Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sofi's Glitter Litter is uitgevlogen
Moderator: moderatorteam
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Re: Sofi - Glitter Litter's 1e week
Van harte gefeliciteerd met je mooie nestje!! De pups glanzen je tegemoet!
Kan me indenken dat je je nu even wat zorgen maakt.
Is vers vlees mss een optie? Succes!!
Kan me indenken dat je je nu even wat zorgen maakt.
Is vers vlees mss een optie? Succes!!
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Zou finidiar mogen? Dat dikt de boel hier altijd vlot in zodat het allemaal net wat minder gedoe is.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Toen ik Bijou bij haar eerste nestje alle nageboortes op had laten eten ging ze aan de spuitpoep en dat is echt niet handig als je negen hoog woont, en dan midden in de nacht spuitpoep van de galerij af kan schrapen, en daarna maar een plasticzakje onder haar kont hield als ze ging zitten. Dus bij haar tweede nest van 11 pups heb ik een paar nageboortes weg gehaald.Marjoleine schreef:Hier gaat alles naar binnen hoor.Nanna schreef:Volgende keer niet alle nageboortes op laten vreten. Twee mogen ze er van mij hebben, de rest gaat de kliko in.
De een heeft er geen last van, de ander wel.
Niet zo moeilijk doen, en gewoon paar keer verplicht buiten lopen, dan komt het er wel uit.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ja hoor finidiar magpioenroos schreef:Zou finidiar mogen? Dat dikt de boel hier altijd vlot in zodat het allemaal net wat minder gedoe is.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Finidiar mag, en ik zou haar flink vers voeren.
Even rustig aan met de pens vanwege die darmen.
En denk om de calcium, het zijn veel pups voor zo'n klein hondje.
Even rustig aan met de pens vanwege die darmen.
En denk om de calcium, het zijn veel pups voor zo'n klein hondje.
-
Sandra&co
Ik heb na de wandeling met Izzy inderdaad een stripje Finidiar gehaald. Volgens de dierenarts "is dat niet zo spannend" bij een zogende teef. Ze voelt zich er echt vreselijk onder, wat ik snap, want ze is van zichzelf heel schoon op zichzelf en haar omgeving. Maar de drang komt kennelijk zo snel op dat ze soms niet eens tijd heeft om de kist uit te rennen
Gelijk de ontworming gehaald, je kan 't maar vast in huis hebben hè.
De pens is van het menu gehaald inderdaad, ik weet dat dat ook dunne drek geeft. Calcium, in de vorm van pillen/poeder of via het voer?
Gelijk de ontworming gehaald, je kan 't maar vast in huis hebben hè.
De pens is van het menu gehaald inderdaad, ik weet dat dat ook dunne drek geeft. Calcium, in de vorm van pillen/poeder of via het voer?
-
Sandra&co
Ik heb vandaag niet veel foto's omdat ze gisteren met het bezoek natuurlijk - voor hun doen - een ramdrukke dag hebben gehad. Ik laat ze, op het verschonen van de kist na, met rust. Maar hier is een kleine dagelijkse dosis 'nôh':

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Allemaal glimmend en super tevreden
-
S@ndr@
- Zeer actief
prachtig hoopje pups, 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef extra nekken en karkasjes, maar ik weet niet of je dat erin krijgt?Sandra&co schreef:Calcium, in de vorm van pillen/poeder of via het voer?
Anders werkt pillen ook, maar die moet je dus echt dagelijks geven. Die afgifte gaat langzamer dan via nekken.
Ik geef het standaard na de geboorte al omdat het de darmen ook goed draaiend hoedt. Als in: minder tot geen diarree.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Geitenmelk hoor ik ook vaker als optie om de calcium op peil te houden
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ook goed om de schijterij in stand te houdenFotogravinnetje schreef:Geitenmelk hoor ik ook vaker als optie om de calcium op peil te houden
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Gekookte eieren met schil? Proteïne en calcium
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, maar nu even niet, het loopt die hond dun door de broek.Fotogravinnetje schreef:Geitenmelk hoor ik ook vaker als optie om de calcium op peil te houden
Eerst maar even dempen.
-
Sandra&co
Die zal ik morgen even halen. Ze eet verder álles, behalve haar brokken. Dus ik had al wat vers vlees gehaald. Dank je voor de tip!Marjoleine schreef:Ik geef extra nekken en karkasjes, maar ik weet niet of je dat erin krijgt?
Anders werkt pillen ook, maar die moet je dus echt dagelijks geven. Die afgifte gaat langzamer dan via nekken.
Ik geef het standaard na de geboorte al omdat het de darmen ook goed draaiend hoedt. Als in: minder tot geen diarree.
Sofi is verder niet ziek of zo. Alleen die racekak. Voor de rest is ze reuze alert en houdt ze de pups en zichzelf keurig bij.
@Kruimel: Nee, en als ze op Sofi lijken, kun je zowat een oneindige hoeveelheid van dit spul overal bij zetten, zolang je ze maar uitdaagt. Het is gewoon een reuze makkelijk hondje. Ik zit ook al te shoppen of ik al een uitblinkertje zie voor mezelf
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Ik hou niet van kleine hondjes
IK WIL ER OOK 1!!!

IK WIL ER OOK 1!!!
-
Sandra&co
Ik hou ook niet echt van kleine hondjes, ik vind Izzy al kleinGrethavW schreef:Ik hou niet van kleine hondjes
IK WIL ER OOK 1!!!![]()
Speaking of: Izzy mag al een heel stuk dichter bij de kist komen dan gisteren. Als in, er recht naast. Nog even en ze mag erbij, wat ik je brom.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Het is nu niet handig voor mij om er een pup bij te nemen. Anders zou ik het serieus overwegen.Sandra&co schreef:Ik hou ook niet echt van kleine hondjes, ik vind Izzy al kleinGrethavW schreef:Ik hou niet van kleine hondjes
IK WIL ER OOK 1!!!![]()
Maar deze zijn echt wel stoer. Een pittig teefje kan prima naast Bronco, er gaat nog een teefje naar een huis met Stafford-reu
![]()
Speaking of: Izzy mag al een heel stuk dichter bij de kist komen dan gisteren. Als in, er recht naast. Nog even en ze mag erbij, wat ik je brom.
Ze zijn echt ontzettend leuk, ben heel benieuwd hoe ze uitgroeien.
En de pups boffen maar met (straks) 2 van zulke geweldige mama's.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Hartelijk gefeliciteerd met de mooie pups
Wat een plaatjes! En wat doet Sofi het goed als moeder. Heerlijk hondje is het. Beterschap met de poep, hopelijk gaat het heel snel beter met Sofi.

- dagmar88
- Zeer actief
Het valt echt niet tegen.GrethavW schreef:Ik hou niet van kleine hondjes
IK WIL ER OOK 1!!!![]()
Ik had zelfs twee dagen een chihuahua kruisinkje te logeren en wilde haar eigenlijk niet meer teruggeven
-
Sandra&co
Ja hoor, stoer weigeren en zeggen "dat kan niet", tot die pups dadelijk iets groter zijn en zo worden:

(nou ja, Sofi was hier al 13 weken, met 7 weken was ze vast nog schattiger)
Ik stel voor dit topic niet meer te openen, want je gaat voor de bijl
Ik kan alvast niet wachten tot ze/of ze dezelfde teddybeerpootjes krijgen
Van m'n vriend heb ik overigens een vrijbrief om aan te houden wat ik wil, ik weet niet zeker of hij zich er heel erg bewust van was wat dat kon gaan inhouden

(nou ja, Sofi was hier al 13 weken, met 7 weken was ze vast nog schattiger)
Ik stel voor dit topic niet meer te openen, want je gaat voor de bijl
Van m'n vriend heb ik overigens een vrijbrief om aan te houden wat ik wil, ik weet niet zeker of hij zich er heel erg bewust van was wat dat kon gaan inhouden
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarom hou jij blanket niet? Dat wordt een beauty. Dat heb ik al lang gezien. Volgens mij is hij korthaar of broken coated. Erg leuk!
Ik krijg die man van mij niet om. Haha. Hij wil perse geen pup. Alleen honden die alleen kunnen zijn en die 2 uur kunnen lopen. Dus dat gaat hem echt niet worden.
Als ik nu eens niet de foto's had laten zien en gewoon had gezegd dat hij in een doosje naast de weg stond. Suf! Want dat was zeker wel gelukt
Ik krijg die man van mij niet om. Haha. Hij wil perse geen pup. Alleen honden die alleen kunnen zijn en die 2 uur kunnen lopen. Dus dat gaat hem echt niet worden.
Als ik nu eens niet de foto's had laten zien en gewoon had gezegd dat hij in een doosje naast de weg stond. Suf! Want dat was zeker wel gelukt
Laatst gewijzigd door laeken op 16 apr 2019 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dan moet je dus een pleeggezin vinden voor het eerste jaarlaeken schreef:Waarom hou jij blanket niet? Dat wordt een beauty. Dat heb ik al lang gezien. Volgens mij is hij korthaar of broeken coated. Erg leuk!
-
laeken
- Zeer actief
Of er moet een reutje terugkomen. Tamara zie ik haar pup niet terugbrengen...Fotogravinnetje schreef:Dan moet je dus een pleeggezin vinden voor het eerste jaarlaeken schreef:Waarom hou jij blanket niet? Dat wordt een beauty. Dat heb ik al lang gezien. Volgens mij is hij korthaar of broeken coated. Erg leuk!
-
Sandra&co
Welk weggetje, welke datum, hoe laat en wat is zijn favorite webshop? Regel ik daar een doos van en prop pup daarin. Kom op Marc, dit is niet moeilijk te organiseren 
En anders doe je het gewoon op de ouderwetse manier: neem hem mee om "gewoón even puppies te kijken, we kopen écht niks.". Zo zijn miljarden honden gekocht
En anders doe je het gewoon op de ouderwetse manier: neem hem mee om "gewoón even puppies te kijken, we kopen écht niks.". Zo zijn miljarden honden gekocht
Laatst gewijzigd door Sandra&co op 16 apr 2019 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Hahahahaha.Sandra&co schreef:Welk weggetje, welke datum, hoe laat en wat is zijn favorite webshop? Regel ik daar een doos van en prop pup daarin. Kom op Marc, dit is niet moeilijk te organiseren
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
laeken
- Zeer actief
De enige kans is stukje lopen en dat Guus en Bas het dan geweldig vindenSandra&co schreef:Welk weggetje, welke datum, hoe laat en wat is zijn favorite webshop? Regel ik daar een doos van en prop pup daarin. Kom op Marc, dit is niet moeilijk te organiseren
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Dat moet te regelen zijnlaeken schreef:De enige kans is stukje lopen en dat Guus en Bas het dan geweldig vindenSandra&co schreef:Welk weggetje, welke datum, hoe laat en wat is zijn favorite webshop? Regel ik daar een doos van en prop pup daarin. Kom op Marc, dit is niet moeilijk te organiseren
En anders doe je het gewoon op de ouderwetse manier: neem hem mee om "gewoón even puppies te kijken, we kopen écht niks.". Zo zijn miljarden honden gekochtAlleen de hondjes kunnen hem overhalen