Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sofi's Glitter Litter is uitgevlogen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Sofi - Glitter Litter's 1e week

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mooi hoe zich dat regelt.
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Heel fijn dat Sofi weer normaal is.

Heel leuk om die om de ontwikkeling van de keuren mee te maken. Ik ging ervan uit dat het allemaal bruine hondjes (jaahaa sable) in verschillende tinten zouden worden, maar nu met die zwartjes erbij is het extra leuk. Ik houd van donker namelijk :ok:

Zou zo'n B&T zo uit kunnen groeien, qua kleur?
Afbeelding

Ik vind dit trouwens een prachtig hondje. Sowieso al die werkende terriers. Nu een terrier-light en over een paar jaar.......(droomt over eigen terrier-imperium)
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Dat lijkt me zo prachtig om te zien, dat gedrag en de interactie met andere honden en mensen. Dat instinct is zo sterk.

Het doet me denken aan de moeder van Lily. Toen we naar de moeder en pups gingen kijken, waren ze net een week bij de opvanger. De pups waren 8 weken. Voor die tijd had mama minstens een jaar alleen in de bergen gezworven en voor zichzelf moeten zorgen. Nou ja, aan het eind van die periode legden mensen eten voor haar neer en toen de pups geboren waren, hebben die mensen deze meteen aan mensen laten wennen. Mama liet zich echter absoluut niet aanraken. Stond dan op een afstandje toe te kijken. Toen wij voor het eerst gingen kijken was mama al redelijk vertrouwd met de opvangpersoon, maar aan ons heeft ze zich niet laten zien. Ze verstopte zich op haar plek in de schuur. Een week later kwamen we langs met Alfil, die zich in eerste instantie verstopte onder de tafel vanwege het puppengeweld, maar toen hij tevoorschijn kwam en de pups interactie met hem aangingen, kwam mama direct naar buiten, ondanks haar angst voor vreemde mensen. Alfil werd aan een uiterst zorgvuldig geuronderzoek onderworpen. Elke centimeter ging ze systematisch af. Alfil onderging het alsof hij bij de douane gefouilleerd werd. Nadat het goedgekeurd was, ging ze haar schuilplek weer in. Maar oh wee als Alfil maar een minigrommetje liet horen als er weer een pup aan zijn staart stond te trekken, dan stoof ze met een brul het hok uit. Die beschermingsdrang is enorm. Zo mooi.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Floortje schreef:Heel fijn dat Sofi weer normaal is.

Heel leuk om die om de ontwikkeling van de keuren mee te maken. Ik ging ervan uit dat het allemaal bruine hondjes (jaahaa sable) in verschillende tinten zouden worden, maar nu met die zwartjes erbij is het extra leuk. Ik houd van donker namelijk :ok:

Zou zo'n B&T zo uit kunnen groeien, qua kleur?
Afbeelding

Ik vind dit trouwens een prachtig hondje. Sowieso al die werkende terriers. Nu een terrier-light en over een paar jaar.......(droomt over eigen terrier-imperium)
Daar droom ik ook van. Ik ben ook helemaal om voor kleine kruising terriërs. Die hebben humor en doen kwa grootsheid niks onder voor grote honden.

En volgens mij kan een black en tan zeker zo uitgroeien. Beter gezegd denk ik zelfs dat de pups van Sofi kwa uiterlijk op Patterdales gaan lijken.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

laeken schreef: Beter gezegd denk ik zelfs dat de pups van Sofi kwa uiterlijk op Patterdales gaan lijken.
Ik hoop het zo! Alleen dan met korte pootjes waarschijnlijk.
Ik zit mezelf een beetje gek te maken en foto's te googlen van allerhande terrierkruisingen om een beetje in te schatten hoe de Glittertjes opdrogen. En mijn hemel: Die Lakeland mixjes! :I: Daar had ik nog nooit bij stilgestaan. Uit m'n rassenencyclopedie ken ik die alleen geföhnd en getoupeerd, maar wat een schoonheden zeg!

Heeft iemand enig idee wanneer er iets over de pootlengte te zeggen valt? Of is dat zelfs met 8 weken nog niet te voorspellen?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Floortje schreef:
Heeft iemand enig idee wanneer er iets over de pootlengte te zeggen valt? Of is dat zelfs met 8 weken nog niet te voorspellen?
Voorspellen gaat lastig worden omdat je niet weet welke rassen de voorouders waren, kan zo maar zijn dat de pups lange stelten krijgen ;)
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Lizzie. schreef:
Floortje schreef:
Voorspellen gaat lastig worden omdat je niet weet welke rassen de voorouders waren, kan zo maar zijn dat de pups lange stelten krijgen ;)
Kun je dat uitleggen?

Vader is kortpotig. Sofi heeft ietwat korte poten, maar hoe zit dat genetisch? Er zit shih tzu en pekinees in Sofi, maar zijn dat kortpotige rassen of rassen met toevallig wat kortere poten? Hoe zit dat allemaal erfelijkheidstechnisch gezien?

Ik vind zelf langere poten mooier, dus van mij mogen ze lekker groeien :mrgreen:
Floortje
Zeer actief

En nog even off topic @Laeken, gewoon even om te kwijlen.

Dit staat er in de rassenencyclopedie
Afbeelding

Maar zo kan het ook
Afbeelding
Coraline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Coraline »

Gefeliciteerd Sandra met Sofi en haar puppies!
En gefeliciteerd Tamara, Floortje en Laeken met jullie puppies!
Floortje
Zeer actief

Nanna schreef:Ik denk dat showlakies helemaal niet zoveel verschillen van hun werkende broeders ;-)
Bij dat ras staat of valt alles met de trim.
Dat denk ik ook. Ik vind het eeuwig zonde om zo'n mooie hond onder zo'n raar pakje te verstoppen.
Net zoals mooie vrouwen die zich verstoppen onder een laag make up.
Maar smaken verschillen, gelukkig maar.
Floortje
Zeer actief

Ik vind vooral die (rare) baard de hele charme van het dier eraf halen. Maar nogmaals, dat is een kwestie van smaak.
Floortje
Zeer actief

Dus als je er dan vanuit gaat dat kortpotigheid dominant is (want dat is het toch?) en het dan op de simpelste middelbare school Mendel-kennis benadert, dan zou bij een homozygote vader 100% korte pootjes hebben en bij een heterozygote vader 75%. Er vanuitgaande dat Sofi langpotig is. Toch?
Floortje
Zeer actief

Tamara81 schreef:
Floortje schreef:Dus als je er dan vanuit gaat dat kortpotigheid dominant is (want dat is het toch?) en het dan op de simpelste middelbare school Mendel-kennis benadert, dan zou bij een homozygote vader 100% korte pootjes hebben en bij een heterozygote vader 75%. Er vanuitgaande dat Sofi langpotig is. Toch?
Ja, met een soort middelbare school berekening zou jouw som kunnen kloppen :)
Volgens die berekening zouden het ook 50% reu en 50% teef moeten zijn :lol1:
Maar het is gewoon zo leuk om te speculeren :mrgreen: Het is voor mij de eerste keer om het zo mee te maken, ook mijn eerste keer een pupy trouwens. Fribbel was een herplaatser en Tiba kreeg ik gratis bij mijn vent :mrgreen:

Heb jij Lanai in het nest meegemaakt?
Floortje
Zeer actief

_Tiny_ schreef:Dus een soort norfolk- norwich terrier achtig uiterlijk?
Ooohh nu wil ik er 1 :I:

Afbeelding

Haha, nee hoor, ik zit vol :wink:
Google zegt dat je dit krijgt als je een Norfolk met een Jack kruist.

Afbeelding

Nou, kom maar op!
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Floortje schreef: Google zegt dat je dit krijgt als je een Norfolk met een Jack kruist.

Afbeelding

Nou, kom maar op!
Oh, nou sorry dames maar dan houd ik ze allemaal :I:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Floortje schreef:Dus als je er dan vanuit gaat dat kortpotigheid dominant is (want dat is het toch?) en het dan op de simpelste middelbare school Mendel-kennis benadert, dan zou bij een homozygote vader 100% korte pootjes hebben en bij een heterozygote vader 75%. Er vanuitgaande dat Sofi langpotig is. Toch?
Ja, maar aangezien we dat van pa niet weten is dat dus een aanname.
Je ziet het vrij snel trouwens hoor, op een week of 6 echt wel.
Floortje schreef:Google zegt dat je dit krijgt als je een Norfolk met een Jack kruist.
Er zijn verschillende soorten kortbenigheid en een Norfolk is niet zo laag als het lijkt, dat is vacht.
Een Jack is wel laag, maar ook niet zoals een teckel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

_Tiny_ schreef:Dus een soort norfolk- norwich terrier achtig uiterlijk?
Ooohh nu wil ik er 1 :I:

Afbeelding

Haha, nee hoor, ik zit vol :wink:
Oh die zijn zo leuk. Er wonen er hier enkele in de buurt, ons buurhondje Gijs is er ook één. Om op te vreten zijn ze, stuk voor stuk.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kijk eens waar de elleboog zit.
Die hond is wel laag, maar dat is nog niet een kortbeen, genetisch.
Achondroplasie is niet per se hetzelfde als laag op de benen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

HillieS schreef:Mooi hoopje pups! En wat kijkt Sofi trots :mrgreen:
Nou inderdaad ze straalt van trots, echt leuk :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sandra&co

Ze is ook totaal niet neurotisch met dat hele puppygebeuren bezig. De zon schijnt dus ik heb de tuindeur open en ze ligt makkelijk even een half uur buiten te zonnebaden. Goed, als ik of Izzy naar binnen gaan dan kuiert ze even achter ons aan voor de zekerheid, maar anders dan dat is ze lekker met d'r me-time bezig. De pups groeien en bloeien naar hartenlust gezien het verschil tussen huidig geboortegewicht (gemiddeld zo'n 225 gram) en nu:

Tux 338 gram
Arrow 353 gram
Trubl 316 gram
Wiro 324 gram
Ennis 393 gram
Blanket 385 gram
Lille 240 gram (maar die begon met 155 gram)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Floortje schreef:En nog even off topic @Laeken, gewoon even om te kwijlen.

Dit staat er in de rassenencyclopedie
Afbeelding

Maar zo kan het ook
Afbeelding
Wat een schoonheid die tweede. Er staat op MP ook een hele mooie terriër uit het buitenland. Echt een verdomd mooi dier. Zal hem posten via tapa.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hier ga ik enorm van kwijlen. Staat op MP en zit nog in Spanje. Wat een bouw en wat een poten. :I:

Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sandra&co schreef:Ze is ook totaal niet neurotisch met dat hele puppygebeuren bezig. De zon schijnt dus ik heb de tuindeur open en ze ligt makkelijk even een half uur buiten te zonnebaden. Goed, als ik of Izzy naar binnen gaan dan kuiert ze even achter ons aan voor de zekerheid, maar anders dan dat is ze lekker met d'r me-time bezig. De pups groeien en bloeien naar hartenlust gezien het verschil tussen huidig geboortegewicht (gemiddeld zo'n 225 gram) en nu:

Tux 338 gram
Arrow 353 gram
Trubl 316 gram
Wiro 324 gram
Ennis 393 gram
Blanket 385 gram
Lille 240 gram (maar die begon met 155 gram)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als ze maar aankomt dan is t prima. In t een na laatste nest van Xavi zat er ook zo een. Een reutje net 150 gram bij de geboorte, in vergelijking Xygan woog 420 gr. Hij is nu (3,5 jaar) net zo groot als zijn broer en kerngezond.
Leuk spul dat grut! Geniet er van!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Op de onderste foto lijkt een black en tan choco.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

malinois schreef:Als ze maar aankomt dan is t prima. In t een na laatste nest van Xavi zat er ook zo een. Een reutje net 150 gram bij de geboorte, in vergelijking Xygan woog 420 gr. Hij is nu (3,5 jaar) net zo groot als zijn broer en kerngezond.
Leuk spul dat grut! Geniet er van!!
Ik heb mij laten vertellen dat als er een kleintje bij zit dat vaak de oorzaak is dat ze in de verdrukking heb gezeten in de baarmoeder. En dat ze toch net zo groot worden als hun nestgenoten.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

laeken schreef:Hier ga ik enorm van kwijlen. Staat op MP en zit nog in Spanje. Wat een bouw en wat een poten. :I:

Afbeelding
Jammer van de lichte ogen (daar houd ik persoonlijk niet zo van), maar wat een spieren zeg! Heel mooi hondje :ok:

Ik denk dat ik in mijn vorige leven een Engelse of Ierse aso geweest ben :mrgreen: Ik houd precies van dat soort honden: Terriers, klapkaken en windhonden :mrgreen:
Sandra&co

Nanna schreef:
laeken schreef:Op de onderste foto lijkt een black en tan choco.
Dat viel mij ook op. Wat is de kleur van de neusdop?
Dat is die seal/shaded/sable/brown&tan waar we het gisteren dus nog over hadden ;) Die dop is een beetje leverkleurig.
Sandra&co

Floortje schreef: Ik denk dat ik in mijn vorige leven een Engelse of Ierse aso geweest ben :mrgreen: Ik houd precies van dat soort honden: Terriers, klapkaken en windhonden :mrgreen:
Idem :mrgreen: D'r moet pit in en een goede bespiering op zitten. Dan ben ik helemaal tevree.
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Die kleuren zeggen me als leek niet zo veel, ik vind het voor nu gewoon een prachtig schaaltje bonbons met allemaal verschillende smaken. Je weet pas wat het is als je het proeft. ;-)

Maar ik zit al wel 47 pagina's mee te genieten van dit nestje, echt fijn dat het zo goed gaat nu. En die foto's van de trotse moeder, echt om te smelten!
Keep 'm coming die foto's!
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Hoeveel en welke pupjes hebben eigenlijk al een nieuw baasje?
Ennis in elk geval, maar nog meer? En hou je er zelf nog 1?
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”