S@ndr@ schreef:nyckle schreef:S@ndr@ schreef:nyckle schreef:
Ik denk, dat katten over het algemeen meer slopen aan dieren dan honden.
Ik denk dat de mensen meer doden aan dieren dan die 2 bij elkaar

Die twee niet. Zo goed kan ik ook nog wel rekenen. Echter er zijn zo' n 2,1 miljoen soortgenoten, waar het grootste gedeelte los mag rond struinen. Laat nu de helft van die katten eens een vogeltje per dag pakken. Verder mag jij rekenen.
Ik kon niet vinden hoeveel verwilderde katten er zijn in NL.
wat zijden we ook al weer een vogel die gezond is en goed in conditie die wordt niet gevangen, alleen de zwakkere en zieke exemplaren-
en verder als ik zie waar mijn katten mee thuis komen dan zijn het muizen, mollen en ratten en ja in het voorjaar als het jonge grut uit vliegt zit er heel soms een vogeltje bij,.... maar dat is uitzondering.
waar heel veel vogels mee de vernieling in gaan is de landbouw machines, de drang van de mens tot herindelen, vergif in de land en tuinbouw en dan nog het een en ander aan kabels en windmolens enz........ en mensen die het leuk lijken te vinden om nesten te vernielen -maar he blame it on the cats- net zo makkelijk zonder enig fundament- want er zijn ook contra onderzoeken die inderdaad zullen bewijzen dat t heel erg meevalt met de katten moord op vogels

Haha, ik wil net zeggen: geloof dat Nyckle de vernieling van de aarde door de mens niet helemaal meerekent
Overigens heb ik zo'n vermoeden dat als er echt geen katten meer buiten lopen, er nog weleens een gigantische overlast zou kunnen komen van muizen en ratten. Want, dat wordt even vergeten, de kat heeft wel degelijk nut.
Mijn kat komt ook met muizen thuis, een vogeltje echt heel sporadisch (als ik terug denk weet ik van 2 gevallen in de 14 á 15 jaar dat hij buiten is).
En natuurlijk vind ik dat zielig en natuurlijk vind ik dat je niet zonder meer een kat buiten moet 'smijten' en er niet meer naar om moet kijken of in een drukke stad een kat naar buiten moet doen. Dat spreekt voor zich natuurlijk, dat is gewoon verwaarlozing.
Ik woon redelijk 'normaal', niet heel stil en niet heel druk, aan een grindpad met 10 huizen en voor de deur een park en ja een stukje verderop ook een weg.
Mijn kat laat ik zelf naar buiten als HIJ het wil (dus niet omdat ik geen zin heb in een kat in huis) en dan is hij afhankelijk van het weer 10 minuten of een paar uur buiten. Hij komt meerdere keren per dag weer binnen en is 's nachts ook altijd binnen.
Er is niets verwaarloost aan mijn kat hoor; hij krijgt thuis eten, binnen staat gewoon een kattenbak, hij wordt ontwormd en heeft geen vlooien, een prachtig kattenmeubel waar hij in kan klimmen en kan spelen.
En ja... hij gaat een paar uur per dag naar buiten, in het gras liggen slapen, samen met de buurkatten de straat bekijken of gewoon lekker in het zonnetje zitten. De mensen uit de straat weten allemaal dat de kat van mij is en bij wie ze moeten zijn
als hij overlast veroorzaakt... in al die jaren één keer een afspraak met buren gemaakt dat ze de plantenspuit zouden gebruiken als hij in hun tuin zou komen, want dat wilden ze niet.
Ik zie echt totaal niet in waarom ik mijn kat - of alle katten die ongelukkig binnenshuis zijn - het recht zou moeten ontnemen om buiten te mogen zijn (nogmaals, je gaat natuurlijk niet middenin de drukke stad een kat naar buiten laten).
Het beestje is van een ongelukkig agressieve kat verandert in een kat die een leuk en bevredigend leven heeft en die werkelijk zo minimaal of zelfs geen overlast veroorzaakt.
Ik pleur of gooi of smijt mijn kat niet naar buiten en kijk er niet meer naar om. Als zoiets gebeurt, dan ben ik daar uiteraard ook op tegen, maar dan heb je het dus over verwaarlozing of over zwerfkatten. Dat is een heel ander verhaal.
En ja ik ben verdrietig als hij dood zou worden gereden en ja ik ben woedend als een of andere idioot met een luchtbuks op hem zou schieten of iemand hem een rotschop zou verkopen. En nee, ik geef niemand de schuld als iets per ongeluk gebeurt, dat is het leven.
Ik ben dol op hem, heb hem al 16 jaar en als frummeltje uit het asiel gehaald, 1.5 jaar als een agressieve kat binnen gehouden, we zijn samen 16 jaar doorgegaan. Waar haalt iemand in godsnaam het recht vandaan om te zeggen dat ik niet verdrietig mag zijn als hem iets gebeurt.