Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sofi's Glitter Litter is uitgevlogen
Moderator: moderatorteam
-
Sandra&co
Re: Sofi - Week 8
Daarom slaap ik op de bank
Dan kan ik gewoon (comfortabel) slapen en ik hoor het vanzelf als er iets gebeurt.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Welnee. Morgen op z'n vroegst.Heavy schreef:Wil je geen berichten meer plaatsen in dit topic aub![]()
Elke keer als ik je naam zie denk ik dat ze er zijn
-
Sandra&co
Ik pas de topictitel wel aan als ze komen, goed?Heavy schreef:Wil je geen berichten meer plaatsen in dit topic aub![]()
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Graag.Sandra&co schreef:Ik pas de topictitel wel aan als ze komen, goed?Heavy schreef:Wil je geen berichten meer plaatsen in dit topic aub![]()

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat bijna iedereen dat wel heeft bij een eerste nest ja.Marjoleine schreef:Met als enige troost dat je daar niet de enige in was, dat gebeurt ontzettend vaak.LongFields schreef:Bij mijn allereerste eigen nest in 2004, van Sefke, heb ik ruim 2 dagen in staat van paraatheid gezeten zonder dat er maar meer gebeurde dan dat zij onrustig werd en een temperatuursdaling liet zien, die achteraf dus een valse was.
De bazen hebben er meer last van dan de honden gelukkig, die zijn dan doodop terwijl de hond gewoon gaat liggen pitten
-
Sandra&co
Ondertussen gaan we morgen week 9 in, tenminste, zoals ík het had berekend
Dus dan zouden ze geboren kunnen worden.
https://youtu.be/bbES5_r3fxg
Verder zijn ze de pups vaker actief, ik voel overal bewegende kopjes of kontjes, of wat het dan ook moge zijn. Harde bolletjes. Het is enig!
Sofi draait nog lekker mee, af en toe valt ze een beetje achter en dan komt ze op d'r gemakje aangedraafd.Week 9 (57 tot 63 dagen):
Dit is de laatste week van de dracht en is behoorlijk zwaar voor de teef. Vanaf dag 57 kunnen ze worden geboren zonder problemen. Hiernaast een foto van een foetus van 60 dagen oud.
![]()
https://youtu.be/bbES5_r3fxg
Verder zijn ze de pups vaker actief, ik voel overal bewegende kopjes of kontjes, of wat het dan ook moge zijn. Harde bolletjes. Het is enig!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Sofi - Week 9
In elk geval een goed teken dat de pups lekker actief zijn!
- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hahaha liz presteerde het ook, ik sliep eindelijk na 3 nachten niet slapen omdat ze aan het graven was en een andere teef die bevallen was... zij ging slapen, dus ik ook maar. Na 1,5 uur werd ik wakker omdat ik natte voeten had.... en toen ik keek lag er iets wits... maarja half blind zonder bril dus ik zag pas na 5 minuten dat het een pup wasNanna schreef:Of niet. De moeder van Simone presteerde het om haar eerste pup er uit te gooien terwijl ik helemaal bekaf van het wachten even ging douchenSandra&co schreef:Daarom slaap ik op de bankDan kan ik gewoon (comfortabel) slapen en ik hoor het vanzelf als er iets gebeurt.
En dat deed ze nog in de kledingkast ook ipv in de werpkist, hahahhaa.
De beestjes doen nooit iets volgens het boekje.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

-
Sandra&co
Ja, waar het eerst een geluksmomentje was als ik ook maar íets voelde, is het nu abnormaal als ik niets voel. Als er niks gebeurt zit ik wat in die buik te porren in de hoop op een reactie (dat vindt Sofi overigens héérlijk en er zitten wat pups op vaste plekken die ik wel weet te vindenZamunda schreef:In elk geval een goed teken dat de pups lekker actief zijn!
- Zamunda
- Zeer actief
Haha, geweldig!Sandra&co schreef:Ja, waar het eerst een geluksmomentje was als ik ook maar íets voelde, is het nu abnormaal als ik niets voel. Als er niks gebeurt zit ik wat in die buik te porren in de hoop op een reactie (dat vindt Sofi overigens héérlijk en er zitten wat pups op vaste plekken die ik wel weet te vindenZamunda schreef:In elk geval een goed teken dat de pups lekker actief zijn!- meestal begint er dan ook wel iets te bewegen).
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zo lang de pups nog lekker druk zijn en je veel activiteit kunt voelen of zelfs zien zijn ze doorgaans nog niet op de weg naar buiten. Wat me hier altijd opviel is dat er vlak voor de bevalling juist weinig activiteit was op dat vlak.
Hoe is het vannacht gegaan, nog alles rustig?
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Dat merkte ik ook bij de beide nesten van Huette. Dat het een dag of wat voor de daadwerkelijke bevalling stil viel in die buik terwijl het er de dagen ervoor echt druk was.LongFields schreef:Zo lang de pups nog lekker druk zijn en je veel activiteit kunt voelen of zelfs zien zijn ze doorgaans nog niet op de weg naar buiten. Wat me hier altijd opviel is dat er vlak voor de bevalling juist weinig activiteit was op dat vlak.
Sterkte met wachten
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Dat merkte ik ook bij de beide nesten van Huette. Dat het een dag of wat voor de daadwerkelijke bevalling stil viel in die buik terwijl het er de dagen ervoor echt druk was.LongFields schreef:Zo lang de pups nog lekker druk zijn en je veel activiteit kunt voelen of zelfs zien zijn ze doorgaans nog niet op de weg naar buiten. Wat me hier altijd opviel is dat er vlak voor de bevalling juist weinig activiteit was op dat vlak.
Sterkte met wachten
-
Zyntia
- Zeer actief
Hoe gaat het ondertussen?
Nog nieuws?
Nog nieuws?
-
Sandra&co
Ze eet, ze slaapt, ze rent. Net lag ze op schoot en ik voelde 2-3 pups flink tekeer gaan. Dus waarschijnlijk gaan we weer een gebeurtenisloze nacht inLongFields schreef:Zo lang de pups nog lekker druk zijn en je veel activiteit kunt voelen of zelfs zien zijn ze doorgaans nog niet op de weg naar buiten. Wat me hier altijd opviel is dat er vlak voor de bevalling juist weinig activiteit was op dat vlak.
We wandelen nog steeds dezelfde route/tijden. Gaat nog redelijk prima. Af en toe loopt ze even in doodgraverstempo om me vervolgens voorbij te schieten in een draf. Wat moet je er mee.

Als ik de bal gooi en Izzy rent de verkeerde kant op, dan is ze ook echt niet te beroerd om er zelf achteraan te gaan. En als ze ziet dat Izzy de goede kant op rent, dan blijft ze gewoon staan. Beetje delegerend. Ze weet prima maat te houden dus ik beperk haar nergens in.
-
Zyntia
- Zeer actief
Wow, op die foto zie je het pas goed

-
laeken
- Zeer actief
Ik vind het op de laatste foto vooral een goed doorvoed hondje lijken haha. Door de vacht lijkt ze gewoon dik.
Ik ben ontzettend benieuwd naar wat er precies uit gaat komen. In elk geval een nieuw speelkameraadje voor Guus hoop ik in de vorm van een reutje voor Tamara.
Kleuren ben ik ook ontzettend benieuwd naar. Ik denk alles bruin maar met masker. Dat is eigenlijk ook meteen het mooist.
Super spannend. Ik denk dat ze pas dinsdag geboren worden.
Ik ben ontzettend benieuwd naar wat er precies uit gaat komen. In elk geval een nieuw speelkameraadje voor Guus hoop ik in de vorm van een reutje voor Tamara.
Kleuren ben ik ook ontzettend benieuwd naar. Ik denk alles bruin maar met masker. Dat is eigenlijk ook meteen het mooist.
-
Sandra&co
Ik kreeg gister ook commentaar toen ik haar optilde toen er een Labradorpuber op ons af kwam gestormd. "Misschien moet je haar wat vaker laten lopen...". Met zo'n zure, afkeurende bek erbijlaeken schreef:Ik vind het op de laatste foto vooral een goed doorvoed hondje lijken haha. Door de vacht lijkt ze gewoon dik.
Als ze dinsdag geboren zouden worden zou het wel echt op het állerlaatste moment zijn
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
-
Sandra&co
Die buik is ook echt massíef. Ik weet niet hoe normale zwangere buiken aanvoelen omdat ik niet zo'n buikenaanraker ben, maar ik had gedacht dat het meer als een waterbed zou aanvoelen. Die buik van Sofi lijkt meer op een zak gevuld met stenen.Tamara81 schreef:
De buik is alweer dikker; het is heel duidelijk op die foto
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Toen Bijou drachtig was van haar eerste nestje, greep een hond haar, Kelly, onze eerste Pinscher, vloog gelijk die hond aan. Deed Kelly normaal nooit, die vluchtte altijd als een hond kwaad in de zin had.
Sofi is flink gegroeid ineens. Succes met haar en de pups straks.
Sofi is flink gegroeid ineens. Succes met haar en de pups straks.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Geloof me, ze voelt het ook als je zelf met nageslacht in je buik rondbanjert, haha!Sandra&co schreef:Die buik is ook echt massíef. Ik weet niet hoe normale zwangere buiken aanvoelen omdat ik niet zo'n buikenaanraker ben, maar ik had gedacht dat het meer als een waterbed zou aanvoelen. Die buik van Sofi lijkt meer op een zak gevuld met stenen.Tamara81 schreef:
De buik is alweer dikker; het is heel duidelijk op die foto
Elk keer check ik het topic en elke keer nog niets. Ik wil schade voor emotioneel geleden schade

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze zit propvol. Dan heb je dat.Sandra&co schreef:Die buik is ook echt massíef. Ik weet niet hoe normale zwangere buiken aanvoelen omdat ik niet zo'n buikenaanraker ben, maar ik had gedacht dat het meer als een waterbed zou aanvoelen. Die buik van Sofi lijkt meer op een zak gevuld met stenen.
Vallen de flanken al in?
Orpa liep om 5 uur in het bos te racen en om halfzeven had ze pups, weet ik nog. Dus dat zegt niet zoveel.
-
Sandra&co
Nee, nog geen ingevallen flanken. Alles is nog bol en de puppies bewegen nog, dus vanavond zal er ook wel niks gebeuren 
Nou ja, perfectie heeft nou eenmaal tijd nodig.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Tenzij ze zo vol is dat je het niet ziet 
-
laeken
- Zeer actief
Shitzu's bevallen op dinsdagenSandra&co schreef:Nee, nog geen ingevallen flanken. Alles is nog bol en de puppies bewegen nog, dus vanavond zal er ook wel niks gebeuren
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Bruin? Waarom bruin? Sofi heeft een zwarte neus en is dus zwart in de basis. Alleen is ze sable dacht ik.laeken schreef: Kleuren ben ik ook ontzettend benieuwd naar. Ik denk alles bruin maar met masker. Dat is eigenlijk ook meteen het mooist.
-
laeken
- Zeer actief
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel met bruin? Sofi is bruin net als mijn hondjes. Je kan er allerlei luxe namen aan geven en zeggen dat alleen choco bruin is en sable en fawn andere kleuren zijn maar voor mij zijn reu en teef in deze combi bruin dus de pups zullen ook wel bruin zijn. Mechelse herder kleur dusMachie schreef:Bruin? Waarom bruin? Sofi heeft een zwarte neus en is dus zwart in de basis. Alleen is ze sable dacht ik.laeken schreef: Kleuren ben ik ook ontzettend benieuwd naar. Ik denk alles bruin maar met masker. Dat is eigenlijk ook meteen het mooist.
-
Persistence
- Zeer actief
Ik zit steeds te kijken of ik de titel van het topic al zie veranderen, maar nee.
Het zal niet lang meer duren! Als ze nu morgen, op m'n verjaardag bevalt, krijg ik er dan heel misschien eentje kado?
Het zal niet lang meer duren! Als ze nu morgen, op m'n verjaardag bevalt, krijg ik er dan heel misschien eentje kado?
-
Sandra&co
Bruin zoals de Mechelse Herder?