Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat dood geschoten met windbuks.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Kat dood geschoten met windbuks.

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

we wonen hier op het platte land, in de stad zou ik er zeker geen een gehad hebben, hier wonen we vlak bij een boerderlij - = muizen overlast, met katten geen last, in de nacht jagen ze op de dijk of bij de boerderij en overdag liggen ze vaak heerlijk op de bank, er staat hier gewoon een katten bak dus ze hoeven niet naar buiten, maar ze doen het wel - om hun tarratorium veilig te stellen - en het kan hier nog net- , ze zijn nooit ziek, heb 1 keer een dieren arts in moeten schakelen omdat er een gevochten had ( waarschijnlijk met zijn eigen broer die hier ook woont) en een abces had en thats it
Ik denk voor nu dat het een prima katten leven is voor nu maar inderdaad er komen steeds meer mensen die overal last van hebben- is voor mijn katten niet leuk, voor mijn honden niet leuk, en ik vind het ook niet leuk, het gezeik en gezeur overal om . dus ga ik iedere ochtend rond 4 a 5 uur mijn bed uit ( ook in het weekend) om de boel lekker uit te laten, katten komen dat thuis voor wat blikvoer, ze leven op de klok en de rest van de dag liggen ze te pitten.
Maar goed we gaan weer aardig van het onderwerp af, windbuksen - schieten op katten of andere dieren is niet o.k.
Ik heb ook wel eens met een buks geschoten , maar gewoon op kaartjes, of knijpers op de waslijn of drijvende voorwerpen in de sloot- het is nooit bij me opgekomen om het op een levend wezen te richten :U: ik denk dat mensen die dat wel doen ergens een stukkie missen :80:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

nyckle schreef:Voorop, schieten met een luchtbuks op katten is gestoord.
Luchtkogel, Brenneke-slug or whatever: gewoon niet!

http://www.omroepbrabant.nl/?news%2F236 ... hoten.aspx
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

korthaar schreef:
nyckle schreef:Voorop, schieten met een luchtbuks op katten is gestoord.
Luchtkogel, Brenneke-slug or whatever: gewoon niet!

http://www.omroepbrabant.nl/?news%2F236 ... hoten.aspx
Jawel heel veel. Een extra predatie door gedomesticeerde dieren in natuurgebieden. Faunavervalsing dus.
Voorheen mochten katten alleen worden uitgezet binnen de bebouwde kom. Dat is niet veranderd. Zo, dat cat will have a tail.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nee, alleen wij mensen mogen nog de vrijheid hebben. Wij zijn de enige die los mogen rondlopen en verder moeten alle dieren hun behoeftes maar wegstoppen, want wij zijn de enige die belangrijk zijn.
Stelletje egoïstische wezens, we slopen de hele wereld al, alles moet in kooitjes, want wij ja WIJ zijn belangrijk, o en dan vooral nog IK hè?
Zelf wel 10 honden hebben, maar commentaar als een kat buitenloopt :piew:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
nyckle
Zeer actief

Caro. schreef:Nee, alleen wij mensen mogen nog de vrijheid hebben. Wij zijn de enige die los mogen rondlopen en verder moeten alle dieren hun behoeftes maar wegstoppen, want wij zijn de enige die belangrijk zijn.
Stelletje egoïstische wezens, we slopen de hele wereld al, alles moet in kooitjes, want wij ja WIJ zijn belangrijk, o en dan vooral nog IK hè?
Ik denk, dat katten over het algemeen meer slopen aan dieren dan honden.
S@ndr@
Zeer actief

nyckle schreef:
Caro. schreef:Nee, alleen wij mensen mogen nog de vrijheid hebben. Wij zijn de enige die los mogen rondlopen en verder moeten alle dieren hun behoeftes maar wegstoppen, want wij zijn de enige die belangrijk zijn.
Ik denk dat de mensen meer doden aan dieren dan die 2 bij elkaar :wink:
nyckle
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
nyckle schreef:
Die twee niet. Zo goed kan ik ook nog wel rekenen. Echter er zijn zo' n 2,1 miljoen soortgenoten, waar het grootste gedeelte los mag rond struinen. Laat nu de helft van die katten eens een vogeltje per dag pakken. Verder mag jij rekenen.

Ik kon niet vinden hoeveel verwilderde katten er zijn in NL.
S@ndr@
Zeer actief

nyckle schreef:
S@ndr@ schreef:
nyckle schreef:
Die twee niet. Zo goed kan ik ook nog wel rekenen. Echter er zijn zo' n 2,1 miljoen soortgenoten, waar het grootste gedeelte los mag rond struinen. Laat nu de helft van die katten eens een vogeltje per dag pakken. Verder mag jij rekenen.

wat zeiden we ook al weer een vogel die gezond is en goed in conditie die wordt niet gevangen, alleen de zwakkere en zieke exemplaren- dus als jij een duif 400 kilometer of meer laat vliegen dan is t wel een hele makkelijke prooi als het op de straat gaat zitten .
en verder als ik zie waar mijn katten mee thuis komen dan zijn het muizen, mollen en ratten en ja in het voorjaar als het jonge grut uit vliegt zit er heel soms een vogeltje bij,.... maar dat is echt een zeldzame uitzondering.
waar heel veel vogels mee de vernieling in gaan is de landbouw machines, de drang van de mens tot herindelen, vergif in de land en tuinbouw en dan nog het een en ander aan kabels en windmolens enz........ en mensen die het leuk lijken te vinden om nesten te vernielen -maar he blame it on the cats- net zo makkelijk zonder enig fundament- want er zijn ook contra onderzoeken die inderdaad zullen bewijzen dat t heel erg meevalt met de katten moord op vogels :wink:
nyckle
Zeer actief

2,1 miljoen huistijgertjes is in mijn ogen extra predatie. Hoe je het ook wend of keert. 365 dagen per jaar ook met dierendag. En een kat blijft jagen, ook al heeft het z'n buikje vol.
S@ndr@
Zeer actief

nyckle schreef:2,1 miljoen huistijgertjes is in mijn ogen extra predatie. Hoe je het ook wend of keert. 365 dagen per jaar ook met dierendag. En een kat blijft jagen, ook al heeft het z'n buikje vol.
Juist gij zult als kat niet jagen, de mens duld geen enkele concurrentie, en nu zijn we er.

Nee de mens blijft jagen ook al heeft hij er twintig geschoten- vliegen er nog 30 dan moeten die ook dood en mee voor in de vriezer, een kat vangt er een en dan is het klaar,....... dan gaat ie eten en eventueel naar huis....... als hij dat heeft. je moet niet de rollen omdraaien
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
nyckle schreef:
S@ndr@ schreef:
nyckle schreef:

wat zijden we ook al weer een vogel die gezond is en goed in conditie die wordt niet gevangen, alleen de zwakkere en zieke exemplaren-
en verder als ik zie waar mijn katten mee thuis komen dan zijn het muizen, mollen en ratten en ja in het voorjaar als het jonge grut uit vliegt zit er heel soms een vogeltje bij,.... maar dat is uitzondering.
waar heel veel vogels mee de vernieling in gaan is de landbouw machines, de drang van de mens tot herindelen, vergif in de land en tuinbouw en dan nog het een en ander aan kabels en windmolens enz........ en mensen die het leuk lijken te vinden om nesten te vernielen -maar he blame it on the cats- net zo makkelijk zonder enig fundament- want er zijn ook contra onderzoeken die inderdaad zullen bewijzen dat t heel erg meevalt met de katten moord op vogels :wink:
Haha, ik wil net zeggen: geloof dat Nyckle de vernieling van de aarde door de mens niet helemaal meerekent :ugh:

Overigens heb ik zo'n vermoeden dat als er echt geen katten meer buiten lopen, er nog weleens een gigantische overlast zou kunnen komen van muizen en ratten. Want, dat wordt even vergeten, de kat heeft wel degelijk nut.
Mijn kat komt ook met muizen thuis, een vogeltje echt heel sporadisch (als ik terug denk weet ik van 2 gevallen in de 14 á 15 jaar dat hij buiten is).

En natuurlijk vind ik dat zielig en natuurlijk vind ik dat je niet zonder meer een kat buiten moet 'smijten' en er niet meer naar om moet kijken of in een drukke stad een kat naar buiten moet doen. Dat spreekt voor zich natuurlijk, dat is gewoon verwaarlozing.
Ik woon redelijk 'normaal', niet heel stil en niet heel druk, aan een grindpad met 10 huizen en voor de deur een park en ja een stukje verderop ook een weg.
Mijn kat laat ik zelf naar buiten als HIJ het wil (dus niet omdat ik geen zin heb in een kat in huis) en dan is hij afhankelijk van het weer 10 minuten of een paar uur buiten. Hij komt meerdere keren per dag weer binnen en is 's nachts ook altijd binnen.
Er is niets verwaarloost aan mijn kat hoor; hij krijgt thuis eten, binnen staat gewoon een kattenbak, hij wordt ontwormd en heeft geen vlooien, een prachtig kattenmeubel waar hij in kan klimmen en kan spelen.
En ja... hij gaat een paar uur per dag naar buiten, in het gras liggen slapen, samen met de buurkatten de straat bekijken of gewoon lekker in het zonnetje zitten. De mensen uit de straat weten allemaal dat de kat van mij is en bij wie ze moeten zijn
als hij overlast veroorzaakt... in al die jaren één keer een afspraak met buren gemaakt dat ze de plantenspuit zouden gebruiken als hij in hun tuin zou komen, want dat wilden ze niet.

Ik zie echt totaal niet in waarom ik mijn kat - of alle katten die ongelukkig binnenshuis zijn - het recht zou moeten ontnemen om buiten te mogen zijn (nogmaals, je gaat natuurlijk niet middenin de drukke stad een kat naar buiten laten).
Het beestje is van een ongelukkig agressieve kat verandert in een kat die een leuk en bevredigend leven heeft en die werkelijk zo minimaal of zelfs geen overlast veroorzaakt.
Ik pleur of gooi of smijt mijn kat niet naar buiten en kijk er niet meer naar om. Als zoiets gebeurt, dan ben ik daar uiteraard ook op tegen, maar dan heb je het dus over verwaarlozing of over zwerfkatten. Dat is een heel ander verhaal.

En ja ik ben verdrietig als hij dood zou worden gereden en ja ik ben woedend als een of andere idioot met een luchtbuks op hem zou schieten of iemand hem een rotschop zou verkopen. En nee, ik geef niemand de schuld als iets per ongeluk gebeurt, dat is het leven.
Ik ben dol op hem, heb hem al 16 jaar en als frummeltje uit het asiel gehaald, 1.5 jaar als een agressieve kat binnen gehouden, we zijn samen 16 jaar doorgegaan. Waar haalt iemand in godsnaam het recht vandaan om te zeggen dat ik niet verdrietig mag zijn als hem iets gebeurt.
Afbeelding
A good dog never dies...

nyckle
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
nyckle schreef:2,1 miljoen huistijgertjes is in mijn ogen extra predatie. Hoe je het ook wend of keert. 365 dagen per jaar ook met dierendag. En een kat blijft jagen, ook al heeft het z'n buikje vol.
Juist gij zult als kat niet jagen, de mens duld geen enkele concurrentie, en nu zijn we er.

Nee de mens blijft jagen ook al heeft hij er twintig geschoten- vliegen er nog 30 dan moeten die ook dood en mee voor in de vriezer, een kat vangt er een en dan is het klaar,....... dan gaat ie eten en eventueel naar huis....... als hij dat heeft. je moet niet de rollen omdraaien
Dat is jou mening over jagen van de mens. Maar of jouw zienswijze klopt met de werkelijkheid is iets heel anders.

Ik denk, dat jij de waarheid naar jouw hand wil zetten. Geen problemen mee hoor. Ieder de zijne.
S@ndr@
Zeer actief

nyckle schreef:
S@ndr@ schreef:

Dat is jou mening over jagen van de mens. Maar of jouw zienswijze klopt met de werkelijkheid is iets heel anders.

Ik denk, dat jij de waarheid naar jouw hand wil zetten. Geen problemen mee hoor. Ieder de zijne.
wordt er gezegd na een beschuldigende vinger- ik denk dat jij katten en de schade die ze aanrichten als ze dat al doen veel te zwart inziet.
de grootste plaag voor deze planeet is de mens, en die vingers naar andere diersoorten siert ons niet :wink:
korthaar
Zeer actief

nyckle schreef:
S@ndr@ schreef:

Op naar de volgende muizenplaag in Friesland.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Belachelijk dit soort acties , dan ben je overduidelijk gestoord.

Ik snap de eigen schuld dikke bult argumenten eerlijk gezegd ook niet zo.
Wij kwamen gister aanrijden bij ons vakantiehuisje Alma en ik liep er een border collie op de weg.
Het komt geen moment in me op door te rijden omdat de baas onverantwoordelijk is om dat beestje daar te laten lopen.
Hond liep daar overduidelijk vaker want nadat ik gestopt was kwam ze even kijken bij ons ,begroette ons vriendelijk en kuierde toen het paadje op naar het huis waar ze thuis hoorde.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
nyckle
Zeer actief

S@ndr@ schreef: de grootste plaag voor deze planeet is de mens, en die vingers naar andere diersoorten siert ons niet :wink:
Net zomin als het ontkennen. Willens en wetens gedomesticeerde wezens los te laten die het verschil tussen een ijsvogel en een muis niet kennen, is ook zo'n onhandigheid van de deze mens.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

nyckle schreef:
S@ndr@ schreef: de grootste plaag voor deze planeet is de mens, en die vingers naar andere diersoorten siert ons niet :wink:
Net zomin als het ontkennen. Willens en wetens gedomesticeerde wezens los te laten die het verschil tussen een ijsvogel en een muis niet kennen, is ook zo'n onhandigheid van de deze mens.
Haha, ja joh, mijn kat komt echt wekelijks, wat zeg ik 'dágelijks' thuis met een ijsvogel :piew:
Niet alleen zijn ze zeldzaam, maar ook nog eens razendsnel. Ik gok zomaar dat de kans dat een kat een muis pakt zo'n
10 miljoen keer groter is dan dat hij een ijsvogel grijpt (en dan is dat nog een milde gok).

Over onhandigheid gesproken :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik ben het er mee eens dat de mens de grootste jager is, heb net even een filmpje gevonden over de jacht op Ganzen, wilde weten hoelang er gejaagd mag worden op ganzen omdat er hier de ene na de andere Gans afgeknald wordt elke zaterdagochtend, ging over de Ganzenjacht in de Hoekse Waard was geen leuk filmpje je ziet die ganzen nog levend op de grond vallen en dan pakt de jager hem bij zijn kop vast en slingerd hem heen en weer en zelfs dan is die gans nog niet dood.

Mijn hond is sneller met het doden van een dier, nou hebben ze nog nooit een gans gepakt. Maar weleens een haas en die was toch snel dood.

Las nu toevallig dat ook katten geen dieren mogen vangen buiten. Geldt dus niet alleen voor de hond.

Ik heb er geen problemen mee hoor als een kat of hond eens een muisje, haas of konijn grijpt.

Mijn honden laten vogels meestal met rust, twee keer hebben ze een kip te pakken gekregen die in het bos liep en een keer een fazantkuikentje.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:U: Het lijkt mij dat je dier belangrijk is.
Hier kun je geen katten los laten. Automobilisten geven er extra gas voor (ben daar bij geweest en er weken niet goed van geweest) en er woont iemand in de wijk die ze afmaakt.
En ergens kan ik het nog wel begrijpen ook, met de overlast hier. Als je huis overhoop wordt gehaald, je honden aangevallen worden en je gordijnen volgepist iedere keer dat je een raam open durft te zetten raak je het wel een keer beu.
Iedere paar weken is er wel weer één verdwenen. Zo af en toe worden de onherkenbare resten door een hond vanonder een graspol getrokken, maar daar komt ook niemand voor.
Ik ben misschien wel de enige waarbij er de afgelopen 5 jaar geen dood is gegaan, katten van toen zijn er nog amper. Denk dat die van mij met bijna 10 het oudste zijn.
En toch laten mensen ze maar aanfokken en schoppen minoes nummer zoveel weer vrolijk de straat op.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

dagmar88 schreef:
Hier kun je geen katten los laten. Automobilisten geven er extra gas voor (ben daar bij geweest en er weken niet goed van geweest) en er woont iemand in de wijk die ze afmaakt.
En ergens kan ik het nog wel begrijpen ook, met de overlast hier. Als je huis overhoop wordt gehaald, je honden aangevallen worden en je gordijnen volgepist iedere keer dat je een raam open durft te zetten raak je het wel een keer beu.
Iedere paar weken is er wel weer één verdwenen. Zo af en toe worden de onherkenbare resten door een hond vanonder een graspol getrokken, maar daar komt ook niemand voor.
Ik ben misschien wel de enige waarbij er de afgelopen 5 jaar geen dood is gegaan, katten van toen zijn er nog amper. Denk dat die van mij met bijna 10 het oudste zijn.
En toch laten mensen ze maar aanfokken en schoppen minoes nummer zoveel weer vrolijk de straat op.
Dat denk ik ook dat mensen het beu worden als ze constant overlast hebben van een dier van een ander.

Hier ligt best vaak hondenpies en soms zelfs hondenpoep in de portieken en pal voor de uitgang, snap best dat mensen zo steeds meer een hekel krijgen aan honden, al kunnen de honden er natuurlijk ook niks aan doen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef:

Dat klopt niet helemaal.
Misschien kan je dat eens vragen aan een wildbeheer eenheid bij jou in de buurt of de jagersvereniging.
Wat de doelstellingen zijn (het behoud van de wildsoorten) en hoe dat wordt bereikt.

Een kat blijft ook jagen trouwens.
Juist omdat hij thuis eten krijgt, is vooral het spel leuk en heeft het minder te maken met levensbehoud.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nyckle
Zeer actief

gonnie schreef:Ik ben het er mee eens dat de mens de grootste jager is, heb net even een filmpje gevonden over de jacht op Ganzen, wilde weten hoelang er gejaagd mag worden op ganzen omdat er hier de ene na de andere Gans afgeknald wordt elke zaterdagochtend, ging over de Ganzenjacht in de Hoekse Waard was geen leuk filmpje je ziet die ganzen nog levend op de grond vallen en dan pakt de jager hem bij zijn kop vast en slingerd hem heen en weer en zelfs dan is die gans nog niet dood.
De jacht op ganzen is gesloten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

nyckle schreef:
gonnie schreef:Ik ben het er mee eens dat de mens de grootste jager is, heb net even een filmpje gevonden over de jacht op Ganzen, wilde weten hoelang er gejaagd mag worden op ganzen omdat er hier de ene na de andere Gans afgeknald wordt elke zaterdagochtend, ging over de Ganzenjacht in de Hoekse Waard was geen leuk filmpje je ziet die ganzen nog levend op de grond vallen en dan pakt de jager hem bij zijn kop vast en slingerd hem heen en weer en zelfs dan is die gans nog niet dood.
De jacht op ganzen is gesloten.
Vanaf wanneer en overal?
Of verschilt dat per provincie.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nyckle
Zeer actief

Er is enkel schadebestrijding. Geen jacht.

Schade bestrijding kan van 1 april- 1 oktober hier in Friesland.
Laatst gewijzigd door nyckle op 03 okt 2015 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

gonnie schreef: Dat denk ik ook dat mensen het beu worden als ze constant overlast hebben van een dier van een ander.

Hier ligt best vaak hondenpies en soms zelfs hondenpoep in de portieken en pal voor de uitgang, snap best dat mensen zo steeds meer een hekel krijgen aan honden, al kunnen de honden er natuurlijk ook niks aan doen.

:wink: Ik ben dol op honden en katten en ben de laatste om het het dier aan te rekenen. Maar het asociale gedrag van mensen hier mbt huisdieren, de schade en het schoonmaken ben ik inmiddels meer dan zat.
's Zomers stinkt de hele straat naar kak omdat vrijwel niemand opruimt en een balletje gooien op de uitlaatstrook hoef je niet te doen, tenzij je graag je eigen hond onder de stront hebt zitten.
M'n deur en mooie plantenbak zijn een openbaar toilet.
Als "brave" diereneigenaar trek je altijd aan het kortste eind, én de overlast, én je wordt er op aangekeken.

:Q: Nog even en ik ben in staat om de hopen in een zakje weer terug bij de buurvrouw door haar brievenbus te duwen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

dagmar88 schreef:
Tijger en Mickey kwamen beide buiten , wel met beleid en niet ongelegitimeerd
Tijger werd 18 en Mickey 26 :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Caro. schreef:Waar haalt iemand in godsnaam het recht vandaan om te zeggen dat ik niet verdrietig mag zijn als hem iets gebeurt.
Dat dus.
Overigens, honden mogen in een straal van vijftig kilometer waar ik woon niet legaal los. Nergens.
Ik doe dat wel, omdat ik zie wat voor effect het heeft op het welzijn van mijn honden. Maar ik zou dus niet verdrietig mogen zijn als een gestoorde boer er een kogel in jaagt omdat ze officieel niet mogen loslopen?
korthaar
Zeer actief

Misschien kan TS ook eens een mailtje naar Marianne en Esther sturen, waarin hij zijn verontrusting over het gedachtengoed van jagend Nederland uitspreekt.
dagmar88
Zeer actief

Tineke schreef: Tijger en Mickey kwamen beide buiten , wel met beleid en niet ongelegitimeerd
Tijger werd 18 en Mickey 26 :mrgreen:

Oh, ik heb mijn katten buiten gehad, waar het kon. Of kat eigenlijk, m'n brit gaat de deurpost niet over.
Had een grote tuin in een rustige buurt. Ramses ging 's avonds laat een uurtje struinen, meestal op de daken, terwijl ik een boek las.
Na dat uurtje werd hij weer binnen geroepen.
Hier is het gewoon dom en onverantwoordelijk.

De katten zijn wel dol op de ren. De deur staat de hele dag open en daar vermaken ze zich uren, met overzicht over de hele buurt.
Zonder die ren zou ik ze echt tekort doen.
nyckle
Zeer actief

-Saskia- schreef:
Caro. schreef:Waar haalt iemand in godsnaam het recht vandaan om te zeggen dat ik niet verdrietig mag zijn als hem iets gebeurt.
Dat dus.
Overigens, honden mogen in een straal van vijftig kilometer waar ik woon niet legaal los. Nergens.
Ik doe dat wel, omdat ik zie wat voor effect het heeft op het welzijn van mijn honden. Maar ik zou dus niet verdrietig mogen zijn als een gestoorde boer er een kogel in jaagt omdat ze officieel niet mogen loslopen?
Ik denk, dat je heel weinig gestoorde boeren zult treffen in jou omgeving en ver daar buiten. Boa's zijn er wel natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”