Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pet Tube

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Pet Tube

Ongelezen bericht door Hailfall »

Ik moet zeggen dat de prijs van de Pet Tube in Engeland goedkoper is dan hier in Duitsland, ik zou bij Schecker voor de Large + inlegkussen 208 euro totaal betalen en bij Roofbox.co.uk is dit maar in totaal met verzending 162 euro!
Afbeelding
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Bij Amazon zag ik de pet tube large voor 115 dollar.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hailfall
Zeer actief

Ja maar houd bij de Amerikaanse Amazon ook rekening met invoerkosten die je waarschijnlijk wel moet betalen, vanuit Engeland heb je dat niet ;)
Afbeelding
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

De pettube small, incl. kussen is bij dierenspeciaalzaak Casper €50,-. Ik vermoed de laatste.
http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... ts_id=3828

Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Hailfall schreef:Ja maar houd bij de Amerikaanse Amazon ook rekening met invoerkosten die je waarschijnlijk wel moet betalen, vanuit Engeland heb je dat niet ;)

Er staat anders bij dat het free shipping is, nu is Engels niet mijn sterkste kant, dus misschien is dat wel alleen voor Amerika zelf.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Hailfall
Zeer actief

Free shipping is anders dan de invoerkosten ;)
Ik bedoelde dus de kosten van de Douane omdat het uit Amerika komt. Als je pech hebt kan je hier nog goed voor dokken en voor zoiets ga ik dat niet registren haha.
Afbeelding
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Hailfall schreef:Free shipping is anders dan de invoerkosten ;)
Ik bedoelde dus de kosten van de Douane omdat het uit Amerika komt. Als je pech hebt kan je hier nog goed voor dokken en voor zoiets ga ik dat niet registren haha.

Gelijk heb je, volgens mij geld het ook alleen voor de Amerikanen. Heb het nog eens nagekeken.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Lijkt me wel een enorm ding, hele achterbank meteen vol. Dat is dus niet handig. Ik denk dus zo'n roadie-geval te kopen, maarja, dat heeft pas nut als onze pup is uitgegroeid, anders kan ik 8 verschillende maten gaan kopen ofzo :roll: Ik maak wel even een apart topic :)
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Saar2012 schreef:Lijkt me wel een enorm ding, hele achterbank meteen vol. Dat is dus niet handig. Ik denk dus zo'n roadie-geval te kopen, maarja, dat heeft pas nut als onze pup is uitgegroeid, anders kan ik 8 verschillende maten gaan kopen ofzo :roll: Ik maak wel even een apart topic :)
Je hoeft hem niet helemaal uit te schuiven je kan ook de helft gebruiken. Mij lijkt het wel een fijn ding, het is jammer dat een van mijn honden een kort lontje heeft anders had ik liever een Pet tube gebruikt voor onderweg.
Als we nu op vakantie gaan gaan er twee in benches achterin, maar daardoor kan er niet zo veel mee, alles moet dus in een koffer en een hond moet op de achterbank dus moet ik er nog bij gaan zitten, want die meid kan zich zelf losmaken, het eerste jaar dat ze mee ging maakte ze gewoon haar gordeltje los toen ik dat korter had gemaakt beet ze op de een of andere manier haar tuigje kapot en was ze weer los.
Eigenlijk kan er dus net zo goed nog een hond bij op de achterbank. Hebben we meer ruimte om dingen mee te nemen op vakantie.
Het is alleen wel een stuk rustiger zo, want Nikkie en Tama gaan het hardst tekeer zodra we langzamer gaan rijden, dan willen ze er uit. Dus die twee in een bench maakt het al een stuk fijner.
Nikkie heeft vorig jaar al in de bench gezeten, maar nu we een stationcar hebben kunnen er twee benches achterin.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Ik heb een suzuki alto sinds vorige week, daar kan niks in de achterbak :roll: Als pup zou ze er net in kunnen, maar dat is wel een beetje zielig haha. Dus dat wordt op de achterbank sowieso. Een bench kan dus ook niet in de auto. En zo'n groot ding zou dus kunnen, maar korter maken lijkt me dan weer niet handig, ja als ze pup is wel, maar als ze groot is dan wordt dat natuurlijk erg krap. En daarnaast vind ik hem sowieso veel te duur.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

zelfs ik heb er naar zitten kijken, moet toch wel erg wennen aan het feit dat ik geen bus meer heb :?
de tube alleen was 72 pond zag ik, vetbedje erin en klaar is klara
ik denk dat ik maar eens ga sparen...... ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

malinois schreef:
Pets_Passion schreef:
Honden moeten wettelijk of met gordel of in een bench/carrier/transportbox/pet tube worden vervoerd.
Ligt de hond gewoon los, op een mooi kleedje of los in de kofferbak (zonder rek/net boven de achterbank) kan je daar een boete voor krijgen.
In duitsland ja... maar in NL niet...

da's helaas niet waar.

er is nog geen concrete regel voor maar de bekeuringen zijn al gegeven voor "het veroorzaken van een gevaarlijke verkeerssituatie" omdat mensen hun hond los in de auto hadden
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb ze wel achter een goed stevig rek.
maar ik heb moeite met het idee dat ze zo onbeschermd zijn als er iemand achterop knalt, of dat ze dan weg kunnen mocht mijn achterklep open gaan :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Kan je hem ook gewoon als bench gebruiken (op bv je hotelkamer) of rolt dat ding dan om en krijg je een soort hamster in een loopmolen effect.
Groetjes Patries
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

patricia schreef:Kan je hem ook gewoon als bench gebruiken (op bv je hotelkamer) of rolt dat ding dan om en krijg je een soort hamster in een loopmolen effect.
Dat kan inderdaad prima, de bench blijft goed staan.
patricia
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het wel interessant, wij rijden al vele jaren een paar keer per jaar naar Oostenrijk met de honden los op de achterbank ze liggen in een zachte mand op zo'n u vormig kleed.
Dit gaat al jaren goed maar toch zit het me niet lekker, ten eerste mag het niet zo en ten tweede is het niet veilig voor ze.
Is dat kussen noodzakelijk? Bimbo is nogal een graver voordat ze gaat liggen en ik ben bang dat ze hem zo stuk heeft.
Het gaat om twee kleine hondjes onder de 10kg.
Groetjes Patries
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Ben bang dat mijn snaken iets meer ruimte nodig hebben. Vier reuen in zo'n korfje wordt matten :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
moonsparkle
Actief
Mijn ras(sen): Malle thezer

Ongelezen bericht door moonsparkle »

ik zou bang zijn dat het ook heel benauwd/warm word in de pet tube? daarbij vind ik ''m ook erg duur
patricia
Zeer actief
Contacteer:

moonsparkle schreef:ik zou bang zijn dat het ook heel benauwd/warm word in de pet tube? daarbij vind ik ''m ook erg duur
Dat ding is toch niet compleet dicht? hij is aan de bovenkant van gaas.
Duur vind ik hem ook.
Groetjes Patries
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Kan een grote hond rechtop zitten? Cujo is nogal groot en weigert te liggen. En liggen is trouwens ook geen optie met zn allen op de achterbank
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Demi schreef:Kan een grote hond rechtop zitten? Cujo is nogal groot en weigert te liggen. En liggen is trouwens ook geen optie met zn allen op de achterbank
Hij is 60 cm doorsnee dus even een zittende hond opmeten :wink:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Pemba schreef:
Demi schreef:Kan een grote hond rechtop zitten? Cujo is nogal groot en weigert te liggen. En liggen is trouwens ook geen optie met zn allen op de achterbank
Hij is 60 cm doorsnee dus even een zittende hond opmeten :wink:
Ok, dat gaat dan helaas niet lukken. Staand is ze al bijna 60 cm. Jammer, want dit is wel een uitkomst als ik het zo zie
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Hey wat toevallig ! Ik was nèt naar zo'n ding aan het kijken bij de natte neuzen.nl !

Hij bevalt wel dus als ik jullie zo hoor..da's mooi ! Scheelt mij een hoop getwijfel .
Hij is wel wat aan de prijzige kant dus goede beoordelingen zijn fijn om te lezen. :mrgreen:
Ik zou de grote moeten hebben..Maxi is 57 cm schofthoogte maar ik zie geen kussen er meer bij voor de L. Wel voor de small. :19:
Is zo'n kussen heel dik ? Zou Maxi nog wel kunnen staan als ik zo'n kussen er in doe ?
Het lijkt me wel prettiger voor ze ....een kussen erbij.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

MJ schreef:Hey wat toevallig ! Ik was nèt naar zo'n ding aan het kijken bij de natte neuzen.nl !

Hij bevalt wel dus als ik jullie zo hoor..da's mooi ! Scheelt mij een hoop getwijfel .
Hij is wel wat aan de prijzige kant dus goede beoordelingen zijn fijn om te lezen. :mrgreen:
Ik zou de grote moeten hebben..Maxi is 57 cm schofthoogte maar ik zie geen kussen er meer bij voor de L. Wel voor de small. :19:
Is zo'n kussen heel dik ? Zou Maxi nog wel kunnen staan als ik zo'n kussen er in doe ?
De link staat eerder in dit topic maar in engeland is die veel goedkoper. http://www.roofbox.co.uk/scripts/rbvehs ... ate=accgen
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Pemba schreef:
MJ schreef:Hey wat toevallig ! Ik was nèt naar zo'n ding aan het kijken bij de natte neuzen.nl !

De link staat eerder in dit topic maar in engeland is die veel goedkoper. http://www.roofbox.co.uk/scripts/rbvehs ... ate=accgen
Ja, ik zie het nu ....dank je wel voor de tip..maar heb geen visa oid. :ugh:

Zit ik me net te bedenken.....een kussen voor die grote ....zou ik dan niet gewoon 2 kleine kussen moeten bestellen ? Als je 1 groot kussen heb kan je dat ding nooit kleiner maken dacht ik zo.
Hailfall
Zeer actief

Dat grote kussen bestaat uit 2 kussens MJ ;) Dus als je die Tube halveert dan hoef je er ook maar een half kussen in te leggen ;)
Afbeelding
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Hailfall schreef:Dat grote kussen bestaat uit 2 kussens MJ ;) Dus als je die Tube halveert dan hoef je er ook maar een half kussen in te leggen ;)
Ah zie je wel ! Ik zat het me ineens te bedenken dat een joekel van een kussen ws nooit zou kunnen,haha !
Thanks . :ok:

edit wacht even hoor ..kijk : http://www.natteneuzen.nl/products/Comf ... be%29.html
23,75 voor kussen S ,79.95 voor L....wat moet ik nu bestellen aan kussen dan ?
De enige optie aan kussen geeft ie small. :ugh:
patricia
Zeer actief
Contacteer:

MJ schreef:
Hailfall schreef:Dat grote kussen bestaat uit 2 kussens MJ ;) Dus als je die Tube halveert dan hoef je er ook maar een half kussen in te leggen ;)
Ah zie je wel ! Ik zat het me ineens te bedenken dat een joekel van een kussen ws nooit zou kunnen,haha !
Ik ga dus gewoon 2 small kussens bestellen bij de natte neuzen. Thanks . :ok:
Zou ik niet doen want de omtrek van de Small is kleiner dan de Large, ik ben bang dat de kussens dan niet goed passen.
Groetjes Patries
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Haha, bedacht ik me later dus ook vandaar mijn edit. :mrgreen:

Hmpf..ik mot een kussen. :hmmm:
Hailfall
Zeer actief

Dan koop je toch gewoon een large kussen?
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”