) de eigenaresse is gebeten en kennelijk zo ernstig dat ze in een ambulance is afgevoerd en b) dat de schuld op de eigenaresse wordt gegooid.

Lijkt een beetje op de discussies in het verleden waarin een hond werd doodgebeten en het al snel de schuld op het slachtoffer werd gegooid.
'Ja maar hij heeft vast geblaft.'
'Ja maar hij heeft vast uitdagend gekeken.'
'Ja maar de dader is zó vaak gegrepen door anderen dat-ie het zat was'.

Enfin, ik wil vast niet naar Lief en haar hond uithalen want het is al erg genoeg, maar een hond die een mens bijt, hoort op z'n minst in het vervolg gemuilkorfd op straat te lopen. Het feit dat het een forumhond is die dit heeft gedaan, maakt het niet minder erg.
En een enorme struik bloemen en 100 excuses is het minste wat je kan doen als je hond zoiets heeft gedaan. En kijken of je überhaupt je hond nog kan vertrouwen. Ik geloof dat ik dat niet meer zou doen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

lieke schreef:
gonnie schreef:

Maar niet iedereen blijft rustig, hè. Ik kan me nog herinneren dat een staff-teefje Bonnie greep. Ik durfde niet dichterbij te komen omdat ik met krakkemikkige Kyra en Lyndie liep en bovendien ben ik niet zo dapper. Ik heb dus alleen gegild.
Godzijdank wist Bonnie zich los te rukken en weg te rennen en iemand anders (niet de baas :roll: ) wist de hond vast te pakken.

En on topic: ik kan me voorstellen dat je als eigenaar in paniek raakt als je met een heel kwetsbare hond loopt. Inderdaad zoals Maggie met haar kapotte poot waardoor ze niet snel kan wegkomen en anderhalve tand in d'r bek zodat ze niet eens kan terugbijten.
Ik weet niet of ik bovenop Maggie zou duiken (zoals ik al zei, ik ben niet zo'n held) maar ik vind het wel erg dat a) de eigenaresse is gebeten en kennelijk zo ernstig dat ze in een ambulance is afgevoerd en b) dat de schuld op de eigenaresse wordt gegooid.

Lijkt een beetje op de discussies in het verleden waarin een hond werd doodgebeten en het al snel de schuld op het slachtoffer werd gegooid.

Enfin, ik wil vast niet naar Lief en haar hond uithalen want het is al erg genoeg, maar een hond die een mens bijt, hoort op z'n minst in het vervolg gemuilkorfd op straat te lopen. Het feit dat het een forumhond is die dit heeft gedaan, maakt het niet minder erg.
En een enorme struik bloemen en 100 excuses is het minste wat je kan doen als je hond zoiets heeft gedaan. En kijken of je überhaupt je hond nog kan vertrouwen. Ik geloof dat ik dat niet meer zou doen.
Precies dit. Goed verwoord Lieke. :ok:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik lees dit nu pas. Wat erg voor iedereen. Heel veel sterkte :roos:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl ... n_dan.html

Misschien kun je hier nog wat informatie vinden of hulp krijgen bij het vervolgproces.

Sterkte! Hopelijk valt het mee met de verwondingen van mevrouw.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

lieke schreef:

Helemaal mee eens!

Ik heb echt met verbazing sommige reacties gelezen.. :ugh:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

wat een afschuwelijk vooral, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt in hoe en wat en dat het met een sisser afloopt.. heel veel sterkte, wat zal je ongerust zijn :roos:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, ik geef de vrouw niet de schuld, ik zeg alleen maar dat ik zelf altijd rustig blijf. Zelfs toen ik zelf gebeten werd door een hond van een buurvrouw.
Laatst gewijzigd door gonnie op 19 mar 2017 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Hoe is het nu Lief?

Kan me voorstellen dat dit een absurde en hectische middag geweest is, vooral qua emoties?

Weet je zelf al meer?
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik begrijp galgenhumor meteen als ik die lees, maar dat terzijde.

Kan het niet zo zijn dat de honden met elkaar in gevecht raakten en de mevrouw door tussenbeide te komen, een paar beten heeft opgelopen? En dat in het heetst van die strijd niet vast te stellen wie de wonden heeft veroorzaakt?

Ik denk dat de situatie dan anders is dan wanneer Shadow echt jegens de mevrouw in de aanval is gegaan. Het zal afwachten zijn wat zij gaat vertellen hierover. Erop vertrouwend dat ze sowieso voldoende van honden houdt om objectief verhaal te doen.

Wijlen mijn hond heeft ook mensen gebeten, maar ik heb nooit ook maar een seconde gedacht dat ze mij of mijn kinderen zou gaan pakken. ( In tegenstelling tot anderen). Ik was het vertrouwen dan ook totaal niet kwijt. Ik hoop dat je man zich erover heen kan zetten als de hond weer bij jullie is en gewoon weer de lieve gezinshond is.

Het rare roepen en gebaren kan een trigger geweest zijn. Goede waarschuwing ook voor iedereen om vooral kalm te blijven in zo'n situatie. Al vind ik dat ook knap moeilijk als er weer eens een vervaarlijk type op mijn aangelijnde bange muis komt afgestormd. Losloopgebied is geen vrijbrief. Natuurlijk kun je geen 100% controle garanderen op het gedrag van een dier, maar een beetje anticipatie mag toch wel verwacht worden. Zeker als je ziet dat een ander jouw hond niet op die manier bij diens hond wil hebben. Gewoon niet. Ik vind toch steeds meer dat veel mensen daar veel te nonchalant mee omgaan.

Maar ja, ondertussen zitten jullie met de gebakken peren en is dit gewoon een hele nare situatie, zonder dat er hier allerlei oordelen of verwijten over en weer hoeven te gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”