Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prachtig vind ik dit!!!

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Annemiek schreef:Perla!!
Ik vind haar zo mooi!

Geweldige hond super drive!
Ik ook, één van de mooiste teven die er zijn.
martha-bella
Actief

Ongelezen bericht door martha-bella »

Brigitte schreef:
Daantje_ schreef:
martha-bella schreef:
Daantje_ schreef:Ik vind het niet echt leuk om te zien eerlijk gezegt
waarom niet dan?
(ik vond dat vallen ook VRESELIJK!!!)
maar ik vond de kracht van die honden echt prachtig, en ze leken er ook echt plezier in te hebben
Lijkt mij gevaarlijk, aan zo'n band hangen. Alstie valt, kan hij echt lelijk vallen.
Met frisbee kunnen ze ook lelijk vallen :wink:
hihi, idd
Brigitte
Zeer actief

sunny1978 schreef:ik heb het filmpje zitten kijken en tuurlijk sommige stukjes waren mooi om tezien.
maar als je met z'n hond dit gaat doen dan leer je de hond zijn kracht van zijn kaken te gebruiken ookal is het spelen der wijs hij zou maar een vergissing maken en het zou een kind zijn die hij even pakt
als je z'n hond heb voed hem gewoon op zoals een normale hond en niet denken ze zijn sterk en maak er gebruik van.

en trouwens honden zonder stamboom zijn ook gewoon honden en geen nephonden dat vindt ik zo onzin
Mijn honden doen dit ook en zien echt wel het verschil tussen b.v een autoband en een kind hoor :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

blondie schreef:ik vind dat bandhangen gewoon niet leuk om te zien en je ziet de hond in het filmpje een paar keer verkeerd klappen.. ik denk tevens aan het op slot kunnen schieten van de kaken bij dit type hond
dier ziet er verder heel gezond uit en goed gespierd, niets mis mee, maar ik vind het filmpje niet echt lekker om naar te kijken
Maar tevens met manwerk heb ik vandaag ook oei en ah gesslagen, sommige honden komen zo hard in dat ik blij ben met ervaren pakwerkers... :wink:
dus ieder zijn ding en je weet wat je hond aankan en wat niet..
Een kaakslot bestaat niet.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Afbeelding
Hee, wat zie ik daar voor klein schattig hondje linksonder in het hoekje :smile:
martha-bella
Actief

Brigitte schreef:
sunny1978 schreef:ik heb het filmpje zitten kijken en tuurlijk sommige stukjes waren mooi om tezien.
maar als je met z'n hond dit gaat doen dan leer je de hond zijn kracht van zijn kaken te gebruiken ookal is het spelen der wijs hij zou maar een vergissing maken en het zou een kind zijn die hij even pakt
als je z'n hond heb voed hem gewoon op zoals een normale hond en niet denken ze zijn sterk en maak er gebruik van.

en trouwens honden zonder stamboom zijn ook gewoon honden en geen nephonden dat vindt ik zo onzin
Mijn honden doen dit ook en zien echt wel het verschil tussen b.v een autoband en een kind hoor :wink:

Afbeelding

Afbeelding
oooh brigitte ik vind tank zoooo mooi :I:

dat prachtigge koppie :D
Brigitte
Zeer actief

Maryanne schreef:Afbeelding
Hee, wat zie ik daar voor klein schattig hondje linksonder in het hoekje :smile:
Zijn nieuwe maatje Bink(ie) :mrgreen: pup van mijn neef :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

tineke schreef:
Addy schreef:ja dat laatste vond ik overigens wel heel lief, saampies met het vrouwtje pierewaaien in het badje :8):
Ik had ook niet anders verwacht :smile: :smile:
Ik wacht nog steeds op een foto van jou samen met je doggies in bad :mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

sirene schreef:
Daantje_ schreef:Het valt mij wel op dat de mensen met zulk soortgelijke honden dit prachtig vinden, en mensen die ander soort honden hebben dit niets vinden ;)
Is niet negatief bedoelt hoor!
Ik vind het zelf niets, voor mij iig helemaal niets :P
Soortgelijke honden :denken:
Ik heb oertypes zonder tanden :roll:

Ik vind het vaak prachtig om te zien als een hond heel gedreven is in iets en er goed in is en er plezier in heeft.
Een jachthond die in volle snelheid achter een haas aangaat en een BC die schapen hoedt vind ik een machtig gezicht ja. Of een herder die met veel plezier voor zijn baas werkt.
Helemaal mee eens :ok:
Overigens heb ik geen soortelijke honden wat dat ook moge betekenen :denken:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

sirene schreef:
Daantje_ schreef:Het valt mij wel op dat de mensen met zulk soortgelijke honden dit prachtig vinden, en mensen die ander soort honden hebben dit niets vinden ;)
jah, dat komt door al dat bandhangen :smile:
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Mooi filmpje! Duidelijk een hond waar de baasjes veel mee ondernemen en die de dingen doen die bij zo'n ras passen. Erg leuk om te zien. :ok:
Groet,
Dorien
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Hutsje schreef:
sirene schreef:
Oohh! Komt dat daardoor !
Maarniemeerdoendan :neenee:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
martha-bella
Actief

Hutsje schreef:
sirene schreef:
hihihi
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik zet ook vaak mijn vraagtekens bij dit soort filmpjes. Al vind ik deze reuze mee vallen. Ik ben er alleen zelf nog niet uit of die vraagtekens die ik stel niet gewoon komen doordat ik dankzei al die negatieve berichten toch een onderbewust stereotype en/of vooroordeel plaats bij deze (honden) en hun baasjes.

Ik vind het leuk om te zien dat die honden zo hard voor hun bazen werken. Maar ik zie ook heel veel van die filmpjes waar ik vooral over de doeleinde van de eigenaren twijfel. En zit ik ernaast als ik denk dat dit soort dingen voorheen (en helaas bij sommige nog steeds) gebruikt worden voor de training naar gevechten? Op de een of andere manier krijg ik dus altijd een beetje een vreemd gevoel in me buik als ik t zie. En dat terwijl ik het dus enorme lieve en prachtige honden vind.

Bij dit filmpje had ik dat ook. Totdat ik besefte dat ze de hond altijd opvingen en ook deze hond er mooi goed verzorgt uitziet en sociaal is. Alleen vind ik het dood eng om dat verspringen? te zien het is dan wel een bak met flink veel los zand ze komen toch wel erg hard en vervelend neer....

Maargoed wat al eerder gezecht is bij frisbee en behendigheid kun je ook flinke blessures krijgen als je het niet juist doet. Dus zolang de gezondheid van de hond in de gaten gehouden wordt zie ik niet wat er mis mee is.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

hier laten ze heel mooi in slowmotion zien wat ik bedoel met dat landen bij verspringen.

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Chione schreef:
blondie schreef:ik vind dat bandhangen gewoon niet leuk om te zien en je ziet de hond in het filmpje een paar keer verkeerd klappen.. ik denk tevens aan het op slot kunnen schieten van de kaken bij dit type hond
dier ziet er verder heel gezond uit en goed gespierd, niets mis mee, maar ik vind het filmpje niet echt lekker om naar te kijken
Maar tevens met manwerk heb ik vandaag ook oei en ah gesslagen, sommige honden komen zo hard in dat ik blij ben met ervaren pakwerkers... :wink:
Oh? is dat een fabel? serieuze vraag hoor, waarom zegt men dan zo vaak dat de kaken op slot kunnen schieten als honden van dit ras vastbijten in iets?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Valerie schreef:
Zoek stok! schreef:Ik zie dat de hond zelfs gelokt wordt met een band als ze die auto aan het trekken is. Waarom vindt een hond het zo waanzinnig leuk om in zo'n band te gaan hangen? De band beweegt niet oid, dus ik ben daar echt benieuwd naar.
Sommige vergelijken het wel met de jachtdrift. Je zit ze ook veelal met hun kop schudden om de band "dood" te schudden. Zoiets hoeft ook niet te bewegen. Mijn teefje die ontzettend sociaal is en 0,0 jachtdrift heeft vind het ook leuk om ergens in te hangen.
Aha, ik vroeg het me echt af. Zie dat de honden het geweldig vinden, maar ik zag de trigger gewoon niet.

Overigens ben ik ook wat tuttig als het gaat om het neerkomen van de honden. Ja, bij frisbee kan het ook mis gaan, maar het is ook niet voor niks dat ik dat (hoe prachtig ik het ook vind) niet ga doen met mijn hond. Het is zo blessuregevoelig. Je zou ze eigenlijk boven water moeten laten springen ofzo. Het autotrekken vind ik geweldig!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

blondie schreef:
Chione schreef:
Oh? is dat een fabel? serieuze vraag hoor, waarom zegt men dan zo vaak dat de kaken op slot kunnen schieten als honden van dit ras vastbijten in iets?
Omdat ze wel een enorme kaakkracht hebben en een drive om niet meer los te laten.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”