Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even voorstellen..
Moderator: moderatorteam
-
Patricia 2810
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Ik heb 2 kruisingen: een kruising tussen een mechelse herder en een Bull mastiff genaamd Spikey. En een kruising tussen een mechelse herder en een Amerikaanse stafford genaamd Nino.
- Aantal honden: 2
Even voorstellen..
Mijn naam is patricia en ik ben 24 jaar.
Ik heb 2 honden,
Spikey is een kruising tussen een Bull mastiff en een mechelse herder. (
Nino is een kruising tussen een Amerikaanse stafford en een mechelse herder.
Het zijn allebeI reuen, en totaal verschillend in karakter.
Spikey is een ontzettend lieve hond! Een confrontatie gaat hij uit de weg. Een akkefietje tussen 2 andere honden lost hij op met een duidelijk blaf. Er zit geen kwaad in.
Nino is heel druk. Aan de lijn is hij fel, los gaat het goed met andere honden. Hij is vooral veel afgeleid. Alles is leuker dan wij, al ga ik open kop staan haha. Hij is thuis een echte knuffelkont! Buiten is hj wantrouwend naar mensen.
Ze zijn allebei geboren op 28 oktober, Spikey in 2007 en Nino in 2010.
Spikey is ernstig ziek, vandaar mijn aanmelding.
Hij heeft een botumor in zijn rechter voorpoot. Vanaf dinsdag is Spikey een grote hond op 3 poten. Ik probeer zo veel mogelijk informatie te winnen over het leven op 3 poten, voordat het daadwerkelijk daar is..
Ik heb 2 honden,
Spikey is een kruising tussen een Bull mastiff en een mechelse herder. (
Nino is een kruising tussen een Amerikaanse stafford en een mechelse herder.
Het zijn allebeI reuen, en totaal verschillend in karakter.
Spikey is een ontzettend lieve hond! Een confrontatie gaat hij uit de weg. Een akkefietje tussen 2 andere honden lost hij op met een duidelijk blaf. Er zit geen kwaad in.
Nino is heel druk. Aan de lijn is hij fel, los gaat het goed met andere honden. Hij is vooral veel afgeleid. Alles is leuker dan wij, al ga ik open kop staan haha. Hij is thuis een echte knuffelkont! Buiten is hj wantrouwend naar mensen.
Ze zijn allebei geboren op 28 oktober, Spikey in 2007 en Nino in 2010.
Spikey is ernstig ziek, vandaar mijn aanmelding.
Hij heeft een botumor in zijn rechter voorpoot. Vanaf dinsdag is Spikey een grote hond op 3 poten. Ik probeer zo veel mogelijk informatie te winnen over het leven op 3 poten, voordat het daadwerkelijk daar is..
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Even voorstellen..
Welkom. Ben benieuwd naar foto's van je honden. Wat een nare aandoening heeft spikey. Je laat hem a.s. dinsdag opereren begrijp ik? Het duurt even voordat de aanmeldprocedure hier compleet is. Dan kun je pas posten in andere topics. Alvast sterkte met je hond!

-
Patricia 2810
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Ik heb 2 kruisingen: een kruising tussen een mechelse herder en een Bull mastiff genaamd Spikey. En een kruising tussen een mechelse herder en een Amerikaanse stafford genaamd Nino.
Dankjewel!
Ja, aanstaande dinsdag worden zijn poot en schouder geamputeerd. De tumor zit heel hoog in zijn poot, waardoor zijn schouder ook geamputeerd word. Ik wil graag een foto van ze plaatsen maar weet niet waar ik dat kan doen..
Ja, aanstaande dinsdag worden zijn poot en schouder geamputeerd. De tumor zit heel hoog in zijn poot, waardoor zijn schouder ook geamputeerd word. Ik wil graag een foto van ze plaatsen maar weet niet waar ik dat kan doen..
- Yara
- Zeer actief
Dat kan hier ook wel moet je ze eerst uploaden via tinypic of een andere site en daarna kun je ze tussen img opslaan hier en plaatsen.
Maar wat heftig zeg een poot en schouder amputeren. Hopelijk gaat alles goed. Sterkte!
Maar wat heftig zeg een poot en schouder amputeren. Hopelijk gaat alles goed. Sterkte!

-
Patricia 2810
- geregistreerd lid
Spikey
Nino
Nino

-
Patricia 2810
- geregistreerd lid
Bedankt voor de tip, anders had ik er niet uitgekomen
-
Patricia 2810
- geregistreerd lid
Spikey:
Nino:
Nino:

-
Kimmie
wat een mooie honden zeg!!
2 en half jaar geleden heb ik bij 1 van mijn honden een achterpoot laten amputeren,ook vanwege botkanker, zij was toen alleen wel 11 jaar oud al,maar mocht je vragen hebben mag je die altijd stellen.
2 en half jaar geleden heb ik bij 1 van mijn honden een achterpoot laten amputeren,ook vanwege botkanker, zij was toen alleen wel 11 jaar oud al,maar mocht je vragen hebben mag je die altijd stellen.
- Yara
- Zeer actief
Leuke honden. Je ziet de mechelaar er niet direct in terug op de kleur na dan.

-
Ted en Harry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Wat een leukerds! En wat triest dat er een pootje af moet. Ik ken een paar honden met 3 poten en de ervaring leert dat ze zich meestal heel prima redden.
Ted heeft een rottweiler-vriendje met maar 1 achterpoot en die speelt als een dolle, ze zwemmen ook vaak samen. Het baasje vertelde me laatst dat hij vlak na de operatie opeens veel feller was tegen andere honden, hij begon ze al weg te blaffen voordat ze überhaupt konden komen kennis maken. Ze had het idee dat dit vooral uit onzekerheid was over z'n fysieke kunnen en het al dan niet op tijd weg kunnen komen als er een confrontatie zou ontstaan. De eerste weken heeft ze dus op rare tijden gelopen en is zo veel mogelijk andere honden uit de weg gegaan tot Mick helemaal hersteld was en gewend was aan z'n 3 potige bestaan. Toen ging hij vanzelf weer andere honden opzoeken ook.
Met schouder en al er af is wel veel, ik kan me zo voorstellen dat je hond in het begint moeite heeft met z'n evenwicht, maar aan de foto te zien is het een sterke hond in goede conditie, het went wel! Succes morgen.
Ted heeft een rottweiler-vriendje met maar 1 achterpoot en die speelt als een dolle, ze zwemmen ook vaak samen. Het baasje vertelde me laatst dat hij vlak na de operatie opeens veel feller was tegen andere honden, hij begon ze al weg te blaffen voordat ze überhaupt konden komen kennis maken. Ze had het idee dat dit vooral uit onzekerheid was over z'n fysieke kunnen en het al dan niet op tijd weg kunnen komen als er een confrontatie zou ontstaan. De eerste weken heeft ze dus op rare tijden gelopen en is zo veel mogelijk andere honden uit de weg gegaan tot Mick helemaal hersteld was en gewend was aan z'n 3 potige bestaan. Toen ging hij vanzelf weer andere honden opzoeken ook.
Met schouder en al er af is wel veel, ik kan me zo voorstellen dat je hond in het begint moeite heeft met z'n evenwicht, maar aan de foto te zien is het een sterke hond in goede conditie, het went wel! Succes morgen.

-
Lemuria
Ze zijn prachtig
Sterkte dinsdag!
-
Patricia 2810
- geregistreerd lid
Hallo allemaal,
even een update..
Spikey is nog niet geopereerd. Hij loopt met zijn achterpoten ook niet goed meer.
Alles is op de foto geweest, en er zijn geen bijzonderheden aan de botten, wat zou kunnen verklaren waarom hij zo loopt.
De da vond het niet verstandig om zijn poot te amputeren, waardoor hij zijn achterpoten nog meer zou belasten.
Nu is de operatie uitgesteld naar aanstaande dinsdag.
Maandag moet ik met hem langskomen om te kijken hoe hij loopt. En of de operatie dinsdag doorgaat.
Ik maak me erg zorgen om hem.
Waarschijnlijk heeft hij spierpijn, door zijn voorpoot te ontlasten.
Ik ben erg dubbel over de operatie..
Ja, hij zal zijn achterpoten meer gaan belasten als zijn poot geamputeerd is, waardoor hij het even nog moeilijker heeft.
Het zal zijn revalidatie niet bevorderen als hij achter ook niet goed loopt.
Maar zijn poot moet er toch af, ( kans op uitzaaiingen, en veel pijn aan zijn poot)
Ik kan eigenlijk kiezen tussen amputeren of inslapen.
Is het heel egoistisch om te denken, dat ik zijn poot liever zo snel mogelijk laat amputeren.
Dan is hij van de ergste pijn af, en kan hij echt beginnen met leren lopen.
Naar mijn idee, is het niet nodig om af te wachten tot hij weer goed loopt. Hij zal na de operatie weer anders gaan lopen, waardoor er weer een kans op spierpijn is. Ik heb inmiddels spiersupport van groene os, en PUUR spondy aangeschaft om hem een beetje op weg te helpen.
Wat vinden jullie hiervan?
De operatie weer uitstellen als hij niet goed loopt maandag of toch gaan amputeren?
Ik ben erg bang voor uitzaaiingen en zijn poot doet steeds meer pijn.
Ik wil hem niet laten inslapen zonder de amputatie te proberen.
Hij is pas 7 jaar, en is gezond op zijn poot na.
Ook is hij gewoon vrolijk en wilt graag met alles meedoen.
Ik vind het echt heel lastig, wil hem niet meer pijn geven, maar niemand weet hoe hij zich zal voelen na de operatie..
Dus eigenlijk of amputeren, met het risico dat hij toch niet op 3 poten kan lopen
Of inslapen omdat zijn pijn aan zijn poot alleen maar erger zal worden
even een update..
Spikey is nog niet geopereerd. Hij loopt met zijn achterpoten ook niet goed meer.
Alles is op de foto geweest, en er zijn geen bijzonderheden aan de botten, wat zou kunnen verklaren waarom hij zo loopt.
De da vond het niet verstandig om zijn poot te amputeren, waardoor hij zijn achterpoten nog meer zou belasten.
Maandag moet ik met hem langskomen om te kijken hoe hij loopt. En of de operatie dinsdag doorgaat.
Ja, hij zal zijn achterpoten meer gaan belasten als zijn poot geamputeerd is, waardoor hij het even nog moeilijker heeft.
Maar zijn poot moet er toch af, ( kans op uitzaaiingen, en veel pijn aan zijn poot)
Is het heel egoistisch om te denken, dat ik zijn poot liever zo snel mogelijk laat amputeren.
Naar mijn idee, is het niet nodig om af te wachten tot hij weer goed loopt. Hij zal na de operatie weer anders gaan lopen, waardoor er weer een kans op spierpijn is. Ik heb inmiddels spiersupport van groene os, en PUUR spondy aangeschaft om hem een beetje op weg te helpen.
De operatie weer uitstellen als hij niet goed loopt maandag of toch gaan amputeren?
Ik vind het echt heel lastig, wil hem niet meer pijn geven, maar niemand weet hoe hij zich zal voelen na de operatie..
Dus eigenlijk of amputeren, met het risico dat hij toch niet op 3 poten kan lopen
-
Kimmie
heb je een röntgenfoto van zijn longen laten maken??
en laat je na de amputatie chemo geven??
met een chemokuur is de levensverwachting na amputatie ongeveer 1 jaar,zonder ongeveer 6 maanden...en tuurlijk zitten daar uitschieters bij,mijn hond leefde na de diagnose gelukkig nog bijna een jaar,waarbij de amputatie later na diagnose gedaan is,en na amputeren leefde zij nog 7 maanden.
maar ga uit van ongeveer nog 6 maanden extra krijgen,zonder chemo.
belangrijk is ook een foto van zijn longen te laten maken,botkanker zaait eigenlijk heel snel uit naar longen en narcose geven bij een hond waarbij metastasen in longen zitten,maakt dat de longkanker weer razendsnel groeit...
het is zo moeilijk om een beslissing te maken,ik snap je helemaal,ik kon mijn hond toen ook niet in laten slapen en heb inderdaad gekozen voor amputatie,maar goed 6 maanden extra bij een hond van 11 is een hele lange tijd extra...
overigens heb je ook banden om de voorkant te ondersteunen bij je hond, misschien maakt dat evt revalidatie voor je hond wel makkelijker.
en laat je na de amputatie chemo geven??
met een chemokuur is de levensverwachting na amputatie ongeveer 1 jaar,zonder ongeveer 6 maanden...en tuurlijk zitten daar uitschieters bij,mijn hond leefde na de diagnose gelukkig nog bijna een jaar,waarbij de amputatie later na diagnose gedaan is,en na amputeren leefde zij nog 7 maanden.
maar ga uit van ongeveer nog 6 maanden extra krijgen,zonder chemo.
belangrijk is ook een foto van zijn longen te laten maken,botkanker zaait eigenlijk heel snel uit naar longen en narcose geven bij een hond waarbij metastasen in longen zitten,maakt dat de longkanker weer razendsnel groeit...
het is zo moeilijk om een beslissing te maken,ik snap je helemaal,ik kon mijn hond toen ook niet in laten slapen en heb inderdaad gekozen voor amputatie,maar goed 6 maanden extra bij een hond van 11 is een hele lange tijd extra...
overigens heb je ook banden om de voorkant te ondersteunen bij je hond, misschien maakt dat evt revalidatie voor je hond wel makkelijker.
-
Patricia 2810
- geregistreerd lid
Hallo Kimmie,
Alles is op de foto geweest, en er zijn (nog) geen uitzaaiingen gevonden.
De da vertelde mij, dat er honden zijn die nog jaren geleefd hebben. Daarbij was het niet uitgezaaid.
Chemo is mij afgeraden. Het gaat echt alleen om de amputatie van zijn voorpoot.
Ik probeer eigenlijk nog niet te denken aan zijn levensverwachting. Dit valt me echt te zwaar.
Ik probeer het per dag te bekijken, en voor nu vind ik het het beangrijkste dat hij geen pijn heeft..
Al zal hij bij een amputatie ook pijn komen, de pijn aan zijn poot is nu erger dan dat het zal zijn na de amputatie
Alles is op de foto geweest, en er zijn (nog) geen uitzaaiingen gevonden.
De da vertelde mij, dat er honden zijn die nog jaren geleefd hebben. Daarbij was het niet uitgezaaid.
Chemo is mij afgeraden. Het gaat echt alleen om de amputatie van zijn voorpoot.
Ik probeer eigenlijk nog niet te denken aan zijn levensverwachting. Dit valt me echt te zwaar.
Ik probeer het per dag te bekijken, en voor nu vind ik het het beangrijkste dat hij geen pijn heeft..
Al zal hij bij een amputatie ook pijn komen, de pijn aan zijn poot is nu erger dan dat het zal zijn na de amputatie
-
Kimmie
het ís ook vreselijk om deze diagnose te hebben en je hoopt zo dat je hond toch stokoud wordt.
alleen heb ik toen echt bijna heel internet afgezocht naar ervaringen en alles wat erbij hoort van studies,klinieken bellen enz..
ik zou die poot eraf laten halen als de longen schoon zijn,en dan maar genieten van elke dag die je hebt samen...
ik vond overigens de revalidatie en pijn na de operatie reuze meevallen,nu was het bij mijn hond de achterpoot,maar ze liep een dag na de operatie weer gewoon rond.
alleen heb ik toen echt bijna heel internet afgezocht naar ervaringen en alles wat erbij hoort van studies,klinieken bellen enz..
ik zou die poot eraf laten halen als de longen schoon zijn,en dan maar genieten van elke dag die je hebt samen...
ik vond overigens de revalidatie en pijn na de operatie reuze meevallen,nu was het bij mijn hond de achterpoot,maar ze liep een dag na de operatie weer gewoon rond.
-
Patricia 2810
- geregistreerd lid
Dat zal ik zeker doen.
Ik heb de hoop dat hij alsnog oud word, maar weet in mijn achterhoofd heel goed dat dit niet zo hoeft te zijn.
Ik kan er nu alleen niet zo over nadenken, ik heb de energie nodig om hem nu bij te staan.
Ik snap heel goed wat je bedoeld hoor..
Fijn om te horen dat de revalidatie meeviel!
Hoop dat Spikey ook snel aan de nieuwe situatie kan wennen
Ik heb de hoop dat hij alsnog oud word, maar weet in mijn achterhoofd heel goed dat dit niet zo hoeft te zijn.
Ik kan er nu alleen niet zo over nadenken, ik heb de energie nodig om hem nu bij te staan.
Ik snap heel goed wat je bedoeld hoor..
Fijn om te horen dat de revalidatie meeviel!
Hoop dat Spikey ook snel aan de nieuwe situatie kan wennen
- Yara
- Zeer actief
Oei dit is een lastige kwestie. Maar als het mijn hond was zou ik hem denk ik niet opereren. Als hij nu al pijn aan zijn achterpoten heeft dan denk ik dat het een heel zwaar traject gaat worden. Zeker ook voor dit formaat hond. En als de prognose maar zo kort is dan zou ik voor inslapen kiezen. Maar dat is geheel mijn eigen mening. Ik wens je heel veel sterkte bij je beslissing!

-
Patricia 2810
- geregistreerd lid
dankjewel,
Ik begrijp je reactie.
Ik heb het gevoel dat ik het echt moet proberen, alvorens de beslissing te maken.
Hij heeft nu meer pijn dan na de ampuatie.
Hij zit nog zo vol leven..alleen die poot wil niet meer.
Ik wil hem zoveel mogelijk besparen, maar er staat niks vast na de operatie, dus moet ik het voor mijn gevoel een kans geven..
Ik begrijp je reactie.
Ik heb het gevoel dat ik het echt moet proberen, alvorens de beslissing te maken.
Hij heeft nu meer pijn dan na de ampuatie.
Hij zit nog zo vol leven..alleen die poot wil niet meer.
Ik wil hem zoveel mogelijk besparen, maar er staat niks vast na de operatie, dus moet ik het voor mijn gevoel een kans geven..
-
Kimmie
enige wat ik vervelend vind is dat je DA je eigenlijk best een 'valse hoop' geeft dat je hond wellicht nog jaren te leven heeft..
hoe pijnlijk ook,het gaat om een paar maanden én juist dat is goed om te weten of je gaat voor een grote operatie als een amputatie,
http://www.dierenziekenhuisdrachten.nl/ ... /botkanker\
en echt ik weet hoe rauw het is...ik kreeg ook de diagnose te horen bij een hond wat mijn zielehond was,en ja het liefste wil je dit niet horen,maar dit zijn wel dingen die je mee kan nemen bij beslissingen als dit soort grote operaties...

hoe pijnlijk ook,het gaat om een paar maanden én juist dat is goed om te weten of je gaat voor een grote operatie als een amputatie,
http://www.dierenziekenhuisdrachten.nl/ ... /botkanker\
en echt ik weet hoe rauw het is...ik kreeg ook de diagnose te horen bij een hond wat mijn zielehond was,en ja het liefste wil je dit niet horen,maar dit zijn wel dingen die je mee kan nemen bij beslissingen als dit soort grote operaties...
-
Patricia 2810
- geregistreerd lid
Spikey is geopereerd..
Gisteren is Spikey om half 11 geopereerd.
Zijn poot en schouder zijn geamputeerd.
Tijdens de operatie is alles gelukkig goed gegaan!
Hij mocht gisteravond weer naar huis, wel wat suf, maar hij kon lopen!
Het is allemaal nog wennen, daarbij is het ook nog bloedheet, dus hij kan zijn draai nog niet helemaal vinden. Hij heeft ook last van de wond, maar hij blijft er gelukkig vanaf. ( kan het best aan de lucht drogen dus hij heeft geen verband of romper)
Hij is nog niet helemaal zichzelf maar ben al heel blij dat hij zelf wat kan lopen. Hij gaat regelmatig zelf wat drinken en draaid zoals altijd nog rondjes voor het slapen. Hij kan zich wel heel goed in balans houden! Het is allemaal nog wat vroeg, maar ben al heel blij met hoe hij het nu doet. Hij eet goed, drinkt goed, doet buiten zijn behoefte, knabbeld aan zijn botje. Het is nog steeds een vrolijke hond!
Nu de wond goed in de gaten houden, en over 2 weken mogen zijn hechtingen eruit..
@ Kimmie,
Ik probeer echt in men achterhoofd te houden, dat het heel anders kan uitpakken..
Ik ben heel blij dat hij het goed doet na de operatie.
Ik hou hoop! Ik heb er heel veel over gelezen, maar toch moet ik proberen positief te blijven.
Als het niet meer gaat, gaat het niet meer, niet hem niet doorgaan als het niet gaat.
Nu heb ik voor me gevoel alles geprobeerd
Gisteren is Spikey om half 11 geopereerd.
Zijn poot en schouder zijn geamputeerd.
Tijdens de operatie is alles gelukkig goed gegaan!
Hij mocht gisteravond weer naar huis, wel wat suf, maar hij kon lopen!
Het is allemaal nog wennen, daarbij is het ook nog bloedheet, dus hij kan zijn draai nog niet helemaal vinden. Hij heeft ook last van de wond, maar hij blijft er gelukkig vanaf. ( kan het best aan de lucht drogen dus hij heeft geen verband of romper)
Hij is nog niet helemaal zichzelf maar ben al heel blij dat hij zelf wat kan lopen. Hij gaat regelmatig zelf wat drinken en draaid zoals altijd nog rondjes voor het slapen. Hij kan zich wel heel goed in balans houden! Het is allemaal nog wat vroeg, maar ben al heel blij met hoe hij het nu doet. Hij eet goed, drinkt goed, doet buiten zijn behoefte, knabbeld aan zijn botje. Het is nog steeds een vrolijke hond!
Nu de wond goed in de gaten houden, en over 2 weken mogen zijn hechtingen eruit..
@ Kimmie,
Ik probeer echt in men achterhoofd te houden, dat het heel anders kan uitpakken..
Ik ben heel blij dat hij het goed doet na de operatie.
Ik hou hoop! Ik heb er heel veel over gelezen, maar toch moet ik proberen positief te blijven.
Als het niet meer gaat, gaat het niet meer, niet hem niet doorgaan als het niet gaat.
Nu heb ik voor me gevoel alles geprobeerd
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Arm beest, wie heeft hier nou baat bij ? hij in ieder geval niet
-
Patricia 2810
- geregistreerd lid
Waar basseer jij dit op?
Waarom zou hij er geen baat bij hebben?
-
Lemuria
Jij als baas weet wanneer iets niet meer baat, tenminste, daar ga ik van uit
Als Spikey nou al wat 'beter' is, dan is het toch goed? Spuitje geven kan altijd nog, maar je mag zeker wel moeite doen als je er heil in ziet. Op 3 poten kunnen ze prima functioneren.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Ik baseer dat op je eigen verhaalPatricia 2810 schreef:Waar basseer jij dit op?
Patricia 2810 schreef:Hallo allemaal,
even een update..
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Poeh,wat heftig zeg...
Ik ga met Lemuria en wat anderen mee; een hond op 3 poten redt zich veelal prima en ik kan het me goed voorstellen dat je alles uit de kast hebt gehaald...voor een hond van 7 zou ik ook nog een hele hoop doen.
Hoe gaat het zo na de nacht ?
Heeft hij pijn (fantoompijn? bestaat dat bij honden eigenlijk) want het zal wel een flinke wond zijn ...
Beterschap en succes !
Ik ga met Lemuria en wat anderen mee; een hond op 3 poten redt zich veelal prima en ik kan het me goed voorstellen dat je alles uit de kast hebt gehaald...voor een hond van 7 zou ik ook nog een hele hoop doen.
Hoe gaat het zo na de nacht ?
Heeft hij pijn (fantoompijn? bestaat dat bij honden eigenlijk) want het zal wel een flinke wond zijn ...
Beterschap en succes !
- Yara
- Zeer actief
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ach we mikken nou eenmaal niet allemaal honden weg alsof ze een paar ouwe schoenen zijn 
bij een hond van 7 jaar, die zelf nog graag wil en geen uitzaaiingen heeft zou ik het ook zo doen.
ik hoop dat je hem nog lang en zonder verdere gezondheidsproblemen bij je mag hebben patricia!
bij een hond van 7 jaar, die zelf nog graag wil en geen uitzaaiingen heeft zou ik het ook zo doen.
ik hoop dat je hem nog lang en zonder verdere gezondheidsproblemen bij je mag hebben patricia!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Nou...dit dusrenee-uk schreef:ach we mikken nou eenmaal niet allemaal honden weg alsof ze een paar ouwe schoenen zijn
-
Patricia 2810
- geregistreerd lid
Weer even een update,
Het gaat redelijk goed met Spikey.
Zijn wond hersteld zich niet zoals het hoord, dus we zijn dagelijks bij de dierenarts om zijn wond in de gaten te houden.
We zijn nu aan het uitzoeken hoe dit komt.
De zorg of hij het aankan op 3 poten is zo goed als weg!
Hij loopt heel goed op 3 poten. Ondersteuning vind hij niet fijn, en hij kan het ook prima zelf.
Kan goed zijn balans houden, plast met een poot omhoog, kan goed zitten bij het ontlasten.
Hij maakt kleine ommetjes, want is wel sneller moe.
Hij is altijd rustig geweest, en lange wandelingen deden we wel, maar heeft hij niet nodig.
Een denkspelletje vind hij veel leuker als er wat lekkers te halen valt.
Hij lijkt veel minder last te hebben, als toen zijn poot er nog aan zat.
Hij doet het verder heel goed. Is nog steeds zichzelf.
Honden hebben geen fantoompijn zoals bij mensen. Hij lijkt geen last te hebben, maar dat geeft hij altijd nauwelijks aan.
Hij is er al goed aan gewend dat hij zijn poot niet meer heeft. Hij oefent nog wel een beetje met zijn balans als hij op zijn buik ligt.
Dat ligt toch wat stabieler als je 2 voorpoten hebt.
Alleen de genezing van de wond is nu heel erg vervelend!
Hoop dat de uitslagen van het moeilijke herstel snel duidelijk zijn, zodat we gericht verder kunnen.
We houden hem goed in de gaten.
De wil vanuit hem is er in ieder geval.
Ik ben er vrij zeker van, dat wanneer zijn wond genezen is, hij zich prima kan redden.
En gewoon hond kan zijn, alleen met een pootje minder.
Het gaat redelijk goed met Spikey.
Zijn wond hersteld zich niet zoals het hoord, dus we zijn dagelijks bij de dierenarts om zijn wond in de gaten te houden.
We zijn nu aan het uitzoeken hoe dit komt.
De zorg of hij het aankan op 3 poten is zo goed als weg!
Hij loopt heel goed op 3 poten. Ondersteuning vind hij niet fijn, en hij kan het ook prima zelf.
Kan goed zijn balans houden, plast met een poot omhoog, kan goed zitten bij het ontlasten.
Hij maakt kleine ommetjes, want is wel sneller moe.
Hij is altijd rustig geweest, en lange wandelingen deden we wel, maar heeft hij niet nodig.
Een denkspelletje vind hij veel leuker als er wat lekkers te halen valt.
Hij lijkt veel minder last te hebben, als toen zijn poot er nog aan zat.
Hij doet het verder heel goed. Is nog steeds zichzelf.
Honden hebben geen fantoompijn zoals bij mensen. Hij lijkt geen last te hebben, maar dat geeft hij altijd nauwelijks aan.
Hij is er al goed aan gewend dat hij zijn poot niet meer heeft. Hij oefent nog wel een beetje met zijn balans als hij op zijn buik ligt.
Dat ligt toch wat stabieler als je 2 voorpoten hebt.
Alleen de genezing van de wond is nu heel erg vervelend!
Hoop dat de uitslagen van het moeilijke herstel snel duidelijk zijn, zodat we gericht verder kunnen.
We houden hem goed in de gaten.
De wil vanuit hem is er in ieder geval.
Ik ben er vrij zeker van, dat wanneer zijn wond genezen is, hij zich prima kan redden.
En gewoon hond kan zijn, alleen met een pootje minder.
- Yara
- Zeer actief
Fijn dat hij zich zo op drie poten goed kan redden. Jammer dat de wond niet goed geneest. Is er een ontsteking bij gekomen? Ik hoop voor je dat dat ook snel in orde is en je nog lang van hem kan genieten. Veel beterschap!