Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat dood geschoten met windbuks.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Kat dood geschoten met windbuks.

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Kat dood geschoten met windbuks.

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wolfsblut schreef:Triest. Wat een smeerlappen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2456 ... uks__.html
Dit hoort in de rubriek dier en leed!

Vreselijk dit soort dingen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik zie het nu pas. Foutje bedankt.
Modje, help me even om dit te verplaatsen, bedankt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Caesar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Caesar »

Wtf... op haar andere kat was ook al geschoten. Dit is net zo ziek die mensen die expres giftig eten rondstrooien.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Altijd een beetje zwart/wit. Katten moeten vrij en blij kunnen gaan en staan en roven. Heb in mijn jeugd postduiven gehad en heb het prijswinnende doffertje bij thuiskomst gegrepen zien worden door de kater van enkele huizen verder. Had geen buks maar anders was een kat hemelen gegaan.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

Arm beestje. :ugh:
Wat ik niet snap, is dat zo'n figuur haar kat gewoon buiten laat lopen op straat. Zeker als er al eerder een kat beschoten is.
Dat risico ga je toch niet lopen met je dieren?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Vreselijk zeg.
Afbeelding
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Heel naar. Al kan ik me wel voorstellen dat je een hekel hebt aan katten. Maar om ze dan maar neer te knallen is ook weer zoiets.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
blablabla :)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Veenmug schreef:Altijd een beetje zwart/wit. Katten moeten vrij en blij kunnen gaan en staan en roven. Heb in mijn jeugd postduiven gehad en heb het prijswinnende doffertje bij thuiskomst gegrepen zien worden door de kater van enkele huizen verder. Had geen buks maar anders was een kat hemelen gegaan.
Ja en een mens moet kunnen nadenken: dus als jouw hond een kat grijpt, mag een ander hem ook doodschieten? :piew:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Caro. schreef:
Veenmug schreef:Altijd een beetje zwart/wit. Katten moeten vrij en blij kunnen gaan en staan en roven. Heb in mijn jeugd postduiven gehad en heb het prijswinnende doffertje bij thuiskomst gegrepen zien worden door de kater van enkele huizen verder. Had geen buks maar anders was een kat hemelen gegaan.
Ja en een mens moet kunnen nadenken: dus als jouw hond een kat grijpt, mag een ander hem ook doodschieten? :piew:
Mijn honden kennen een riem en behoorlijk appel dus vrij en blij bij nacht en ontij door de buurt struinend om links en rechts iets te grijpen is er niet bij en ook de voordeuren en tuinen van de buren zijn taboe.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Zo te lezen, dankzij de kat het ringetje op tijd in de klok en kampioen. :ok:
Mooi man: anders had je misschien nog een uur met je voerbakje moeten schudden en staan roekoe-en
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Bahbahbah. Ik ben geen kattenmens maar om zoiets te doen moet je wel bijzonder laag zijn :kotz: :kotz: :kotz:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

blaf schreef:Arm beestje. :ugh:
Wat ik niet snap, is dat zo'n figuur haar kat gewoon buiten laat lopen op straat. Zeker als er al eerder een kat beschoten is.
Daar moet ik ook altijd aan denken bij van die mensen die ondertussen aan hun derde kat in twee jaar zitten omdat al de rest onder een auto gekomen is :ugh: Dan wil ik er altijd iets van zeggen, maar ja, dan zijn ze helemaal verdrietig omdat Poekie III niet thuis is gekomen en dat vind ik ook weer zo naar.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Katten lopen al heel lang buiten,. helaas zijn er steeds meer gestoorden met een windbuks of iets dergelijks die er op gaan schieten, maar dat ligt vast aan de katten en niet aan de mens, die zijn zo lief rationeel en redelijk- pffffff rotkatten ook ze vragen erom. te triest voor woorden weer
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

In mijn vorige buurt gebeurde dat ook wand ja de katten kwamen aan de dure kot karpers en zo voort dus gingen ze schieten net als de duiven die op de was kwamen
Dat was ook echt zokaaskoppen tokie wijk was blij dat ik toen daar weg kon
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Walgelijke redenatie want wat doen die duiven dan los? Misschien moet iemand zo'n prijswinnend doffertje dan ook maar eens met een buks uit de lucht schieten omdat ze hun dak onder schijten. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Verder loopt de hele stad hier vol postduiven en zitten er ook bij mij bij de kippen regelmatig verdwaalde verzwakte postduiven. Duivenmelkers moeten dus niet zeiken want ze veroorzaken zelf gigantische overlast. Ophalen ho maar. Walgelijk. En als ik die beesten niet voer gaan ze dood waar ik bij sta. Dus wie moet hier op zijn beesten letten zeg!
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Lynnepien schreef:
Daar moet ik ook altijd aan denken bij van die mensen die ondertussen aan hun derde kat in twee jaar zitten omdat al de rest onder een auto gekomen is :ugh: Dan wil ik er altijd iets van zeggen, maar ja, dan zijn ze helemaal verdrietig omdat Poekie III niet thuis is gekomen en dat vind ik ook weer zo naar.
Ik houd mijn katten binnen en heb een ren achter het huis zodat ze toch ook buiten komen, mijn ene kat is ziek hij heeft chronische niesziekte en hier door een lage weerstand dit is voornamelijk de reden dat ik mijn katten binnen houd. En ik houd van vogels en zal dus niet blij zijn als mijn katten met een vogel thuis komen, of het nu aan hun instinct ligt of niet. Hoe vaak ik wel niet gek word aangekeken omdat mijn katten in de ren zitten, ze vinden het vaak ook zielig katten horen lekker vrij rond te dolen. Maar als ze een duif van de buren zouden pakken of hun behoefden in de net geharkte tuin van de buren zouden doen is het ook weer niet goed.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
S@ndr@
Zeer actief

weet je eigenlijk is het nooit goed, er is geen 100 procent winnen. er zijn altijd mensen die het anders willen zien, je kunt niet iedereen tevreden stellen en dat moet je ook niet willen
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Báh.

Een van onze katten vroeger, toen ze nog los buiten liepen, is aangeschoten door een jager. Poot verbrijzeld en hele lichaam vol met hagel. Was niet meer te redden. Hufters.
laeken
Zeer actief

Hier idem. Wij hadden een kat die steeds bloeddruppels verloor waar ze zat. Verder zagen we niks. Toen we haar goed nagekeken zagen we een gaatje in haar heup. Heel klein. Dus we dachten dat ze gebeten was. Even schoon gemaakt maar het ging niet over. Bleek er gewoon een bukskogel in haar heup te zitten. Moest eruit gesneden worden. Heel irritant want het was een hele lieve kat van 14 die niks deed en hooguit een blokje om waggelde door de buurt. Goddank ben ik er nooit achter gekomen wie dat gedaan heeft.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Niet alleen luchtbuksen zijn kut, ook onopgevoede kinderen. Toen ik in Friesland woonde, zat ik eens in de tuin te werken met m'n katten in een straal van 20 meter om me heen. Ik zat een beetje verdekt achter een boom te werken toen ik een groepje kinderen zag die mijn oudste, doodgemoedelijke kater aan het lokken waren. Nou prima, als ze willen knuffelen. De kater liep er op z'n gemakje heen en opeens geeft 1 van die jongen hem toch een rótschop tegen z'n zij waar hij krijsend door wegrende. Toen ben ik toch echt uit mijn plaat gegaan tegen die kinderen (jaar of 12). Kat bleek, toen ik hem gevangen had, een paar gekneusde ribben te hebben :devil:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Lemuria schreef:Niet alleen luchtbuksen zijn kut, ook onopgevoede kinderen. Toen ik in Friesland woonde, zat ik eens in de tuin te werken met m'n katten in een straal van 20 meter om me heen. Ik zat een beetje verdekt achter een boom te werken toen ik een groepje kinderen zag die mijn oudste, doodgemoedelijke kater aan het lokken waren. Nou prima, als ze willen knuffelen. De kater liep er op z'n gemakje heen en opeens geeft 1 van die jongen hem toch een rótschop tegen z'n zij waar hij krijsend door wegrende. Toen ben ik toch echt uit mijn plaat gegaan tegen die kinderen (jaar of 12). Kat bleek, toen ik hem gevangen had, een paar gekneusde ribben te hebben :devil:
Oh die had ik een rotschop teruggegeven en aan z'n oor mee naar zijn moeder genomen. Kutkind.
S@ndr@
Zeer actief

je hebt gelijk, in een wereld vol gestoorde mensen is geen plaats meer voor een kat- nog triester kan het bijna niet en ik heb 2 katten en het zullen mijn laatste zijn deze wereld is niet meer geschikt voor vrije zielen als katten zijn , dank zij mensen die vinden dat dit kan en mag en dat het ook nog terecht is dat ze het doen :piew:
Maar je moet niet degen die een kat zijn vrijheid gunt veroordelen, veroordeel dan de halve zool die er op schiet :roll: het lijkt potverdorie de omgekeerde wereld wel.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Lemuria schreef:Niet alleen luchtbuksen zijn kut, ook onopgevoede kinderen. Toen ik in Friesland woonde, zat ik eens in de tuin te werken met m'n katten in een straal van 20 meter om me heen. Ik zat een beetje verdekt achter een boom te werken toen ik een groepje kinderen zag die mijn oudste, doodgemoedelijke kater aan het lokken waren. Nou prima, als ze willen knuffelen. De kater liep er op z'n gemakje heen en opeens geeft 1 van die jongen hem toch een rótschop tegen z'n zij waar hij krijsend door wegrende. Toen ben ik toch echt uit mijn plaat gegaan tegen die kinderen (jaar of 12). Kat bleek, toen ik hem gevangen had, een paar gekneusde ribben te hebben :devil:

Zo zat ik eens in een park, was lekker weer en ik zat achter een boom op een bankje. En een groepje met jongens zaten te vissen en een beetje te klieren nou prima het zijn kinderen op een gegeven moment hadden ze een eend te pakken en begonnen die met stokken te slaan.
Ik herkende een van die jongens. Heb hem bij zijn arm gepakt en mee gesleurd naar zijn vader en het verhaal uitgelegd.
Weet je wat de vader zei?

Tja kwa jongens streken. Nou daar moest ik het mee doen pff.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
je hebt gelijk, in een wereld vol gestoorde mensen is geen plaats meer voor een kat- nog triester kan het bijna niet en ik heb 2 katten en het zullen mijn laatste zijn deze wereld is niet meer geschikt voor vrije zielen als katten zijn , dank zij mensen die vinden dat dit kan en mag en dat het ook nog terecht is dat ze het doen :piew:
Maar je moet niet degen die een kat zijn vrijheid gunt veroordelen, veroordeel dan de halve zool die er op schiet :roll: het lijkt potverdorie de omgekeerde wereld wel.
Helemaal mee eens! De wereld is ziek, niet de persoon die doet wat al eeuwen gedaan wordt. Een kat los laten lopen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef:
Katten lopen al heel lang buiten,. helaas zijn er steeds meer gestoorden met een windbuks of iets dergelijks die er op gaan schieten, maar dat ligt vast aan de katten en niet aan de mens, die zijn zo lief rationeel en redelijk- pffffff rotkatten ook ze vragen erom. te triest voor woorden weer
Er wordt volgens mij bij vlagen ook al heel lang met een windbuks op katten geschoten.

Wie het nu heeft gedaan weet ik uiteraard niet.
In mijn kindertijd waren het vaak pubers die vanuit het zolderraam probeerden of ze een kat konden raken.

Bijna iedereen hecht aan zijn eigen dieren.
Dat je een kat dood wenst omdat hij je goeie wedstrijd duif heeft opgevreten kan ik me net zo goed voorstellen als iemand een ongeluk toewensen omdat hij je kat heeft beschoten.

Ik heb niet zo'n probleem met katten.
Een beetje vrijheid mogen ze van mij ook best hebben.
Katten die verwilderen, niet meer bij een huis horen en zich ongebreideld vermenigvuldigen vind ik een slechte zaak.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

S@ndr@ schreef:

Dank :ok:

Mijn kat komt nog altijd buiten, inmiddels al 14 jaar (hij is bijna 17 jaar) en hierdoor is hij een normale kat geworden ipv een compleet gefrustreerd agressieve kat.
Vind ik het leuk dat hij buiten is? Nee, absoluut niet. Ik laat hem zelf eruit en erin, haal hem altijd voor de nacht naar binnen en onder de carport is een veilig plekje voor hem achter het hek met een lekker mandje uit de wind. Iedere keer dat hij naar buiten gaat, geef ik hem een aai en zeg 'veilig blijven hè?', terwijl hij dus altijd in de buurt blijft op ons eigen grindpad voor de deur en hooguit even 20 meter naar het gras loopt om daar een tukkie te doen, maar goed, je weet het nooit.

Ik heb er ook weinig zin meer in, de zorgen (terwijl je ondertussen blijkbaar uitgemaakt wordt voor een baas die het geen reet interesseert wat er met de kat gebeurt) of hij veilig is, vind ik gewoon waardeloos.
Ooit is hier ook een kat van mij beschoten met een buks, nota bene toen hij binnen zat achter het raam :piew:
De kat had gelukkig niets, raam was wel kapot, politie is geweest en alles en gelukkig is het daarna nooit meer gebeurd.
Dus ach, binnen zijn ze blijkbaar ook al niet veilig meer :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

S@ndr@ schreef:
Natuurlijk heeft ze geen gelijk...knap staaltje blaming the victim!
Als mijn zoon wordt overvallen op het station, moet ik mijn kinderen nooit meer met o.v. laten reizen?
Be-la-che-lijk!

Wordt je kind doodgeschoten in een Amerikaanse school, nooit meer naar school laten gaan dat zusje, want dan is het je eigen schuld als die ook neer gaat... :19:

En altijd weer dat gezeik over dat drolletje in de tuin. Van mensen die hun beest in het openbaar laten zeiken en kakken. :kotz:

Ooit had ik eens van die katten hatende buren.

Een last van die mensen; die Lééfden in de tuin, hun hele hebben en houden kreeg ik mee, dag en nacht, inclusief de luidruchtige telefoongesprekken, dronken ruzies, sigarettenrook, je kunt het zo gek niet noemen. Boeien of mijn wekker om kwart voor zes af ging of mijn kleine kinderen niet konden slapen, hun tuin hun vrijheid toch?

Hun zoon betrapt op het moment dat hij mijn bolle Brit in onze eigen tuin de sloot in wilde spuiten met een opgepompte supersoaker.

Wel een grappig moment toen buurman hem terug wilde duwen over de schutting terwijl ik tweede vreemde berners op bezoek had in de tuin. Katman had daar geen zin an....

Enfin, mijn tweede berner greep eens zo'n postduif in een hondenlosloopgebied. Beestje was waarschijnlijk erg vermoeid van de prestatie die hij moest leveren voor de meerdere eer en glorie van het baasje.

Die berner had dus ook doodgeschoten moeten worden? :Q: :piew:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Valt mee dat de populatie van de Vogel des Vaderlands niet te berde wordt gebracht.
Zo zachtjes aan is iedereen er zeker van doordrongen, dat dit meer te maken heeft met de vleesetende mens dan met de kat.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”