Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pet Tube

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Pet Tube

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Wij hebben sinds een tijdje een Pet Tube! Reuze handig!!
Na Rodituigjes, bench en een nepleren bankkleed om de auto een beetje schoon te houden vind ik dit nou echt een ideaal ding voor als je geen "kattenbak" hebt maar alleen een achterbank!
De honden kunnen gewoon liggen, zullen niet door de auto vliegen bij een aanrijding én de auto blijft lekker schoon door de dichte onderkant :E:

Dit is hem
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Pet Tube

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat slim!
Wat vinden je honden ervan?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik kan dan alleen mijn dochter niet meer kwijt :mrgreen:

EDIT: Ik zie net op natteneuzen.nl dat-ie ook voor de helft opengeschoven kan worden :ok: maar ik denk dat Izzy het leuker vindt om in d'r gordel te zitten dan kan ze gewoon rondkijken. Maar het is wel handig, onze auto zit helemaal onder de haren.
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Gewoon dochter erbij in doen ;)
Afbeelding
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ideaal zeg :F:
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

@ Marjoleine:
Kori had nooit een probleem met het Rodituigje, die zit altijd heel braaf lekker te dutten maar vond dat nepleer weer niks om op te zitten (niet lekker zacht en warm natuurlijk :oeps: )
Ik vind die Rodituigjes het best lastige tuigjes om aan en uit te doen en daar word ik een beetje lui van, vandaar dat ze toch weer te vaak los achterin zaten. Toby vond het Rodituig helemaal niks, die zat altijd vastgedraaid in de gordel :M:
Nu zitten ze dus samen in die tunnel lekker op een dik kussen, volgens mij zijn ze helemaal happy ermee!

@ Rebble:
Je kunt hem inderdaad op verschillende lengtes inschuiven en aan de buitenkant met klittenband vastzetten, geen probleem! Ze kunnen trouwens prima door het gaas kijken naar buiten, met de grote tunnel tenminste wel, de kleine zal niet hoog genoeg zijn denk ik.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Zo op het eerste gezicht ziet het er uit als een briljante oplossing. Ik vind m alleen wel aan de prijs, en ben een beetje bang dat het één keer gebruiken en dan bestempelen als miskoop is. Zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben?

@Yvette: bevalt ie nog steeds goed? En wat voor auto heb je? Een driedeurs of een vijfdeurs?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:Zo op het eerste gezicht ziet het er uit als een briljante oplossing. Ik vind m alleen wel aan de prijs, en ben een beetje bang dat het één keer gebruiken en dan bestempelen als miskoop is. Zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben?

@Yvette: bevalt ie nog steeds goed? En wat voor auto heb je? Een driedeurs of een vijfdeurs?
Wij hebben ook wel een paar maanden nagedacht of we 't zouden doen, ik vond hem ook erg duur... Maar, ik vind hem het geld echt waard, de onderkant is gemaakt van dik rubberachtig gecoat nylon en ook de mesh is bijzonder goed van kwaliteit, veel beter als bij bijvoorbeeld die nylon benches (die ook niet goedkoop zijn trouwens).
Van het weekend waren we logeren met de honden, toen hebben we hem wat kleiner gemaakt en voor Toby gebruikt als bench 's nachts, ging prima.
Ook makkelijk uit de auto te halen trouwens als je mensen mee wilt nemen, kwestie van de bandje losklikken en eruit trekken! (jeetje, lijkt wel een reclamespotje worden nu :N: haha, sorry hoor maar ik ben er gewoon heel blij mee :lekkerpuh: )

Wij hebben overigens een Honda Civic Hybrid, 5-deurs dus. Bij een 3-deurs is het niet handig als je hem over de volle breedte van de auto wilt gebruiken maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel :wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

YvetteJ schreef:Wij hebben overigens een Honda Civic Hybrid, 5-deurs dus.
Heh. Wij hebben een Honda Civic diesel. Ook vijfdeurs dus.
Maar de auto die het meest voor het beestenspul gebruikt wordt is een driedeurs. Ik ga er nog even verder over nadenken, ik neig inmiddels naar 'ja', heb de pest aan tuigjes, maar los laten liggen zoals ik nu doe is ook niet de meest briljante oplossing. Het gaat goed zolang je geen noodstop hoeft te maken, natuurlijk. Ik ben wel gezegend met een pup die op de achterbank gaat liggen, eens rondkijkt en dan denkt: "Oke, ik ga wel slapen". Maar echt veilig is het niet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Even een schopje, omdat ik geen nieuw topic wil openen.

Heeft nog iemand anders ervaringen ermee?

Wij willen de Large versie hiervan graag kopen omdat Loki zich totaal niet fijn in de reiskooi voelt en heel moeilijk doet erin. Nu hopen we dat hij zich iets fijner in zoiets voelt omdat hij dan wat meer plek heeft.
Afbeelding
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik heb er ook al een paar keer naar zitten kijken; het lijkt me namelijk een ideaal ding; maar wij hebben een driedeurs en dan lijkt ie me weer niet zo heel praktisch.. Daarnaast vindt Ollie het helemaal leuk om een beetje rond te kijken in de auto, en dat lukt met zo'n ding natuurlijk niet.. Voorlopig zit ie best prima achterin achter het rek :) Wie weet tegen de tijd dat we een vijfdeurs hebben ;)
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Ik vind het concept wel erg goed, maar het lijkt me toch niet dat dit bij een aanrijding stevig genoeg is om te voorkomen dat je hond door de auto heen vliegt?
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ik heb gewoon zo'n U-vormige deken op de achterbank. Zelfde effect alleen een stuk minder duur.

Afbeelding
Zo een dus
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Oh jeetje, we hebben hem alweer anderhalf jaar zie ik hier! We zijn er nog steeds heel blij mee en gebruiken hem altijd!
grover schreef:Daarnaast vindt Ollie het helemaal leuk om een beetje rond te kijken in de auto, en dat lukt met zo'n ding natuurlijk niet..
Van binnen naar buiten kun je er goed doorheen kijken hoor, heb ik wel eens getest :mrgreen:
Jessica3787 schreef:Ik vind het concept wel erg goed, maar het lijkt me toch niet dat dit bij een aanrijding stevig genoeg is om te voorkomen dat je hond door de auto heen vliegt?
Ze kunnen inderdaad van links naar rechts vliegen maar niet ver naar voren of achter en al helemaal niet tussen de voorstoelen door natuurlijk...
Judith-Diesel schreef:Ik heb gewoon zo'n U-vormige deken op de achterbank. Zelfde effect alleen een stuk minder duur.
Afbeelding
Zo een dus
Maar daar blijven mijn honden niet in zitten :roll: :mrgreen:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Ik bedoel meer dat op het moment dat je echt een aanrijding hebt met hoge snelheid dat het gaas het nooit gaat houden (lijkt me) en ze zo door die tunnel heen scheuren. Bij een ongeluk komt er ineens een paar honderd kilo kracht op dat ding. Ik moet voor de zomer nog wat hebben voor mijn twee honden, ik ga met de auto naar Spanje dus ik ga me eens oriënteren. Denk toch dat het een tuig gaat worden. De grootste heeft een Roadie, alleen ben ik niet helemaal tevreden met de pasvorm bij hem, misschien ben ik gewoon een miezemeut hoor, maar je moet er niet aan denken natuurlijk dat je een ongeluk krijgt en dat er iets met je honden gebeurd...
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Een tuig is hier in ieder geval geen succes, Ollie raakt helemaal in de knoop met de gordel dan := Pas nog geprobeerd toen we samen op de achterbank moesten bij een vriendin, maar uiteindelijk heb ik 'm toch maar losgeklikt en bij m'n voeten neergezet..

Fijn dat je er toch goed doorheen kunt kijken, dan zou het voor ons nog een optie zijn! Ik hou 'm in gedachte iig :D
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Ah op zo'n manier... Nee dat geloof ik niet, het is echt heel dikke mesh, veel dikker als van normale nylon benches. Overigens denk ik dat je honden bij een dergelijke aanrijding hoe dan ook gekneusd uit de auto komen :blauwoog:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Voor mij zitten de honden daarin te veel "opgesloten" en kunnen zich niet vrij bewegen; ze kunnen niet zitten; alleen liggen. Dat wordt, met mijn 2 kanjers, helemaal niets; dan hangen ze in elkaar; ze kunnen elkaar niet ontwijken of "van plaats wisselen".

Het lijkt ideaal.... maar ik zie het bij mij althans, niet als een oplossing. Ik hou het ook op een U-vormige deken zoals in dit topic afgebeeld; mijne blijven daar en proberen niet eroverheen te klimmen.

Suzanne
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

ff volgen ;)

Er zal ooit wel een nieuwe (2ehands) auto komen die groter gaat worden als de 5deurs astra die nu in ons bezit is.
liefst iets van een station, of een busje. Maar zolang het nog niet zover is moeten we er toch eens over denken :)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb Xena regelmatig op de achterbank en heb hier ook naar zitten kijken, maar het is me te fragiel allemaal... Ik heb daarom een alu bench gehaald (moet alleen nog wat ingekrompen worden want hij is een cm te breed :S: )
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Zelf heb ik ook de Pettube en ben er erg tevreden over. Ik heb voor Fusca de Large variant, maar deze is meestal ingeklapt tot de helft. Lumi zit in een autobench (zij is wat kleiner).
Ik kan er met gemak 3 kooikerhondjes in kwijt, wanneer ik de reu van mijn ouders ook bij me heb. Ze liggen heerlijk confortabel. De honden kunnen nog wel naar buiten kijken. Wat ook een pluspunt is, van buiten zie je niet dat er honden in de auto zitten, dus stel je moet af en toe je honden alleen in de auto laten, er is niemand die het ziet.
De pettube is inderdaad prijzig, de kussens die erbij gekocht kunnen worden ook. Die kon ik met korting kopen, dat scheelde. De kussens erin zijn ook ideaal, want hierdoor krijg je de onderkant recht in plaats van in een bocht. Dit jaar gaat deze dus ook mee op vakantie, zo heb ik direct een bench voor de honden bij de hand.
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Ik heb ook een pettube en ben er erg tevreden over. Het is echt geen fragiel dingetje, super degelijk en stevig!
Omdat ik zelf geen auto heb en nogal eens met anderen meerij naar een wandelgebied, vind ik het prettig dat ik zo geen modder en haren in andemans auto achterlaat.
Een heel groot voordeel vind ik ook dat hij zo plat op te bergen is en in no time in een auto uit te klappen is. Hiervoor nam ik wel een grote varikennel mee, maar die moest dan eerst uit elkaar, in de auto, en weer in elkaar zetten. Anders paste het niet in een Aygo. Met de pettube gaat dit veel makkelijker en sneller.

Regelmatig gebruik ik hem in een 3-deurs van een vriendin, dat is dan wat lastiger, maar het wil wel. De opening van de pettube zit dan niet voor een autodeur, maar net erachter, voor het 'dichte' deel naast de achterbank. Ik trek dan de tube aan een kant wat naar voren om de hondjes in en uit te laten stappen zonder dat ze de hele auto vol modder smeren.

De kussens gebruik ik er niet in, ik leg gewoon een vetbed op de bodem. Van de ronde bodem hebben ze echt geen last, past mooi in de ronding van de autostoelen. Met de kussens neemt de hoogte af en zou mijn mixje Bella niet meer rechtop erin kunnen staan. Zonder kussens kan ze dat nog prima (schofthoogte 42cm)

Mensen die het een keer willen uitproberen mogen hem van mij best lenen trouwens :D (Apeldoorn)
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Super handig!
Past er ook een Duitse herder in? Sem is 65 cm dus wel aan de grote kant.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

semmyboy schreef:Super handig!
Past er ook een Duitse herder in? Sem is 65 cm dus wel aan de grote kant.
In de grote past zeker een Duitse Herder. Hij kan er denk ik niet in staan, maar heeft verder wel voldoende ruimte.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat een mooi ding!

Ik heb zelf geen ervaring ermee.
Wil wel nog even reageren op de mensen die hun honden los (dus gewoon op een kleed of op de achterbank) hebben. Dat is namelijk niet alleen gevaarlijk op het moment dat je een noodstop maakt, het is ook wettelijk verplicht om je hond vast te hebben.

Honden moeten wettelijk of met gordel of in een bench/carrier/transportbox/pet tube worden vervoerd.
Ligt de hond gewoon los, op een mooi kleedje of los in de kofferbak (zonder rek/net boven de achterbank) kan je daar een boete voor krijgen.

Zo'n losse hond kan namelijk een dodelijk projectiel worden bij een botsing en dat moet je willen voorkomen. Dus ook als je een mooi kleed hebt op je achterbank en je hond ligt daar braaf op te slapen moet hij verplicht op de 1 of andere manier vast zitten.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pets_Passion schreef:
Honden moeten wettelijk of met gordel of in een bench/carrier/transportbox/pet tube worden vervoerd.
Ligt de hond gewoon los, op een mooi kleedje of los in de kofferbak (zonder rek/net boven de achterbank) kan je daar een boete voor krijgen.
In duitsland ja... maar in NL niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Voor mij zitten de honden daarin te veel "opgesloten" en kunnen zich niet vrij bewegen; ze kunnen niet zitten; alleen liggen.
Hoe kom je daar nou bij? :denken: Ik heb ze er altijd met drieen in, een van ±35cm, een van 45cm en een van ±49 cm schoft en ze kunnen staan, liggen, zitten en rollen als ze daar toevallig zin in hebben :U:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb het even nagekeken omdat het volgens mij ook in NL verplicht is om de hond vast te zetten.

Heb deze regelgeving gevonden:
"Er zijn geen specifieke regels vanuit de overheid voor het vervoer van een hond of kat in de auto. Wel is artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 (WvW 1994) van toepassing. Volgens dit artikel mag u uw huisdier niet vervoeren in de auto als dit tot gevaarlijke situaties of verkeershinder leidt of kan leiden. "

Aangezien een losse hond bij een noodstop door de auto geslingerd kan worden, en dan een dodelijk projectiel kan worden (voor zowel zichzelf als voor baas) mag hij dus omwille van artikel 5 niet los vervoerd worden.
Ik had de regelgeving iets anders in mijn hoofd maar dat zal dan vast door de regels in Duitsland komen.

Karen
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pets_Passion schreef:Ik heb het even nagekeken omdat het volgens mij ook in NL verplicht is om de hond vast te zetten.

Heb deze regelgeving gevonden:
"Er zijn geen specifieke regels vanuit de overheid voor het vervoer van een hond of kat in de auto. Wel is artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 (WvW 1994) van toepassing. Volgens dit artikel mag u uw huisdier niet vervoeren in de auto als dit tot gevaarlijke situaties of verkeershinder leidt of kan leiden. "

Aangezien een losse hond bij een noodstop door de auto geslingerd kan worden, en dan een dodelijk projectiel kan worden (voor zowel zichzelf als voor baas) mag hij dus omwille van artikel 5 niet los vervoerd worden.
Ik had de regelgeving iets anders in mijn hoofd maar dat zal dan vast door de regels in Duitsland komen.

Karen
dat ligt er dus maar aan of hij door de auto geslingerd kan worden... bij mij in mn bus is dat zo goed als onmogelijk door de voorbank ipv voorstoel bij de passagierskant.
Is overigens ook nooit iets van gezegd door agenten bij alcoholcontroles en daarbij hebben ze wel degelijk haar los zien zitten. Heb je een net er tussen is er dus ook niets aan de hand, of een rek en dus geen benches of tuigen verplicht.
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Ja klopt, het is iets soepeler dan ik in gedachten had.
Denk dat er inderdaad in de normale situatie niet zoveel van gezegd zal worden.

Maar dat neemt niet weg dat ALS je ooit die noodstop moet maken en je hond vliegt wel door de auto je gewoon fout bent. Los van het feit dat je een dergelijk risico voor je hond zelf natuurlijk niet wilt nemen.

Als jij denkt dat je honden veilig worden vervoerd en ook een noodstop prima doorkomen is er niets aan de hand.

Ik zet zelf mijn honden altijd vast, ik had een rek tussen voorstoelen en de laadruimte van de bus en dan nog zaten de honden ook aan de lijn om te voorkomen dat ze van achter in de laadruimte naar voren tegen dat ijzeren rek aan geslingerd zouden worden.
Dat rek beschermt mij wel maar voor de honden lijkt me dat toch minder, en die hou ik ook graag heel.

Karen
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”