Phoeh, is een interressante discussie geworden. Het duurde even voor ik door alle paginas heen was

Maar wel heel herkenbaar ! Wat TS schrijft, daar heb ik met Max ook last van nl. Heb hier een hele tijd geleden ook al eens een topic over geopend en veel tips gehad, maar ben ondanks een hoop tijd en geduld eigenlijk geen steek verder gekomen...

Stoppen of omdraaien bij trekken interesseert Max geen donder ! Zodra de lijn slap hangt en ik weer wegloop knalt hij er net zo hard weer in ! Zelfs na weken kom ik niet verder dan de hoek van de straat op die manier, trainen met lekkers werkt een minuut of 5 en hij word er erg happerig van ! ( is ook niet echt leuk, een staf in je vingers..). Balletjes werken ook maar een minuut of 5, andere honden zijn immers leuker...
Eigenlijk werkt iets alleen even als het nieuw is. Aandacht vragen en positief belonen, prima hoor maar na een minuut of tien maakt het hem geen donder meer uit. Halti of slip werken 1 dag en dan ook niet meer, dan is het nieuwe er af en weet MAx het wel weer. Hetzelfde geld voor een gewoon tuig... Op de juiste manier corrigeren met de slip helpt drie seconden, dus blijf ik corrigeren en dat is ook niert de bedoeling ! Max is een schat hoor maar wel supersterk en niet aardig naar andere honden en dus vind ik het heel belangrijk dat ik hem goed kan houden en fatsoenlijk met hem kan wandelen. Zijn neus word ook kaal van de halti omdat hij daar ook gewoon aan trekt ! Wel is hij dan iets minder sterk maar is niet mijn bedoeling... Alleen positief belonen heeft helaas geen effect en correcties daar trekt hij zich niet zoveel van aan. Hij wil het wel goed doen maar het is net of hij dat een minuutje later al weer vergeten is. Ik ben er nu al bijna een jaar mee bezig en heb me er eigenlijk al een beetje bij neergelegd dat hij nu eenmaal trekt als een buffel !! Hoop dat het vanzelf wat minder wordt als hij wat ouder wordt, hij is nu twee en een half. Zowel hij als ik worden er een beetje kriegel van om iedere keer maar weer een oplossing proberen te vinden. Ik pak voor ieder wandeling maar een andere band, slip, halti tuig en andere riem( flex, lijn met rek,langen lijn) en houd het zo een beetje afwisselend, dat is het enige wat een beetje lijkt te werken.....
Hmmm, is een beetje een warrig verhaal geworden geloof ik, lastig om het logisch op te schrijven. Ik blijf gewoon meelezen hier, wie weet komt er nog een keer een tip die wel werkt voor ons...