Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mira, een tweede ronde?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Mira. De Dracht.

Ongelezen bericht door HillieS »

Netjes, die kist!
En die foto van Hein :LOL:
Afbeelding
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher

Ongelezen bericht door georges »

Dat past ruim ! Komt er een trapje later voor de pups ? :mrgreen:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ah gossie, dat kleine smalle koppie op die enorme bolle buik.
Die foto van Hein onder het kleed is geweldig :LOL:
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Haha, Hein heeft 'm helemaal goedgekeurd. :P Benieuwd of Mira straks net zo tevreden is. Ze is flink gegroeit... spannend spannend!
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Dat heb je prachtig gedaan!
Die pups komen in een prachtig gespreid bedje...

Kan echt niet wachten tot ze komen
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Cool. Oh nee, sorry, leuk!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Cleva schreef:
tomaat schreef:Netjes!
Ja, ik ben er ook wel tevreden over. Voor mijn onderontwikkelde handigheid is dit een geslaagd project.
Nog even de gezaagde kanten schilderen en ik maak er ook een dakje op.
Heel mooi gemaakt :ok:

Voor die zijkanten kun je van dat band kopen wat je er op kunt strijken. Want ik denk dat dat hout de verf opzuigt en dat het niet glad wordt. Het heet strijkfineer geloof ik. En de naden van de bodem kitten volgens man anders trekt het vocht er in :schrik: sorry :F:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat snel al. :mrgreen: Spannend. Ik kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt.
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Mooie kist (in wording) :D

Ik vind Hein ook wel een heerlijke kop hebben hoor :I:
Afbeelding
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Zo spannend :D
Ben ook heel erg benieuwd naar de pups :D
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Mooie werpkist

Hein is geweldig

Wat is Mira bol geworden.

Echt spannend nu. Hopelijk gaat alles goed en rollen de pups eruit

Heel veel voorpret
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Ongelezen bericht door tomaat »

Mizzsylver schreef:Voor die zijkanten kun je het ook met houtlijm gemengd met een heel klein beetje water insmeren en dan verven. Is beter bestand tegen intrekkend vocht dan strijkband. Dat laat snel los weet ik uit ervaring.
Inderdaad. De hoekjes beginnen vaak snel los te laten en die zijn vlijmscherp. Beetje houtlijm verdunnen en erop is veiliger. Wel minder mooi natuurlijk. ;)
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

10 dagen nog, jeetje wat gaat dat snel :80:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hey wat is er eigenlijk mis met duct tape...?

Mooi gedaan hoor, ik ga tzt ook knutselen
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hele rare vraag misschien maar kan een hond niet gewoon in haar mandje werpen? Als ik ooit puppies kon krijgen van Bas dan zou ik haar in haar mandje laten werpen. Of is dat vreemd? En dan haar zelf alles laten regelen. Overigens alleen omdat ze zo klein is. Ik snap dat je geen 10 lurchers in een mand laat zitten.
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

laeken schreef:Hele rare vraag misschien maar kan een hond niet gewoon in haar mandje werpen? Als ik ooit puppies kon krijgen van Bas dan zou ik haar in haar mandje laten werpen. Of is dat vreemd? En dan haar zelf alles laten regelen. Overigens alleen omdat ze zo klein is. Ik snap dat je geen 10 lurchers in een mand laat zitten.
Ze kruipen er zo snel uit dan he :lol1: tenminste, wij stoppen tijdens de bevalling de pups in een wasmand tijdens weeën en daar kruipen ze al uit :roll: pups door het hele huis worden moederhonden dan ook weer zo panisch van...zeker met die inieminies. Er zijn trouwens wel mensen die het doen, een mand, of zelfs alleen een kleedje. Bovendien willen veel teven graag een hol. Quira heeft er 1 in de tuin, daar ligt ze ook in de zomer in trouwens. Maar goed die werd tijdens de dracht dus helemaal vakkundig uitgegraven. Ze zou de pups dan ook rustig daarin leggen als ze haar eigen gang mocht gaan. De werpkist met dak is een compromis :hmmm: dat heb de mand dan weer niet
Cleva schreef:Oh houtlijm dan!
Ik ga morgen de naden kitten. Zal ik dat ook doen.

Ik vind het trouwens een beetje overdreven om te doen alsof er over een week een soort zeikbranding tegen het aanrecht klotst, hoor.
En als ik nog een werpkist moet maken omdat hij na twee weken pisbrinta is geworden vind ik het ook goed.
Het worden geen twaalf doggenpups, he?
Hoe zwaar worden de pups ongeveer geboren denk je eigenlijk, een gram of 200? Als het er 10 zijn moet je alsnog flink boenen hoor trouwens. En onderschat niet hoeveel ze piesen :lol1: nouja niet echt die eerste twee weken maar daarna...
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Ongelezen bericht door tomaat »

Paisley schreef:Hey wat is er eigenlijk mis met duct tape...?

Mooi gedaan hoor, ik ga tzt ook knutselen
Dat blijft niet goed zitten op die zijkanten van spaanplaat. Maar plakt wel de puppertjes aan elkaar als ze gaan spelen. ;)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco's moeder begon in de berging in haar eigen mand. Niet echt handig voor de fokker, die wat te weinig ruimte had daar. En Gaits moeder heeft de pups in een mand gekregen, maar werd na de bevalling naar de schone werpkist verhuisd. Mand kruipen ze inderdaad al vrij snel uit
laeken
Zeer actief

Maar haalt de moeder ze dan niet op? Ik heb nooit pups gehad en misschien zeg ik wel domme dingen. Maar ik zie wel eens filmpjes op internet van teefjes die hun pups gewoon in een stal of schuur leggen en die overleven alles ook gewoon. Tenminste indien verzorgd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

laeken schreef:Maar haalt de moeder ze dan niet op? Ik heb nooit pups gehad en misschien zeg ik wel domme dingen. Maar ik zie wel eens filmpjes op internet van teefjes die hun pups gewoon in een stal of schuur leggen en die overleven alles ook gewoon. Tenminste indien verzorgd.
De moeder van Xygan verstopte de pups, maar dan overal: 2 op de wc 1 in de kelder, 3 onder de bank etc. Daar wordt je niet happy van en de pups ook niet :)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Doyaquba schreef: Hoe zwaar worden de pups ongeveer geboren denk je eigenlijk, een gram of 200?
Nee joh, zo klein toch niet? De pups van Sofi waren gemiddeld 220 gram en die zijn gemiddeld een kg of 7 geworden. Deze pups zullen toch wel een iets hoger geboortegewicht hebben.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Maar haalt de moeder ze dan niet op? Ik heb nooit pups gehad en misschien zeg ik wel domme dingen. Maar ik zie wel eens filmpjes op internet van teefjes die hun pups gewoon in een stal of schuur leggen en die overleven alles ook gewoon. Tenminste indien verzorgd.
Een "hol" vinden ze gewoon fijn, Nikita lag er aan het eind van de dracht heel veel.
Voor Zus zou ik inderdaad een mandje in haar ren zetten, daar voelt ze zich al veilig.
En 's nacht in een co sleeper naast bed :D
Paisley
Zeer actief

Nanna schreef:Aangezien je maar zeer karig bent met foto's van de Mier plaats ik zelf maar wat ;-)
Het zal er gerust op lijken. :hmmm:

Afbeelding
:LOL: Ik ga stuk hier. Wat en bizar gezicht, een windhondje die je kunt rollen
Mocht je nog een advertentie zetten dan zou ik deze foto overslaan :LOL:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Hahaha die hakken lijken wel door te buigen van het gewicht :LOL:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ik kan me voorstellen dat een werpkist ook t voordeel heeft dat je hem open kan zetten waardoor pups er makkelijk uit rollen en een rondje op stap kunnen, maar als er rust in de keet is doe je hem weer dicht. Hangen jullie er ook een warmte lamp boven? Ik lees dat dat wel wenselijk is, maar ik heb me ook erover verbaasd dat honden de hele evolutie hebben doorstaan en ineens in mijn centraal verwarmde huiskamer op 18 graden niet goed genoeg meer? :LOL: Maar als je een lamp hebt, moeten de pups natuurlijk ook de ruimte hebben om op een koele plek te gaan liggen, en dan is een mand snel te klein
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef:Hele rare vraag misschien maar kan een hond niet gewoon in haar mandje werpen? Als ik ooit puppies kon krijgen van Bas dan zou ik haar in haar mandje laten werpen. Of is dat vreemd? En dan haar zelf alles laten regelen. Overigens alleen omdat ze zo klein is. Ik snap dat je geen 10 lurchers in een mand laat zitten.

Nou ja, het is natuurlijk gewoon een mand. Dapper en Cleo hebben jaren in zo'n houten bak op pootjes geslapen.

Ik ben niet zo van het zelf laten regelen. Het is leuk dat ze instincten hebben maar ik ben uiteindelijk toch nog net iets verstandiger dan een hondje van 4.

Als ik het echt helemaal vrij zou laten dan ging ze waarschijnlijk buiten onder de aanhanger of de heg een hol graven. Daar triggert ze nu echt op met haar nestinstinct. Maar dat vind ik wel echt een minder goed idee.

Afbeelding

Afbeelding

Dat snap ik hoor. Werd geloof ik een beetje verkeerd begrepen. Ik vroeg me af of een hondje als bijvoorbeeld Bas dat drie pups zou krijgen niet gewoon los in de kamer kon. Mira krijgt er zeker 10 dus in jouw geval zou ik precies hetzelfde doen als jij. Sowieso misschien wel. Was meer een vraag omdat het mij zo leuk lijkt om een keer een paar pups te hebben met een klein hondje en dan gewoon de natuur zijn gang te laten gaan.

Wat ziet ze eruit zeg! Wow....

Ze zakt gewoon door haar polsen en hakken. Wat zielig eigenlijk al zal ze zichzelf vast niet zielig vinden :engel: Die gaat denk ik enorm genieten. Moederen en vertroeteld worden. Heerlijk.
Laatst gewijzigd door laeken op 25 jul 2020 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Cleva schreef: Afbeelding
[/url]
:LOL:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Nanna schreef:
Paisley schreef:Ik kan me voorstellen dat een werpkist ook t voordeel heeft dat je hem open kan zetten waardoor pups er makkelijk uit rollen en een rondje op stap kunnen, maar als er rust in de keet is doe je hem weer dicht. Hangen jullie er ook een warmte lamp boven? Ik lees dat dat wel wenselijk is, maar ik heb me ook erover verbaasd dat honden de hele evolutie hebben doorstaan en ineens in mijn centraal verwarmde huiskamer op 18 graden niet goed genoeg meer? :LOL: Maar als je een lamp hebt, moeten de pups natuurlijk ook de ruimte hebben om op een koele plek te gaan liggen, en dan is een mand snel te klein
Ik zou een warmtelamp gebruiken in de winter en als de pups in een onverwarmde kamer in een open kist liggen. Verder niet.
Ik heb al mijn nesten zonder warmtelamp grootgebracht.
Ow goed te weten, dan ga ik dat ook doen, het leek me al wat overdreven.
Ik kan altijd kijken of er animo is voor een kruik of warmte matje oid
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Het is goed dat je die winterfoto nog post want ik zou er haast van gaan twijfelen :mrgreen:

Nee, ze ziet er heel goed uit.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Cleva schreef:Ik zet de lamp klaar. Heeft 3 jaar geleden precies een tientje gekost en dan heb je er maar grip op.
Is het nodig? Hangt er vanaf wat je nodig vindt. Als ik ze er in de eerste week net een graadje mee kan helpen waarom zou ik het dan in vredesnaam nalaten?

Ze zullen zonder heus niet dood gaan maar mijn lat ligt niet op overleven, zeg maar.
Nou ik zou wel fijn vinden als het het overleven :LOL: Ik vind een warmte lamp een beetje schieten met een kanon op een mug. Mayke-pup had een warmte lamp in de stal van een boerderij in de winter. Heerlijk warm nestje maar buiten vroor het. De moeder had een dikke vacht, had het snel te warm en kon de koelte opzoeken, en de pups hadden alle ruimte om de temperatuur te kiezen die voor hun prettig was.
Prima ding, zo'n warmte lamp, maar in mn huiskamer hoort ie niet echt denk ik.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”