Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sofi's Glitter Litter is uitgevlogen
Moderator: moderatorteam
- EllaBellaah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Re: Sofi - Glitter Litter's 1e week
Ohhh wat een heerlijk nest! Zo'n pupje zou zo leuk zijn bij Cooper. We willen al langer een tweede hond, maar we hebben medisch gezien zoveel ellende met Cooper dat het nog niet helemaal de juiste timing is, maar anders....
Groetjes Ella & Cooper 
-
Sandra&co
Niks van dat. Ze is de grootste en dikste teef en altijd haantje de voorste als het gaat om voer. Dus ze is vernoemd naar de lokale vreetschuur, Wiro WokNanna schreef:Wierook, dusSandra&co schreef:Sable 3: Wiro
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Over een week of vier.Eilfy schreef:Super mooi nestje!
Wanneer kan je wat zeggen over vachtlengte? :denk:
-
Sandra&co
Vannacht een tamelijk rustige nacht gehad ja! 1x Kwam ze me hijgend (het is hier binnen bloedjeheet) melden dat ze naar buiten moest, 1 van de eerste keren dat het haar niet uit de kont schoot maar ze tijd had om me wakker te maken
Dus het gaat de goede kant op. De ontlasting begint weer vaste vormen aan te nemen, degodenzijdank
Wegen doe ik eigenlijk niet, ik zie dat ze groeien en dat ze tevreden zijn. Kleine Lille heb ik vandaag wel even op de weegschaal gezet, die is in 4 dagen tijd van 150 gram naar 205 gram gegaan, dus dat gaat gewoon prima.
Wegen doe ik eigenlijk niet, ik zie dat ze groeien en dat ze tevreden zijn. Kleine Lille heb ik vandaag wel even op de weegschaal gezet, die is in 4 dagen tijd van 150 gram naar 205 gram gegaan, dus dat gaat gewoon prima.
- Rebble
- Zeer actief
Aah top dat Sofi weer goed gaat! En dat de molletjes het zo goed doen is ook fijn uiteraard 

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Nanna schreef:Wierook, dusSandra&co schreef:Sable 3: Wiro
ik dacht meteen aan weirdo

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Fijn dat het beter gaatSandra&co schreef:Vannacht een tamelijk rustige nacht gehad ja! 1x Kwam ze me hijgend (het is hier binnen bloedjeheet) melden dat ze naar buiten moest, 1 van de eerste keren dat het haar niet uit de kont schoot maar ze tijd had om me wakker te makenDus het gaat de goede kant op. De ontlasting begint weer vaste vormen aan te nemen, degodenzijdank
![]()
Lille soede Lille
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Fijn dat Sofi beter gaat.Sandra&co schreef:Vannacht een tamelijk rustige nacht gehad ja! 1x Kwam ze me hijgend (het is hier binnen bloedjeheet) melden dat ze naar buiten moest, 1 van de eerste keren dat het haar niet uit de kont schoot maar ze tijd had om me wakker te makenDus het gaat de goede kant op. De ontlasting begint weer vaste vormen aan te nemen, degodenzijdank
![]()

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kan best zijn dat dat kleine teefje een terugslag is op kleinere rassen in de ouders volgens mij. Dus dat ze helemaal niet achter ligt maar een kleiner hondje is. Super cute en heel erg fijn dat ze zo goed gaan. Ik heb vandaag gewandeld met het baasje van Ennis en ik kan eigenlijk niet wachten tot we met 3 hondjes kunnen lopen. 
-
Sandra&co
Speaking of Laeken's nieuwe hondje (
), dit bedoelde ik:

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is Marjoleine. Het zijn echt duidelijk bruine haarpunten, waar de andere 2 gitzwarte black & tannetjes zijn.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is Marjoleine. Het zijn echt duidelijk bruine haarpunten, waar de andere 2 gitzwarte black & tannetjes zijn.
-
laeken
- Zeer actief
Is dat een teefje? Dat wordt een GuusSandra&co schreef:Speaking of Laeken's nieuwe hondje (), dit bedoelde ik:
-
Sandra&co
Yep, teefjelaeken schreef: Is dat een teefje? Dat wordt een Guus
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Fijn dat moeders het beter doet. En wat een heerlijke foto's van de guppies 
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk echt dat ze zo wordt. Ze is ook bruin op dezelfde plekken en ik denk dat ze heel snel lichter zal worden.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Wordt dit geen tricolor genoemd?Sandra&co schreef:Speaking of Laeken's nieuwe hondje (), dit bedoelde ik:
Ik vind Lille ttouwens ook erg leuk, haha. Ze zijn allemaa, leuk
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tricolor is black and tan met witte aftekening, over het algemeenEmma schreef:Wordt dit geen tricolor genoemd?Sandra&co schreef:Speaking of Laeken's nieuwe hondje (), dit bedoelde ik:
Ik vind Lille ttouwens ook erg leuk, haha. Ze zijn allemaa, leuk
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik houd het op zadel.Sandra&co schreef:Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is Marjoleine. Het zijn echt duidelijk bruine haarpunten, waar de andere 2 gitzwarte black & tannetjes zijn.
Nee. Charcoal is een vrij idiote benaming voor verdund zwart, ook bekend als blauw.Tamara81 schreef:Heeft Leaken's nieuwe hondje geen Charcoal vacht zoals je dit bij een Labrador kunt zien? Het is in ieder geval niet pikzwart zoals 'het zadel' (ja ja, ik leer wat bij in dit topic over kleuren en patronen).
Dat is dit niet.
Met zulke points? Nee, dat denk ik niet.Mizzsylver schreef:Misschien is ze wel grauw(aw)
Nee, shaded sable is nog steeds sable. En dit pupje heeft points._Tiny_ schreef:Is dat geen shaded sable?
Het probleem is alleen dat seal nooit points heeft.Nanna schreef:Ik blijf bij seal. Ik denk dat de pup als volwassen hondje deze kleur krijgt. Maar dan wel met tanpoints.
Nee, ik houd het op zadel.
-
laeken
- Zeer actief
Het is gewoon de terugslag naar de teckel.

-
laeken
- Zeer actief
Dat is een zadelNanna schreef:Seal is a dog who is black but has a reddish / brown cast to their coat. This is often visible in bright light or sunlight. In some cases a lot of brown is clearly seen, most especially after long term sun exposure. Seal dogs appear to be showing an incomplete dominance of black in which the underlying red coat shows through. It is also possible for brindle stripes to be visible in seal dogs under light as well as tan points.
Is dat dan geen seal met tanpoints?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat schijnt dan door maar dan is daar KB. En dit nest heeft geen KB.Nanna schreef:Seal is a dog who is black but has a reddish / brown cast to their coat. This is often visible in bright light or sunlight. In some cases a lot of brown is clearly seen, most especially after long term sun exposure. Seal dogs appear to be showing an incomplete dominance of black in which the underlying red coat shows through. It is also possible for brindle stripes to be visible in seal dogs under light as well as tan points.
Is dat dan geen seal met tanpoints?
Wolfspatroon zou kunnen omdat dat onder sable kan liggen maar die tonen geen tanpoints. En dat doet deze wel.
-
laeken
- Zeer actief
Leuk hè? Ik vind dat ook erg leuk. Sowieso is praten over zo'n nestje leuk omdat alles totaal verassend is. Geen achtergrond bekend dus er kan van alles doorzitten.Mizzsylver schreef:Ja dat is volgens mij genetisch aw. Wildkleur. Maar dan zou theoretisch 1 van de ouders dat ook moeten zijn anders had er geen black and tan en sable en wildkleur in dit nest kunnen zitten.laeken schreef:Het is gewoon de terugslag naar de teckel.
En ik weet dat we het gewoon moeten afwachten maar ik vind het speculeren erover ook leuk
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Seal of geen seal wat maakt het uit het is een leuke pup met buine sokjes
Eigenlijk is een hond bijna nooit echt zwart toch? vaak is het heel donker bruin en lijkt het zwart in de felle zon zie je dan bruin
Eigenlijk is een hond bijna nooit echt zwart toch? vaak is het heel donker bruin en lijkt het zwart in de felle zon zie je dan bruin
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Een broertje van Macho zag er exact zou uit als pup, was een stuk lichter als de andere black and tannetjes.
(Macho is kruising jack russell, b&t met wit)
En dit hondje heeft een zadel aftekening gekregen, zoals Marjoleine aangeeft.
Ach de tijd zal het leren
(Macho is kruising jack russell, b&t met wit)
En dit hondje heeft een zadel aftekening gekregen, zoals Marjoleine aangeeft.
Ach de tijd zal het leren
-
Sandra&co
We laten ons maar verrassen
Sofi was als pup ook veel donkerder, maar dat verdween na de eerste plukbeurt.

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Tussen Spetter en Bonnie zat weinig verschil als pup, beide bijna zwart, Spetter is nu een stuk lichter dan Bonnie

-
Sandra&co
Even de dagelijkse foto's. Ze lijken met de dag te veranderen, ook is er al duidelijk verschil in gedrag. Lille wurmt zich in alle bochten als ze opgepakt wordt, terwijl Arrow als een levenloze vette larf in je handen ligt door te dutten.

De meeste pupjes piepen wat, maar er is er 1 bij (ik kom er maar niet achter welke het is), die met een prachtig vibrato ligt te zingen. Uitslover. Ik vermoed dat het 1 van de B&T's is, maar het is meestal 's nachts en dan ben ik toch te lam om onder de dekens uit te komen.
Sofi is weer op haar oude gewicht. De afgelopen dagen gingen er per dag 2 bakjes Smuldier, een stuk makreel, een klein handje brokjes, 2 kippendijtjes, wat groentes en een mini-rundervinkje in. Ze vreet me arm, maar ze voelt zich weer goed en ze is niet meer zo ellendig mager, dus ik vind het best.

De meeste pupjes piepen wat, maar er is er 1 bij (ik kom er maar niet achter welke het is), die met een prachtig vibrato ligt te zingen. Uitslover. Ik vermoed dat het 1 van de B&T's is, maar het is meestal 's nachts en dan ben ik toch te lam om onder de dekens uit te komen.
Sofi is weer op haar oude gewicht. De afgelopen dagen gingen er per dag 2 bakjes Smuldier, een stuk makreel, een klein handje brokjes, 2 kippendijtjes, wat groentes en een mini-rundervinkje in. Ze vreet me arm, maar ze voelt zich weer goed en ze is niet meer zo ellendig mager, dus ik vind het best.
-
Wildflower
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
Fijn dat Sofi er weer is. Ze kijkt lekker helder uit haar ogen. Superhondje en superpups. 
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
-
Sandra&co
Sofi lijkt het prachtig te vinden. Als ik in het voorste gedeelte van de kist stap en zij ligt ergens anders in de huiskamer dan komt ze op d'r dooie gemakje aangekuierd om naast me te komen zitten. Zitten we samen naar de pups te kijken. Maar gisteren kwam een vriendin (die Sofi kent) even kijken naar de pups en die liep richting de kist, waarop Sofi zich binnen een tel tussen haar en de pups in positioneerde. Niet op een agressieve manier of zo, maar een duidelijke "Of je even niet zonder toezicht verder wil lopen, dank je.". Ze heeft groot gelijk.
Izzy maakt nog geen aanstalten om in de buurt van de kist te komen. Die snapte het prima toen Sofi op dag 1 brulde dat ze op moest tyfen. Als we een blokje om doen met z'n 3en is er niks aan de hand tussen die twee en besnuffelen ze elkaar als langverloren zusters, maar eenmaal binnen is ieders positie weer direct helder.
Izzy maakt nog geen aanstalten om in de buurt van de kist te komen. Die snapte het prima toen Sofi op dag 1 brulde dat ze op moest tyfen. Als we een blokje om doen met z'n 3en is er niks aan de hand tussen die twee en besnuffelen ze elkaar als langverloren zusters, maar eenmaal binnen is ieders positie weer direct helder.
- Lucia
- Zeer actief
Lijkt me prachtig om te zien zulk natuurlijk gedrag dat nu naar boven komt.
Fijn dat alles nog steeds goed gaat!
Hoeveel aankomende baasje zijn er inmiddels en blijft er 1?
Fijn dat alles nog steeds goed gaat!
Hoeveel aankomende baasje zijn er inmiddels en blijft er 1?