Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losloopplek en hondagressieve hondens

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Losloopplek en hondagressieve hondens

Ongelezen bericht door Ήυs »

Marco88 schreef:Ik zou niet eens in een drukbezocht losloopgebied gaan lopen met een hond die zeer agressief is, ik zou een plek zoeken waar geen andere honden komen en hem daar lekker laten uitrazen ;)

Met een zeer agresieve gaan hond lopen in een drukbezocht losloopgebied, en verwachten dat er geen andere honden komen snuffelen is wel heel naief hahaha
Ah je had er nog een stukje onder gezet.

Denken dat alle honden het leuk vinden om in contact met vreemde honden te komen en te willen spelen is nog veel naïever.
Ήυs
Zeer actief

Marco88 schreef:
Fafo schreef:
Marco88 schreef:Ik zou niet eens in een drukbezocht losloopgebied gaan lopen met een hond die zeer agressief is, ik zou een plek zoeken waar geen andere honden komen en hem daar lekker laten uitrazen ;)
Waarom? Ik heb ook zin om op mijn vrije dag over het strand te gaan met mijn hond. Net zo goed als dat andere daar zin in hebben. Mijn hond valt niemand lastig hoor. Die loopt gewoon netjes met mij mee. En als anderen lekker ook hun eigen ding doen en mij met rust laten is er niets aan de hand.

Gelukkig denken meer mensen niet zoals jij doet in mijn omgeving, en als ze een aangelijnde hond zien dan houden ze hun hond gewoon bij.

Hopen dat ik jou niet tegen kom dan maar :ok:

Fafo, ik houd mijn hond altijd bij me als ik andere aangelijnde honden zie, dus ik snap deze opmerking van jou naar mij niet. forumtroll?
Ik zeg alleen dat het heeel erg naief is om te denken dat iedereen dat doet.
En ik zeg dat jij een ontzettende kortzichtige zwart/witte domme blik hebt op dit soort situaties.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marco88 schreef:Ze mogen er wel komen hoor, maar met muilkorf, ik kan me niet voorstellen dat mensen die een hond hebben zin hebben dat hun hond een andere hond bijt of zelfs vermoord..
Wat wil je dan zeggen? Ja sorry hoor dat mijn hond die van jullie heeft afgemaakt, had ie maar niet in de buurt moeten komen van mijn hond in een losloopgebied, want ik had hem aangelijnt. :goeie:
Nou ja, het zou wel erg fatsoenlijk zijn als mensen eens zouden opletten en hun hond gewoon terug zouden roepen als er een aangelijnde hond nadert. Die hond zal niet voor niets aangelijnd zijn lijkt mij...
Het is al eerder geschreven in dit topic en ik heb het ook in een ander topic al aangehaald: óók in een losloopgebied is loslopen een privilege, en géén plicht! Daarnaast is het gewoon zo dat je, ook al loop je in een losloopgebied, altijd je hond onder controle moet hebben en dat betekent dus dat hij terug te roepen moet zijn. Als baas ben je verantwoordelijk voor je eigen hond immers.

Zelf zou ik niet snel gaan lopen in willekeurig welk losloopgebied dan ook met een hond waarvan je weet dat die voor de kill gaat, en ik denk dat dit ook maar héél sporadisch voor zal komen.
Voor mij is prioriteit nummer 1 tijdens de wandeling dat mijn honden mijn verantwoording zijn en dat ik degene ben die ervoor moet zorgen dat mijn honden wie dan ook geen overlast bezorgen. Als iedere hondeneigenaar hetzelfde zou doen zouden er zelden tot nooit problemen ontstaan. Maar helaas zijn er nog altijd mensen die man mening zijn dat een losloopgebied betekent dat je je hond het lekker laat uitzoeken en hem zijn goddelijke gang maar laat gaan.
Lees dit eens door, is een heel verhelderend artikel vind ik:
https://www.facebook.com/Hondenbescherm ... 2871049527
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik ben het niet met de stelling eens.
Losloopgebied is vaak ook mooi gebied, en ook de hond-agressieve honden zouden daar mogen komen. Inderdaad wel verstandig als dat aangelijnd gebeurt.

Ik heb een wat enthousiaste puber maar ik doe er 100% aan om hem aan te lijnen als ik een andere hond aangelijnd zie. Die zit dat niet voor niets ga ik altijd maar vanuit. Meestal leest mijn hond dat van tevoren al aan de tegenliggende hond als die er geen zin in heeft, maar niet altijd. Vandaar dat ik als eigenaar, om ongelukken te voorkomen, dan ingrijp.
En niet alleen om een beet te voorkomen, maar vooral dat ook die andere eigenaar een lekkere ontspannen wandeling kan maken met zijn/haar hond, net als ik dat wil.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Fafo schreef:
Marco88 schreef:Ik heb het ook niet over mijzelf Meave, mijn hond blijft bij me als ik dat van hem wil :)
Maar als mijn hond hondagressie zou hebben, zou ik hem echt niet zonder muilkorf laten lopen in een losloopgebied, dat ik vragen om omgelukken.
Je kan niet verwachten dat iedereen die loopt in een losloopgebied hun hond 100% onder controle heeft, het zijn geen robots.
Jeetje wat een omgekeerde wereld bij jou zeg. Dus mensen die wel verantwoording nemen en hun hond aan de lijn houden die moeten ook de hond nog muilkorven van jou én zijn ten alle tijde verantwoordelijk.

Maar we kunnen niet verwachten van anderen dat zij hun hond hebben opgevoed en dat die luisteren?

Ik zou zeggen, ga eerst je hond opvoeden en kom pas in een losloop gebied als je je hond onder controle kunt houden :ok:
Dat lijkt mij ook niet helemaal realistisch.
Een pup en een puberende hond heb je echt niet altijd onder controle.
Maar je kunt hem ook niets leren als je hem dan ook aan de lijn moet houden en niet in een losloopgebied mag komen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

S@ndr@ schreef:
Marco88 schreef:
Maeve schreef:Wat een onzin. Niet elke hond is even sociaal. Als men de hond aangelijnd heeft (eventueel aan een flex) hou ik mijn honden er gewoon bij weg, probleem opgelost :ok: Muilkorf vind ik ook overdreven. Als mensen hun honden gewoon bij zich houden is er niets aan de hand. Laat die hond dan toch ook lekker snuffelen zonder zo'n ding om z'n hoofd. Bij mensagressie vind ik een muilkorf overigens wel een beter idee.
Als je weet dat je hond hondagresief is, en je gaat lopen in een losloop gebied, vind ik een muilkorf wel moeten, je wilt toch niet dat jouw hond een andere hond bijt/dood terwijl die gewoon even kwam snuffelen..
Maar goed, het zou nog slimmer zijn om zo'n gebied te vermijden met zo'n hond en op plekken lopen waar geen kip komt.
als jij die tegenwoordig nog weet te vinden dan houdt ik me aanbevolen, niet omdat mijn hond agressief is maar ik ben zelluf niet zo sociaal dat ik veel mensen wil tegen komen :19: , dus roept u maar - waar kom je geen kip tegen
hier in de buurt, heel veel plekken. ik baal zelfs vaak dat ik zo weinig honden tegenkom want peer wil zo graag spelen.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Fafo schreef:
Marco88 schreef:
Fafo schreef:
Waarom? Ik heb ook zin om op mijn vrije dag over het strand te gaan met mijn hond. Net zo goed als dat andere daar zin in hebben. Mijn hond valt niemand lastig hoor. Die loopt gewoon netjes met mij mee. En als anderen lekker ook hun eigen ding doen en mij met rust laten is er niets aan de hand.

Gelukkig denken meer mensen niet zoals jij doet in mijn omgeving, en als ze een aangelijnde hond zien dan houden ze hun hond gewoon bij.

Hopen dat ik jou niet tegen kom dan maar :ok:

Fafo, ik houd mijn hond altijd bij me als ik andere aangelijnde honden zie, dus ik snap deze opmerking van jou naar mij niet. forumtroll?
Ik zeg alleen dat het heeel erg naief is om te denken dat iedereen dat doet.
En ik zeg dat jij een ontzettende kortzichtige zwart/witte domme blik hebt op dit soort situaties.
Deze opmerking van jou slaat ook weer nergens op.
Jij wordt duidelijk boos omdat ik je erop wijs op het feit dat als je in een druk losloopgebied loop, je altijd wel een hond tegenkomt die even komt snuffelen.
Ja ik denk ook dat mensen hun hond bij zich moeten houden, maar dat gebeurt niet altijd.
En als mensen een hond bezitten die zeer agresief is, zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen en ervoor zorgen dat er geen ongelukken gebeuren, dat kan door middel van een muilkorf, of losloopgebieden te vermijden.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Madelief schreef:Wat versta je onder losloopplek?

Als dat de 15 x 30 vierkante meter "speelweide" in een gewoon (stads/dorps) parkje is, tja, dan kan ik me er wel in vinden dat dat misschien niet de beste plek is om een hond-agressieve hond uit te laten. Maar dan nog, als er even niemand is...kan die hond toch ook even lekker uitgelaten worden?

Maar in een losloopgebied als bos, hei strand....als de eigenaar verantwoording neemt zoals Thom al schrijft, waarom niet.
Ik vind sowieso dat je op dergelijke plekken allemáál een beetje op moet letten. Dus niet je hondgezellige puber op aangelijnde honden af laten stuiven bijvoorbeeld.
In deze reactie kan ik mij wel vinden.

Hier zijn veel losloopgebieden zijn paden naast een smalle strook groen (slootkant) waar je elkaar lastig kan vermijden. Als ik hier in de buurt kijk zijn er bochtige paden waar je dus niet altijd meteen ziet wie er aan komt.
Met een hondagressieve hond zou ik voor mijn eigen en die van de hond ontspanning en plezier niet snel kiezen voor losloopgebieden. Zeker niet als er een alternatief is.
Tagor was op bepaalde reuen fel, maar hondagressief vond ik hem beslist niet. Helaas is hij wel eens op reuen geklapt. Gelukkig vaker niet dan wel. Ook omdat we zijn lichaamstaal aardig leerden lezen. Als we zijn houding zagen veranderen riepen we hem onmiddellijk bij ons. Dan had hij te luisteren. Hoefde niet persé aangelijnd, maar hij moest dan wel strak volgen tot we de hond waren gepasseerd. Daarna mocht hij dan weer voor ons uit vrij lopen. Werkte prima, zeker als de eigenaar van de andere hond net zo reageerde. Dat was meestal ook het geval.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Het is ook allemaal niet zo zwart/wit.

Als ik met mijn hond loop gebeurt er nooit wat, waarom? Omdat ik daar zelf de verantwoordelijkheid voor neem. Als ik een hond los zie lopen waarvan ik vermoed dat die problemen gaat opleveren ga ik een andere kant uit, gaat dat niet dan zorg ik dat ik de hond zelf weg houd.

Ik zie ook mensen die honden hebben die jong zijn en nog veel moeten leren. Als zo'n stuiterbal op ons af komt dan houd ik mijn hond op zo'n manier dat het niet zal escaleren, en heeft de baas de tijd om de jonge hond terug te halen en heb ik alle respect voor de baas. Elke hond moet het nou eenmaal leren, en als je ziet dat de baas daar moeite voor doet, zul je mij niet horen.

Maar er zijn genoeg mensen die hun onopgevoede hond de auto uit gooien en het beest lekker hun gang laten gaan. Honden die dan al 5 minuten om jou en je hond heen dartelen, blaffend en grommend en hoogstens irritant en geen baas is de buurt. Honden die even met een starre hoge houding fixerend onze kant op komen lopen en bazen die er niets mee doen. Als je vraagt of ze hun hond bij willen houden krijg je de meest rare commentaren 'Ajoh die doet niets' 'ach hij wil alleen maar spelen' 'ja hij luistert niet dus loop maar gewoon verder dan komt hij vanzelf wel'. Als mijn hond aanvalt bij zo'n hond met zo'n baas, hell no dat ik dan de verantwoording daar voor neem :neenee:

En dan denk ik, wie zou er dán niet in een losloop gebied mogen komen?
Ήυs
Zeer actief

ranetje schreef:
Fafo schreef:
Marco88 schreef:Ik heb het ook niet over mijzelf Meave, mijn hond blijft bij me als ik dat van hem wil :)
Maar als mijn hond hondagressie zou hebben, zou ik hem echt niet zonder muilkorf laten lopen in een losloopgebied, dat ik vragen om omgelukken.
Je kan niet verwachten dat iedereen die loopt in een losloopgebied hun hond 100% onder controle heeft, het zijn geen robots.
Jeetje wat een omgekeerde wereld bij jou zeg. Dus mensen die wel verantwoording nemen en hun hond aan de lijn houden die moeten ook de hond nog muilkorven van jou én zijn ten alle tijde verantwoordelijk.

Maar we kunnen niet verwachten van anderen dat zij hun hond hebben opgevoed en dat die luisteren?

Ik zou zeggen, ga eerst je hond opvoeden en kom pas in een losloop gebied als je je hond onder controle kunt houden :ok:
Dat lijkt mij ook niet helemaal realistisch.
Een pup en een puberende hond heb je echt niet altijd onder controle.
Maar je kunt hem ook niets leren als je hem dan ook aan de lijn moet houden en niet in een losloopgebied mag komen.
Mee eens. Net nog een heel stuk getypt ;)
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

EstherK schreef:Het ligt er maar net aan wat TS bedoelt met hondagressief.

Een hond die voor de kill gaat hoort niet thuis in een losloopgebied. Een hond die andere honden niet (altijd) mag en een gevecht niet uit de weg gaat, kan met een paar voorzorgsmaatregelen best in zo'n gebied lopen.
Hier ben ik het mee eens. Hoewel ik er voor mijzelf geen enkel probleem mee zou hebben; die van mij kan ik rustig bij me houden. Het is alleen niet realistisch te denken dat dit voor iedereen geldt; een jonge hond heeft ook het recht eens een 'fout' te begaan en niet te luisteren en inderdaad te komen buurten; die hoort dat niet meteen met een daverende bijtwond te moeten ontgelden. Maar goed, ik heb er dus zelf geen last van.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik had laatst juist mijn losgeslagen puber aan de lijn en toen kwam er een niet al te vriendelijk hondje in zijn billen bijten :mrgreen:
Nee hoor, met een jonge hond moet je gewoon ogen op stokjes hebben. Tuurlijk kan dat eens mis gaan en dat hij/zij alsnog op een aangelijnde hond af gaat maar wat Fafo al zegt. Een paar keer excuses en zo snel mogelijk je hond ophalen.
Dan maar hopen dat die aangelijnde hond niet gelijk een pootje af hapt.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Mijn idee zou het niet zijn om met zo'n hond eens gezellig naar een losloopgebied te gaan. Aangezien ze toch aangelijnd blijven (zo te lezen in dit topic) kun je dan net zo goed een gebied met aanlijnplicht opzoeken, lijkt mij veel prettiger wandelen :ok:

Ik ken een hondagressieve hond die bij onbekende honden wel voor de kill gaat, maar die komt helemaal niet in gebieden waar andere honden los lopen. Daar worden andere zaken meegedaan (renbaan, op hoog niveau sporten) zodat zij haar ei kwijt kan. Het baasje van de hond ziet niets in wandelingen in een losloop/aanlijngebied, teveel stress voor beiden :wink:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Op zondagmiddag in een losloopgebied gaan wandelen met een hond-agressieve hond vind ik wel de goden verzoeken. Kan me niet voorstellen dat je dan zelf ontspannen loopt aan het andere uiteinde van de riem.

Voor de rest leven en laten leven. Zie je een aangelijnde hond, roep je jouw hond bij je. Desnoods vraag je het gewoon even. Doe ik ook regelmatig "moet ik de mijne even bijhouden?" en dan krijg je vanzelf een reactie waar je wat mee kan. Vertrouw je het niet, loop je de andere kant op of je lijnt je hond aan.

Het is zó simpel :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Fafo schreef:Het is ook allemaal niet zo zwart/wit.

Als ik met mijn hond loop gebeurt er nooit wat, waarom? Omdat ik daar zelf de verantwoordelijkheid voor neem. Als ik een hond los zie lopen waarvan ik vermoed dat die problemen gaat opleveren ga ik een andere kant uit, gaat dat niet dan zorg ik dat ik de hond zelf weg houd.

Ik zie ook mensen die honden hebben die jong zijn en nog veel moeten leren. Als zo'n stuiterbal op ons af komt dan houd ik mijn hond op zo'n manier dat het niet zal escaleren, en heeft de baas de tijd om de jonge hond terug te halen en heb ik alle respect voor de baas. Elke hond moet het nou eenmaal leren, en als je ziet dat de baas daar moeite voor doet, zul je mij niet horen.

Maar er zijn genoeg mensen die hun onopgevoede hond de auto uit gooien en het beest lekker hun gang laten gaan. Honden die dan al 5 minuten om jou en je hond heen dartelen, blaffend en grommend en hoogstens irritant en geen baas is de buurt. Honden die even met een starre hoge houding fixerend onze kant op komen lopen en bazen die er niets mee doen. Als je vraagt of ze hun hond bij willen houden krijg je de meest rare commentaren 'Ajoh die doet niets' 'ach hij wil alleen maar spelen' 'ja hij luistert niet dus loop maar gewoon verder dan komt hij vanzelf wel'. Als mijn hond aanvalt bij zo'n hond met zo'n baas, hell no dat ik dan de verantwoording daar voor neem :neenee:

dat dus!
aangelijnde en netjes naast mij lopende rietje werd laatst lastig gevallen door een niet luisterende jack hussel die al rondjes om haar heen draaiend in haar voeten probeerde te bijten.
daar ging ze niet mee accoord uiteraard, maar volgens de eigenaar van dat bijtgrage hondje moest ik mijn hond korven want die was gevaarlijk :piew:
riet heeft die jh niks gedaan hoor, ik ben er uiteindelijk zelf ook nog bij, maar ik heb wel moeite met die omgekeerde denkwereld en dat heb ik hem ook gezegd.
uiteindelijk lijnde hij zuchtend en steunend zijn kliertje dan toch ook maar aan, als ie dat nou meteen gedaan had was al dat gedoe ook niet nodig geweest :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Mensen met (deels) hondonvriendelijke honden moeten al ogen in hun achterhoofd hebben en altijd op hun hoede zijn. Ik was vroeger ook zo'n sukkel die zie riep "mijn hond doet niks hoor" en de mijne lekker los liet kachelen (die gelukkig nooit andere honden opzocht maar zijn eigen ding deed) . Later begreep ik pas van mensen in die situatie hoe lastig lopen het kan zijn waar honden los mogen lopen, als jouw honden kunnen uitvallen.
Tegenwoordig let ik in losloopgebieden dus ook op aangelijnde honden en hun eigenaars. Yoshi loopt niet op alle honden af, maar ik let wel op als ik (kort) aangelijnde honden zie en vraag evt. de eigenaars of ik mijn hond even moet aanlijnen. Beetje begrip voor elkaar(s honden) is toch niet verkeerd?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef: zo is dat!
omdat andere mensen hun hond maar laten gaan, mag een wat minder makkelijke hond alleen maar in de achtertuin :ok:

:roll: Daarom heeft Charlie dus wel een muilkorf om waar het niet overzichtelijk is. Niet dat zij er op af gaat, slecht luistert of dat normale honden contact met haar zoeken, maar andermans ettertjes wel.
Op het strand heb ik genoeg overzicht om te bepalen of ik moet afleiden, muilkorven of optillen.
Omgekeerde wereld en het wordt je nog niet in dank afgenomen ook :cool2:
Maar goed, ze springt met dat ding om even enthousiast in iedere plas en probeert boomstronken op te duiken, dus haar zal het verder worst wezen.
dagmar88
Zeer actief

Fafo schreef: Maar er zijn genoeg mensen die hun onopgevoede hond de auto uit gooien en het beest lekker hun gang laten gaan. Honden die dan al 5 minuten om jou en je hond heen dartelen, blaffend en grommend en hoogstens irritant en geen baas is de buurt. Honden die even met een starre hoge houding fixerend onze kant op komen lopen en bazen die er niets mee doen. Als je vraagt of ze hun hond bij willen houden krijg je de meest rare commentaren 'Ajoh die doet niets' 'ach hij wil alleen maar spelen' 'ja hij luistert niet dus loop maar gewoon verder dan komt hij vanzelf wel'. Als mijn hond aanvalt bij zo'n hond met zo'n baas, hell no dat ik dan de verantwoording daar voor neem :neenee:

:S: Jij kent die groep langharige middenmaatjes vast wel? Schapendoezen denk ik.
Stuk of drie-vier met twee mevrouwen met handen eeuwig in hun zakken en kennelijk geen stem. De dames zorgen dat ze altijd ruim (alsof) buiten gehoorsafstand blijven.
Komt er iedere keer één op patrouille kijken of je met een klein hondje of onzekere hond loopt en als dat zo is komt de rest er ook op af knallen om ze het strand over te jagen.
Kom ze helaas alleen met Pjotr en/of Niko tegen, maar je zou haast op wacht gaan zitten met dat kreng :Q:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Ik dacht dat deze discussie ging over hondagressieve honden (honden die zonder aanleiding voor de kill gaan) laten lopen in losloopgebieden
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marco88 schreef:Ik dacht dat deze discussie ging over hondagressieve honden (honden die zonder aanleiding voor de kill gaan) laten lopen in losloopgebieden
Oh. Dus voor jou gaat iedere hondagressieve hond zonder aanleiding voor de kill?
Okay.
dagmar88
Zeer actief

Marco88 schreef:Ik dacht dat deze discussie ging over hondagressieve honden (honden die zonder aanleiding voor de kill gaan) laten lopen in losloopgebieden
Dan heb je een verkeerd beeld van hond agressie.
Er is zelden geen enkele aanleiding, alleen zijn er honden die (veel) sneller dan wenselijk ergens aanleiding in zien en dan uit zichzelf geen rem meer hebben.
En mensen die wat er aan vooraf gaat missen.
:wink: Aan mijn hond zul jij niet zien dat ze hond agressief is, ze is het wel degelijk.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mijn hond is nog nooit voor de kill gegaan, nog nooit.
Wij hadden onze hond ALTIJD onder controle.

Maar op 24 Nov. ging mijn vrouw om 02.45 uur nog even voor het laatste rondje met onze Rottweiler, zoals altijd aangelijnd. Na 2 stappen buiten, is ze frontaal gepakt door een loslopende Stafford van de buren. Om een heel lang verhaal kort te maken, ze was uiteindelijk zo ernstig verwond, dat we enkele uren later moesten besluiten haar in te laten slapen.
Het hele verhaal, bijna van minuut tot minuut staat op dit forum.
Maar zo zie je maar.....

viewtopic.php?f=16&t=277974&hilit=Verdomme+Yla
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: We moeten nou niet net gaan doen alsof mensen met bijters er zo verschrikkelijk veel verstand van hebben en zo te lijden hebben van domme bazen met sociale honden.

Alleen van domme bazen waarvan de hond niet zo sociaal is als ze denken.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:Ik zou het wel prettig vinden als mensen hun agressieve hond maar niet aan lieten darren en het beest overal zijn punt laten maken.
We moeten nou niet net gaan doen alsof mensen met bijters er zo verschrikkelijk veel verstand van hebben en zo te lijden hebben van domme bazen met sociale honden.
nee laten we daar vooral niet van uit gaan, de zogenaamd sociale honden die overal op af denderen enniet terug te roepen zijn hebben per definitie intelligente bazen :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

dagmar88 schreef:
Er is zelden geen enkele aanleiding, alleen zijn er honden die (veel) sneller dan wenselijk ergens aanleiding in zien en dan uit zichzelf geen rem meer hebben.
:wink: Aan mijn hond zul jij niet zien dat ze hond agressief is, ze is het wel degelijk.
Het is bij de hond van mijn vriendin deze keer gelukkig bij een gaatje gebleven, maar meneer die ineens denkt met twee saarlooswolfshonden te kunnen lopen, tja, schoot er een los en direct op het hondje van mijn vriendin af, maatje poedel. Het is dat mijn vriendin over haar hond heen gedoken is. Dus ja, volgens mij komt het toch heel regelmatig voor dat er totaal geen aanleiding is en er honden zijn die gewoon zo uit het niets zonder enige reden een andere hond aanvallen.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Neeltje schreef:
dagmar88 schreef:
Het is bij de hond van mijn vriendin deze keer gelukkig bij een gaatje gebleven, maar meneer die ineens denkt met twee saarlooswolfshonden te kunnen lopen, tja, schoot er een los en direct op het hondje van mijn vriendin af, maatje poedel. Het is dat mijn vriendin over haar hond heen gedoken is. Dus ja, volgens mij komt het toch heel regelmatig voor dat er totaal geen aanleiding is en er honden zijn die gewoon zo uit het niets zonder enige reden een andere hond aanvallen.
Met zo'n verhaal heb ik ook ervaring inderdaad, niet zo leuk als dat ineens gebeurt :schrik: En bij ons was het echt ineens want mijn honden zagen de andere hond niet eens ( bossage) en we waren gewoon aan het spelen :U:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Losloop plek MAG je hond los, mits je deze onder controle hebt. Dus als je een hond hebt die los loopt en alle kanten op vliegt en bijvoorbeeld mijn roedel invliegt ben jij degene met een probleem.
Heel toevallig vorige week helemaal uitgezocht
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Ήυs
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Fafo schreef: Maar er zijn genoeg mensen die hun onopgevoede hond de auto uit gooien en het beest lekker hun gang laten gaan. Honden die dan al 5 minuten om jou en je hond heen dartelen, blaffend en grommend en hoogstens irritant en geen baas is de buurt. Honden die even met een starre hoge houding fixerend onze kant op komen lopen en bazen die er niets mee doen. Als je vraagt of ze hun hond bij willen houden krijg je de meest rare commentaren 'Ajoh die doet niets' 'ach hij wil alleen maar spelen' 'ja hij luistert niet dus loop maar gewoon verder dan komt hij vanzelf wel'. Als mijn hond aanvalt bij zo'n hond met zo'n baas, hell no dat ik dan de verantwoording daar voor neem :neenee:

:S: Jij kent die groep langharige middenmaatjes vast wel? Schapendoezen denk ik.
Stuk of drie-vier met twee mevrouwen met handen eeuwig in hun zakken en kennelijk geen stem. De dames zorgen dat ze altijd ruim (alsof) buiten gehoorsafstand blijven.
Komt er iedere keer één op patrouille kijken of je met een klein hondje of onzekere hond loopt en als dat zo is komt de rest er ook op af knallen om ze het strand over te jagen.
Kom ze helaas alleen met Pjotr en/of Niko tegen, maar je zou haast op wacht gaan zitten met dat kreng :Q:
Die groep ken ik zeker. En vermijd ik altijd met alle liefde. Honden komen blaffend en dreigend aanstormen, verschrikkelijk. Ben wel eens behoorlijk boos geworden met Fodor, toen lieten ze me wel met rust. Maar ik loop met de groepen altijd naar de andere kant van het strand.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Demi schreef:Losloop plek MAG je hond los, mits je deze onder controle hebt. Dus als je een hond hebt die los loopt en alle kanten op vliegt en bijvoorbeeld mijn roedel invliegt ben jij degene met een probleem.
Heel toevallig vorige week helemaal uitgezocht
Dit dus. :ok:
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou het wel prettig vinden als mensen hun agressieve hond maar niet aan lieten darren en het beest overal zijn punt laten maken.
We moeten nou niet net gaan doen alsof mensen met bijters er zo verschrikkelijk veel verstand van hebben en zo te lijden hebben van domme bazen met sociale honden.

Ik zou me trouwens met een bijter niet vertonen in losloopgebied maar aanlijngebieden opzoeken.
Waarom? Ik wil met Fodor ook gewoon over het strand. En dat is allemaal losloop. Moet ik dan maar ergens anders gaan lopen waar ik niet wil omdat anderen hun hond maar lekker laten gaan?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”