Ik vind die vergelijking helemaal/compleet mank gaan, of je nu een pistool op je kop zet of dat je gewoon een leven hebt......... maar misschien beleef jij het leven wel als een Russische roulette........ en vind jij de vergelijking prima, voor mij slaat hij nergens op. iets andere denkwijzeDit is onnodige risico nemen, vergelijkbaar met Russische roulette. Vind jij Russische roulette vergelijkbaar met `ongelukje, shit happens`?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kat dood geschoten met windbuks.
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Kat dood geschoten met windbuks.
- iones
- Zeer actief
In Spanje doen ze dat expres met honden, wist je dat? Honden uitzetten op de weg en dan kijken hoelang het duurt voordat ze aangereden worden.S@ndr@ schreef:Ik vind die vergelijking helemaal/compleet mank gaan, of je nu een pistool op je kop zet of dat je gewoon een leven hebt......... maar misschien beleef jij het leven wel als een Russische roulette........ en vind jij de vergelijking prima, voor mij slaat hij nergens op. iets andere denkwijzeDit is onnodige risico nemen, vergelijkbaar met Russische roulette. Vind jij Russische roulette vergelijkbaar met `ongelukje, shit happens`?
Vergelijkbaar met Russische roulette.
Veel eigenaren van katten doen het niet expres, maar ze doen het wel!
Dus de vergelijking gaat helemaal niet mank. Die vergelijking van jóu gaat mank!
stel dat ze morgen tegen jou zouden zeggen het is te gevaarlijk er zijn teveel mensen die niet van honden houden, je mag niet meer met een hond over straat het pleintje achter is ver genoeg...... en dan..........
Nogmaals, jij bent ontzettend vooringenomen!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat mag je vindeniones schreef:In Spanje doen ze dat expres met honden, wist je dat? Honden uitzetten op de weg en dan kijken hoelang het duurt voordat ze aangereden worden.S@ndr@ schreef:Ik vind die vergelijking helemaal/compleet mank gaan, of je nu een pistool op je kop zet of dat je gewoon een leven hebt......... maar misschien beleef jij het leven wel als een Russische roulette........ en vind jij de vergelijking prima, voor mij slaat hij nergens op. iets andere denkwijzeDit is onnodige risico nemen, vergelijkbaar met Russische roulette. Vind jij Russische roulette vergelijkbaar met `ongelukje, shit happens`?
Vergelijkbaar met Russische roulette.
Veel eigenaren van katten doen het niet expres, maar ze doen het wel!
Dus de vergelijking gaat helemaal niet mank. Die vergelijking van jóu gaat mank!
stel dat ze morgen tegen jou zouden zeggen het is te gevaarlijk er zijn teveel mensen die niet van honden houden, je mag niet meer met een hond over straat het pleintje achter is ver genoeg...... en dan..........
Nogmaals, jij bent ontzettend vooringenomen!
dit is een mensen wereld en regels veranderen soms...... toch jammer dat je geen enkele fantasie lijkt te hebben en niet op een stelling kunt of wilt in gaan
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Vossen hebben we in onze omgeving niet en jagen voornamelijk 's nachts (waardoor overdag de kippen wel gewoon los kunnen lopen, danwel in een niet volledig vos-proof zijnde ren). Reigers zijn makkelijker weg te houden bij je vijver dan katten.
Als jouw hond iemands anders kat sloopt op jouw eigen terrein, wie is dan verantwoordelijk? De hond of de katteneigenaar? Want die laatste liep het risico door zijn kat buiten eigen terrein te laten lopen. Nu sloopt jouw hond iemand kat op het terrein van de (eigenaar van de) kat. Met jouw redenatie is nog steeds de katteneigenaar verantwoordelijk, want hij heeft de tuin niet voldoende hondproof afgezet. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij.
Ik zal mijn cavia's de volgende ronde dus inderdaad tussen 6 wandjes moeten houden, ook al betekent dat dat zij dus een flink deel van hun vrijheid moeten missen omdat iemand anders zijn huisdier niet bij zich kan houden en vindt dat zijn huisdier alle vrijheid verdient.
Nu gaat de situatie sowieso veranderen want ze gaan midden in de polder staan en daar is het risico van wilde! roofdieren reëel. Maar op een dakterras, midden in de bebouwing, met voldoende beschutting tegen roofvogels, geen last van marters of vossen, moet ik mijn dieren toch gewoon kunnen laten rondhobbelen zonder dat ik bang hoef te zijn voor andermans huisdieren? Of in een tuin met 1.80m omheining zonder mogelijkheden om eronderdoor te gaan (stenen) en voldoende beschutting tegen roofvogels, zou ik toch niet bang moeten zijn voor andermans huisdieren? Het is hun keuze geweest om ze te nemen, het is dan ook hun taak om te zorgen dat ze geen overlast veroorzaken en dat kan alleen maar door ze op eigen terrein te houden (binnen de bebouwde kom). Je gooit je hond toch ook niet zo op straat zonder toezicht en verwacht dan dat andere mensen maar zorgen dat zij zichzelf en hun huisdieren beschermen tegen jouw hond?
Ik snap de bijzondere rechten van een kat niet. Want het is enkel de kat die dit als huisdier mag. Van geen van de andere diersoorten wordt dat geaccepteerd.
Als jouw hond iemands anders kat sloopt op jouw eigen terrein, wie is dan verantwoordelijk? De hond of de katteneigenaar? Want die laatste liep het risico door zijn kat buiten eigen terrein te laten lopen. Nu sloopt jouw hond iemand kat op het terrein van de (eigenaar van de) kat. Met jouw redenatie is nog steeds de katteneigenaar verantwoordelijk, want hij heeft de tuin niet voldoende hondproof afgezet. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij.
Ik zal mijn cavia's de volgende ronde dus inderdaad tussen 6 wandjes moeten houden, ook al betekent dat dat zij dus een flink deel van hun vrijheid moeten missen omdat iemand anders zijn huisdier niet bij zich kan houden en vindt dat zijn huisdier alle vrijheid verdient.
Nu gaat de situatie sowieso veranderen want ze gaan midden in de polder staan en daar is het risico van wilde! roofdieren reëel. Maar op een dakterras, midden in de bebouwing, met voldoende beschutting tegen roofvogels, geen last van marters of vossen, moet ik mijn dieren toch gewoon kunnen laten rondhobbelen zonder dat ik bang hoef te zijn voor andermans huisdieren? Of in een tuin met 1.80m omheining zonder mogelijkheden om eronderdoor te gaan (stenen) en voldoende beschutting tegen roofvogels, zou ik toch niet bang moeten zijn voor andermans huisdieren? Het is hun keuze geweest om ze te nemen, het is dan ook hun taak om te zorgen dat ze geen overlast veroorzaken en dat kan alleen maar door ze op eigen terrein te houden (binnen de bebouwde kom). Je gooit je hond toch ook niet zo op straat zonder toezicht en verwacht dan dat andere mensen maar zorgen dat zij zichzelf en hun huisdieren beschermen tegen jouw hond?
Ik snap de bijzondere rechten van een kat niet. Want het is enkel de kat die dit als huisdier mag. Van geen van de andere diersoorten wordt dat geaccepteerd.
- iones
- Zeer actief
Dat zeg jij, dat ik geen enkele fantasie heb! Toevallig heb ik extreem veel fantasie, maar jij mist wat inlevingsvermogen vanuit jouw gekleurde bril. Maar goed, jij doet dus niet meer mee in deze discussie, prima!S@ndr@ schreef:dat mag je vindenlekker boeiend ook
![]()
dit is een mensen wereld en regels veranderen soms...... toch jammer dat je geen enkele fantasie lijkt te hebben en niet op een stelling kunt of wilt in gaan
en dat is dus einde discussie
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik zeg je lijkt het te missen, of je lijkt het niet te hebben, niet dat je het niet hebt, jij zegt tegen mijiones schreef:Dat zeg jij, dat ik geen enkele fantasie heb! Toevallig heb ik extreem veel fantasie, maar jij mist wat inlevingsvermogen vanuit jouw gekleurde bril. Maar goed, jij doet dus niet meer mee in deze discussie, prima!S@ndr@ schreef:dat mag je vindenlekker boeiend ook
![]()
en dat is dus einde discussie
tot 2 maal toeNogmaals, jij bent ontzettend vooringenomen!
nogmaals je lijkt iedere nuancering te missen,
iets met wijzen en de pot verwijt de ketel enz. enz.
dan houdt t echt wel op hoor ..... Ik vind het weinig zinvol
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Loslopende katten hebben een baasje. In jouw geval een vrouwtje. Dit baasje/vrouwtje, is verantwoordelijk voor het kattenkwaad wat hun dieren uitvreten. Dat is heet gegeven.kooi schreef:Als er een vos je kippenhok binnen sluipt en al je kippen doodt, wie is er dan verantwoordelijk?Domor schreef:Het zou geen verschil moeten maken, maar dat doet het wel.
Als een katteneigenaar hoort dat zijn kat op andermans terrein door de hond van dat terrein is doodgebeten, dan zijn de rapen gaar.
Maar als dezelfde katteneigenaar hoort dat zijn kat op andermans terrein een cavia, konijn of vogel heeft doodgebeten van dat terrein (of binnen heeft gezeken bij die persoon), dan had de andere persoon maar een betere omheining moeten zetten en is het niet de katteneigenaar's probleem (als je al achter de eigenaar van de kat komt, want ook dat is bij lange na niet vanzelfsprekend).
Jij of die vos?
Als een reiger jouw koikarpers uit je siervijver steelt, wie is er dan verantwoordelijk, jij of die reiger?
Als je willens en wetens ervoor kiest om kwetsbare dieren te houden op je eigen terrein terwijl je weet dat rondlopende en vliegende roofdieren een gegeven zijn, ja dan neem je toch echt zelf dat risico? Schelden op dat roofdier ( reiger, vos) of diens eigenaar ( God?) zet dan weinig zoden aan de dijk.
En het wordt ook lastig als God je dan vraagt de schuldige vos of reiger aan te wijzen.
Loslopende katten zijn een gegeven in Nederland.
Dat weet je, ook wanneer je dat duivenhok timmert of dat vijvertje aanlegt. En als er dan eentje wordt gesnaaid door een kat, ga je dan de hele wijk rond om te eisen dat mensen hun katten binnenhouden?
24/7 klaarliggen met je windbuks?
Jouw redenatie zou dus ook kunnen zijn: Als mijn hond een halve kudde Drentse schapen naar de zevende hemel helpt, dan is dat de herder zijn schuld. Had hij maar een Kangal moeten aanschaffen.
Er zijn meer mensen met deze redenatie. Volgens mij klopt deze redenatie voor geen kant.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Wat ik bedoel te zeggen, Domor, is dat het nu eenmaal een gegeven is in Nederland, die loslopende katten.k zal mijn cavia's de volgende ronde dus inderdaad tussen 6 wandjes moeten houden, ook al betekent dat dat zij dus een flink deel van hun vrijheid moeten missen omdat iemand anders zijn huisdier niet bij zich kan houden en vindt dat zijn huisdier alle vrijheid verdient.
Nu gaat de situatie sowieso veranderen want ze gaan midden in de polder staan en daar is het risico van wilde! roofdieren reëel. Maar op een dakterras, midden in de bebouwing, met voldoende beschutting tegen roofvogels, geen last van marters of vossen, moet ik mijn dieren toch gewoon kunnen laten rondhobbelen zonder dat ik bang hoef te zijn voor andermans huisdieren? Of in een tuin met 1.80m omheining zonder mogelijkheden om eronderdoor te gaan (stenen) en voldoende beschutting tegen roofvogels, zou ik toch niet bang moeten zijn voor andermans huisdieren? Het is hun keuze geweest om ze te nemen, het is dan ook hun taak om te zorgen dat ze geen overlast veroorzaken en dat kan alleen maar door ze op eigen terrein te houden (binnen de bebouwde kom). Je gooit je hond toch ook niet zo op straat zonder toezicht en verwacht dan dat andere mensen maar zorgen dat zij zichzelf en hun huisdieren beschermen te`gen jouw hond?
Daar kun je van alles van vinden en ik kan dat dan weer heel lullig voor jou vinden, maar je verandert daarmee de feiten niet. Die katten zijn er. En die blijven er nog wel even. Start een petitie, zorg dat er kamervragen over gesteld worden, maak het je missie om een wet te lanceren die loslopende katten verbiedt, maak het verschil.
Helaas moet je dus wel bang zijn voor andermans huisdieren EN voor de vrije roofdieren.
Als het oorlog is en er is een verbod om na het donker op straat te zijn, op het risico dat je wordt doodgeschoten, dan is dat op dat moment een gegeven. Dan ga je ook niet toch de straat op omdat je vindt dat je het recht hebt om vrij te zijn.Doe je dat WILLENS en WETENS toch, dan kan het dus mis gaan.
Ik gooi mijn hond de straat niet op omdat ze het niet lang zou uithouden voor ze wordt aangereden. Dat zou Russische roulette zijn.
Ik gooi mijn kat ook niet de straat op, hij gaat zelf en dat doet hij al ruim elf jaar. Dat is geen Russische roulette, omdat de aard van het beestje nu eenmaal anders is dan die van een hond.
Dat laatste hangt een beetje van de plek af, om met Iones te praten, waar ik eerst woonde gebruikte ik die term zelf: Russische Roulette. Toen daar in korte tijd katten van mij werden doodgereden heb ik daar gen nieuwe katten meer genomen. In tegenstelling tot mijn eigenwijze zussen die er keer op keer opnieuw aan begonnen en hun katten bij bosjes stierven. Allemachtig wat was ik kwaad op hen.
Evengoed waren ook daar- platteland, lintbebouwing- katten die zeer hoge leeftijden bereikten.
Waar ik nu woon, een door drempels overspoeld randwijkje in Rotterdam waar werkelijk tientallen katten buiten rondlopen, waar vrijwel niemand over klaagt, is die uitdrukking RR volkomen flauwekul.
Verder blijf ik vinden dat iedere hondenbezitter die zijn hond niet op eigen terrein uitlaat boter op zijn hoofd heeft. Al die stront en pis in de openbare ruimte. Om het over blaffen en tegen mensen opspringen maar niet te hebben.
-
kooi
- Zeer actief
Je hebt gelijk!nyckle schreef:Loslopende katten hebben een baasje. In jouw geval een vrouwtje. Dit baasje/vrouwtje, is verantwoordelijk voor het kattenkwaad wat hun dieren uitvreten. Dat is heet gegeven.kooi schreef:Als er een vos je kippenhok binnen sluipt en al je kippen doodt, wie is er dan verantwoordelijk?Domor schreef:Het zou geen verschil moeten maken, maar dat doet het wel.
Als een katteneigenaar hoort dat zijn kat op andermans terrein door de hond van dat terrein is doodgebeten, dan zijn de rapen gaar.
Maar als dezelfde katteneigenaar hoort dat zijn kat op andermans terrein een cavia, konijn of vogel heeft doodgebeten van dat terrein (of binnen heeft gezeken bij die persoon), dan had de andere persoon maar een betere omheining moeten zetten en is het niet de katteneigenaar's probleem (als je al achter de eigenaar van de kat komt, want ook dat is bij lange na niet vanzelfsprekend).
Jij of die vos?
Als een reiger jouw koikarpers uit je siervijver steelt, wie is er dan verantwoordelijk, jij of die reiger?
Als je willens en wetens ervoor kiest om kwetsbare dieren te houden op je eigen terrein terwijl je weet dat rondlopende en vliegende roofdieren een gegeven zijn, ja dan neem je toch echt zelf dat risico? Schelden op dat roofdier ( reiger, vos) of diens eigenaar ( God?) zet dan weinig zoden aan de dijk.
En het wordt ook lastig als God je dan vraagt de schuldige vos of reiger aan te wijzen.
Loslopende katten zijn een gegeven in Nederland.
Dat weet je, ook wanneer je dat duivenhok timmert of dat vijvertje aanlegt. En als er dan eentje wordt gesnaaid door een kat, ga je dan de hele wijk rond om te eisen dat mensen hun katten binnenhouden?
24/7 klaarliggen met je windbuks?
Jouw redenatie zou dus ook kunnen zijn: Als mijn hond een halve kudde Drentse schapen naar de zevende hemel helpt, dan is dat de herder zijn schuld. Had hij maar een Kangal moeten aanschaffen.
Er zijn meer mensen met deze redenatie. Volgens mij klopt deze redenatie voor geen kant.
Alleen, er is in Nederland geen wet die verbiedt dat katten loslopen. Je kunt vinden dat het baasje van de kat verantwoordelijk is voor het opvreten van jouw koi uit de vijver waar jij geen net overheen gespannen hebt, maar daar heeft die koi zo weinig aan en jij ook niet.
En als ik dan jou was en ik vond mijn koi zo lief, dan zou ik hem beschermen tegen alle roofdieren, mét of zónder eigenaar. Ik zou vinden dat dat mijn verantwoording was. Ik zou mezelf voor mijn kop slaan en tegen mezelf zeggen:
"Je weet toch dat er katten los rondlopen?"
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Al eens eerder met jou er over gehad, dat die wet wel degelijk bestaat. Het komt er op neer dat je er voor moet zorgen, dat jou dieren geen overlast bezorgen en geen gevaar moeten opleveren voor een ander. En dat je je dier altijd onder controlle moet hebben.
Daarbij komt, je hoeft geen kat te nemen. Jij maakt een keuze. En als je een kat hebt, heb je de verantwoordelijkheid en de zorg meteen ook.
Daarbij komt, je hoeft geen kat te nemen. Jij maakt een keuze. En als je een kat hebt, heb je de verantwoordelijkheid en de zorg meteen ook.
- Domor
- Zeer actief
Het is ook het lullige gegeven dat mensen af willen rekenen met ongedierte. En ongedierte is breed genomen alle dieren die voor problemen zorgen. En als dat katten zijn in hun tuin die hun dieren doden, dan willen ze daar mee afrekenen. Sommige doen dat door een fortuin uit te geven aan omheiningen, anderen doen dat door vergiftigde kipfilet neer te leggen of de luchtbuks te pakken. Wat maakt hen (het leven van hun eigen dieren boven het leven van iemands anders dieren stellen) nu slechter dan de katteneigenaar die hun katten door andermans tuinen laten stropen (die het leven van hun eigen dieren boven het leven van iemands anders dieren stellen)?
Oftewel, wat maakt het katten zo bijzonder dat zij wel eigendom van anderen mogen vernielen maar als het andersom gebeurt het een walgelijke misdaad is?
Oftewel, wat maakt het katten zo bijzonder dat zij wel eigendom van anderen mogen vernielen maar als het andersom gebeurt het een walgelijke misdaad is?
-
S@ndr@
- Zeer actief
dit zecht de regelgeving erover, ik ben maar even gaan zoeken
De kat heeft recht op een zogenaamde "vrije uitloop", en dat wil zeggen dat het dier mag gaan en staan waar het wil. Ooit is dat met de hond ook zo geweest, maar dat recht is hij al lang geleden kwijt geraakt.
Dat wil niet zeggen dat u dat maar moet goedvinden, maar aan u wel de zorg om het dier van uw terrein te houden.
Een beetje sociale katteneigenaar zal natuurlijk meewerken om uw probleem te verhelpen, maar een plicht daartoe is er niet.
en deze
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/blogs/ ... -mijn-tuin
De kat heeft recht op een zogenaamde "vrije uitloop", en dat wil zeggen dat het dier mag gaan en staan waar het wil. Ooit is dat met de hond ook zo geweest, maar dat recht is hij al lang geleden kwijt geraakt.
Dat wil niet zeggen dat u dat maar moet goedvinden, maar aan u wel de zorg om het dier van uw terrein te houden.
Een beetje sociale katteneigenaar zal natuurlijk meewerken om uw probleem te verhelpen, maar een plicht daartoe is er niet.
en deze
-
korthaar
- Zeer actief
Dan moet de noodtoestand maar worden afgekondigd om te voorkomen dat katten overlast bezorgen of dieren vangen.S@ndr@ schreef:dit zecht de regelgeving erover, ik ben maar even gaan zoeken![]()
en deze
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, ik weet niet hoor, misschien in stedelijk gebied wel
hier kun je 10 bommen af laten gaan zonder iemand te raken , vraag me af of dat zinvol is
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat gegeneraliseer altijdDomor schreef:Het zou geen verschil moeten maken, maar dat doet het wel.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Tja toch maak ik me daar wel een beetje zorgen om. Wat als mijn hond wel een kat te pakken krijgt? Of wat als de kat mijn hond de ogen uitkrabt?-Saskia- schreef:Dat gegeneraliseer altijdDomor schreef:Het zou geen verschil moeten maken, maar dat doet het wel.
Volgens mij is het nu zo dat ik er zelf voor moet zorgen dat er geen katten in mijn tuin kunnen komen.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als een van onze katten wordt opgevreten door de buurhond dan is dat onze schuld. Risico van het vak.Gollum schreef:Tja toch maak ik me daar wel een beetje zorgen om. Wat als mijn hond wel een kat te pakken krijgt? Of wat als de kat mijn hond de ogen uitkrabt?
Volgens mij is het nu zo dat ik er zelf voor moet zorgen dat er geen katten in mijn tuin kunnen komen.
Geen haar op mijn hoofd die de autobestuurder die mijn kat omver rijdt of de hond die hem opvreet iets kwalijk gaat nemen.
Omgekeerd, mocht ik horen dat mijn kat overlast veroorzaakt of andermans bezittingen of dieren om zeep helpt (we hebben al een kwart eeuw katten, nog nooit heeft iemand er last van gehad) dan zorg ik ervoor dat dat niet opnieuw kan gebeuren.
Oh, en we hebben meerdere kattenbakken in huis die meermaals per dag geleegd worden, katten worden elke avond naar binnen gehaald, krijgen twee keer per dag kwaliteitsvoer en hebben ook buiten slaaphokken zodat ze overdag ook een plek om te schuilen hebben. En wat betreft jagen zijn ze vrij nutteloos: in onze buurt heerst al jaren een rattenplaag (die de duivenjongen en pluimveekuikens van buren opvreten) en tot nu toe kan ik de meegebrachte lijkjes nog op een hand tellen.
- Gollum
- Zeer actief
Ja bij jou, maar hoe zit dat wettelijk?-Saskia- schreef:Als een van onze katten wordt opgevreten door de buurhond dan is dat onze schuld. Risico van het vak.Gollum schreef:Tja toch maak ik me daar wel een beetje zorgen om. Wat als mijn hond wel een kat te pakken krijgt? Of wat als de kat mijn hond de ogen uitkrabt?
Geen haar op mijn hoofd die de autobestuurder die mijn kat omver rijdt of de hond die hem opvreet iets kwalijk gaat nemen.
Omgekeerd, mocht ik horen dat mijn kat overlast veroorzaakt of andermans bezittingen of dieren om zeep helpt (we hebben al een kwart eeuw katten, nog nooit heeft iemand er last van gehad) dan zorg ik ervoor dat dat niet opnieuw kan gebeuren.
Oh, en we hebben meerdere kattenbakken in huis die meermaals per dag geleegd worden, katten worden elke avond naar binnen gehaald, krijgen twee keer per dag kwaliteitsvoer en hebben ook buiten slaaphokken zodat ze overdag ook een plek om te schuilen hebben. En wat betreft jagen zijn ze vrij nutteloos: in onze buurt heerst al jaren een rattenplaag (die de duivenjongen en pluimveekuikens van buren opvreten) en tot nu toe kan ik de meegebrachte lijkjes nog op een hand tellen.
Er was ooit eens een artikel over twee huskies die een kat hadden doodgebeten, die werden in beslag genomen. Daar moet je toch niet aan denken
http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/kat-j ... 63003.html
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk dat dat inderdaad een gevalletje shit happens is, overmacht, ongeluk ..
je behoort idd te zorgen dat er geen katten in je tuin kan komen maar als het niet veilig is maar he...... soms gebeurt het en niemand zegt dat t gelijk fataal hoeft af te lopen, soms komt het ook best goed.
je behoort idd te zorgen dat er geen katten in je tuin kan komen maar als het niet veilig is maar he...... soms gebeurt het en niemand zegt dat t gelijk fataal hoeft af te lopen, soms komt het ook best goed.
- Domor
- Zeer actief
Katten jagen zelden ratten, die vinden ze (terecht) te gevaarlijk. Daarvoor liepen er vroeger terriërs rond. Muizen bestrijden ze wel. Een hoop kleine erfhondjes hadden 2 taken, aanslaan en ratten vangen.
- Gollum
- Zeer actief
Ik ga het maar niet uitproberenS@ndr@ schreef:Ik denk dat dat inderdaad een gevalletje shit happens is, overmacht, ongeluk ..
Ik houd Rani aan de lijn tot we binnen zijn, dat is de enige waar ik me zorgen over maak. En ik kssst de katten weg of laat Gollum en Mika ze wegjagen maar daar word Rani zo lekker door opgehitst
Het gat in de schutting van de buren voor de katten zit ook vlak naast ons tuinhek. Zo onhandig.
-
kooi
- Zeer actief
Nou weet je, ik hoef eigenlijk wel een kat te nemen. Zit nu 5 dagen in mijn moeders huis in verband met een sterfgeval op haar hond te passen. En ik word gestoord zonder katten om me heen. Ik heb ze nodig, ze zijn voor mij een levensbehoefte. Dat hoef jij niet te snappen, maar je mag het ter kennisgeving aannemen.nyckle schreef:Al eens eerder met jou er over gehad, dat die wet wel degelijk bestaat. Het komt er op neer dat je er voor moet zorgen, dat jou dieren geen overlast bezorgen en geen gevaar moeten opleveren voor een ander. En dat je je dier altijd onder controlle moet hebben.
En als ik een kat heb, neem ik de verantwoordelijkheid en de zorg, vanzelfsprekend. Maar wel volgens mijn maatstaven, die ook nog eens in overeenstemming zijn met de wereld waarin ik leef. Jouw maatstaven gelden niet voor mij. Jij kunt je evenmin met de mijne verenigen als ik met het feit dat jij doodt voor je plezier. Laten we het daar bij laten. Wie weet ontdekken we nog eens dingen waar we elkaar wel in kunnen vinden.
-
kooi
- Zeer actief
Ik heb in alle 35 jaar dat ik katten heb ook maar 1 keer een klacht gehad. Kwamen mensen aan de deur die vertelden dat hun vissen werden opgevreten. Zeiden dat ze dat heel erg vonden. Ik heb geknikt en gezegd dat ik dat ook heel erg voor ze vond en voor die vissen.
Er zijn ook mensen die mijn katten hebben doodgereden. Ik vind dat heel erg. Ook voor de mensen die dat overkomen is.
En zou een buurhond mijn kat killen zou ik dat heel erg vinden. Ook voor de eigenaar van die hond. Ik zou kijken hoe we dit samen kunnen voorkomen in de toekomst. Ik zou nooit eisen dat dan zo'n hond in beslag wordt genomen. Complete waanzin. Als er geen oplossing was zou ik naar alle waarschijnlijkheid gaan verhuizen. Of mij katten herplaatsen.. En dan zou er geen nieuwe kat komen op dat adres.
Er zijn ook mensen die mijn katten hebben doodgereden. Ik vind dat heel erg. Ook voor de mensen die dat overkomen is.
En zou een buurhond mijn kat killen zou ik dat heel erg vinden. Ook voor de eigenaar van die hond. Ik zou kijken hoe we dit samen kunnen voorkomen in de toekomst. Ik zou nooit eisen dat dan zo'n hond in beslag wordt genomen. Complete waanzin. Als er geen oplossing was zou ik naar alle waarschijnlijkheid gaan verhuizen. Of mij katten herplaatsen.. En dan zou er geen nieuwe kat komen op dat adres.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
En toch blijf ik het de omgekeerde wereld vinden dat ik moet zorgen dat de kat van de buren niet in mijn tuin kan komen om mijn vogels op te vreten. Heb geen tuin en ook geen vogels, en het is mijn hond die duiven vangt die op mijn balkon komen zitten.
Ik zorg er voor dat mijn honden niet bij anderen in de tuin komen en ik laat ze zelfs niet op het stoepje voor iemands huis poepen of plassen.
En Kooi jij overdrijft wel een beetje, dat mensen hun honden dan maar op eigen terrein moeten laten poepen en plassen, is echt van de gekke dan zouden mensen op flats geen honden kunnen houden want die hebben geen eigen terrein.
En trouwens katten poepen niet op eigen terrein die gaan in de tuin van de buren zitten poepen.
Katten poepen en piesen overal niet alleen in openbare parkjes maar ook nog eens in tuinen van iemand anders.
Kan mij verder niet schelen hoor. Ik dood geen katten of honden, ik schop ze zelfs niet.
Maar ik zie hier toch best vaak doodgereden katten liggen, dat komt ook wel een beetje doordat iemand uit het flat naast ons ze voert, die katten komen van heinde en verre, zie ze s'ochtends al aan komen lopen om op die man te wachten.
Ik zorg er voor dat mijn honden niet bij anderen in de tuin komen en ik laat ze zelfs niet op het stoepje voor iemands huis poepen of plassen.
En Kooi jij overdrijft wel een beetje, dat mensen hun honden dan maar op eigen terrein moeten laten poepen en plassen, is echt van de gekke dan zouden mensen op flats geen honden kunnen houden want die hebben geen eigen terrein.
En trouwens katten poepen niet op eigen terrein die gaan in de tuin van de buren zitten poepen.
Katten poepen en piesen overal niet alleen in openbare parkjes maar ook nog eens in tuinen van iemand anders.
Kan mij verder niet schelen hoor. Ik dood geen katten of honden, ik schop ze zelfs niet.
Maar ik zie hier toch best vaak doodgereden katten liggen, dat komt ook wel een beetje doordat iemand uit het flat naast ons ze voert, die katten komen van heinde en verre, zie ze s'ochtends al aan komen lopen om op die man te wachten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
kooi
- Zeer actief
Ik zeg niet dat mensen hun honden op hun eigen terrein moeten laten poepen en plassen Gonnie.
ik zeg dat je dan niet vrij van zonden bent om een eerste steen te gooien. Veel hondeneigenaren vinden het erg als een kat in de tuin van iemand anders poept en piest. Maar openbaar terrein is wel oké. Terwijl er toch miljoenen honden in Nederland zijn. Miljoenen mensen zonder huisdieren vinden dat vies. Maar het mag, dus moeten die er mee dealen.
En wat jij de omgekeerde wereld vindt, daar heb je misschien hartstikke gelijk in, maar het heeft zo weinig zin, want die omgekeerde wereld is de wereld waarin je leeft.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Overigens is een kat geen ongedierte. Je kunt dat vinden, maar dan is dat een mening, geen feit.
ik zeg dat je dan niet vrij van zonden bent om een eerste steen te gooien. Veel hondeneigenaren vinden het erg als een kat in de tuin van iemand anders poept en piest. Maar openbaar terrein is wel oké. Terwijl er toch miljoenen honden in Nederland zijn. Miljoenen mensen zonder huisdieren vinden dat vies. Maar het mag, dus moeten die er mee dealen.
En wat jij de omgekeerde wereld vindt, daar heb je misschien hartstikke gelijk in, maar het heeft zo weinig zin, want die omgekeerde wereld is de wereld waarin je leeft.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Overigens is een kat geen ongedierte. Je kunt dat vinden, maar dan is dat een mening, geen feit.
- Domor
- Zeer actief
Het is ongewenst gedierte voor die mensen, en dus ongedierte in de brede zin van het woord.
Net als onkruid ongewenst kruid is. Rode klaver is voor de ene boer onkruid en voor de andere boer groenbedekking (en daarmee een stikstofbinder).
De openbare ruimte is van iedereen. En daarom moet iedereen daar (binnen grenzen) het eventuele ongemak van anderen accepteren. Een kat aan een lijntje, of zonder lijntje, uitlaten heb ik ook geen probleem mee. En die zijn er echt. Die zorgen dat hun katten niet om privéterrein van anderen komen en dus niet voor problemen op privéterrein zorgen. En hondeneigenaren moeten poep binnen de bebouwde kom vrijwel altijd opruimen. Zeik niet, maar dat spoelt weg. Dus dat is al niet geaccepteerd (en voor een deel ook terecht, want op veel plekken is het ook niet netjes om poep te laten liggen).
Maar mensen moeten hun honden zeker niet op andermans terrein laten poepen, dat wordt door vrijwel niemand geaccepteerd. Net als andere dieren doodbijten, al dan niet op andermans terrein. Maar voor de hond is dat net zo goed de natuur als voor de kat.
Net als onkruid ongewenst kruid is. Rode klaver is voor de ene boer onkruid en voor de andere boer groenbedekking (en daarmee een stikstofbinder).
De openbare ruimte is van iedereen. En daarom moet iedereen daar (binnen grenzen) het eventuele ongemak van anderen accepteren. Een kat aan een lijntje, of zonder lijntje, uitlaten heb ik ook geen probleem mee. En die zijn er echt. Die zorgen dat hun katten niet om privéterrein van anderen komen en dus niet voor problemen op privéterrein zorgen. En hondeneigenaren moeten poep binnen de bebouwde kom vrijwel altijd opruimen. Zeik niet, maar dat spoelt weg. Dus dat is al niet geaccepteerd (en voor een deel ook terecht, want op veel plekken is het ook niet netjes om poep te laten liggen).
Maar mensen moeten hun honden zeker niet op andermans terrein laten poepen, dat wordt door vrijwel niemand geaccepteerd. Net als andere dieren doodbijten, al dan niet op andermans terrein. Maar voor de hond is dat net zo goed de natuur als voor de kat.
-
sjm
- Zeer actief
Ik heb zelf katten, maar ik moet zeggen dat ik andermans katten behoorlijk irritant kan vinden. Ik vind dat iedereen z'n katten in zijn/haar tuin moeten houden.
Wij houden onze katten ook in onze tuin. Die is volledig catproof afgezet.
Hier in de buurt stíkt het van de loslopende katten. Ze kunnen gelukkig niet in onze tuin komen (moeten ze ook niet proberen
).
Maar 's nachts.... Oh ZO irritant. Zo vaak vechtende katten. Van dat geluid zit ik rechtop in bed hoor. Die gillende, kwade katten. Bah. Hou ze toch bij je.
Wij houden onze katten ook in onze tuin. Die is volledig catproof afgezet.
Hier in de buurt stíkt het van de loslopende katten. Ze kunnen gelukkig niet in onze tuin komen (moeten ze ook niet proberen
Maar 's nachts.... Oh ZO irritant. Zo vaak vechtende katten. Van dat geluid zit ik rechtop in bed hoor. Die gillende, kwade katten. Bah. Hou ze toch bij je.
-
korthaar
- Zeer actief
Daar zit 'm nou juist de kiksaus: een lustjager is bang om door toedoen van een loslopende kat zelf een stuk wild te moeten missen.kooi schreef:[ Jouw maatstaven gelden niet voor mij. Jij kunt je evenmin met de mijne verenigen als ik met het feit dat jij doodt voor je plezier.
- Domor
- Zeer actief
Dat ene missende konijn gaat lukken hoor. Katten stoppen ongeveer met jagen vanaf de maat dat jagers beginnen.
Overigens jaag ik niet. Als ik zelf vlees wil produceren dan ga ik daar zelf wel kippen, kwartels, konijnen, cavia's of schapen voor houden, misschien zelfs wel een shet. Afhankelijk van de maat hanteer je daar zelf de schietpin voor of breng je hem naar de slachterij.
Overigens jaag ik niet. Als ik zelf vlees wil produceren dan ga ik daar zelf wel kippen, kwartels, konijnen, cavia's of schapen voor houden, misschien zelfs wel een shet. Afhankelijk van de maat hanteer je daar zelf de schietpin voor of breng je hem naar de slachterij.
- iones
- Zeer actief
Volgens mij ís het al zover dat mensen aansprakelijk zijn voor schade die hun dieren berokkenen. Dit geldt dus ook voor katteneigenaren. Maar die geven zich niet thuis, wel zo lekker gemakkelijk. Dit zal in de toekomst gaan veranderen. Het is immers ook ooit normaal geweest dat honden overal konden loslopen. Dat is ook al voorbij. Dus die vrijheid van katten gaat ook voorbij. Nu is dat wettelijk nog niet zo. En wat krijg je dan? Dat mensen dan maar het recht in eigen hand gaan nemen. Dus kat afschieten of vergiftigen. Lijkt mij beter dat katteneigenaren erop aangesproken worden en dat ze wettelijk gedwongen worden hun katten bij zich te houden. Is uiteindelijk toch een diervriendelijkere oplossing.kooi schreef:
Wat ik bedoel te zeggen, Domor, is dat het nu eenmaal een gegeven is in Nederland, die loslopende katten.
Daar kun je van alles van vinden en ik kan dat dan weer heel lullig voor jou vinden, maar je verandert daarmee de feiten niet. Die katten zijn er. En die blijven er nog wel even. Start een petitie, zorg dat er kamervragen over gesteld worden, maak het je missie om een wet te lanceren die loslopende katten verbiedt, maak het verschil.
Helaas moet je dus wel bang zijn voor andermans huisdieren EN voor de vrije roofdieren.Wat ik bedoel te zeggen, Domor, is dat het nu eenmaal een gegeven is in Nederland, die loslopende katten.
Dat heeft met de aard toch niets te maken?kooi schreef:
Helaas moet je dus wel bang zijn voor andermans huisdieren EN voor de vrije roofdieren.
Ik gooi mijn hond de straat niet op omdat ze het niet lang zou uithouden voor ze wordt aangereden. Dat zou Russische roulette zijn.
Ik gooi mijn kat ook niet de straat op, hij gaat zelf en dat doet hij al ruim elf jaar. Dat is geen Russische roulette, omdat de aard van het beestje nu eenmaal anders is dan die van een hond.
Een vriendin van mij heeft in slechts 6 jaar tijd al 4!! katten verloren! En zij woont nota bene op het platteland aan een weg waar niet veel verkeer langs komt. In twee gevallen weet ze dat de kat is aangereden, de eerste keer zag ze het voor haar ogen gebeuren, tweede keer kwam een motorrijder het toch netjes melden. En die tweede kat van haar die echt heel leuk was, verdween om nooit meer terug te komen. Kan ook van alles mee gebeurd zijn. Verder is het overleven van katten zwaar overschat. Wilde katten hebben het zwaar en houden het niet langer dan 2 jaar oud en dan gaan ze dood. Honden kunnen óók heel lang overleven. Hier op het forum zijn wel verhalen bekend over honden, die zelfs in hartje winter maanden lang overleefden voordat ze eindelijk weer bij hun baas terugkwamen.
Dus van katten mag je geen last hebben maar van honden wel. In jouw perceptie hebben mensen last van honden en niet van katten. Hoe komt het dan dat ik zo vaak klachten voorbij zie komen die over katten gaan? En hoe kun je je hond op je eigen terrein uit laten? Hoeveel mensen beschikken er over een groot stuk grond? Waarom mogen honden niet de nodige ruimte hebben en katten wel? Wat is die voor anti honden bullshit?kooi schreef: Waar ik nu woon, een door drempels overspoeld randwijkje in Rotterdam waar werkelijk tientallen katten buiten rondlopen, waar vrijwel niemand over klaagt, is die uitdrukking RR volkomen flauwekul.
Verder blijf ik vinden dat iedere hondenbezitter die zijn hond niet op eigen terrein uitlaat boter op zijn hoofd heeft. Al die stront en pis in de openbare ruimte. Om het over blaffen en tegen mensen opspringen maar niet te hebben.
Laatst gewijzigd door iones op 08 okt 2015 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.