Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slipkettingen?

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Slipkettingen?

Ongelezen bericht door malinois »

Betty Akkemaai schreef:Op één of andere manier krijg je van dat slipkettingenvolk altijd te horen dat als je zonder werkt, je dan maar alles goed vindt van je hond.
ik ben er klaar mee... jij weet het jij bent de beste... prima blijf in die waan... heb je je trouwens al eens voorgesteld er zijn geloof ik meer mensen die zich er aan storen...

Met Mark-fryslan wil ik trouwens best in discussie blijven gaan maar met mensen die zulke dingen roepen ben ik al snel klaar die blijven lekker in hun eigen wereldje... gewoon daarblijven!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

malinois schreef:
Betty Akkemaai schreef:Op één of andere manier krijg je van dat slipkettingenvolk altijd te horen dat als je zonder werkt, je dan maar alles goed vindt van je hond.
ik ben er klaar mee... jij weet het jij bent de beste... prima blijf in die waan... heb je je trouwens al eens voorgesteld er zijn geloof ik meer mensen die zich er aan storen...

Met Mark-fryslan wil ik trouwens best in discussie blijven gaan maar met mensen die zulke dingen roepen ben ik al snel klaar die blijven lekker in hun eigen wereldje... gewoon daarblijven!
Heb je er nooit aan gedacht dat jij in je eigen wereldje leeft. Ik dacht aan hier ergens.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

zepenko schreef:
malinois schreef:

Heb je er nooit aan gedacht dat jij in je eigen wereldje leeft. Ik dacht aan hier ergens.
nee hoor ik lees hier heel veel en als je goed kijkt en leest zijn veel van mijn reacties en meningen toch bijgesteld in de loop der jaren dat ik hier schrijf... maar daar nemen jullie de moeite niet voor want het past niet in je straatje...

Daarnaast kom ik wekelijks op andere verenigingen en met andere mensen in contact dus ik leer nog elke minuut van de dag.
Denk niet dat jij je weekend vult met trainingen en wedstrijden door het hele land...
Laatst gewijzigd door malinois op 26 jun 2006 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Betty Akkemaai

Ongelezen bericht door Betty Akkemaai »

malinois schreef:ik ben er klaar mee... jij weet het jij bent de beste... prima blijf in die waan... heb je je trouwens al eens voorgesteld er zijn geloof ik meer mensen die zich er aan storen...

Ik heb mij voorgesteld (anders kun je namelijk niet posten), is van het forum afgeraakt, geen idee hoe, niet mijn probleem, dus hoef ik niet op te lossen.

En doe wat minder heilig. Als ik tegen een slipketting ben heb ik volgens jou onopgevoede krengen waar ik alleen maar braaf tegen zeg. Dat mag wel?
Verder ben je slipkettingenvolk want je gebruikt ze en lult er net zo'n bullshit over als al die anderen die dat doen en denken het te snappen.
Samen ben je dus een volkje. Een soort smurfendorp maar dan gehandicapt.

En arme Mark, die moet nu zonder mij proberen om jou iets uit te leggen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Betty Akkemaai schreef:Verder ben je slipkettingenvolk want je gebruikt ze en lult er net zo'n bullshit over als al die anderen die dat doen en denken het te snappen.
Samen ben je dus een volkje. Een soort smurfendorp maar dan gehandicapt.
gewoon blijven dromen.. je komt er wel... :slaap:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Betty Akkemaai schreef:Ik heb mij voorgesteld (anders kun je namelijk niet posten), is van het forum afgeraakt, geen idee hoe, niet mijn probleem, dus hoef ik niet op te lossen.
dan doe je het nog een keer... simpel zat toch... oh nee da's te moeilijk voor een trolletje...
Afbeelding
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

malinois schreef:
zepenko schreef:
malinois schreef:

nee hoor ik lees hier heel veel en als je goed kijkt en leest zijn veel van mijn reacties en meningen toch bijgesteld in de loop der jaren dat ik hier schrijf... maar daar nemen jullie de moeite niet voor want het past niet in je straatje...

Daarnaast kom ik wekelijks op andere verenigingen en met andere mensen in contact dus ik leer nog elke minuut van de dag.
Denk niet dat jij je weekend vult met trainingen en wedstrijden door het hele land...
Ah, dus als je wekelijks met andere holbewoners je hond in elkaar ragt tijdens een wedstrijd, heb je spontaan verstand van honden. God, dan had ik al die moeite niet hoeven doen zeg.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

zepenko schreef:
malinois schreef:
zepenko schreef:
malinois schreef: ik ben er klaar mee... jij weet het jij bent de beste... prima blijf in die waan... heb je je trouwens al eens voorgesteld er zijn geloof ik meer mensen die zich er aan storen...

Ah, dus als je wekelijks met andere holbewoners je hond in elkaar ragt tijdens een wedstrijd, heb je spontaan verstand van honden. God, dan had ik al die moeite niet hoeven doen zeg.
Kijk, zoveel verstand heb je van africhting... dan zal je ook niet gediskwalificeerd worden :idea:
Maar als jij dat holbewoners vind zonder er ooit mee kennis hebt gemaakt ben je al net zo dom als dat bettyboop ding van onder die steen. 1e weekend van augustus, Wolstadcup. Ik nodig je hierbij uit om te komen kijken naar en kennis te maken met al die holbewoners die hun honden afrossen tijdens deze mooie wedstrijd.

hoezo vooroordelen, elke vereniging zijn eigen manier van trainen.. ik ben er nog nooit 1 tegengekomen die het exact hetzelfde doet als een ander trouwens.
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Betty Akkemaai schreef: Een slipketting is voor mensen die niet goed genoeg snappen hoe je een hond iets leert of die om een andere reden niet veel over hun hond te vertellen hebben.
Een slipketting gebruik ik ook bij mijn honden en ev bij opvangers. Ik krijg de moeilijke honden en geen betere manier om grenzen aan te leren als met slipketting. Waarschijnlijk heb jij nog nooit een hond gehad die over jouw grens heenging, dus heb je het meer volgzamere type en nee daar gebruik je geen slipketting bij. Maar ga hier niet vertellen dat geen 1 hond er 1 nodig heeft, want je moet zelf nog heel wat leren over hondengedrag....
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

welke honden heeft Betty eigenlijk?

oja, ik gebruik ook een slipketting, behoor dus ook tot dat volkje :cheer: :cheer:
Betty Akkemaai

nance schreef:Een slipketting gebruik ik ook bij mijn honden en ev bij opvangers. Ik krijg de moeilijke honden en geen betere manier om grenzen aan te leren als met slipketting. Waarschijnlijk heb jij nog nooit een hond gehad die over jouw grens heenging, dus heb je het meer volgzamere type en nee daar gebruik je geen slipketting bij. Maar ga hier niet vertellen dat geen 1 hond er 1 nodig heeft, want je moet zelf nog heel wat leren over hondengedrag....
:roll:
Betty Akkemaai schreef:Eén ervan is een herplaatser die zowat iedere hond aanvloog die hij tegenkwam (Mechelaar, geen Malthezer). Is inmiddels een super sociale hond.

Is het weleens in je opgekomen dat het misschien andersom is?
Dat als je al heel wat geleerd hebt over hondengedrag je dan pas in staat bent om het zonder te kunnen.

En dan nog iets: iedere hond die jou niet in je sodemieter bijt of boven je gaat staan als je hem een ruk aan z'n nek geeft is een volgzaam type.
Ik heb er in de jaren genoeg gezien die dwars door hun eigenaar heen gegaan zijn omdat ze niet in die categorie zaten.
Maarom denk je dat je in het IPO en KNPV voornamelijk herders ziet en dat het ook altijd herders zijn die de punten halen?
(En zelfs die leven in veel gevallen niet in het gezin om die reden)

P.s. Malinois, voordat je gaat reageren:
Ik weet dat er ook dobers, rottweilers, boxers enz. lopen.
Ik weet dat er ook wel eens een enkele keer iets anders scoort als een herder
Ik weet dat er ook honden zijn die in de sport gebruikt worden en wel in huis leven.
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

Betty Akkemaai schreef:
malinois schreef:Maar die discussie gaat toch tot het oneidige door, doe jij het lekker zonder correcties en alleen maar braafjes, maar zorg wel dat die dingen dan bij mij en mijn honden uit de buurt blijven, ik hou niet zo van die onopgevoede krengen...

Jij hebt mij nog niet kunnen overtuigen van het tegengestelde... dus doe je best zou ik zeggen.
Dat je nog niet overtuigd bent is omdat je alles door elkaar haalt.
"Geen slipketting" betekent niet "geen straf".
En "geen slipketting" betekent ook niet "onopgevoed kreng"
Mijn honden zijn prima opgevoed. En zonder slipketting. En ze hebben heus ook straf gekregen en dat gebeurt nog wel eens.
Eén ervan is een herplaatser die zowat iedere hond aanvloog die hij tegenkwam (Mechelaar, geen Malthezer). Is inmiddels een super sociale hond.

Op één of andere manier krijg je van dat slipkettingenvolk altijd te horen dat als je zonder werkt, je dan maar alles goed vindt van je hond.
"ik hou niet zo van die onopgevoede krengen..."
Het is andersom: Als je je hond goed opvoedt kom je nooit op het punt dat je een slipketting of een prikband, Gentle Leader, stroom of andere wapens nodig hebt.

Wanneer komen hulpmiddelen om de hoek kijken? Als we niet zonder kunnen. Een rolstoel is voor mensen die niet kunnen lopen, een gehoorapparaat voor slechthorenden, een slipketting voor mensen die niet met een hond om kunnen gaan.
Je bent gewoon een gehandicapte.

:smile: :smile: :smile:
:ok: tuurlijk, je hebt hélemaal gelijk!!!
Ik denk dat jij nog nooit hebt kennisgemaakt met échte honden die een beetje "tegenwerken" qua opvoeden! Ik durf er namelijk héél wat om te verwedden dat Sindy met clickeren of op een andere manier van positef opvoeden 100% zeker in het asiel was beland....Sindy vraagt soms gewoon om een schop onder d'r dikke kont! Nogmaals: er zijn honden die afentoe op een wat "andere/hardere" manier op d'r plekkie moeten worden gezet..en verder blabla je er maar op los! en ja Sindy zal Betty bijten als ze haar aait!
Afbeelding
Betty Akkemaai

maart schreef:welke honden heeft Betty eigenlijk?

oja, ik gebruik ook een slipketting, behoor dus ook tot dat volkje :cheer: :cheer:
2 Mechelaars, 1 Beauceron en een kruising Akita/Rottweiler.
Allemaal reuen, allemaal zonder ketting of ander tuig.
Betty Akkemaai

Gonny schreef:Ik denk dat jij nog nooit hebt kennisgemaakt met échte honden die een beetje "tegenwerken" qua opvoeden! Ik durf er namelijk héél wat om te verwedden dat Sindy met clickeren of op een andere manier van positef opvoeden 100% zeker in het asiel was beland....Sindy vraagt soms gewoon om een schop onder d'r dikke kont! Nogmaals: er zijn honden die afentoe op een wat "andere/hardere" manier op d'r plekkie moeten worden gezet..en verder blabla je er maar op los! en ja Sindy zal Betty bijten als ze haar aait!
Maar da's normaal dat je er zo over denkt. Je begrijpt er namelijk niet zo veel van. (Bijvoorbeeld hier: clickeren of op een andere manier van positef opvoeden) Die kwats heb je ook niet van mij.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Betty Akkemaai schreef:Een hond herhaalt datgene waar hij voor beloond wordt. En gaat dingen waar hij voor gestraft wordt minder vaak doen. Dat betekent dat je een hond niets kunt aanleren met straf. Iedereen die dat goed begrijpt heeft geen slipketting nodig..
Kan aan mij liggen, maar ik kan de redenering niet volgen. Idd kan je met straf niet gedrag aanleren, je kunt er wel gedrag mee af leren. Of je dat al dan niet met de slipketting doet is een andere discussie. Maar wat is nu precies jouw probleem met de slipketting, dat je er mee straft, of dat er betere methodes van straffen zijn ?
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Betty Akkemaai schreef:
maart schreef:welke honden heeft Betty eigenlijk?

2 Mechelaars, 1 Beauceron en een kruising Akita/Rottweiler.
Allemaal reuen, allemaal zonder ketting of ander tuig.
op t baasje/vrouwtje na.... :roll:
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Betty Akkemaai schreef:
Gonny schreef:Ik denk dat jij nog nooit hebt kennisgemaakt met échte honden die een beetje "tegenwerken" qua opvoeden! Ik durf er namelijk héél wat om te verwedden dat Sindy met clickeren of op een andere manier van positef opvoeden 100% zeker in het asiel was beland....Sindy vraagt soms gewoon om een schop onder d'r dikke kont! Nogmaals: er zijn honden die afentoe op een wat "andere/hardere" manier op d'r plekkie moeten worden gezet..en verder blabla je er maar op los! en ja Sindy zal Betty bijten als ze haar aait!
Maar da's normaal dat je er zo over denkt. Je begrijpt er namelijk niet zo veel van. (Bijvoorbeeld hier: clickeren of op een andere manier van positef opvoeden) Die kwats heb je ook niet van mij.
Nee, jij begrijpt het wel.... :roll: ik ben er klaar mee....doei Betty :zwaai
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Betty Akkemaai schreef: Maarom denk je dat je in het IPO en KNPV voornamelijk herders ziet en dat het ook altijd herders zijn die de punten halen?
(En zelfs die leven in veel gevallen niet in het gezin om die reden)

P.s. Malinois, voordat je gaat reageren:
Ik weet dat er ook dobers, rottweilers, boxers enz. lopen.
Ik weet dat er ook wel eens een enkele keer iets anders scoort als een herder
Ik weet dat er ook honden zijn die in de sport gebruikt worden en wel in huis leven.
nou vertel de reden eens dan? Ben erg benieuwd naar je antwoord zul je wel begrijpen want ik heb het hier net een paar dagen geleden met een aantal mensen over gehad namelijk....

en ja al mijn honden zitten in huis... maar als het gekund had had er sowieso 1 veel liever dag en nacht buiten gezeten.. en er is helemaal niks mis met kennelhouding als je het maar goed doet.
Afbeelding
Betty Akkemaai

Zoie schreef:Kan aan mij liggen, maar ik kan de redenering niet volgen. Idd kan je met straf niet gedrag aanleren, je kunt er wel gedrag mee af leren. Of je dat al dan niet met de slipketting doet is een andere discussie. Maar wat is nu precies jouw probleem met de slipketting, dat je er mee straft, of dat er betere methodes van straffen zijn ?
Dat er betere manieren zijn dus. En het hoort in de opvoeding thuis.
Met alles wat met training en/of aanleren te maken heeft moet je totaal niet straffen. Is ook helemaal niet nodig.
Betty Akkemaai

malinois schreef:nou vertel de reden eens dan? Ben erg benieuwd naar je antwoord zul je wel begrijpen want ik heb het hier net een paar dagen geleden met een aantal mensen over gehad namelijk....
Ik heb net een hele uitleg getikt en weer ge CTRL-Xt. Hij staat even in een tekstbestandje te wachten. Waarom? Omdat je er achterlijk op gaat antwoorden.
Laten we het zo afspreken.
Jij geeft mij eerst eens een paar fatsoenlijke antwoorden die inhoudelijk ergens over gaan op een paar van mijn eerdere posts. Daarna plaats ik mijn uitleg.

malinois schreef:en ja al mijn honden zitten in huis... maar als het gekund had had er sowieso 1 veel liever dag en nacht buiten gezeten.. en er is helemaal niks mis met kennelhouding als je het maar goed doet.
Daar ging het dus niet over, maar goed... het zou wel gek zijn als je ineens wel iets begon te begrijpen.
maart
Zeer actief

leer jij dan alles op een positieve manier aan? zonder straf dus?

ik gebruik ook de clicker en leer daar alles mee aan. mijn teef is een sporthond, maar leeft ook gewoon in huis. mijn pup reu hou ik niet in huis en kzal dat ook nooit doen. hij zou er doodongelukkig zijn.
maart
Zeer actief

heb juist eens het topic doorgelezen en wat me opvalt is dat Betty Boob nog geen één enkel deftig argument heeft gebracht :19: (of ik heb het ergens gemist, maar ik heb geloof ik wel deftig gelezen)
ik vind het eigenlijk wel jammer, want vond de discussie in het begin erg interessant :jank:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Betty Akkemaai schreef:
pepim schreef:Misschien eerst even voorstellen zoals malinois al suggereerde, wel zo beleefd denk ik? Ik begrijp overigens überhaupt niet, dat je hier kan posten zonder dat je je voorgesteld hebt . :denken:
Dat ik hier kan posten zonder voorgesteld te zijn komt omdat ik me wel voorgesteld heb maar op één of andere manier is dat bericht verdwenen. Maar of ik nu 7 mechelaars heb, 2 malthesers of een chineese naakthond waar ik gratis kroepoek bij heb gekregen... ik zie niet in hoe dat effect heeft op wat ik hier schrijf. Ik zou ook 140 kilo kunnen wegen of 35, 8 kinderen kunnen hebben of onvruchtbaar zijn en miljonair of werkeloos... Zolang iedereen on-topic blijft maakt dat niks uit. Dus laten we vrolijk verder kletsen over slipkettingen, dan vertel ik later wel dat ik een abonnement op de Donald Duck heb, galbulten op mijn kont en een voetbalverslaafde echtgenoot die kaal aan het worden is. :blah:
Je had ook normaal antwoord kunnen geven lijkt me. Verder vind ik je posts erg aanvallend, maar goed dat zal wel aan mij liggen. :roll:

Ik gebruik zelf geen slipketting overigens, maar ik lees dit topic wel geïnteresseerd mee.
Gonny
Zeer actief

maart schreef:heb juist eens het topic doorgelezen en wat me opvalt is dat Betty Boob nog geen één enkel deftig argument heeft gebracht :19: (of ik heb het ergens gemist, maar ik heb geloof ik wel deftig gelezen)
ik vind het eigenlijk wel jammer, want vond de discussie in het begin erg interessant :jank:
nee, hoor kan ze ook niet.....een hond opvoeden zonder straffen..yeah right.... :roll: ongewenst gedrag negeren zeker......want aan clickeren doet ze niet..hoe ze het wél doet vertelt ze niet.....ik ben ok heel benieuwd waar ze woont met al die loslopende honden! Vast niet in een stad...
Afbeelding
maart
Zeer actief

dan vraag ik me echt af hoe ze haar honden africht :19: en daar ben ik dan echt geïnteresseerd in. en verwacht ik een deftig en serieus antwoord van haar...
ofwel wil ze het gewoon niet meedelen, houdt ze het voor zichzelf... dan komt het voor mij over alsof ze iets te verbergen heeft
Betty Akkemaai

maart schreef:dan vraag ik me echt af hoe ze haar honden africht :19: en daar ben ik dan echt geïnteresseerd in. en verwacht ik een deftig en serieus antwoord van haar...
ofwel wil ze het gewoon niet meedelen, houdt ze het voor zichzelf... dan komt het voor mij over alsof ze iets te verbergen heeft
Ik moet nu weg, dus heb nu geen tijd voor een lang verhaal.
Maar tof dat je echt geïnteresseerd bent dus ik leg het straks uitgebreid uit.
Betty Akkemaai

pepim schreef:Je had ook normaal antwoord kunnen geven lijkt me. Verder vind ik je posts erg aanvallend, maar goed dat zal wel aan mij liggen. :roll:
Dat ligt niet aan jou. Mijn posts waren tot nu toe ook redelijk aanvallend.
Kijk eens naar de reactie van de mensen die ik aanval (straf).
Van straf leer je niks :wink:
Gonny
Zeer actief

Betty Akkemaai schreef:
maart schreef:dan vraag ik me echt af hoe ze haar honden africht :19: en daar ben ik dan echt geïnteresseerd in. en verwacht ik een deftig en serieus antwoord van haar...
Ik moet nu weg, dus heb nu geen tijd voor een lang verhaal.
Maar tof dat je echt geïnteresseerd bent dus ik leg het straks uitgebreid uit.

had je niet een teksbestandje klaar???
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Betty Akkemaai schreef:
pepim schreef:Je had ook normaal antwoord kunnen geven lijkt me. Verder vind ik je posts erg aanvallend, maar goed dat zal wel aan mij liggen. :roll:
Dat ligt niet aan jou. Mijn posts waren tot nu toe ook redelijk aanvallend.
Kijk eens naar de reactie van de mensen die ik aanval (straf).
Van straf leer je niks :wink:

:smile: Zoals jij straft niet nee.....probeer een ander "hulpmiddel" :mrgreen: Als je straft moet je het ook goed doen, en niet half.....zachte heelmeesters maken stinkende wonden! :wink:
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Betty Akkemaai schreef:
Zoie schreef:Kan aan mij liggen, maar ik kan de redenering niet volgen. Idd kan je met straf niet gedrag aanleren, je kunt er wel gedrag mee af leren. Of je dat al dan niet met de slipketting doet is een andere discussie. Maar wat is nu precies jouw probleem met de slipketting, dat je er mee straft, of dat er betere methodes van straffen zijn ?
Dat er betere manieren zijn dus. En het hoort in de opvoeding thuis.
Met alles wat met training en/of aanleren te maken heeft moet je totaal niet straffen. Is ook helemaal niet nodig.
Dus jij geeft geen grenzen aan je honden??
Hoe oud zijn jouw honden?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”