Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stapcontact methode

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Anna Penta schreef:Het zal allemaal wel maar ik heb door intensief trainen het eerste jaar een superband met Poncho opgebouwd (echt van niets naar geweldig). Met vier maanden kon ze al minutenlang uit zicht blijven, geen enkel probleem, ze vond het nog leuk ook.

Het is maar net waar je voor kiest, de stapcontactmethode is voor mij slechts één van de vele manieren om je hond te trainen. Ik denk dat het belangrijker is dat je één keus maakt en je daaraan houdt.
Inderdaad je zoekt allemaal de manier die het best bij jouw en de hond past.
Cover
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cover »

Jaap* schreef:Ik kan een heel eind met Wijnberg meegaan, het is bekend dat een hond meer visueel dan auditief is aangelegd over het algemeen. Een hond begrijpt een gebaar veel sneller dan een gesproken commando.
Het is m.i. sowieso goed om veel met gebaren te werken, dat houd hem alert op de baas :ok:
Tijdens een lezing van hem die we eens hebben bezocht, en die wat dieper op de materie inging, vond ik hem wat te "eager" om z'n gelijk te willen halen zoals je dat vaker ziet bij mensen die ergens heel erg enthousiast over zijn.
Dát hij er erg enthousiast over is spreekt natuurlijk vóór hem, dat het een enorme noviteit is, en het ei van Columbus, betwijfel ik eerlijk gezegt.
Handelsgeest zit er bij Wijnberg wel in :wink:, en hij geeft best veel nuttige inzichten,....maar het kost idd een paar centen, en je zou je kunnen afvragen wat je daar nu eigenlijk helemaal voor krijgt....
Ik ben wat meer van de Engelse wijsheid: "If something looks to good to be true,....It usually is...."
Ik heb het dan vooral over de workshop.
Ik ben het voor een groot gedeelte helemaal met je eens. En dan met name de handelsgeest en de "eager".

Toch zou het voor héél veel mensen een heel goed iets zijn als ze eens een midweekje naar Ameland gingen ;)
Groetjes Diana
Afbeelding
p.bruininks

stapcontact-methode

Ongelezen bericht door p.bruininks »

De Stapcontact-methode is een manier van leven. En voordat ik naar Ameland ging. heb ik zelf ook eerst verschillende andere cursussen gevolgd, en heb ik dus duidelijk het verschil in aanpak en denkwijze kunnen ervaren. Klaas' professionaliteit en gedrevenheid is geweldig, waar menig 'hondentrainer' een puntje aan kan zuigen.

Voor mijn vertrek naar Ameland, om deel te nemen aan de workshop deden mijn honden veel oefeningen ook al heel aardig, en ook dacht ik dat mijn band met mijn honden ook al prima was, maar de vraag is: Wat versta je onder een band? En is dat de ultieme band tussen een baas en hond? En waarop is die band dan gebaseerd? En hoe bewerkstellig je deze band?

Als je ervaart wat de workshop met je doet, en wat de gevolgen zijn voor je hond, wil je echt niet meer anders! Maar je moet er wel voor openstaan. Of misschien moet ik zeggen: 't kan anders!

De workshop blijft voor mij een echte aanrader ...

Patrick Bruininks, Landgraaf
Cover
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: stapcontact-methode

Ongelezen bericht door Cover »

p.bruininks schreef:De Stapcontact-methode is een manier van leven. En voordat ik naar Ameland ging. heb ik zelf ook eerst verschillende andere cursussen gevolgd, en heb ik dus duidelijk het verschil in aanpak en denkwijze kunnen ervaren. Klaas' professionaliteit en gedrevenheid is geweldig, waar menig 'hondentrainer' een puntje aan kan zuigen.

Voor mijn vertrek naar Ameland, om deel te nemen aan de workshop deden mijn honden veel oefeningen ook al heel aardig, en ook dacht ik dat mijn band met mijn honden ook al prima was, maar de vraag is: Wat versta je onder een band? En is dat de ultieme band tussen een baas en hond? En waarop is die band dan gebaseerd? En hoe bewerkstellig je deze band?

Als je ervaart wat de workshop met je doet, en wat de gevolgen zijn voor je hond, wil je echt niet meer anders! Maar je moet er wel voor openstaan. Of misschien moet ik zeggen: 't kan anders!

De workshop blijft voor mij een echte aanrader ...

Patrick Bruininks, Landgraaf
zo heb ik het ook ervaren
Groetjes Diana
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Je bent een goede pleitbezorger Patrick :ok:
Er zijn meer trainers die erg grondig onderzoek doen naar nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen en soms ook samenwerken met een onderzoeker om meer uit te puzzelen :wink:
Maar ik denk dat een midweek zeker de moeite waard is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”