Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Africhting...Vrouwen of mannensport..?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Een hond met karakter bijt zonder schudden en grommen. Schudden en grommen is een symtoom van onzekerheid en agressie.
Als je een pup leert bijten, moet je rust brengen in de beet, de pup moet lekker kunnen doorbijten op de jute, de kracht van zijn kaken voelen. Daarbij aait de pakwerker de pup, en moedigt hij hem aan om vol te bijten. De pakwerker gaat daarbij met kleine pasjes achteruit, zodat de pup leert duwen, en het gevoel krijgt dat hij wint. Zo groeit de hond, en denkt hij dat hij alles aan kan, en zo ontwikkelt zich een harde en volle beet.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

mechelaar_fan schreef:Een hond met karakter bijt zonder schudden en grommen. Schudden en grommen is een symtoom van onzekerheid en agressie.
Als je een pup leert bijten, moet je rust brengen in de beet, de pup moet lekker kunnen doorbijten op de jute, de kracht van zijn kaken voelen. Daarbij aait de pakwerker de pup, en moedigt hij hem aan om vol te bijten. De pakwerker gaat daarbij met kleine pasjes achteruit, zodat de pup leert duwen, en het gevoel krijgt dat hij wint. Zo groeit de hond, en denkt hij dat hij alles aan kan, en zo ontwikkelt zich een harde en volle beet.
een hond met karakter, je zegt het zelf al..... ;) dat verhaaltje over schudden en grommen-onzekerheid..ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar kloppen doet het zeker niet ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dingo schreef:
mechelaar_fan schreef:Een hond met karakter bijt zonder schudden en grommen. Schudden en grommen is een symtoom van onzekerheid en agressie.
een hond met karakter, je zegt het zelf al..... ;) dat verhaaltje over schudden en grommen-onzekerheid..ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar kloppen doet het zeker niet ;)
heb er ook nog nooit van gehoord :?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

dan werd het de hoogst tijd dat je het vernam.
Dingo
Zeer actief

mechelaar_fan schreef:dan werd het de hoogst tijd dat je het vernam.
ik ben het al weer vergeten ;) jammergenoeg neem ik niet zomaar iets aan, en zeker als ik niet eens weet waar je het vandaan haalt.... ;)
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mechelaar_fan schreef:dan werd het de hoogst tijd dat je het vernam.
moet je me eerst uitleggen wat er mis met al die honden is die ik ken die een mooie volle en vaste beet hebben maar er wel bij grommen en af en toe schudden?
Waarom scoren ze dan wel hoge punten?
Ik zal mijn hond het niet afleren, daardoor laat ie merken dat hij het prachtig vind... :?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
patrick*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): XMH
Contacteer:

Ongelezen bericht door patrick* »

Als de ene hond gromt gromt hij omdat hij een echte is als de ander gromt gromt hij omdat hij zeker geen echte is.
Het licht er alleen aan hoe de rest van de hond zich gedraagt.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik het over het algemeen (dit keer) met MHF eens ben
Afbeelding
www.knpvforum.nl

Een hond is geen mens, dus behandel hem dan ook niet als een mens.
Dingo
Zeer actief

patrick* schreef:Als de ene hond gromt gromt hij omdat hij een echte is als de ander gromt gromt hij omdat hij zeker geen echte is.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik het over het algemeen (dit keer) met MHF eens ben
inderdaad, het ligt aan de rest van de hond..maar om nou een hond in het hokje " agressief en angstig te stoppen, omdat deze schud en gromt tijdens pakwerk :roll: Heb hele goede bijters gezien, die volop grommen en schudden....
AfbeeldingAfbeelding
patrick*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): XMH
Contacteer:

Ongelezen bericht door patrick* »

Dingo schreef:
patrick* schreef:Als de ene hond gromt gromt hij omdat hij een echte is als de ander gromt gromt hij omdat hij zeker geen echte is.
inderdaad, het ligt aan de rest van de hond..maar om nou een hond in het hokje " agressief en angstig te stoppen, omdat deze schud en gromt tijdens pakwerk :roll: Heb hele goede bijters gezien, die volop grommen en schudden....
Ja das ook weer zo
maar het schudden heeft niks met angst te maken
dat heeft met de manier van leren bijten te maken.
trekker is eerder een vorm van angst
Maar vaker komt dit door een verkeerde manier van leren lossen. ;)
Grommen
Tja wat zal ik zeggen.
Soms is het beter om niks te zeggen
Afbeelding
www.knpvforum.nl

Een hond is geen mens, dus behandel hem dan ook niet als een mens.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”