Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stapcontact methode

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Stapcontact methode

Ongelezen bericht door Ianthe »

Dat is de methode van Klaas Wijnberg, auteur van 'De hondenfluisteraar' en 'De puppyfluisteraar'. Nadat ik ziijn boek 'De puppyfluisteraar' voor kerst had gekregen heb ik het is een keertje geprobeerd. Net heb ik Xena binnen 20 minuten het handgebaar voor zit, af en hier (korte afstand) geleerd :ok:

Ook bekijkt hij de leeftijd van de hond, en die vergelijkt 'tie met de mogelijkheden. Volgens hem kan een hond nog geen blijf leren onder de 9 maanden, omdat hij dan nog niet evenwichtig genoeg is. Hij werkt in 2 fases. Fase 1 is de relatie van de hond, die moet eerst helemaal goed zitten voordat je aan Fase 2 de opvoeding/begeleiding/training kan beginnen.
Het verschil met de normale methode is dat hij niet in 10 weken de hond 'gehoorzaam' traint, maar over 3 jaar. Dus er gaat meer tijd overheen en er wordt meer aan de relatie gewerkt.
De stapcontact methode werkt 90% met gebaren. Het enige waar geluid bij komt kijken is het aandacht vragen (klikken met de tong (korte afstand) / aandachtsfluit (lange afstand)) en de zitfluit (waarop de hond meteen moet gaan zitten).

Degene die er meer over afweten: Willen die een aanvulling geven op mijn verhaal?
Wat vinden jullie van deze methode?
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Je kunt op Ameland een cursus bij hem volgen van 5 dagen. Je logeert dan in een huis met andere honden en eigenaren. Het enige nadeel is, dat het behoorlijk duur is, maar als je erg enthousiast bent is het misschien iets voor je :idea:
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey kon met 4 maanden al uit zicht blijven... Dus wat dat betreft ben ik het er niet mee eens... Maar klinkt goed verder :wink: :ok:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Het zal allemaal wel maar ik heb door intensief trainen het eerste jaar een superband met Poncho opgebouwd (echt van niets naar geweldig). Met vier maanden kon ze al minutenlang uit zicht blijven, geen enkel probleem, ze vond het nog leuk ook.

Het is maar net waar je voor kiest, de stapcontactmethode is voor mij slechts één van de vele manieren om je hond te trainen. Ik denk dat het belangrijker is dat je één keus maakt en je daaraan houdt.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik kan een heel eind met Wijnberg meegaan, het is bekend dat een hond meer visueel dan auditief is aangelegd over het algemeen. Een hond begrijpt een gebaar veel sneller dan een gesproken commando.
Het is m.i. sowieso goed om veel met gebaren te werken, dat houd hem alert op de baas :ok:
Tijdens een lezing van hem die we eens hebben bezocht, en die wat dieper op de materie inging, vond ik hem wat te "eager" om z'n gelijk te willen halen zoals je dat vaker ziet bij mensen die ergens heel erg enthousiast over zijn.
Dát hij er erg enthousiast over is spreekt natuurlijk vóór hem, dat het een enorme noviteit is, en het ei van Columbus, betwijfel ik eerlijk gezegt.
Handelsgeest zit er bij Wijnberg wel in :wink:, en hij geeft best veel nuttige inzichten,....maar het kost idd een paar centen, en je zou je kunnen afvragen wat je daar nu eigenlijk helemaal voor krijgt....
Ik ben wat meer van de Engelse wijsheid: "If something looks to good to be true,....It usually is...."
Ik heb het dan vooral over de workshop.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik lees het nog eens, maar zit en af kan Jamey zowel op alleen stem- als op alleen handcommando :mrgreen: Was wat lastig toen ik de spelbuiging erin wilde gaan clickeren en mevrouw dus dacht dat ze af moest :N: :mrgreen: )
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Heb het boek gelezen, maar vond het geen methode voor mij.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

marye schreef:Heb het boek gelezen, maar vond het geen methode voor mij.
Welk boek heb jij nog niet gelezen :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie dat sommige het er niet mee eens zijn. Geeft niets :ok: verschil moet er ook zijn.

Het is niet dat wij er helemaal op over gaan. Maar het is wel een manier dat Xena wat beter op me let. :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Pink0Pink schreef:Ik zie dat sommige het er niet mee eens zijn. Geeft niets :ok: verschil moet er ook zijn.
Het is niet dat wij er helemaal op over gaan. Maar het is wel een manier dat Xena wat beter op me let. :wink:
:ok: Zo is het!
Wij gebruiken al heel lang zowel gebaren als commando's en dat werkt heel prettig, vooral als je eens in een situatie bent waarin je liever stil blijft.
Weetje: Als ik een gesproken commando laat vergezellen door een gebaar wat daar niet bij hoort wordt in 100% van de gevallen het gebaar uitgevoerd :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Jaap* schreef:
Pink0Pink schreef:Ik zie dat sommige het er niet mee eens zijn. Geeft niets :ok: verschil moet er ook zijn.
Wij gebruiken al heel lang zowel gebaren als commando's en dat werkt heel prettig, vooral als je eens in een situatie bent waarin je liever stil blijft.
Weetje: Als ik een gesproken commando laat vergezellen door een gebaar wat daar niet bij hoort wordt in 100% van de gevallen het gebaar uitgevoerd :wink:
Hier net zo :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jacksel schreef:
Jaap* schreef:
Hier net zo :mrgreen:
Hier ook precies zo :ok:
De ideeën van Klaas zijn helemaal niet zo gek, maar ik las laatst hier op het forum dat hij (per ongeluk?) ook nog wel eens een flinke keel op kan zetten :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Ik ben er geweest, samen met een aantal mensen waarvan er hier ook een paar lid zijn.

Ik vond het geweldig, onddanks dat onze hele groep al een flinke rugzak aan ervaring had waren we allemaal helemaal in onze nopjes. Het theorie verhaal was ons alle bekend, maar de praktijk was net even anders en het effect op je eigen hond zo positief en duidelijk voor de hond.

Ik vind het een aanrader, en het is niet goedkoop maar ik vond het het wel waard. En als je met een groep gaat is het nog reuze gezellig ook.
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

We hebben gisteren ook "de hondenfluisteraar" besteld via Bol.com . Dus hij moet binnenkort binnen zijn (woensdag). Overigens gaan we misschien niet helemaal werken op die methode, de leeftijdsgrenzen mogen best wat aangepast worden aan de individuele hond. Waarschijnlijk gaan we niet helemaal volgens die methode werken. Ook blijven we kunsjes doen, maar die worden gedaan voor het plezier. Mijn moeder is helemaal over :cheer: Mijn vader vindt de methode helemaal niets. M'n moeder wil misschien wel in de zomer naar Ameland toe. Ik ben natuurlijk ook van mening dat sommige andere methodes goed werken. Maar ik herken zo veel dingen van Xena hierin terug.

Vaak als ze iets niet begrijpt zit ze me aan te kijken met die oogjes: "baasje, ik snap het niet. Ik wil het wel, maar ik snap er niets van". Dat is echt geen kwade wil, want die uitdaag-oogjes als ze iets gestolen heeft zien er echt heeel anders uit.
Op de MGHS werden ze wel als hetzelfde bestempeld, als een hond iets niet doet en er wel op getraind wordt. Doet de hond het expres niet! :boos: Daar klopt natuurlijk niets van, honden begrijpen soms mensen gewoon niet :19:. Bij onze hondenschool houden ze zich veel te veel aan het Walt Disney beeld van honden (zeer intilligent, doet iets om de baas te plezieren of te treiteren)
En sommige onzinnige dingen moeten ze nog goed kunnen ook. Dat vind ik niet erg als de hond het snapt, en ik weet hoe ik het haar kan láten snappen. Maar ze stuurden ons voor de vakantie naar huis met de opdracht om te leren op de riem te liggen :19: Xena kan perfect af, maar ze begrijpt niet dat het iets met die riem te maken heeft :19:
Onzinnige dingen leren: Prima! Maar als je daarmee de hond van streek maakt :neenee:

PS: ik wil niet negatief zijn over kunstjes, ik weet dat alle oefeningen voor de hond kunstjes zijn. Maar als de hond het kunstje MOET doen, en zij het gewoon niet snapt. Tja, wat moet je dan :19:
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik ben eens naar een workshop van hem geweest en heb het boek ooit gelezen (weet er niet veel meer van). Van die workshop was ik niet echt onder de indruk. Het boek toendertijd ook niet kan ik me herinneren.

Gebaren gebruik ik al meer dan mijn stem, omdat mijn honden daar een stuk beter naar luisteren (en ik vind het zelf makkelijker).
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Pink0Pink schreef:We hebben gisteren ook "de hondenfluisteraar" besteld via Bol.com . Dus hij moet binnenkort binnen zijn (woensdag). Overigens gaan we misschien niet helemaal werken op die methode, de leeftijdsgrenzen mogen best wat aangepast worden aan de individuele hond. Waarschijnlijk gaan we niet helemaal volgens die methode werken. Ook blijven we kunsjes doen, maar die worden gedaan voor het plezier. Mijn moeder is helemaal over :cheer: Mijn vader vindt de methode helemaal niets. M'n moeder wil misschien wel in de zomer naar Ameland toe. Ik ben natuurlijk ook van mening dat sommige andere methodes goed werken. Maar ik herken zo veel dingen van Xena hierin terug.

Vaak als ze iets niet begrijpt zit ze me aan te kijken met die oogjes: "baasje, ik snap het niet. Ik wil het wel, maar ik snap er niets van". Dat is echt geen kwade wil, want die uitdaag-oogjes als ze iets gestolen heeft zien er echt heeel anders uit.
Op de MGHS werden ze wel als hetzelfde bestempeld, als een hond iets niet doet en er wel op getraind wordt. Doet de hond het expres niet! :boos: Daar klopt natuurlijk niets van, honden begrijpen soms mensen gewoon niet :19:. Bij onze hondenschool houden ze zich veel te veel aan het Walt Disney beeld van honden (zeer intilligent, doet iets om de baas te plezieren of te treiteren)
En sommige onzinnige dingen moeten ze nog goed kunnen ook. Dat vind ik niet erg als de hond het snapt, en ik weet hoe ik het haar kan láten snappen. Maar ze stuurden ons voor de vakantie naar huis met de opdracht om te leren op de riem te liggen :19: Xena kan perfect af, maar ze begrijpt niet dat het iets met die riem te maken heeft :19:
Onzinnige dingen leren: Prima! Maar als je daarmee de hond van streek maakt :neenee:

PS: ik wil niet negatief zijn over kunstjes, ik weet dat alle oefeningen voor de hond kunstjes zijn. Maar als de hond het kunstje MOET doen, en zij het gewoon niet snapt. Tja, wat moet je dan :19:
Dan moet je dus een manier vinden dat het wel te snappen is voor de hond, een hond op de riem af leren gaan is heel simpel aan te leren eigenlijk. Ik clicker en meestal is het binnen een paar minuten helemaal duidelijk wat de bedoeling is. Kijken naar de riem click/voertje riem op de grond er naar kijken click voertje, enz enz.. :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Precies wat *Dester* zegt :wink:
Zoek een manier waarop de hond het wel snapt.
De clicker kan je daar heel goed voor gebruiken.
Waarom word je naar huis gestuurd met zo'n opdracht?
Hebben ze er ook bij verteld HOE je dat op de riem liggen moet aanleren?
Als dat niet zo is, zou ik maar een andere school gaan zoeken. :19:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Precies wat *Dester* zegt :wink:
Een soort van, je moest achteruit lopen met de riem in je hand. Ondertussen zeggen : "waar is je riem?" Dan de riem neerleggen en het af commando geven. Maar Xena gaat dan vaak een trekspelletje spelen met die riem. Of ze gaat ernaast afliggen. Nu leg ik dus die riem weg, en lok ik haar erover heen, zodat ze met haar poten erop afligt. Alleen snapt ze niet dat het de bedoeling is dat ze met haar poten OP die riem ligt. Ze denkt dat ze alleen maar af moet liggen waar ik aanwijs dat ze moet liggen. Maar verder dan met de riem achteruit lopen hebben we niet gehad :19:

Overigens doen/deden we alles met de clicker, maar of ik doe het niet goed of zij snapt het gewoon niet. :19: Net als bij het apporteren, ik heb het blok vast, ik click voor het kijken erna. Doet ze dat 5x goed ga ik clicken voor het vastpakken. Alleen komt het nooit zo ver dat ze het vastpakt :19: Ook blijft ze niet zitten om het vervolgens vast te pakken. ZE gaat staan er er dan aan trekken, zoals een trekspel. Dus hoe ik het dan aan moet leren, dat is een raadsel. Bij onze hondenschool wordt het "waar moet je voor clicken" ook nooit behandeld. Dus ik weet eigenlijk niet goed welke stapjes er genomen moeten worden :19:
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Ook misschien wel belangrijk om te vertellen:

Ze hebben altijd gezegt dat honden slimmer waren dan mensen. En dat als ze iets niet doen, zoals zitten of afliggen wanneer je het zegt. Dat ze daarvoor gestraft mogen worden met "foei!", "nee!" en een rukje aan de halsband. Maar wat doet ons kleine Xenatje dan, ze denkt "de volgende keer ga ik al helemaaaaaal niet meer af" Dus dan zijn we nog verder van huis :denken:
Wat ze ons ook nooit hebben uitgelegd, is dat je moet oefenen in verschillende moeilijkheids graden. Dus werken van minder naar meer afleiding. Volgens hun kan de hond als hij thuis gaat zitten. Overal zitten. Mijn ouders wisten natuurlijk dat dat niet klopte, maar ik geloofde heilig en wat ze zeiden. Dus ik dacht dat ik een klein eigenwijs mormel had dat niet deed wat ik wilde. Want ze deed niets als je er druk op zette, en ze deed niet alles op alle omstandigheden. Dat het kon liggen aan dat ze gewoon te klein is en een de dun vachtje heeft om op het natte gras te liggen, daar werd nooit aandacht aan besteed. De hond deed het volgens hun gewoon expres niet omdat hij jou wilde stangen.

Nu weet ik tenminste dat ze het gewoon niet doet omdat ze het te koud heeft. Of zich niet goed voelt omdat ze loops is. En dat het met andere reuen in de buurt moeilijk is om de concentratie bij de baas te houden. Al die factoren werden afgeschreven, het was ALTIJD slechte wil van de hond...

Gelukkig weet ik dat mijn kleine hondje met haar dunne vachtje, en haar loopsheid nu wat minder preseert in de kou en met andere reuen. Het had ook veel beter geweest voor de relatie van Xena en mij, als me ooit was uitgelegd dat puppy's tot minder in staat zijn dan volwassen honden. Bij ons op de hondenschool waren het wondermachientjes die je volgend de trainster ALLES kon leren wat jij maar wilde. Ook liet ze ons geloven dat als je pup niet binnen de "o zo belangrijke 12 weken" niet kon zitten, liggen en hierkomen. Je het er NOOIT meer in zou krijgen. over een relatie met je hond werd nooit gesproken...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Dat hele verhaal over die school is niet helemaal positief hé?
Wat jammer.
Wat betreft het op de riem laten liggen, dat zou je als volgt kunnen doen.
Vouw de riem een paar keer dubbel en houd hem zachtjes tegen de neus van je hond. Daarna geef je meteen wat lekkers.
Doe dit een paar keer achter elkaar.
Daarna houd de de riem vlak bij haar neus en zodra ze hem aanraakt geef je weer wat lekkers.
Als je wilt kan je er nu ook een commando aan verbinden (bijv. "touch")
Als dat goed gaat houd je de riem ietsje lager, maar nog wel vlakbij. Zodra ze de riem weer aanraakt weer een voertje.
Zo steeds een stapje verder tot de riem op de grond ligt en dan, als ze hem aanraakt zeg je weer "touch"en daarna "af" zodat ze er met de neus zo ongeveer bovenop ligt.
Dat zijn de eerste stappen om het aan te leren.
Daarna kan je de riem steeds ietsje verder weg leggen.
Als je grotere afstanden gaat oefenen zet je de hond in zit, je loopt zelf naar de riem legt je hand op de riem en roept je hond. (niet met "Hier", maar met het commando wat je gaat geven als je haar er naar toe gaat sturen).
Dus eerst roepen, op de riem af laten gaan, dan samen stukje teruglopen, snel omdraaien en meteen weer naar de riem sturen.
In het begin moet je nog even achter haar aanlopen zodat het belonen op de riem snel kan gebeuren.
Begin niet aan de volgende verzwaring van de oefening als ze het nog niet helemaal door heeft.
Heb je hier iets aan?
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Pink0Pink schreef:
ranetje schreef:Precies wat *Dester* zegt :wink:
Een soort van, je moest achteruit lopen met de riem in je hand. Ondertussen zeggen : "waar is je riem?" Dan de riem neerleggen en het af commando geven. Maar Xena gaat dan vaak een trekspelletje spelen met die riem. Of ze gaat ernaast afliggen. Nu leg ik dus die riem weg, en lok ik haar erover heen, zodat ze met haar poten erop afligt. Alleen snapt ze niet dat het de bedoeling is dat ze met haar poten OP die riem ligt. Ze denkt dat ze alleen maar af moet liggen waar ik aanwijs dat ze moet liggen. Maar verder dan met de riem achteruit lopen hebben we niet gehad :19:

Overigens doen/deden we alles met de clicker, maar of ik doe het niet goed of zij snapt het gewoon niet. :19: Net als bij het apporteren, ik heb het blok vast, ik click voor het kijken erna. Doet ze dat 5x goed ga ik clicken voor het vastpakken. Alleen komt het nooit zo ver dat ze het vastpakt :19: Ook blijft ze niet zitten om het vervolgens vast te pakken. ZE gaat staan er er dan aan trekken, zoals een trekspel. Dus hoe ik het dan aan moet leren, dat is een raadsel. Bij onze hondenschool wordt het "waar moet je voor clicken" ook nooit behandeld. Dus ik weet eigenlijk niet goed welke stapjes er genomen moeten worden :19:
Je krijgt duidelijk niet de begeleiding die je nodig hebt. Erg jammer want met de clicker kan het zo simpel zijn maar dan moeten ze je wel helpen.
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Dat hele verhaal over die school is niet helemaal positief hé?
Wat jammer.
Wat betreft het op de riem laten liggen, dat zou je als volgt kunnen doen.
Vouw de riem een paar keer dubbel en houd hem zachtjes tegen de neus van je hond. Daarna geef je meteen wat lekkers.
Doe dit een paar keer achter elkaar.
Daarna houd de de riem vlak bij haar neus en zodra ze hem aanraakt geef je weer wat lekkers.
Als je wilt kan je er nu ook een commando aan verbinden (bijv. "touch")
Als dat goed gaat houd je de riem ietsje lager, maar nog wel vlakbij. Zodra ze de riem weer aanraakt weer een voertje.
Zo steeds een stapje verder tot de riem op de grond ligt en dan, als ze hem aanraakt zeg je weer "touch"en daarna "af" zodat ze er met de neus zo ongeveer bovenop ligt.
Dat zijn de eerste stappen om het aan te leren.
Daarna kan je de riem steeds ietsje verder weg leggen.
Als je grotere afstanden gaat oefenen zet je de hond in zit, je loopt zelf naar de riem legt je hand op de riem en roept je hond. (niet met "Hier", maar met het commando wat je gaat geven als je haar er naar toe gaat sturen).
Dus eerst roepen, op de riem af laten gaan, dan samen stukje teruglopen, snel omdraaien en meteen weer naar de riem sturen.
In het begin moet je nog even achter haar aanlopen zodat het belonen op de riem snel kan gebeuren.
Begin niet aan de volgende verzwaring van de oefening als ze het nog niet helemaal door heeft.
Heb je hier iets aan?
Ja, natuurlijk heb ik hier iets aan :wink:
Bedankt! :ok:
Afbeelding
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Ik heb er ook wel eens nagekeken, na die cursus op Ameland.

Alleen als je bijv. een teefje hebt en ze is loops, dan ben je niet welkom en je geld krijg je dan ook niet terug. Het leuke is dat er wel mensen op de wachtlijst staan en dan innen ze lekker twee keer.

Deze cursussen zijn vlug vol. Het nadeel is met een jonge teef is dat je niet weet wanneer ze precies loops is. Zo was mijn Bentie met 8 maanden voor het eerst loops en de andere moet nog komen. Het is een risico voor de hondeneigenaren die leuke teefjes thuis hebben rond lopen. Je ben dan zo over de 450 euro kwijt en dat is niet niks. Als je er niets voor terug krijgt en je kan je niet verzekeren voor een hond die loops wordt. Dus dat is ook jammer.
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Julia en Bentie schreef:Ik heb er ook wel eens nagekeken, na die cursus op Ameland.

Alleen als je bijv. een teefje hebt en ze is loops, dan ben je niet welkom en je geld krijg je dan ook niet terug. Het leuke is dat er wel mensen op de wachtlijst staan en dan innen ze lekker twee keer.

Deze cursussen zijn vlug vol. Het nadeel is met een jonge teef is dat je niet weet wanneer ze precies loops is. Zo was mijn Bentie met 8 maanden voor het eerst loops en de andere moet nog komen. Het is een risico voor de hondeneigenaren die leuke teefjes thuis hebben rond lopen. Je ben dan zo over de 450 euro kwijt en dat is niet niks. Als je er niets voor terug krijgt en je kan je niet verzekeren voor een hond die loops wordt. Dus dat is ook jammer.
Tja, Xena is nu 2 weken loops en dit is haar eerste loopsheid. Maarmisschien kan je het garanderen als je teefje net daarvoor loops is geweest. We kijken wel als ze wat ouder is.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Julia en Bentie schreef:Ik heb er ook wel eens nagekeken, na die cursus op Ameland.

Nee lijkt me ook niet handig met een loopse teef in een huisje waar je met zijn allen in zit.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Dester schreef:

Nee lijkt me ook niet handig met een loopse teef in een huisje waar je met zijn allen in zit.
Dat lijkt mij ook niet handig :wink:
Maar het zou aardig zijn als Klaas dan als regel zou hebben dat als er een doktersbewijs is dat ze loops is, je het geld terug zou krijgen.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Dester schreef:

Dat lijkt mij ook niet handig :wink:
Maar het zou aardig zijn als Klaas dan als regel zou hebben dat als er een doktersbewijs is dat ze loops is, je het geld terug zou krijgen.
Je kan een annulerings verzekering ook voor je hond afsluiten, heb ik toen ook gedaan.
Afbeelding
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Maar geldt dat ook voor loopsheid, die verzekering. Dat vraag ik me af.

Tevens is het ook niet makkelijk trainen met alle reutjes als ze op het wad lopen. Ik denk dan dat er weinig geluisterd wordt.
ranetje
Zeer actief

Julia en Bentie schreef:
Tevens is het ook niet makkelijk trainen met alle reutjes als ze op het wad lopen. Ik denk dan dat er weinig geluisterd wordt.
Hoe bedoel je dat? :denken:
Luisteren reutjes minder als ze op het wad lopen? :roll: :wink:
Afbeelding
p.bruininks

stapcontact-methode

Ongelezen bericht door p.bruininks »

Ik heb de workshop in 2001 gedaan. Het was een geweldige en unieke ervaring. Klaas heeft heel veel kennis en weet die kennis op een geweldige manier over te brengen. Als mensen er tenminste voor open staan. Ik ken weinig mensen in de hondenwereld die zaken zo grondig uitzoeken wat betreft ontwikkelingen op wetenschappelijk hondengebied, en zo up to date blijven als Klaas. Het is jammer dat mensen die hem niet kennen of helemaal de methode nooit echt volledig hebben aangehoord, er zo over denken. En wat het geld betreft vond ik het zeer zeker de moeite waard. Een aanrader wat mij betreft!

Patrick Bruininks uit Landgraaf
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”