Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ravi in Zamunda ♥ . Uit met de zwempret? (p32)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Stél dat er hier nog een hond bijkomt; oeps...

Ongelezen bericht door crutz »

mijke schreef:
Nanna schreef:
Zamunda schreef:Het wordt nog een weekje langer wachten, deze week gaat het niet lukken namelijk :wachten: . Hondje maar even een week uit mijn hoofd zetten, elke keer naar de foto's kijken knap ik ook niet van op :oeps: .
Raar. Je hebt toch wel ergens een uurtje waarin je een hond kunt overdragen?
Hoezo een uurtje? Toen mijn vriendin naar een herplaatshondje ging kijken is ze daar de eerste keer 2,5 uur geweest. Heel veel gepraat en een heel eind gewandeld om te zien hoe dat zou gaan, daarna nog een stukje zonder die vruow om te kijken hoe dat was. Daarna is ze nog een keer teruggegaan met mij en Oor en weer hetzelfde verhaal. Pas de derde keer ging de hond mee. Er waren al best veel mensen voor die hond geweest maar die had ze allemaal afgewezen, ze wilde gewoon zien dat er een klik was met de hond en zeker weten dat ie goed terecht kwam. Niet iedereen geeft zn hond zo makkelijk weg en deze mevrouw klinkt alsof ze er ook goed de tijd voor wil nemen. Dat is opzich alleen maar goed toch?
Idd zowel pupkopers als herplaatser eigenaren zitten hier gerust een paar uur ;)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

crutz schreef:
mijke schreef:
Nanna schreef:Raar. Je hebt toch wel ergens een uurtje waarin je een hond kunt overdragen?
Hoezo een uurtje? Toen mijn vriendin naar een herplaatshondje ging kijken is ze daar de eerste keer 2,5 uur geweest. Heel veel gepraat en een heel eind gewandeld om te zien hoe dat zou gaan, daarna nog een stukje zonder die vruow om te kijken hoe dat was. Daarna is ze nog een keer teruggegaan met mij en Oor en weer hetzelfde verhaal. Pas de derde keer ging de hond mee. Er waren al best veel mensen voor die hond geweest maar die had ze allemaal afgewezen, ze wilde gewoon zien dat er een klik was met de hond en zeker weten dat ie goed terecht kwam. Niet iedereen geeft zn hond zo makkelijk weg en deze mevrouw klinkt alsof ze er ook goed de tijd voor wil nemen. Dat is opzich alleen maar goed toch?
Idd zowel pupkopers als herplaatser eigenaren zitten hier gerust een paar uur ;)
Zo zou ik het zelf ook doen in het uitzonderlijke geval dat ik zelf een huisdier zou herplaatsen, ik zou zelf ook niet direct mijn hond meegeven. Ik heb er ook helemaal geen probleem mee dat ze het zorgvuldig wil aanpakken, dat is voor de hond alleen maar fijn (grotere kans dat het dier niet na een paar weken weer teruggebracht wordt/verder herplaatst wordt). Het lastige vind ik gewoon het wachten op de eerste keer :mann: . Ik wil het beestje zo graag zien :jump1: .
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hinke »

Sterkte met wachten.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

misschien kun je voorstellen dat je een keer aanhaakt bij een wandeling. Die honden moeten toch uit en zo kun je een uurtje met elkaar praten en zo kennis maken. Een kennismaking hoeft toch geen dagvullend programma te zijn? Dan kunnen jullie allebei er thuis over nadenken en kijken of je een vervolg wilt afspreken.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Zamunda schreef:
crutz schreef:
mijke schreef:
Nanna schreef:Raar. Je hebt toch wel ergens een uurtje waarin je een hond kunt overdragen?
Zo zou ik het zelf ook doen in het uitzonderlijke geval dat ik zelf een huisdier zou herplaatsen, ik zou zelf ook niet direct mijn hond meegeven. Ik heb er ook helemaal geen probleem mee dat ze het zorgvuldig wil aanpakken, dat is voor de hond alleen maar fijn (grotere kans dat het dier niet na een paar weken weer teruggebracht wordt/verder herplaatst wordt). Het lastige vind ik gewoon het wachten op de eerste keer :mann: . Ik wil het beestje zo graag zien :jump1: .
Nou hoor, dan wordt je geduld wel op de proef gesteld :hmmm: en de onze :lol1: :lol1:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Paisley schreef:misschien kun je voorstellen dat je een keer aanhaakt bij een wandeling. Die honden moeten toch uit en zo kun je een uurtje met elkaar praten en zo kennis maken. Een kennismaking hoeft toch geen dagvullend programma te zijn? Dan kunnen jullie allebei er thuis over nadenken en kijken of je een vervolg wilt afspreken.

gok zomaar met zo'n druk programma dat een van de redenen dat de hond weg moet tijdgebrek is, maar dat de huidige eigenaar zich niet door datzelfde tijdgebrek wil laten leiden om maar snel de hond ergens te plaatsen en daar dus wel echt tijd voor wil nemen, alleen dan zal ze ook tijd moeten maken ;) maar goed dat zij tijd heeft moet ook nog weer met zamunda passen of die dan beschikbaar is
Zamunda
Zeer actief

Paisley schreef:misschien kun je voorstellen dat je een keer aanhaakt bij een wandeling. Die honden moeten toch uit en zo kun je een uurtje met elkaar praten en zo kennis maken. Een kennismaking hoeft toch geen dagvullend programma te zijn? Dan kunnen jullie allebei er thuis over nadenken en kijken of je een vervolg wilt afspreken.
Dat gaat hem ook niet worden deze week, ik moet dus echt geduld hebben.
Zamunda
Zeer actief

Bedankt Hinke :ok: .

billy schreef:Nou hoor, dan wordt je geduld wel op de proef gesteld :hmmm: en de onze :lol1: :lol1:
Ja hè :help: ! Gelukkig heb ik jullie :lief: !
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

pfff, jammer! maar je weet nu tenminste wat. nog lekker even dromen :ok:
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Een Aismee. ;-)

Kromi's zijn super baasgericht, willen heel graag werken maar een dagje bankhangen vinden ze ook helemaal prima.
Willen alles, moeten niet.
Keffen doorgaans niet maar sommigen hebben wel wat opvoeding en begeleiding op dat vlak nodig.

Aismee is super braaf, geboren met een enorme will to please. Met haar 39,5 cm een perfect maatje voor behendigheid.
Doutze is super leuk, en heeft een flinke dosis humor en eigen wil. Zij is met haar ruwe vachtje erg leuk om te zien maar heeft ook wat meer terriër karakter.
Tegelijk is het ook een super aanhankelijk schoothondje.

Jaagt in principe niet, Aismee stoot nog wel eens een eendje in het water, Doutze gaat wel eens achter wild of katten aan maar ze gaan daarbij nooit uit mijn zicht.

Alleen zijn vinden ze niet fijn, liefst gaan ze altijd en overal met je mee.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Zamunda
Zeer actief

lucie schreef:pfff, jammer! maar je weet nu tenminste wat. nog lekker even dromen :ok:
Is ook zo, weten dat het deze week niet meer gaat gebeuren geeft ook rust. Maar het dromen durf ik nu wat minder, ik stop het maar even wat naar achteren.

Pets_Passion schreef:Een Aismee. ;-)

Kromi's zijn super baasgericht, willen heel graag werken maar een dagje bankhangen vinden ze ook helemaal prima.
Willen alles, moeten niet.
Keffen doorgaans niet maar sommigen hebben wel wat opvoeding en begeleiding op dat vlak nodig.

Aismee is super braaf, geboren met een enorme will to please. Met haar 39,5 cm een perfect maatje voor behendigheid.
Doutze is super leuk, en heeft een flinke dosis humor en eigen wil. Zij is met haar ruwe vachtje erg leuk om te zien maar heeft ook wat meer terriër karakter.
Tegelijk is het ook een super aanhankelijk schoothondje.

Jaagt in principe niet, Aismee stoot nog wel eens een eendje in het water, Doutze gaat wel eens achter wild of katten aan maar ze gaan daarbij nooit uit mijn zicht.

Alleen zijn vinden ze niet fijn, liefst gaan ze altijd en overal met je mee.

Karen
Bedankt Karen :ok: , pff nog een ras erbij :tongue: . Er zijn toch wel erg veel leuke rassen hoor (en dan de kruisingen nog)!

Misschien moet ik ook Mascha nog maar even aan haar jasje trekken nu ik toch aan het wachten ben :scratch: .
lucie
Zeer actief

Zamunda schreef:
lucie schreef:pfff, jammer! maar je weet nu tenminste wat. nog lekker even dromen :ok:
Is ook zo, weten dat het deze week niet meer gaat gebeuren geeft ook rust. Maar het dromen durf ik nu wat minder, ik stop het maar even wat naar achteren.
Gek is dat hè? Als je je eenmaal openstelt voor het idee van een nieuwe hond, al is het voor ergens in de toekomst, dan is een week dan ineens toch wel erg lang :denken:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

lucie schreef:
Zamunda schreef:
Gek is dat hè? Als je je eenmaal openstelt voor het idee van een nieuwe hond, al is het voor ergens in de toekomst, dan is een week dan ineens toch wel erg lang :denken:
Nou dat viel deze keer op zich nog mee, het had ook best nog een half jaar of een jaar mogen duren. Maar nu ik die specifieke hond heb gezien is de rem er wel helemaal af ja! Het beestje is gewoon te leuk :help: .
lucie
Zeer actief

Zamunda schreef:
lucie schreef:
Zamunda schreef:
Nou dat viel deze keer op zich nog mee, het had ook best nog een half jaar of een jaar mogen duren. Maar nu ik die specifieke hond heb gezien is de rem er wel helemaal af ja! Het beestje is gewoon te leuk :help: .
had ik ook met Maverick, en maar zorgen maken :oohja:
maar die vrouw zal straks ook wel zien in wat voor tophuisje dat hondje terecht komt; komt vast helemaal goed :ok:
Laatst gewijzigd door lucie op 29 mei 2018 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Zamunda schreef:Maar nu ik die specifieke hond heb gezien is de rem er wel helemaal af ja! Het beestje is gewoon te leuk :help: .
Hou eens op met zemelen, je werkt jezelf op tilt.
AfbeeldingAfbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

bram en thijs schreef:
Zamunda schreef:Maar nu ik die specifieke hond heb gezien is de rem er wel helemaal af ja! Het beestje is gewoon te leuk :help: .
Makkelijker gezegd dan gedaan als je eenmaal verliefd bent!
Zamunda
Zeer actief

mijke schreef:
bram en thijs schreef:
Makkelijker gezegd dan gedaan als je eenmaal verliefd bent!
Haha, nee gaat nu wel hoor. Misschien ook niet goed verwoord want de rem zit er inmiddels wel weer op. Het is zoals het is, ben nog steeds erg nieuwsgierig en als ze zegt dat ze morgen langs kan komen maak ik direct tijd vrij, maar anders wacht ik gewoon maar rustig af. Ondertussen kijk ik maar een beetje verder naar alle rassen die hier aangeraden zijn :ok: .
bram en thijs
Zeer actief

Oh leuk, toch een Grote Zwitser.
AfbeeldingAfbeelding
Zamunda
Zeer actief

bram en thijs schreef:Oh leuk, toch een Grote Zwitser.
En nu snap je meteen waarom de rem eraf was :mrgreen: !
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Zamunda schreef:
Van 30cm hoog die past in een kleine hondenfietskar :denken:
Hm, eigenlijk ben ik daar dan wel benieuwd naar, lijkt me best een leuk hondje :mrgreen:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

hakunamatata schreef:
Zamunda schreef:
Hm, eigenlijk ben ik daar dan wel benieuwd naar, lijkt me best een leuk hondje :mrgreen:
Het is natuurlijk niet gelijk een kalf, begint klein :pffff: .
bram en thijs
Zeer actief

hakunamatata schreef:
Zamunda schreef:
Shift brain into gear: die kan ervoor.
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zamunda schreef: Het is natuurlijk niet gelijk een kalf, begint klein :pffff: .
:80: Een pup.
bram en thijs
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Zamunda schreef: Het is natuurlijk niet gelijk een kalf, begint klein :pffff: .
:80: Een pup.
Ja leuk hè? Ik ben dan peetmoeder.
AfbeeldingAfbeelding
mijke
Zeer actief

Zamunda schreef:Haha, nee gaat nu wel hoor. Misschien ook niet goed verwoord want de rem zit er inmiddels wel weer op. Het is zoals het is, ben nog steeds erg nieuwsgierig en als ze zegt dat ze morgen langs kan komen maak ik direct tijd vrij, maar anders wacht ik gewoon maar rustig af. Ondertussen kijk ik maar een beetje verder naar alle rassen die hier aangeraden zijn :ok: .
Lul niet. Je hebt gewoon een 'van uitstel komt afstel'- gevoel en nu ben je jezelf voor teleurstelling aan het behoeden. Zou ik ook doen hoor ;)
Zamunda
Zeer actief

mijke schreef:
Zamunda schreef:Haha, nee gaat nu wel hoor. Misschien ook niet goed verwoord want de rem zit er inmiddels wel weer op. Het is zoals het is, ben nog steeds erg nieuwsgierig en als ze zegt dat ze morgen langs kan komen maak ik direct tijd vrij, maar anders wacht ik gewoon maar rustig af. Ondertussen kijk ik maar een beetje verder naar alle rassen die hier aangeraden zijn :ok: .
Lul niet. Je hebt gewoon een 'van uitstel komt afstel'- gevoel en nu ben je jezelf voor teleurstelling aan het behoeden. Zou ik ook doen hoor ;)
Ook. Maar een paar dagen hyperen om wanneer ik nou eindelijk kennis ga maken is leuk :jump1: , maar dat twee weken doen is dat niet dus heb ik ook gewoon maar even afstand genomen in hoofd/hart. Dat dat verstandig is wil nog niet zeggen dat het lukt natuurlijk, maar gelukkig is dat nu wel het geval :ok: .
Zamunda
Zeer actief

lucie schreef:had ik ook met Maverick, en maar zorgen maken :oohja:
maar die vrouw zal straks ook wel zien in wat voor tophuisje dat hondje terecht komt; komt vast helemaal goed :ok:
Dat zou wel heel erg leuk zijn :cheer: !
mijke
Zeer actief

2 weken is wel lang ja! Hopelijk komt de afspraak iig snel, dan weet je waar je aan toe bent!
Zamunda
Zeer actief

mijke schreef:2 weken is wel lang ja! Hopelijk komt de afspraak iig snel, dan weet je waar je aan toe bent!
Ja daarom :mrgreen: . We hebben sinds vorige week dinsdag contact, dus na een week hyperen en nog een week wachten in het vooruitzicht vond ik het wel handig als ik zou stoppen met hyperen :cool2: .
Zamunda
Zeer actief

Qua karakter/gedrag vind ik haar niet passen (beetje te vrije hand gehad om vervelend gedrag te ontwikkelen en het gedrag naar katten zie ik ook niet zitten) maar wat een plaatje en grappige kruising!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”