Dag iedereen,
Ik ben nieuw hier en het zou fijn zijn als ik hier ervaringen kan uitwisselen.
Al verschillende jaren heb ik hondjes geadopteerd, meestal van bejaarden die naar een rusthuis zijn verhuist of van mensen die plots zijn overleden. Het ging dan vooral om oudere hondjes die meestal gewend waren om te wandelen of op de schoot te zitten... meestal waren zij ook zindelijk. Ik heb er weinig problemen mee gehad.
Deze hondjes zijn ondertussen allemaal overleden.
Later heb ik 2 andere hondjes geadopteerd. De ene een (kruising) Maltezer, de andere wat groter ... ook een kruising met de looks van een Yorkshire. Beide hondjes zijn van drugsverslaafde baasjes. Het Maltezertje (Prutske) zijn baasje moest naar de gevangeni en Mickey zijn baasje is aan overdosis overleden. Prutske werd gevonden bij een bejaarde vrouw die dement is, het kleintje zat in een snikhete veranda tussen 2 andere grote honden. Prutske werd met de andere honden weg gehaald, ze waren er erg aan toe. Mager, niet zindelijk, Prutske had ook bijtwonden van de andere honden en was ziek. Hetzelfde met Mickey, toen zijn baasje was overleden bleef deze heel alleen achter in de woning. Een paar keer per week kwam iemand langs om het hondje eten te geven. Mickey ging nooit naar buiten, was mager, niet zindelijk en net als Prutske een vacht vol vuiligheid en klitten. Het was schrijnend hoe de hondjes er uit zagen. Prutske kwam bij mij in juli 2023 en Mickey in oktober van datzelfde jaar. Beide hondjes zijn in april 3 jaar geworden. Het gaat gelukkig nu heel goed met de hondjes, ze zijn speels, zindelijk en in gewicht toegenomen. Kortom...de hondjes zien er nu heel anders uit als toen ze hier zijn toegekomen.
Maar....
Wandelen lukt niet zo goed aan de leiband. Ze wandelen netjes langs elkaar, maar trekken hard. Mickey die in het verleden veel honger heeft gehad raapt alles op wat zijn pad kruist... zo was hij laatst ziek omdat hij eikels had gegeten.
Het ergst vind ik het uithalen naar andere honden, dit doen ze allebei en niet een beetje. Ik ging hiervoor met Mickey naar een hondenschool maar dat haalde weinig uit. Opvallend is... als het een hond is die zij kennen, dan gaan ze deze hond graag vriendelijk begroeten, maar als het een hond is die zij nooit eerder hebben gezien dan is er gegrom, lijken beiden wel pitbulls.
Vandaar ik me hier heb ingeschreven, ik hoop hier goede tips te krijgen zodat het wandelen met mijn 2 hondjes aangenamer wordt.
Groetjes aan iedereen;
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hallo hondenliefhebbers.
Moderator: moderatorteam
-
Marie001
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Kruising Maltezer en kruising Yorkshire
- Aantal honden: 2
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals