Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Muilkorf

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Natasja&Mila
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Muilkorf

Ongelezen bericht door Natasja&Mila »

-Gaby- schreef:
Natasja&Mila schreef:Ik ben benieuwd of je uiteindelijk een goede maat krijgt, die goed past.

Zo ben ik zelf ook al een tijd op zoek naar een passende muilkorf voor mijn staffordshire bull terrier reu. Had goede dingen gehoord over de K9 shop, dus heb ze gemaild met vermelding van Bobo's neusomtrek en andere relevante afmetingen. En gevraagd of ze mij konden adviseren welke muilkorf ik dan het beste kon nemen en welke maat. Na een week zonder reactie nog maar een keertje gemaild. Het antwoord was:

Als de muilkorf niet in het lijstje voorkomt kunnen wij je niet helpen.

Tja...jammer.
Vandaag kwam een muilkorf van een andere winkel binnen, maar die past niet goed...zucht.
Echt lastig, een goede muilkorf vinden.
Ik hoop dat jij straks meer succes hebt!

P.S. Mijn reu kwam tijdens de hondencursus een keertje op jouw hond afgestormd toen hij een losse oefening moest doen. Excuses nog daarvoor :oops:
Haha, wat grappig, dat weet ik nog wel! Zo kom je elkaar nog eens tegen. :) Jouw reu kon goed met andere reuen op dat moment toch? De mijne toen niet namelijk... :N: Ik vind het wel een prachtige stafford trouwens! Ik had hem nog niet herkend, maar nu je het zegt zie ik het. ;) Ben je nog doorgegaan met de cursus, ik zie jullie niet meer, maar misschien lessen jullie op een ander tijdstip.

Ja, lastig hoor, een muilkorf vinden. Het lijkt er op dat wij hem misschien niet meer nodig hebben, maar wil hem misschien toch hebben voor achter de hand. Zooplus heeft ook nog die metalen korven. Ik ga zo even een mailtje sturen, ik wil toch graag mijn geld terug.
Ja, het gaf wel even wat spanning toen he, maar het is gelukkig goed gegaan... Die van mij begon toen net te ontdekken dat hij wel heel erg stoer was :oeps: Niet veel later heeft hij een ander (klein) hondje gegrepen op de cursus (geen schade gelukkig) :o
Vanaf die tijd kan hij niet meer met andere reuen...na enkele incidenten met loslopende honden die op hem af kwamen (en na het doodbijten van een egel :cry: ), toch het besluit genomen voortaan met muilkorf om aan de wandel te gaan...Eerst zo'n stoffen snuitje gekocht maar die krijgt hij inmiddels gemakkelijk af. Hoop snel een goede te vinden, want op deze manier durf ik niet eens meer met hem de straat op :oeps:

Na twee cursussen ben ik ermee gestopt, vond het geen doen meer met zo veel loslopende honden op dat plein...helaas. Hoe is je reu nu dan naar andere reuen?
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Natasja&Mila schreef:
-Gaby- schreef:
Natasja&Mila schreef:Ik ben benieuwd of je uiteindelijk een goede maat krijgt, die goed past.

Zo ben ik zelf ook al een tijd op zoek naar een passende muilkorf voor mijn staffordshire bull terrier reu. Had goede dingen gehoord over de K9 shop, dus heb ze gemaild met vermelding van Bobo's neusomtrek en andere relevante afmetingen. En gevraagd of ze mij konden adviseren welke muilkorf ik dan het beste kon nemen en welke maat. Na een week zonder reactie nog maar een keertje gemaild. Het antwoord was:

Als de muilkorf niet in het lijstje voorkomt kunnen wij je niet helpen.

Tja...jammer.
Vandaag kwam een muilkorf van een andere winkel binnen, maar die past niet goed...zucht.
Echt lastig, een goede muilkorf vinden.
Ik hoop dat jij straks meer succes hebt!

P.S. Mijn reu kwam tijdens de hondencursus een keertje op jouw hond afgestormd toen hij een losse oefening moest doen. Excuses nog daarvoor :oops:
Haha, wat grappig, dat weet ik nog wel! Zo kom je elkaar nog eens tegen. :) Jouw reu kon goed met andere reuen op dat moment toch? De mijne toen niet namelijk... :N: Ik vind het wel een prachtige stafford trouwens! Ik had hem nog niet herkend, maar nu je het zegt zie ik het. ;) Ben je nog doorgegaan met de cursus, ik zie jullie niet meer, maar misschien lessen jullie op een ander tijdstip.

Ja, lastig hoor, een muilkorf vinden. Het lijkt er op dat wij hem misschien niet meer nodig hebben, maar wil hem misschien toch hebben voor achter de hand. Zooplus heeft ook nog die metalen korven. Ik ga zo even een mailtje sturen, ik wil toch graag mijn geld terug.
Ja, het gaf wel even wat spanning toen he, maar het is gelukkig goed gegaan... Die van mij begon toen net te ontdekken dat hij wel heel erg stoer was :oeps: Niet veel later heeft hij een ander (klein) hondje gegrepen op de cursus (geen schade gelukkig) :o
Vanaf die tijd kan hij niet meer met andere reuen...na enkele incidenten met loslopende honden die op hem af kwamen (en na het doodbijten van een egel :cry: ), toch het besluit genomen voortaan met muilkorf om aan de wandel te gaan...Eerst zo'n stoffen snuitje gekocht maar die krijgt hij inmiddels gemakkelijk af. Hoop snel een goede te vinden, want op deze manier durf ik niet eens meer met hem de straat op :oeps:

Na twee cursussen ben ik ermee gestopt, vond het geen doen meer met zo veel loslopende honden op dat plein...helaas. Hoe is je reu nu dan naar andere reuen?
Balen joh! Dat lijkt me heel vervelend om mee te maken. Ik snap dat je het moeilijk vindt om nu met hem te gaan wandelen. :( Hoe los je dat nu op, met het snuitje? Veel succes in elk geval.
Met andere reuen gaat mijn hond redelijk. Hij valt normaalgesproken niet uit en als hij los loopt dan kan ik langs alle andere reuen lopen zonder dat hij vecht, hij komt met me mee als ik hem roep. Ik moet niet tijden gaan staan kletsen met een reueneigenaar die een machoreu heeft, dan wordt het wel vechten. Maar dat weet ik, dus het gaat al een hele tijd goed. Gelukkig grijpt hij andere honden ook niet echt, het is meer grauwen en snauwen, hij heeft nog nooit een hond verwondt.

De muilkorf is bedoeld voor mensen. Rhodin heeft een hekel aan sommige vreemden en ik neem hem wel vaak mee naar plaatsen waar veel mensen zijn. Mensen gaan hem soms zo maar aaien, ook als ik zeg dat ik het niet wil hebben. Het valt mij echt tegen hoe brutaal mensen soms kunnen zijn. Hij heeft nog niets gedaan, maar bij een bedreigend iemand valt hij soms uit, sinds een voorval met een vervelende vent die nogal bedreigend was. Ik dacht, als ik hem die korf om doe, dan laten mensen hem hopelijk helemaal met rust. Dat is prettiger voor hem. Het is dus een voorzorgsmaatregel om hem er zo uit te laten zien dat mensen hem niet meer aan willen raken en vragen voor ze het doen. Als ze het eerst vragen gaat het in de regel prima namelijk. We hebben het ook geprobeerd met een stoer uitziende band, maar dan komen juist stoer uitziende types op ons af, ook niet de bedoeling. Dan maar een korf. En echt voor hele drukke plekken en m.n. 's avonds laat als er wat alcohol in de mensen zit. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

-Gaby- schreef: Ja, ze belden net al dat ze hadden gelezen dat het op internet stond. ;) En ik vind het niet erg dat ze het lezen, maar ik vind wel dat het netter van jou zou zijn om even een pb o.i.d. naar mij te sturen en te wachten op reactie en het dan aan ze door geeft. Als mensen van een webwinkel 3 weken weggaan, is het misschien handig hun klanten dat van te voren te laten weten en niet 3 week lang niets te laten horen. Er is gezegd dat ik er toevallig bij in ben geschoten en dat dit normaal gesproken nooit gebeurt. Met de andere klanten die dezelfde muilkorf wilden is het wel goed gegaan, volgens de meneer van de webshop. Dus ik hoop dat het een uniek geval is. Maar het verhaal zoals ik hierboven heb getypt, zo is het wel gegaan. We zijn verder tot een overeenkomst gekomen hoor en ik ben heel snel opgebeld, dus daar ben ik blij mee. Verder regel ik het wel over de mail/telefoon met deze webwinkel. :ok:
Het zijn vrienden van me dus ik zeg wel als er iets open en bloot over ze op internet staat, dat hoop ik nl ook dat mensen dit bij mij doen als dat het geval is. Ik heb jou ook netjes verteld hier dat ik dit gedaan heb, dat lijkt me ook logisch. Er staat niets vervelends in hoor, je mag de mail lezen als je wil. Gewoon dat het hier misschien om een misverstand ging en of het misschien verstandig was om even contact op te nemen.
Maar goed, ik hoop dat het goed gaat. :ok:

Het zijn fijne korven, heb ze zelf ook voor bij de DA.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

-Gaby- schreef:
De muilkorf is bedoeld voor mensen. Rhodin heeft een hekel aan sommige vreemden en ik neem hem wel vaak mee naar plaatsen waar veel mensen zijn. Mensen gaan hem soms zo maar aaien, ook als ik zeg dat ik het niet wil hebben. Het valt mij echt tegen hoe brutaal mensen soms kunnen zijn. Hij heeft nog niets gedaan, maar bij een bedreigend iemand valt hij soms uit, sinds een voorval met een vervelende vent die nogal bedreigend was. Ik dacht, als ik hem die korf om doe, dan laten mensen hem hopelijk helemaal met rust. Dat is prettiger voor hem. Het is dus een voorzorgsmaatregel om hem er zo uit te laten zien dat mensen hem niet meer aan willen raken en vragen voor ze het doen. Als ze het eerst vragen gaat het in de regel prima namelijk. We hebben het ook geprobeerd met een stoer uitziende band, maar dan komen juist stoer uitziende types op ons af, ook niet de bedoeling. Dan maar een korf. En echt voor hele drukke plekken en m.n. 's avonds laat als er wat alcohol in de mensen zit. ;)
Ik zit een beetje met hetzelfde verhaal als wat jij hierboven zegt, ik zit me telkens te bedenken, wanneer is het nu tijd voor een muilkorf? :ugh:
Het is misschien inderdaad nog meer als afschrikmiddel bedoeld..
Ik lees dit topic nog even mee en ga er goed over nadenken..

Hoelang heb jij erover nagedacht een muilkorf aan te schaffen en hoe voel je je daarbij?
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

malinois schreef:
-Gaby- schreef: Ja, ze belden net al dat ze hadden gelezen dat het op internet stond. ;) En ik vind het niet erg dat ze het lezen, maar ik vind wel dat het netter van jou zou zijn om even een pb o.i.d. naar mij te sturen en te wachten op reactie en het dan aan ze door geeft. Als mensen van een webwinkel 3 weken weggaan, is het misschien handig hun klanten dat van te voren te laten weten en niet 3 week lang niets te laten horen. Er is gezegd dat ik er toevallig bij in ben geschoten en dat dit normaal gesproken nooit gebeurt. Met de andere klanten die dezelfde muilkorf wilden is het wel goed gegaan, volgens de meneer van de webshop. Dus ik hoop dat het een uniek geval is. Maar het verhaal zoals ik hierboven heb getypt, zo is het wel gegaan. We zijn verder tot een overeenkomst gekomen hoor en ik ben heel snel opgebeld, dus daar ben ik blij mee. Verder regel ik het wel over de mail/telefoon met deze webwinkel. :ok:
Het zijn vrienden van me dus ik zeg wel als er iets open en bloot over ze op internet staat, dat hoop ik nl ook dat mensen dit bij mij doen als dat het geval is. Ik heb jou ook netjes verteld hier dat ik dit gedaan heb, dat lijkt me ook logisch. Er staat niets vervelends in hoor, je mag de mail lezen als je wil. Gewoon dat het hier misschien om een misverstand ging en of het misschien verstandig was om even contact op te nemen.
Maar goed, ik hoop dat het goed gaat. :ok:

Het zijn fijne korven, heb ze zelf ook voor bij de DA.
Ach ja, dat is ook zo. Ik heb overigens het volledige bedrag terug gestort gekregen. En het was nu ook erg snel geregeld dus dat was wel zo prettig. :ok:
En ik hoef de mail niet te lezen hoor, het is wel zo gegaan als hierboven maar zoals ik begreep van K9 shop ben ik een uitzondering geweest. ;)
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Joera schreef:
-Gaby- schreef:
Ik zit een beetje met hetzelfde verhaal als wat jij hierboven zegt, ik zit me telkens te bedenken, wanneer is het nu tijd voor een muilkorf? :ugh:
Het is misschien inderdaad nog meer als afschrikmiddel bedoeld..
Ik lees dit topic nog even mee en ga er goed over nadenken..

Hoelang heb jij erover nagedacht een muilkorf aan te schaffen en hoe voel je je daarbij?
Ik las gister snel dat je er een topic over hebt geopend, ik zal dat ook nog eens goed doorlezen. Ik vind die muilkorf een hele grote stap. Ik doe heel hard mijn best van Rhodin een enigszins aangepaste hond te maken en ik ben bang dat iedereen denkt "daar loopt er weer zo één met een agressieve kutjoekel" en ze zullen hun oordelen wel klaar hebben. En dat terwijl we al zo ver met hem zijn gekomen, het bloed, zweet en tranen gekost heeft en hij verder een heel leuk beest is. :ugh: Ik voel me er ook zeer onprettig bij omdat mijn hond niets doet mits mensen te brutaal zijn of hem heel diep in de ogen gaan staren. Hij bijt ook niet. Het afschrikwekkende effect dat zo'n korf heeft, dat is echt de bedoeling.
Wij zijn 2 week op vakantie geweest van de zomer en daarna was hij weer helemaal hypergevoelig voor mensen. Toen besloot ik de korf te bestellen. Inmiddels is er weer zo veel tijd en nog meer training over heen gegaan dat we het weer aardig om hebben kunnen draaien. Maar hij blijft het onprettig vinden dat vreemden aan hem zitten, dus misschien is het voor hem wel zo prettig. Ik laat het voorlopig even zo en denk er nog even over na. Ik vind het wel een hele grote stap, maar ik voelde dat ik zelf ook gespannen werd in situaties met veel mensen. Dat bracht ik vast wel over op de hond (hartkloppingen, ademhaling?), ondanks ik dat niet uit probeer te stralen. Toen leek het me ook beter voor de training, want dan voelde ik me rustiger als ik wist dat hij niets zou kunnen doen en als mensen uit de buurt blijven. Door omstandigheden had ik de korf niet en moest het zo doen en inmiddels zijn we de fase weer over lijkt het wel. :ok: Het is alleen wel zo dat Rhodin als je hem wat afleert, hij periodes blijft houden dat hij heel erg terug kan vallen. Misschien dat ik hem toch nog een keer bestel als dat gebeurt.
Afbeelding
jacky1
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising stabij en een aussie

Ongelezen bericht door jacky1 »

Voor de groningers: In schildwolde zit 'Dries van de bunte' een dierenwinkel met een uitgebreid assotiment aan muilorven.
Neem je hondje :wink: mee, dan kan er gepast worden, en Dries kan ook adviseren wat er bij jouw hond, en in deze situatie het beste past....
Succes
er is geen betere psychiater dan een hond die je gezicht aflikt (agenda hondenleven)
DogLove
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door DogLove »

renee-uk schreef:ik vind die onderste wel gaaf moet ik zeggen :wink:
Gaaf mischien wel maar niet goed voor de hond, in de korf is het voor de hond veel te warm en hij kan er niet in ademen.
Dit soort korven hebben een harde punt en worden gebruikt bij de africhting (burgeren)
Afbeelding
heavenlysaints
Zeer actief
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

die metalen muilkorf, houd deze goed? iron zou het absoluut niet makkelijk mogen los krijgen
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

heavenlysaints schreef:die metalen muilkorf, houd deze goed? iron zou het absoluut niet makkelijk mogen los krijgen
Die krijgt een hond niet snel los.
-Gaby-
Zeer actief

Uiteindelijk heb ik hem nooit meer nodig gehad voor mijn eigen hond. Hij ligt hier in de kast. Pas heb ik hem wel weer gebruikt voor een andere hond, die kreeg hem niet af. Maar die heeft de korf ook maar een paar minuten om gehad. Ik heb er bij de schoenmaker destijds wel extra gaatjes in laten maken zodat hij perfect paste, anders krijgen ze hem misschien wel af. Hij moet goed strak kunnen achter de oren langs, dat is het belangrijkste.
Afbeelding
jacky1
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising stabij en een aussie

Ongelezen bericht door jacky1 »

als je last hebt van opdringerige mensen, helpt een tuig met de tekst: niet aaien / hond in training ook nog wel eens. Dit adviseer ik ook wel bij schuwe honden. En veel mensen denken dat een Halti ook bedoelt is voor valse honden ;)
er is geen betere psychiater dan een hond die je gezicht aflikt (agenda hondenleven)
heavenlysaints
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
heavenlysaints schreef:die metalen muilkorf, houd deze goed? iron zou het absoluut niet makkelijk mogen los krijgen
Die krijgt een hond niet snel los.
ok dank je voor je antwoord, ik had je ook pb gestuurd hihi
Afbeelding
heavenlysaints
Zeer actief
Contacteer:

de muilkorf is aangekomen van K9 shop
en hij past perfect
nu kunnen we terug veiliger op pad,
en trainen met meneer iron

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”