Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudjaarswandeling Bussloo

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: Oudjaarswandeling Bussloo

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Hilde schreef:Van jou vind ik het jammer, maar ik denk dat de combinatie van onze twee haantjes zeker voor jou wat minder prettig zal worden inderdaad. :mrgreen:
:N: voor jou dan niet? :mrgreen:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Elmo/maureen schreef: :N: voor jou dan niet? :mrgreen:
Die van mij is uitvallender net wat makkelijker te houden aan de riem vermoed ik :mrgreen: En Elmo is volgens mij net iets meer hardhoofd in dat soort dingen :smile:
Afbeelding
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Nou, wist ik eerst nog steeds niet helemaal zeker of Bella wel of niet loops was, nu is het overduidelijk! Jeetje wat een opgezette frut zeg :80: en wat een bloedverlies. Ik weet niet of ze oudejaarsdag meekan, hoe lang het duurt enzo. Het is haar eerste keer...
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
Hilde
Zeer actief

Miss Fluffybottom schreef:Nou, wist ik eerst nog steeds niet helemaal zeker of Bella wel of niet loops was, nu is het overduidelijk! Jeetje wat een opgezette frut zeg :80: en wat een bloedverlies. Ik weet niet of ze oudejaarsdag meekan, hoe lang het duurt enzo. Het is haar eerste keer...
Hoelang is ze nu loops? Het is pas over 3 weken hè, ik vermoed dat het dan wel over is. :wink:
Afbeelding
BellaDonna
Zeer actief

Ik heb al langer de indruk dat ze loops is, door haar gedrag. Het is pas sinds vandaag dat ze bloed verliest. Daardoor én doordat het haar eerste keer is vind ik het moeilijk in te schatten. Maar wellicht is het over drie weken weer oké :lol1: Ik hou gewoon even een slag om de arm.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

Hilde schreef:Die van mij is uitvallender net wat makkelijker te houden aan de riem vermoed ik :mrgreen: En Elmo is volgens mij net iets meer hardhoofd in dat soort dingen :smile:
:engel: Elmo is een lichtgewichtje :smile:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Elmo/maureen schreef:
Hilde schreef:Die van mij is uitvallender net wat makkelijker te houden aan de riem vermoed ik :mrgreen: En Elmo is volgens mij net iets meer hardhoofd in dat soort dingen :smile:
:engel: Elmo is een lichtgewichtje :smile:
Hij is gewoon tilbaar :pffff:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ja joh, je krijgt nooit spierpijn van Elmo! :mrgreen:
Elmo/maureen
Zeer actief

sjaak-k schreef: Hij is gewoon tilbaar :pffff:
:lol1: handtasformaat :pffff:
LéonieHonden schreef:Ja joh, je krijgt nooit spierpijn van Elmo! :mrgreen:
word je sterk van :pffff:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Miss Fluffybottom schreef:Ik heb al langer de indruk dat ze loops is, door haar gedrag. Het is pas sinds vandaag dat ze bloed verliest. Daardoor én doordat het haar eerste keer is vind ik het moeilijk in te schatten. Maar wellicht is het over drie weken weer oké :lol1: Ik hou gewoon even een slag om de arm.
Teven vertonen vaak een tijd voor de loopsheid al bepaald gedrag, maar pas als je bloed vindt, is je teef echt loops, hoor. ;-) Helemaal als het zo duidelijk is. ;-) Een gemiddelde loopsheid duurt drie weken, dus met een beetje geluk is het dan net over (hoewel een teef dan vaak nog wel aantrekkelijk ruikt voor sommige reuen, maar ook dat is per teef verschillend).
BellaDonna
Zeer actief

Scooby schreef:
Miss Fluffybottom schreef:Ik heb al langer de indruk dat ze loops is, door haar gedrag. Het is pas sinds vandaag dat ze bloed verliest. Daardoor én doordat het haar eerste keer is vind ik het moeilijk in te schatten. Maar wellicht is het over drie weken weer oké :lol1: Ik hou gewoon even een slag om de arm.
Teven vertonen vaak een tijd voor de loopsheid al bepaald gedrag, maar pas als je bloed vindt, is je teef echt loops, hoor. ;-) Helemaal als het zo duidelijk is. ;-) Een gemiddelde loopsheid duurt drie weken, dus met een beetje geluk is het dan net over (hoewel een teef dan vaak nog wel aantrekkelijk ruikt voor sommige reuen, maar ook dat is per teef verschillend).
Hé, dank je wel voor de info! Heb ik haar dus al 2 weken te vroeg niet meer los laten rennen.... :( arme Bella, ze houdt juist zo van rennen. Ben ik gewoon te voorzichtig geweest, maar ik wilde geen risisco lopen en Bella opzadelen met een ongewenste zwangerschap.. Beetje té beschermend dus. Is weer een weetje voor de volgende keer.
Hopelijk is het over 3 weken dan over, een beetje interressant voor reuen is dan niet zo erg. Als ze dan zelf niet wil, loopt ze die er gemakkelijk uit op Bussloo :lol1:
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Hilde schreef:
*Jolanda* schreef:De honden lopen los zeker of niet?!
Ja, maar je kunt je hond ook aan de lijn houden als je wilt. Máár dan kan ik niet beloven dat er geen buurtende honden komen, misschien niet uit onze groep, maar er lopen daar ook genoeg gezinnetjes-met-aanstormende-labradors en dat soort mensen :wink:

Dan hou ik het voor gezien. Magic aan de lijn houden in zo`n groep is geen doen en ze is erg bang voor vuurwerk dus de kans dat ze (te) heftig reageerd als ze schrikt bestaat en dat risico neem ik niet.
Jammer....
Hilde
Zeer actief

*Jolanda* schreef:Dan hou ik het voor gezien. Magic aan de lijn houden in zo`n groep is geen doen en ze is erg bang voor vuurwerk dus de kans dat ze (te) heftig reageerd als ze schrikt bestaat en dat risico neem ik niet.
Jammer....
Jammer! Ik heb afgelopen jaar iig geen knallen gehoord, maar voor hetzelfde geld is het dit jaar ineens wel raak en dat wil ik ook voorkomen :(
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hilde schreef:
*Jolanda* schreef:Dan hou ik het voor gezien. Magic aan de lijn houden in zo`n groep is geen doen en ze is erg bang voor vuurwerk dus de kans dat ze (te) heftig reageerd als ze schrikt bestaat en dat risico neem ik niet.
Jammer....
Jammer! Ik heb afgelopen jaar iig geen knallen gehoord, maar voor hetzelfde geld is het dit jaar ineens wel raak en dat wil ik ook voorkomen :(
Eigenlijk heb ik met de Oudjaarswandeling nooit knallen op Bussloo gehoord. Wel hoor je in de verte het carbid schieten, maar dat klinkt echt heel ver weg.
Hilde
Zeer actief

Scooby schreef:Eigenlijk heb ik met de Oudjaarswandeling nooit knallen op Bussloo gehoord. Wel hoor je in de verte het carbid schieten, maar dat klinkt echt heel ver weg.
Idd, maar ik weet niet hoe bang Magic is. Beau is een enorme angsthaas met knallen maar vorig jaar was hij niet onder de indruk.
Afbeelding
Pelia33
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador retriever en Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Pelia33 »

Moet er zeker 1 1/2 uur voor rijden denk ik, toch wel beetje ver anders was ik graag meegegaan.

Als er eens een wandeling iets dichterbij is ga ik zeker mee en kunnen er wel wat met mij meerijden (heb een bus)
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Gister hadden wij een wandeling van een ander forum, waarbij aan het begin van de wandeling 2 honden Rex heel erg aan het terroriseren waren. Dit kan mede komen, omdat Rex gecastreerd is, maar later zochten ze met z'n 2en ook een ander slachtoffer, dus het zal wel een combi van die honden en Rex zijn geweest. Maar goed, Rex werd hierdoor dus echt chagrijnig en reageerde dat op elke hond af die in de buurt kwam. Als gevolg hiervan heb ik Rex ruim de halve wandeling aan de riem gehad, zodat ik andere honden bij hem weg kon houden.. Mocht dit op Bussloo weer gebeuren, dan lopen Bianca en ik gewoon een ander rondje, want ik wil niet de wandeling voor andere verpesten. Niet dat Rex écht wat doet, maar hij snauwt wel continu dan. Dan weten jullie ervan :wink:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Erwina schreef:Gister hadden wij een wandeling van een ander forum, waarbij aan het begin van de wandeling 2 honden Rex heel erg aan het terroriseren waren. Dit kan mede komen, omdat Rex gecastreerd is, maar later zochten ze met z'n 2en ook een ander slachtoffer, dus het zal wel een combi van die honden en Rex zijn geweest. Maar goed, Rex werd hierdoor dus echt chagrijnig en reageerde dat op elke hond af die in de buurt kwam. Als gevolg hiervan heb ik Rex ruim de halve wandeling aan de riem gehad, zodat ik andere honden bij hem weg kon houden.. Mocht dit op Bussloo weer gebeuren, dan lopen Bianca en ik gewoon een ander rondje, want ik wil niet de wandeling voor andere verpesten. Niet dat Rex écht wat doet, maar hij snauwt wel continu dan. Dan weten jullie ervan :wink:
Goed dat je het zegt! Ik zal Boris dan ook wat extra in de gaten houden want hij kan behoorlijk geïnteresseerd zijn in gecastreerde mannetjes (overigens, als ze dan een keer snauwen houdt hij in de meeste gevallen wel gewoon op gelukkig).
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Erwina schreef:Gister hadden wij een wandeling van een ander forum, waarbij aan het begin van de wandeling 2 honden Rex heel erg aan het terroriseren waren. Dit kan mede komen, omdat Rex gecastreerd is, maar later zochten ze met z'n 2en ook een ander slachtoffer, dus het zal wel een combi van die honden en Rex zijn geweest. Maar goed, Rex werd hierdoor dus echt chagrijnig en reageerde dat op elke hond af die in de buurt kwam. Als gevolg hiervan heb ik Rex ruim de halve wandeling aan de riem gehad, zodat ik andere honden bij hem weg kon houden.. Mocht dit op Bussloo weer gebeuren, dan lopen Bianca en ik gewoon een ander rondje, want ik wil niet de wandeling voor andere verpesten. Niet dat Rex écht wat doet, maar hij snauwt wel continu dan. Dan weten jullie ervan :wink:

Hier ook een gecastreerd mannetje. Maar hele overhangende reuen krijgen in het ergste geval een goede snauw en dan is het over en loopt hij weer door. Maar in verre weg de meeste gevallen negeert hij deze honden straal en lopen we gewoon even verder. Mocht het nou helemaal niet gaan dan loop ik ook de andere kant op. Is geen probleem. :ok:
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Hilde schreef:
Scooby schreef:Eigenlijk heb ik met de Oudjaarswandeling nooit knallen op Bussloo gehoord. Wel hoor je in de verte het carbid schieten, maar dat klinkt echt heel ver weg.
Idd, maar ik weet niet hoe bang Magic is. Beau is een enorme angsthaas met knallen maar vorig jaar was hij niet onder de indruk.
Magic wordt enorm boos op knallen dus als er ook maar een knal in de verte klinkt dan komt het blafsalvo al en heb ik kans dat ze ertussen uit knijpt om de knal op te zoeken.
En ik weet niet hoe ze in een groep reageert dan. We zijn een groot gedeelte van de tijd bezig geweest om haar andere honden te laten accepteren en het wandelen met andere honden gaat goed maar ik wil niet dat ze een terug val krijgt in een groep honden. Want Timber komt haar dan nog even helpen ook!
We nemen geen Risico dus blijven "lekker" thuis kijken volgend jaar wel weer een keer.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik moet helaas afhaken, heb toch andere plannen die dag.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

*Jolanda* schreef:We nemen geen Risico dus blijven "lekker" thuis kijken volgend jaar wel weer een keer.
Kan me goed voorstellen dat je al dat werk en die moeite niet wil riskeren dat ze door een stomme vuurwerk knal weer terugvalt in oud gedrag. Wel jammer want volgens mij heb je een heel mooie GR die ik wel eens in het echt had willen zien:wink:
Hilde
Zeer actief

Jammer Suzanne en Jolanda! En doe maar niet hoor met Magic, 't lijkt me een verstandig besluit. :wink:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Mss dat ik ook wel weer eens kom....altijd alleen met Ace mee wezen wandelen omdat de rest daar niet zo geschikt voor is.....maar Zpades trekt zo erg op Ace qua karakter dat ik t wel aandurf....
Even thuis kijken naar de planning, roep vanavond...
Hilde
Zeer actief

crutz schreef:Mss dat ik ook wel weer eens kom....altijd alleen met Ace mee wezen wandelen omdat de rest daar niet zo geschikt voor is.....maar Zpades trekt zo erg op Ace qua karakter dat ik t wel aandurf....
Even thuis kijken naar de planning, roep vanavond...
Dat zou enorm leuk zijn! :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Zet me er maar op met Zpades & Ziva (onze huisrat ofwel PRT), vriendlief ligt toch op bed...
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

veertje schreef:
Erwina schreef:
veertje schreef:
Hebben jullie nog ergens een plekje vrij in de auto? :mann: Als dat zo is zou ik wel graag mee wandelen. Ik neem dan geen honden mee.
Ja hoor, dat kan! Moet je wel je camera van Bianca meenemen :F:
Nou als dat de voorwaarde is, dan ga ik mee :mrgreen: Misschien heb ik tegen die tijd wel een nieuwe spiegelreflex :cheer:
En als je je zwarte bengel mist. Ik heb er twee bij me, die jou ook heel leuk vinden haha!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

:cheer:
Zal Joris vertellen dat ik met z'n vriendin ga wandelen :mrgreen:
Hilde
Zeer actief

crutz schreef:Zet me er maar op met Zpades & Ziva (onze huisrat ofwel PRT), vriendlief ligt toch op bed...
:ok:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Zijn er mensen die achteraf bij de auto's nog wat willen drinken/eten?
Dan kan ik wat te drinken en eten meenemen, maar dan moeten jullie wel zelf een beker meenemen.
Zijn er dan nog mensen die ergens allergisch voor zijn of iets echt niet lusten?
Ik neem denk ik chocomel mee, bezwaren?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”