Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen..

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Patricia 2810
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Ik heb 2 kruisingen: een kruising tussen een mechelse herder en een Bull mastiff genaamd Spikey. En een kruising tussen een mechelse herder en een Amerikaanse stafford genaamd Nino.
Aantal honden: 2

Re: Even voorstellen..

Ongelezen bericht door Patricia 2810 »

dankjewel Yara,

Dat klopt, hij heeft een bacteriele infectie gehad, en een hele heftige.
Ik wil er niet te diep op ingaan op een openbaar forum, maar als je meer wilt weten kan je me wel een berichtje sturen.
Het is zo, dat het hem bijna fataal werd. Ik heb met heel veel gemengde gevoelens gezeten, en de vraag wat heb ik gedaan!?
Daarom ben ik er op het forum ook niet op ingegaan.

Nu kan ik eindelijk zeggen dat de bacterie zo goed als onder controle is!
Spikey zelf is een bikkel en gaat maar door, hij blijft onder alle omstandigheden erg lief.
Hij zal wel weer een operatie moeten ondergaan om alles mooi dicht te krijgen.
Het is heel heftig geweest, en was zelf ook in een behoorlijke dip geraakt, maar gelukkig gaat het nu echt de goede kant op.
Hij loopt als een kieviet, dus die zorg is er nu niet meer. Kan zelf een klein trapje op en af, zelf in de auto ( we hebben dagelijks een controle bij de dierenarts).

Ik hoop dat we dit snel positief kunnen afsluiten, want zit er behoorlijk doorheen.
Spikey is nog altijd vrolijk, en doet alles heel goed.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

fijn dat het nu wel goed gaat!

toen ik mijn hond had laten amputeren kwam zij kort na de operatie ten val ( niet dat ze zwak was,maar ze moest een rare uitwijk manoeuvre maken en op 3 poten ging dat niet zo soepel) kort daarna ging de wond ook lekken en werd erg dik,een paar dagen later is alles opnieuw open gemaakt en bleek er oud bloed te zitten wat een infectie was geworden.

zij is toen ook weer opnieuw geopereerd en wond dichtgemaakt,hier sneuvelde alsnog wat hechtingen en met honingzalf is het toen keurig dicht gegroeit ..

alleen durfde ik haar na die val niet meer 'los' te laten lopen,dus ik zorgde er altijd voor dat ik een band onder haar buik had,al liep ze daar los in ,maar gewoon voor mijzelf.

ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten!
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Gelukkig dat het nu beter gaat met hem. Ik kan me je twijfels wel voorstellen. Maar dit soort dingen kun je vooraf niet voorzien. Als hij dat niet had gekregen was het blijkbaar van een leien dakje gegaan? Maar wel fijn om te lezen dat hij zich zo goed red met zijn 3 pootjes. Hopelijk kun je nog een tijd met hem genieten. Veel beterschap!
Afbeelding
Patricia 2810
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Ik heb 2 kruisingen: een kruising tussen een mechelse herder en een Bull mastiff genaamd Spikey. En een kruising tussen een mechelse herder en een Amerikaanse stafford genaamd Nino.

@ Yara,

Daar lijkt het wel op..Het lopen heeft hij heel snel goed opgepakt! Alleen die infectie heeft nog voor veel ellende gezorgd.
Het klopt dat je niet van te voren kon weten..De dierenartsen zelf hadden ook niet zo'n heftige infectie verwacht, zeker niet bij dit soort operaties.
We houden hoop..Hij verdiend het!

@ Kimmie,

Confronterend dan he!
De eerste dagen was het bij Spikey ook een beetje aan het lekken.
Op donderdag hadden ze een verband aangelegd om wat tegendruk te geven, het was ook erg dik en rood.
Vrijdag controle en als een vloedgolf kwam het eruit! Ben nog nooit zo geschrokken. Direct een spoedoperatie.
Van binnen zagen ze dat alles dicht was, dus de gevreesde bloeding was er niet. Maar toen zoeken waar komt het dan wel vandaan.
We kregen donderdag te horen, om welke bacterien het ging, dus gelijk andere antibiotica erbij. En nu nauwelijks wondvocht.
Dat is maar goed ook, want deze antibiotica mag morgen voor het laatst gegeven worden, vanwege nierproblemen bij langer gebruik
Bij Spikey weten ze niet waar de bacterie vandaan kwam, hij had er niet 1 maar 2 bacteriele infecties.
De eerste bacterie was niet resistent dus waarschijnlijk al snel onderdrukt. De 2e was een hele moeilijke en die heeft ook voor zoveel ellende gezorgd.
Spikey kan zich gelukkig goed in balans houden, tot nu toe.
Ik snap helemaal dat je dichtbij je hond wou blijven. Ik houd hem ook regelmatig bij zijn halsband vast, maar dan word ik me aangekeken hihi. Ben zo bang dat er weer een infectie komt bij deze operatie..De artsen hebben aangegeven dat die kans wel aanwezig is, maar niet groot is. Het is toch iets wat moet gebeuren, want hoe het nu is komt het anders niet goed..
Patricia 2810
geregistreerd lid

Met Spikey gaat het goed!

Het lopen gaat heel goed, hij kan zichzelf goed in balans houden en rent weer net zo hard als voorheen.
Hij is heel vrolijk, wil nog overal bij zijn, het is gewoon Spikey alleen dan met een pootje minder.
Zijn wond is nu sinds 2 dagen helemaal dicht.
De infectie is over, het was een hele heftige en erg resistente bacterie die voor veel ellende heeft gezorgd, maar was met de juiste antibiotica snel onder controle.

Sinds vorige week, werd het kleine wondje weer pussig, dus is er nogmaals een kweek verstuurd, of er een infectie in de wond zit, of dat het misschien gewoon een vuiltje was, of wat irritatie..Nu alleen nog even wachten op de uitslag, omdat ik nu ook niet meer kan zien wat er in de wond zit. Het komt er nu namelijk niet meer uit..

We hebben een lange weg afgelegd, maar Spikey is nog een vrolijke hond, die gewoon hond kan zijn!
Dit filmpje heb ik ong. 3 weken geleden van hem gemaakt..Dan kunnen jullie zien hoe hij loopt.
https://www.youtube.com/watch?v=c7IDujrPRdc
Patricia 2810
geregistreerd lid

Even iets anders, we zijn nu al een tijd verder, en kan nog steeds niet reageren op andere topics..
Is het normaal dat het zo lang duurd?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Heb je je al aangemeld bij de vaste gebruikersgroep?

Spikey is prachtig trouwens!
Afbeelding
Patricia 2810
geregistreerd lid

Dankjewel!

Nee? Ik heb me alleen aangemeld en een voorstelbericht geplaatst..
Patricia 2810
geregistreerd lid

Ik heb even gekeken bij de vaste gebruikers groep, maar ik kan daar niet reageren, of een berichtje plaatsen..
Er staat dat je word toegelaten bij die groep, als je een voorstelberichtje heb aangemaakt.
Ik heb me ong. 2 maanden geleden aangemeld, en een voorstelberichtje getypt..
Doe ik iets niet goed?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Normaal gaat het aanmelden binnen 24 uur geloof ik dat men wordt toe gelaten.
Ik zou een pb aan een moderator sturen mogelijk zijn ze vergeten te activeren of zoiets.

Mooie honden heb je trouwens.
Je hebt een lastige tijd achter de rug nu nog even genieten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Jeroen Jan-Willem
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jeroen Jan-Willem »

we're the ones who seek
to dance to fallen serenades
the magic hymns of gold
as softly sung
the sunlight fades away
Patricia 2810
geregistreerd lid

Bedankt!

Heb me lidmaatschap verstuurd, hoop dat het nu wel lukt..
Nog even wachten of het word goedgekeurd!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Wat een onwijs guitige en leuke kop heeft hij zeg !
Het lijkt er zo op het filmpje op dat hij zich er prima mee redt he ?
Plassen, poepen, lekker schoffelen als je gepiest hebt hihihihi :mrgreen:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Zo te zien red hij zich prima met 3 pootjes! Vriendin van me heeft een berner senner die mist een achterpoot maar die is heel behaard dus je ziet eigenlijk niet eens dat hij een poot mist. Honden passen zich blijkbaar heel snel aan in een nieuwe situatie.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”