Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
africhten voor jezelf of verkopen???
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
africhten voor jezelf of verkopen???
Naar aanleiding van een discussie in een andere topic, vroeg ik mij af wat jullie doen: richten jullie je hond voor jezelf af, dus blijft hij bij je, of richt je je hond af en wordt hij later verkocht (politie ofzo)? En wat zijn de redenen voor je keuze?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
s
Re: africhten voor jezelf of verkopen???
ik richt ze af en hou ze! zeker weten
en ik zou dat niet kunnen, voor iemand anders opleiden
dan zou ik hem veel te hard missen
hoor
en ik zou dat niet kunnen, voor iemand anders opleiden
dan zou ik hem veel te hard missen
-
jidde
- twinkeltje
- moderator
-
jidde
- twinkeltje
- moderator
-
jidde
- Hugo
- Actief
-
s
-
indiera
- Zeer actief
ik richt me hond af ,puur voor mezelf omdat ik en de hond het erg leuk vinden ,en ja ik speur ,de hond dan hihihi loop appel en doe manwerk.Maar ik heb dan ook een werklustig type mechel en als ik er niets mee doe dan richt ze mij af
en dat is niet de bedoeling, toch
oja ik hou haat ook gewoon en als ik helemaal klaar ben ,dan zoeken we gewoon weer een andere hond erbij en die blijft dan ook gewoon.maar een hond africhten gaat best tijd inzitten hoor, als je het tenminste goed wil doen.
oja ik hou haat ook gewoon en als ik helemaal klaar ben ,dan zoeken we gewoon weer een andere hond erbij en die blijft dan ook gewoon.maar een hond africhten gaat best tijd inzitten hoor, als je het tenminste goed wil doen.
- twinkeltje
- moderator
ik begin er maar niet over ruukt hier naar pure discriminatie ruuk jij dat ooks schreef:ik wou juist hetzelfde zeggen setwinkeltje schreef:ja nou en wie zegt dat die van mij dat niet doen ze doen zelfs meer als ik kill zeg moet je echt gaan rennen hoorjidde schreef:Uhhh africhten is iets anders dan je hond alleen zit lerenZe moeten speuren, pakwerk en appel kunnen draaien.
-
jidde
zak doekje nodig?twinkeltje schreef:ik begin er maar niet over ruukt hier naar pure discriminatie ruuk jij dat ooks schreef:ik wou juist hetzelfde zeggen setwinkeltje schreef:ja nou en wie zegt dat die van mij dat niet doen ze doen zelfs meer als ik kill zeg moet je echt gaan rennen hoorjidde schreef:Uhhh africhten is iets anders dan je hond alleen zit lerenZe moeten speuren, pakwerk en appel kunnen draaien.
- twinkeltje
- moderator
nee hoor thanks maar ben niet verkoudenjidde schreef:zak doekje nodig?twinkeltje schreef:ik begin er maar niet over ruukt hier naar pure discriminatie ruuk jij dat ooks schreef:ik wou juist hetzelfde zeggen setwinkeltje schreef:ja nou en wie zegt dat die van mij dat niet doen ze doen zelfs meer als ik kill zeg moet je echt gaan rennen hoor
-
jidde
Tis niet voor je neus maar voor je traantjes, want je wordt toch gediscrimineerd volgens jou?twinkeltje schreef:nee hoor thanks maar ben niet verkoudenjidde schreef:zak doekje nodig?twinkeltje schreef:ik begin er maar niet over ruukt hier naar pure discriminatie ruuk jij dat ooks schreef: ik wou juist hetzelfde zeggen se
- twinkeltje
- moderator
o daar krijg ik geen traantjes van hoorjidde schreef:Tis niet voor je neus maar voor je traantjes, want je wordt toch gediscrimineerd volgens jou?twinkeltje schreef:nee hoor thanks maar ben niet verkoudenjidde schreef:zak doekje nodig?twinkeltje schreef:ik begin er maar niet over ruukt hier naar pure discriminatie ruuk jij dat ook
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
Suzanne19
- Actief
- Dingo
- Zeer actief
en oppassen dat je er niet op gaat staan, tijdens het rennens schreef:ik wou juist hetzelfde zeggen setwinkeltje schreef:ja nou en wie zegt dat die van mij dat niet doen ze doen zelfs meer als ik kill zeg moet je echt gaan rennen hoorjidde schreef:Uhhh africhten is iets anders dan je hond alleen zit lerenZe moeten speuren, pakwerk en appel kunnen draaien.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- eliza
- Actief
-
patrick*
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): XMH
- Contacteer:
Al mijn vorige honden zijn niet verkocht
Maar tegen een vergoeding over genomen. (door het Amerikaanse leger en de Luchtmacht)
Een hond word niet verkocht maar over genomen met een vergoeding.
Hoe kan je het verkopen noemen??
het klinkt zo raar
Als ik iets verkoop verdien ik er geld aan.
Ik heb nog nooit geld verdiend aan het VERKOPEN van een hond.
Het africhten van een politiehond 1 kost klauwen vol met geld.
2 jaar lang elke week 4 x van Haarlem naar Amsterdam en weer terug.(en niet te vergeten de rest van de kosten)
Dus als ik de hond verkoop krijg ik 1 jaar benzine terug van de nieuwe eigenaar.
zo zie ik het!
De rest is een investering in mijn hobby.(en dat doe ik graag)
Mijn huidige hond gaat niet weg.
De reden dat de andere honden wel weg gingen is omdat ze mentaal niet sterk genoeg waren om te mogen blijven.
of omdat ze niet houdbaar waren als huishond
Maar tegen een vergoeding over genomen. (door het Amerikaanse leger en de Luchtmacht)
Een hond word niet verkocht maar over genomen met een vergoeding.
Hoe kan je het verkopen noemen??
het klinkt zo raar
Als ik iets verkoop verdien ik er geld aan.
Ik heb nog nooit geld verdiend aan het VERKOPEN van een hond.
Het africhten van een politiehond 1 kost klauwen vol met geld.
2 jaar lang elke week 4 x van Haarlem naar Amsterdam en weer terug.(en niet te vergeten de rest van de kosten)
Dus als ik de hond verkoop krijg ik 1 jaar benzine terug van de nieuwe eigenaar.
zo zie ik het!
De rest is een investering in mijn hobby.(en dat doe ik graag)
Mijn huidige hond gaat niet weg.
De reden dat de andere honden wel weg gingen is omdat ze mentaal niet sterk genoeg waren om te mogen blijven.
of omdat ze niet houdbaar waren als huishond
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
-
miranda
Ten eerste ben ik geen mens om dieren af te moeten staan (voor mij zelf dus emotioneel)
Maar stel ik kon dat wel en mijn africhterskwaliteiten gingen zo ver dat mijn honden super de super afgericht waren en zo ingezet konden worden (leger, luchtmacht, politie etc) dan denk ik dat ik het wel zou doen.
Maar dan ga je ook op een andere manier met de hond om.
Niet dat je dan geen liefde geeft aan zo'n hond, maar anders.
Net zo als die honden die een jaar lang getraint worden als hulphond, die gaan na zo'n jaar ook bij je weg om andere mensen te helpen.
Maar stel ik kon dat wel en mijn africhterskwaliteiten gingen zo ver dat mijn honden super de super afgericht waren en zo ingezet konden worden (leger, luchtmacht, politie etc) dan denk ik dat ik het wel zou doen.
Net zo als die honden die een jaar lang getraint worden als hulphond, die gaan na zo'n jaar ook bij je weg om andere mensen te helpen.
-
henny
- Actief
Ik train voor mezelf en verkoop hem niet.... zou ik ook zonde vinden van de tijd die ik erin gestoken had, bovendien kun je in het IPO jarenlang plezier met je hond in de wedstrijden hebben, bij KNPV is dit anders geloof ik.
Bovendien zou ik hem voor geen goud kunnen missen.
Alleen is hier wel de afspraak gemaakt dat jonge honden waarvan de heupen niet goed zijn, weggedaan worden als huishond. Of ik me aan de afspraak zou houden weet ik niet :p: :p: :p: mijn vriend in ieder geval wel.... op een gegeven moment moet je gewoon keuzes maken, want anders heb je binnen no-time een dierentuin. Snappen doe ik het wel, maar willen is weer wat anders
Bovendien zou ik hem voor geen goud kunnen missen.
Alleen is hier wel de afspraak gemaakt dat jonge honden waarvan de heupen niet goed zijn, weggedaan worden als huishond. Of ik me aan de afspraak zou houden weet ik niet :p: :p: :p: mijn vriend in ieder geval wel.... op een gegeven moment moet je gewoon keuzes maken, want anders heb je binnen no-time een dierentuin. Snappen doe ik het wel, maar willen is weer wat anders
-
Marion.
Als je iets verkoopt hoef je er helemaal geen geld aan te verdienen. Mijn auto zou ver in de min de deur uit gaan hoor. Verkopen wil niets anders zeggen dan dat jij geld krijgt in ruil voor iets wat op dat moment in jouw bezit is. Of het met winst of verlies is, maakt niet uit.patrick* schreef:Als ik iets verkoop verdien ik er geld aan.
Jij mag het best een 'vergoeding' noemen, maar het is en blijft gewoon een verkoop
- Dingo
- Zeer actief
Inderdaad, je koopt de hond, terwijl je al weet dat deze op den duur weer weggaat....miranda schreef:Ten eerste ben ik geen mens om dieren af te moeten staan (voor mij zelf dus emotioneel)

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
DigitalT