Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Discussie over nekvelletje pup

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
Inge schreef:Wat Paula nu ook nog zegt, het zal haar nagedragen blijven worden dat ze haar pup bij zijn nekvel heeft gegrepen.
Dat vind ik niet terecht, want niemand van jullie kent haar ook persoonlijk en weet hoe zij met haar honden om gaat.
Ik ken haar wel een beetje en wat ik zie is iemand die stapelgek met haar honden is.
Ze heeft in dit geval een andere aanpak gehanteerd als dat jij of ik gedaan zou hebben, dat maakt haar echter nog niet sadistisch, later een slechte moeder of iemand zonder inlevingsvermogen.
Ik zeg nergens dat ze in het algemeen slecht met haar honden omgaat. Ja, ik was boos omdat ze zo raar reageerde op de suggesties. En ik kan me goed voorstellen dat anderen daar dan weer overheen gaan. Actie en reactie enzo. Het is ook wel heel apart wat ze schrijft, ook als ik het nu nog eens teruglees. En ja, ik vind het dus wel echt verdrietig dat een pup die net uit het nest is zo z'n keel uit stress schor schreeuwt. Ik zie dat helemaal voor me en daar krijg ik een blok van in m'n maag. Hoe lief de eigenaar dan ook verder is.
Ik bedoel jou ook niet, anders had ik je wel gequoot :wink:

Het probleem is dat door dit soort reacties je niet iemand bereikt, je duwt iemand alleen maar in de verdediging.
En dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling op een forum.
Veroordelen is zo gemakkelijk.... :19:
Ja dat weet ik ook wel, dat hard kritiek geven niks helpt. Maar pupeigenaar liet toch al duidelijk merken dat ze zich er niks van aan zou trekken :wink: En toen werd ik ook fel hoor, dat geef ik direct toe. Soms schiet ik nog even in de emotie op het forum :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nou ja, ik denk dat TS in het begin van dit topic heus alle voordeel van de twijfel kreeg. Maar toen zij zelf met allerlei leutige smiley's begon te smijten en zich niks lijkt aan te trekken van goedbedoelde adviezen en vragen, dan houdt het een beetje op.
Enne... het is toch ook niet echt hondvriendelijk om een pup op de eerste dag in zijn nieuwe omgeving in zijn sop gaar te laten koken en op de koop toe ook nog eens onnodig te corrigeren?
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Zoek stok! schreef:Ik zeg nergens dat ze in het algemeen slecht met haar honden omgaat. Ja, ik was boos omdat ze zo raar reageerde op de suggesties. En ik kan me goed voorstellen dat anderen daar dan weer overheen gaan. Actie en reactie enzo. Het is ook wel heel apart wat ze schrijft, ook als ik het nu nog eens teruglees. En ja, ik vind het dus wel echt verdrietig dat een pup die net uit het nest is zo z'n keel uit stress schor schreeuwt. Ik zie dat helemaal voor me en daar krijg ik een blok van in m'n maag. Hoe lief de eigenaar dan ook verder is.
Mee eens. Ik kan echt niet blij lezen als er mensen zijn die hun pupje uren laten krijsen omdat die alles mist en nog niets is gewend. Het is een kleine moeite om dat te voorkomen, maar daar wordt niet eens moeite voor gedaan. Nee, dan gewoon even een correctie, alsof die pup er wat aan kan doen dat die in een wildvreemde omgeving in de bench wordt gestopt zonder troost. Terwijl je (maar ja dat kost extra tijd en moeite) makkelijk had kunnen voorkomen dat je pup van angst (al het vertrouwde is weg) gaat krijsen. En dat een fokker dat goedpraat, begrijp ik ook niet. Hoe goed de pupkoper verder ook is voor een hond, zoiets zou ik niet goed kunnen praten.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

vom Grubenländer-Schupo schreef:Hoi Addy.

Je hebt mijn reactie kunnen lezen, ik vind de reacties sterk overdreven.
dat mag, ik denk daar anders over
Ik ken Paula en weet dat ze ontzettend lief is voor haar honden.
op deze manier omgaan met een pup noem ik bepaald niet ontzettend lief en getuigt van weinig inleving in een pup die toch al een hele hektische moeilijke dag achter de rug heeft
Ze heeft alles voor ze over en slaapt 3 uurtjes na een nachtdienst om zo veel mogelijk tijd met haar Hector door te brengen.
Dat heet verantwoordelijkheid, ik draai ook nachtdiensten dus weet er alles van om weinig te slapen
Als ze dan schrijft dat ze haar pup een klein standje heeft gegeven (nekvelletje) wordt daar verschrikkelijk overdreven op gereageerd , ze wordt bijna als mishandelaar afgedaan…
een pup die je eerst de hele dag hebt meegesleept, een pup die zich niet lekker voelde, een pup die voor de eerste dag bij je is grijp je niet in zijn nekvelletje, die stel je gerust en je zorgt ervoor dat hij zich veilig en prettig voelt.
Ik vind dat erg jammer, Paula heeft deze topic op minstens 4 fora gezet, op alle fora werd positief gereageerd op haar bericht, dit omdat mensen tussen de regels doorlezen, maar op dit forum krijgt ze alleen maar kritiek?
Ja dit is nou eenmaal geen meebral-forum, de forummers zijn hier bijzonder kritisch. Dat anderen haar reaktie op de pup normaal vinden wil nog niet zeggen dat het ook normaal is, ik vind van niet
Ik vind dat ontzettend sneu voor haar, zeker omdat ze zich zo op de pup verheugt heeft en al zo veel ellende heeft meegemaakt met haar vorige hondje.
Sneu kan ik het alleen voor puppekind vinden waarvan meteen verwacht wordt dat het maar braaf en zoetjes onmiddelijk doet wat het nieuwe baasje wil zonder dat hem de tijd gegund is om te kunnen wennen
Ik ken Cay’Rak natuurlijk als geen ander, ik heb 8 weken lang, bijna 24 uur per dag met hem doorgebracht. Cay’Rak is een zeer zelfverzekerde vrij dominante pup, natuurlijk moet hij nu wennen in zijn nieuwe omgeving. Dat is duidelijk, Paula heeft er in dit geval voor gekozen om hem na 2 uur krijsen een klein standje te geven, ze doorbrak daarmee het patroon.
Een patroon heb je pas na gewenning, een pup die net bij je is heeft nog geen patroon kunnen ontwikkelen dus daar hoef je geen gedrag bij te doorbreken, die moet je gewoon lekker warmte en veiligheid bieden, dan hoeft hij zich ook niet de longetjes uit zijn lijf te krijsen :19:
Je bagateliseert wat mij betreft de hele situatie

Dat is iets wat voor Cay’Rak belangrijk is. Anders blijft hij doorgaan.
Opvoeding begint pas nadat je eerst zorgt dat het pupje zich veilig en prettig voelt
Jullie hadden het anders gedaan, prima toch? Ik misschien ook wel, wie zal het zeggen, dat ligt aan het karakter van het hondje en aan de situatie. Maar laat een ieder in zijn waarde.
Nogmaals, een pup die je net hebt en die de hele dag heen en weer gesleept is bied je veiligheid, een pup in zijn nek grijpen omdat hij krijst en gilt en gewoon van slag is behandel je niet zo, dat is op zijn zachts uitgedrukt bijzonder dieronvriendelijk
Wat me opvalt is dat er nu niet alleen veel kritiek naar Paula is maar ook opeens naar de fokker?
Ik heb geen kritiek richting fokker geuit :19:
Eerder in dit bericht werd er al eens door ‘ Zoek stok’ een opmerking geplaatst, “dat zal de fokker je wel geadviseerd hebben”
Jullie kennen onze kennel niet en je kent ons niet, en weet ook niet hoe wij met onze honden om gaan. Er worden zo maar conclusies getrokken. Wij hebben door de jaren heen een goede kennelnaam opgebouwd en opmerkingen als deze vind ik dan ook wel een beetje respectloos.

Ik bied je aan om onze brochure eens door te lezen voordat je met een opmerking komt als “ach de fokker vindt het toch goed”
Maar je vindt het kennelijk de moeite niet waard.
Dat vind ik jammer Addy.
Nogmaals die opmerking kwam niet van mij, ik heb wel gezegt dat ik liever had dat je in dit topic reageerde wat je ook gedaan hebt waarvoor mijn dank :ok:

Ik sta iedereen fatsoenlijk te woord en verwacht ook dat ik fatsoenlijk te woord wordt gestaan, je kunt niet zomaar alles zeggen, ook niet op een fora. Je speelt wel met gevoelens van andere mensen.
Wat ik al schreef, ik heb geen kritiek richting jou ge-uit, wel richting TS wiens gedrag ik inderdaad misselijkmakend vind
Groetjes Linda
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door vom Grubenländer-Schupo »

Hoi Addy,

Laat het zijn, je bent duidelijk geweest.

Een aantal mensen hebben een beeld gevormd en daar praat niemand ze vanaf. Tussen de regels doorlezen schijnt moeilijk te zijn. Paula heeft kennelijk iets vreselijks gedaan, ze heeft haar pup een klein standje gegeven, en moet daar nu levenslang? voor ‘boeten’.

Ik heb een aantal keren geprobeerd om uit te leggen dat je een beetje tussen de regels door moet lezen, maar daar wordt geen gehoor aan gegeven. Bepaalde dingen die geschreven zijn worden compleet anders uitgelegd, en dat vind ik hartstikke jammer.

Ik kan alleen nog maar zeggen, laat het zijn want hier heeft niemand baat bij, Paula niet, jullie niet , en wij ook niet.

groetjes Linda :wink:
Addy

vom Grubenländer-Schupo schreef:Hoi Addy,

Een aantal mensen hebben een beeld gevormd en daar praat niemand ze vanaf. Tussen de regels doorlezen schijnt moeilijk te zijn. Paula heeft kennelijk iets vreselijks gedaan, ze heeft haar pup een klein standje gegeven, en moet daar nu levenslang? voor ‘boeten’.
Niemand boet hier levenslang dus niet zo dramatisch doen :mrgreen:
Verder heb ik je website even bekeken, ziet er gelikt uit en je hebt schitterende honden :ok:
Ik zie zeer beslist dat ze met liefde gefokt zijn :wink:
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

Dank je wel Addy, :flower:
we doen ons uiterste best.
Addy

vom Grubenländer-Schupo schreef:Dank je wel Addy, :flower:
we doen ons uiterste best.
dat straalt er ook echt vanaf en nogmaals, schitterende honden :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

vom Grubenländer-Schupo schreef:Paula heeft kennelijk iets vreselijks gedaan, ze heeft haar pup een klein standje gegeven, en moet daar nu levenslang? voor ‘boeten’.
Toch nog een laatste reactie omdat ik dit heel flauw vind. Je begrijpt blijkbaar nog steeds niet waar mijn bezwaar ligt. Ik reageerde niet op een 'klein standje' maar hier op:
Hector schreef:Nou IK DUS NIET!!! en heb alles bij elkaar gekrijsd, geschreeuwd, gebromt, gemokt, gehuild, gepiept, als wolfje gehuild en kei hard rond gedraaid... Ze moesten er allemaal erg hard om lachen!
Hector schreef: De eerste nacht...

Ik vraag mij 1 ding af... heb ik een puppy of een kindje?

hij heeft LUIDKEELS gekrijst van 22:15 tot 01:00 uur... toen vond ik het wel genoeg, want hij werd er mega schor van...
ik heb hem een klein standje gegeven (nekvelletje) en na 2 keer "eh eh" erbij ging hij eindelijk liggen.
Hector schreef: En toen ik deurtje open deed kwam hij er HISTERISCH kwispelend uit en piepen als mager speenvarkentje (zover da nog ken met zijn schorheid)
Ze beschrijft een totaal gestresste pup die net weg is bij moeder en nestgenoten en uit ellende de hele boel bij elkaar schreeuwt. Als mensen advies geven over hoe ze de pup zonder al te veel stress kan laten wennen, wordt dat weggelachen en zijn wij niet goed wijs. Dat is waar de drukte om ontstaat, en dus niet om 'een klein standje'.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

vom Grubenländer-Schupo schreef:

Ik heb een aantal keren geprobeerd om uit te leggen dat je een beetje tussen de regels door moet lezen, maar daar wordt geen gehoor aan gegeven. Bepaalde dingen die geschreven zijn worden compleet anders uitgelegd, en dat vind ik hartstikke jammer.

Ik kan alleen nog maar zeggen, laat het zijn want hier heeft niemand baat bij, Paula niet, jullie niet , en wij ook niet.

groetjes Linda :wink:
Als je tussen de regels doorleest krijg je een beeld van iemand die lachend zit te kijken hoe zijn pup van ellende hysterisch zit te zijn in de bench.
Maar vertel dan eens wat 'we' volgens jou tussen de regels zouden moeten lezen? :wink:

Ze werd en wordt helemaal niet ver-schrik-ke-lijk aangekeken op het feit dat ze de pup even bij het nekvel heeft gegrepen. Het gaat om het feit dat pup daarvoor zich schor heeft mogen gillen in de bench, en vervolgens ook nog eens op zijn kop krijgt daarvoor. Als ze had gezegd dat ze een boze brul had gegeven waren de reacties hetzelfde geweest.
Was daar nou op een manier op gereageerd die blijk gaf van enig nadenken over het hoe en waarom van deze aanpak...maar nee, er werd gereageerd met flink wat smileys met een arrogantie alsof deze puppenopvoeder alle wijsheid in pacht heeft. Zonder enig blijk van medeleven met de pup.

Daar gaat het om. En het feit dat jij daar als fokker totaal niet van onder de indruk bent dat er zo met de pup wordt omgegaan geeft dus het idee dat je er weinig problemen in ziet.
Ik ben geen fokker, maar ik zou me het rambam schrikken denk ik als ik zou horen dat de eerste nacht van een van 'mijn pups' zo gegaan was.
Aan je reactie te zien doe jij dat iig niet en dus wordt daaruit de conclusie getrokken dat je het niet erg vindt, en er dus min of meer achter staat.
Zo werkt het nou eenmaal dan :wink:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nou mijn prioriteit zou toch echt bij de pup en nieuwe eigenaar liggen en niet wat een forum ervan vindt en of wij wel goed tussen de regels lezen. Ik zou me daar niet druk over maken.
Ik zou me richten op het vertrouwen tussen je pup en zijn nieuwe baas. Waarschijnlijk heeft ze nog wel wat te leren op dat gebied, het komt niet echt opbouwend op mij over om een gillende pup te corrigeren na een uur of 3/4.
Ik zou niet blij worden als het een "hond van mij" was en ik zou dit lezen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Moos schreef:Als je tussen de regels doorleest krijg je een beeld van iemand die lachend zit te kijken hoe zijn pup van ellende hysterisch zit te zijn in de bench.
Maar vertel dan eens wat 'we' volgens jou tussen de regels zouden moeten lezen? :wink:

Ze werd en wordt helemaal niet ver-schrik-ke-lijk aangekeken op het feit dat ze de pup even bij het nekvel heeft gegrepen. Het gaat om het feit dat pup daarvoor zich schor heeft mogen gillen in de bench, en vervolgens ook nog eens op zijn kop krijgt daarvoor. Als ze had gezegd dat ze een boze brul had gegeven waren de reacties hetzelfde geweest.
Was daar nou op een manier op gereageerd die blijk gaf van enig nadenken over het hoe en waarom van deze aanpak...maar nee, er werd gereageerd met flink wat smileys met een arrogantie alsof deze puppenopvoeder alle wijsheid in pacht heeft. Zonder enig blijk van medeleven met de pup.

Daar gaat het om. En het feit dat jij daar als fokker totaal niet van onder de indruk bent dat er zo met de pup wordt omgegaan geeft dus het idee dat je er weinig problemen in ziet.
Ik ben geen fokker, maar ik zou me het rambam schrikken denk ik als ik zou horen dat de eerste nacht van een van 'mijn pups' zo gegaan was.
Aan je reactie te zien doe jij dat iig niet en dus wordt daaruit de conclusie getrokken dat je het niet erg vindt, en er dus min of meer achter staat.
Zo werkt het nou eenmaal dan :wink:
Kan het hier alleen maar mee eens zijn. :ok:
Sterker nog ik vind het dieptriest dat de pupkoper zich rot lacht om een pupje dat helemaal gestresst is, maar zodra de pupkoper zich aan de pup ergert (terwijl de pup nog steeds in paniek is) wordt er gecorrigeerd. Dit was zo makkelijk te voorkomen. En de reacties van de pupkoper zijn nu ook niet echt hoopgevend voor de toekomst. Dat de fokker dit gedrag niet afkeurt komt op mij over dat dit gedrag van de pupkoper in ieder geval als normaal beschouwd wordt en dat het dus goedgekeurd wordt.
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

Ok, laatste poging.

Als je fokt hoor je de gekste verhalen. Mensen vertellen je doodleuk lachend dat hun pupje zo leuk uitglijdt op het laminaat… Zijn poten schoven alle kanten uit, t leek Pluto wel hahahahaha... :roll: :roll: :roll:
Je hebt voordat het hondje bij ze kwam, uren met ze gemaild hebt ze voor alles gewaarschuwd en hebt ze op de gevaren gewezen van gladde vloeren (heupen) hebt ze 100 keer verteld dat ze niet met een pup moeten gaan fietsen en dat ie niet mag traplopen en hebt ze een brochure meegegeven met adviezen en ga zo maar door.

Uren heb je er in gestoken om onervaren mensen toch enigszins voor te bereiden en hen vertrouwen te geven met wat hun te wachten staat.

Of mensen vertellen dat ie elke dag uren lang speelt met de Sint Bernard van de buren en dat die hem zo leuk omver walst.

Mensen vertellen je dat hun pup de eerste dag 10 hechtingen heeft opgelopen omdat de hond van kennissen die normaal heel lief is, hem heeft gegrepen..

Mensen vertellen je de gekste dingen waar mij soms de nekharen van overeind gaan staan.
Natuurlijk ondernemen we dan actie, en wijzen die mensen nogmaals op de gevaren.
Onze begeleiding houdt niet op wanneer de pup onze kennel heeft verlaten.

Zo kan ik nog wel uren doorgaan. Misschien kan je je nu voorstellen dat ik dus niet schrik als iemand verteld dat ie zijn pupje een klein standje heeft gegeven...

Cay’Rak van Paula.
Als Paula schrijft dat ze de pup in het benchje heeft gedaan vind ik daar niets raars aan, ze moet de pup immers beschermen, deze heeft rust nodig, ook omdat er nog een andere hond loopt, als de pup uiteindelijk uit zich zelf helemaal uitgeput gaat liggen dan ben je feitelijk gezien als te laat geweest. De pup heeft rust nodig, die krijgt ie door hem in een bench te zetten.
Dat de pup vervolgens gaat protesteren, is een logische reactie, hij is daar vreemd en is wellicht wat onder de indruk door alle nieuwe indrukken die hij heeft opgedaan en wil gewoon uit dat benchje.
Als je daar meteen aan toe gaat geven dan zal hij leren dat wanneer hij een keel opzet , dat iets oplevert.

Bij mij loopt een pup ook geen uren rond te stappen. Als ik denk dat het zijn tijd is, dan gaat ie ook de bench in. Dan kan ie nog zo hard schreeuwen, hij zal daar ff doorheen moeten.
Ik zet zelf de bench naast mijn bed, of slaap de eerste nachten op de bank met de bench vlak naast me. Wanneer de pup aanhoudend blijft joelen stel ik hem op zijn gemak met mijn stem of hand, Paula kennende heeft zij dat ook heus gedaan. Als de pup dan blijft joelen, kan je een aantal dingen doen, of je haalt hem er uit, en geeft dus toe en zit een uur later weer met hetzelfde probleem, of negeert het ongewenste gedrag, of je probeert hem op zijn gemak te stellen, zo zijn er nog meer mogelijkheden, Paula gaf hem een klein standje. Dat andere mensen dat anders doen is prima, zij deed het zo. Ik vind de reacties die geschreven zijn (ik ga ze niet allemaal quoten) sterk overdreven want ik denk dat de pup hier echt geen schade aan over houdt.

Cay’Rak is een vrije zelfverzekerde pup die zich snel herstelt. Wat ook gebleken is uit Paula’s verhaal.
Ik denk ook niet dat Paula sadistisch heeft staan lachen omdat de pup in paniek was, en ik denk ook niet dat ze zich rot geërgerd heeft omdat ie joelde, ze heeft gedaan wat haar op dat moment het beste leek.

Dat Paula vervolgens wat sarcastisch reageert met smiley’s op de berichten is geheel aan haar, daar kan ik niets aan doen en daar ben ik ook niet verantwoordelijk voor.

Wat ik geprobeerd heb is de boel wat te sussen om nog meer ergernissen te voorkomen. Paula geniet van haar hondje en is apetrots op haar nieuwe aanwinst, zij wilde dat delen met jullie, maar haar bericht werd op dit forum compleet verkeerd uitgelegd.
Op andere fora leest men blijkbaar wel tussen de regels door.

Ik denk dat het verstandig is om dit onderwerp te laten rusten, we kunnen hier uren over doorpraten maar het heeft weinig zin denk ik. Ik ga nu nog ff 1 dagje van het laatste pupje genieten wat morgen gehaald wordt. :wink:

Groetjes Linda
Zoek stok!
Zeer actief

vom Grubenländer-Schupo schreef:Op andere fora leest men blijkbaar wel tussen de regels door.
Op andere fora is het geven van kritiek lang niet altijd mogelijk. Mensen denken er dan wel van alles van, maar schrijven het niet op :wink:

Dank voor je verhaal. Ik lees andere dingen dan jij in het verhaal (een pup drie uur laten gillen is wat anders dan even protesteren bijvoorbeeld). Maar het zij zo.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

:19: wat een drukte...

Ik zie gewoon iemand die blij is met zijn puppie en op een humoristische manier verslag doet van de eerste dag. Nu had ze kunnen weten dat er mensen zijn die deze humor niet kunnen waarderen en wat er geschreven wordt op de letter ook letterlijk nemen, hierop krijgt de TS reacties waar ze alleen maar dwarser gaat doen door er nog een schepje bovenop te doen. Ik denk dat het allemaal wel meevalt en de kleine helemaal niet zo een slecht leven gaat krijgen als sommigen hier suggereren :mrgreen: :wink: .
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Gefeliciteerd Cay'Rak, je bent bij een goede fokker geboren en je hebt nu vast een leuk baasje :ok:

Dat lekker meer tijd voor je heeft omdat ze geen tijd meer in dit forum hoeft te steken :cheer: Dan ben je Hennie en Linda zo vergeten :wink:
Boreas
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Boreas »

Ik bemoei me niet snel ergens mee (dus dat zegt wat...) maar ik schrok ook erg van dit verhaal hoor, ontzettend jammer na die prachtige foto's.
Ik begon al nattigheid te voelen toen ik las dat de pup al van hot naar her werd gesleept op de eerste dag. En als klap op de vuurpijl het bench verhaal...

Er valt dus echt totaal niks tussen de regels door te lezen en grappig vind ik het ook niet. Want er staat heel erg luid en duidelijk wat er gebeurd is, en ik ben het daar ook niet mee eens. Ik heb dit forum leren kennen als een verzamelplaats voor mensen die enorm van honden houden, dus ik had het raar gevonden als de meerderheid er niks van had gezegd!
De reacties vind ik nog erg mild en beschaafd...

Ik gebruik ook een bench maar dat is op een heel andere manier geleerd. Zo zonde vind ik dit weer. Maar goed, ik zal ook wel gek zijn :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Boreas schreef: Ik begon al nattigheid te voelen toen ik las dat de pup al van hot naar her werd gesleept op de eerste dag. En als klap op de vuurpijl het bench verhaal...
pfff overdrijven is ook een vak hoor, alle pups zijn hier ook dezelfde dag of de dag er na direct mee naar de hondenvereniging genomen... niks mis mee
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

vom Grubenländer-Schupo schreef: Ik ken Cay’Rak natuurlijk als geen ander, ik heb 8 weken lang, bijna 24 uur per dag met hem doorgebracht. Cay’Rak is een zeer zelfverzekerde vrij dominante pup, natuurlijk moet hij nu wennen in zijn nieuwe omgeving. Dat is duidelijk, Paula heeft er in dit geval voor gekozen om hem na 2 uur krijsen een klein standje te geven, ze doorbrak daarmee het patroon. Dat is iets wat voor Cay’Rak belangrijk is. Anders blijft hij doorgaan. Jullie hadden het anders gedaan, prima toch? Ik misschien ook wel, wie zal het zeggen, dat ligt aan het karakter van het hondje en aan de situatie. Maar laat een ieder in zijn waarde.
Het zo'n cliché uitdrukking om mensen in hun waarde te laten. Er zijn grenzen van wat nog wel en wat niet meer kan. Het pupje heeft Paula sowieso veel te zwaar belast op die eerste dag en ik weet dat er mensen zijn die er voor kiezen een pup te laten janken, maar vaak valt een pup dan vaak na een half uur zielig in slaap.

Mijn manier is heel anders (en veel beter ;-) , want een pup hoort niet te piepen in zijn eerste dagen, de opvoeding begint na gewenning en vertrouwd zijn met mij en zijn omgeving). Zelfs als je via de harde manier aan een bench en alleen zijn went, eraan voorbijgaat dat pup helemaal niet vertrouwd is en angstig is zonder iemand om zich heen, dan is het nog wel heel erg hard om een pup drie uur te laten krijsen. Als Paula daar wel heel veel moeite mee had, maar dacht dat ze niet mocht toegeven, dan had zij dat moeten schrijven, dan waren de reacties ook beslist anders geweest.

Ik snap best dat je als fokker het voor je pupkoper wil opnemen, maar uren janken is niet fijn om te lezen als fokker. . Al sowieso met de zware belasting van die eerste dag niet, dat zal ook wel in de brochure staan dat dat niet slim is.

Als de methode "laat maar janken" wordt toegepast dan ken ik echt niemand, niemand, die dat drie uur lang kan aanhoren bij een pup die een dag in huis is. Dan ben je heel hard en dan vrees ik dat die pup verder ook ouderwets flink aangepakt wordt.

Ik lees nu van tussendoor geruststellen, maar dat kan ik niet rijmen met dat "niet toegeven". Het is het een of het ander. Als hij leert dat jij komt als hij maar hard genoeg gilt is dat toch hetzelfde als dat hij leert dat hij eruit gehaald wordt als hij maar hard genoeg gilt. Hij zal er alles voor over hebben dat je maar komt. Ik denk niet dat Paula tussendoor is gelopen en anders is dat niet zo slim want je kiest voor laten janken of je kiest voor bij je nemen, het een of het ander. Als je ernaar toe loopt zonder hem eruit te halen of er naast te gaan liggen, dan zal hij al helemaal hard gaan janken dat je terugkomt zolang hij nog niet instort.

Hij staat daarbij nu al te boek als een dominante pup die maar doorgaat, recht uit het nest is hij al in die hoek "dominant" gedrukt. Dominant is altijd relatief, maar hij wordt nu al flink aangepakt, die dominante pup, omdat hij zijn zin niet mag krijgen. Het is toch gewoon een jong hondje dat niet weet wat hem overkomt en steun en warmte nodig heeft. Arm beestje dat helemaal de weg kwijt is. Dat beeld blijft bij mij. Ik hoop dan maar dat hij nu gewend is, wat rustiger dagen heeft, en dat hij niet meer elke nacht gilt.

Het kan best zijn dat Paula het verder goed wil doen, maar in dat geval raad ik haar toch aan eens een boek te lezen over pups en hun opvoeding dat niet uit het jaar 0 stamt. .

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 21 aug 2008 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

malinois schreef: Mn oudste dober daarentegen heeft altijd in huis gelegen bij de fokker en heeft, ondanks dat hij naast het bed stond en in bed lag alles bij elkaar gegild... terwijl hij bij ons in bed lag he... dat heeft weken zoniet maanden geduurd...
Die had ik dus wel beneden gezet. Ik ga niet naast een gillende pup zitten en dat wekenlang. Wat heeft het dan voor zin om er naast te zitten als hij toch gilt? Ik heb een huilbaby gehad die ik ook wel eens een uur in bed legde om te huilen., Als ik haar bij me nam, gilde ze net zo hard, misschien nog wel harder. Dan heeft het toch geen zin?

Wat vreemd zo'n gillende pup. Deed hij dat bij de fokker ook? Ik vind het zo raar dat zo'n beestje blijft janken en janken terwijl je er gewoon bent.

Anne
starfleet
Erelid

malinois schreef:
Boreas schreef: Ik begon al nattigheid te voelen toen ik las dat de pup al van hot naar her werd gesleept op de eerste dag. En als klap op de vuurpijl het bench verhaal...
pfff overdrijven is ook een vak hoor, alle pups zijn hier ook dezelfde dag of de dag er na direct mee naar de hondenvereniging genomen... niks mis mee
Dze pup had uren gereden en was tijdens die reis kotsmisselijk. Die reis en de kennismaking met het huis en de hond die daar al is, de andere mensen was echt wel genoeg voor dat pupje. Daarbij hafd hij al een hele tijd gekrijst voor hij even in slaap viel. Daar moet je niks meer mee doen, behalve in de tuin wat spelen. De andere dag naar de hondenvereniging, waarom niet.

Anne
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Dat ligt geheel aan de pup hoor, Tuana kon ik vanaf begin alles mee doen, Noah is echt een baby dat betreft :mrgreen: Die had meer tijd nodig met wennen, vandaar dat ik nu pas echt alles met haar onderneem
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

starfleet schreef:
malinois schreef: Mn oudste dober daarentegen heeft altijd in huis gelegen bij de fokker en heeft, ondanks dat hij naast het bed stond en in bed lag alles bij elkaar gegild... terwijl hij bij ons in bed lag he... dat heeft weken zoniet maanden geduurd...
Die had ik dus wel beneden gezet. Ik ga niet naast een gillende pup zitten en dat wekenlang. Wat heeft het dan voor zin om er naast te zitten als hij toch gilt? Ik heb een huilbaby gehad die ik ook wel eens een uur in bed legde om te huilen., Als ik haar bij me nam, gilde ze net zo hard, misschien nog wel harder. Dan heeft het toch geen zin?

Wat vreemd zo'n gillende pup. Deed hij dat bij de fokker ook? Ik vind het zo raar dat zo'n beestje blijft janken en janken terwijl je er gewoon bent.

Anne
we woonden toendertijd nog in een flat dus waar je hem ook neerzette je zat er bijna zelf ook naast :wink:
Uiteindelijk dus in de woonkamer gezet met deuren dicht... en toen was hij wonderbaarlijk stil vanaf nacht 1 dat hij daar sliep :19: geen idee waarom
Nooit gevraagd eigenlijk, geen idee dus of hij dat daar toen ook deed.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

starfleet schreef:
vom Grubenländer-Schupo schreef: Ik ken Cay’Rak natuurlijk als geen ander, ik heb 8 weken lang, bijna 24 uur per dag met hem doorgebracht. Cay’Rak is een zeer zelfverzekerde vrij dominante pup, natuurlijk moet hij nu wennen in zijn nieuwe omgeving. Dat is duidelijk, Paula heeft er in dit geval voor gekozen om hem na 2 uur krijsen een klein standje te geven, ze doorbrak daarmee het patroon. Dat is iets wat voor Cay’Rak belangrijk is. Anders blijft hij doorgaan. Jullie hadden het anders gedaan, prima toch? Ik misschien ook wel, wie zal het zeggen, dat ligt aan het karakter van het hondje en aan de situatie. Maar laat een ieder in zijn waarde.
Het zo'n cliché uitdrukking om mensen in hun waarde te laten. Er zijn grenzen van wat nog wel en wat niet meer kan. Het pupje heeft Paula sowieso veel te zwaar belast op die eerste dag en ik weet dat er mensen zijn die er voor kiezen een pup te laten janken, maar vaak valt een pup dan vaak na een half uur zielig in slaap.

Mijn manier is heel anders (en veel beter ;-) , want een pup hoort niet te piepen in zijn eerste dagen, de opvoeding begint na gewenning en vertrouwd zijn met mij en zijn omgeving). Zelfs als je via de harde manier aan een bench en alleen zijn went, eraan voorbijgaat dat pup helemaal niet vertrouwd is en angstig is zonder iemand om zich heen, dan is het nog wel heel erg hard om een pup drie uur te laten krijsen. Als Paula daar wel heel veel moeite mee had, maar dacht dat ze niet mocht toegeven, dan had zij dat moeten schrijven, dan waren de reacties ook beslist anders geweest.

Ik snap best dat je als fokker het voor je pupkoper wil opnemen, maar uren janken is niet fijn om te lezen als fokker. . Al sowieso met de zware belasting van die eerste dag niet, dat zal ook wel in de brochure staan dat dat niet slim is.

Als de methode "laat maar janken" wordt toegepast dan ken ik echt niemand, niemand, die dat drie uur lang kan aanhoren bij een pup die een dag in huis is. Dan ben je heel hard en dan vrees ik dat die pup verder ook ouderwets flink aangepakt wordt.

Ik lees nu van tussendoor geruststellen, maar dat kan ik niet rijmen met dat "niet toegeven". Het is het een of het ander. Als hij leert dat jij komt als hij maar hard genoeg gilt is dat toch hetzelfde als dat hij leert dat hij eruit gehaald wordt als hij maar hard genoeg gilt. Hij zal er alles voor over hebben dat je maar komt. Ik denk niet dat Paula tussendoor is gelopen en anders is dat niet zo slim want je kiest voor laten janken of je kiest voor bij je nemen, het een of het ander. Als je ernaar toe loopt zonder hem eruit te halen of er naast te gaan liggen, dan zal hij al helemaal hard gaan janken dat je terugkomt zolang hij nog niet instort.

Hij staat daarbij nu al te boek als een dominante pup die maar doorgaat, recht uit het nest is hij al in die hoek "dominant" gedrukt. Dominant is altijd relatief, maar hij wordt nu al flink aangepakt, die dominante pup, omdat hij zijn zin niet mag krijgen. Het is toch gewoon een jong hondje dat niet weet wat hem overkomt en steun en warmte nodig heeft. Arm beestje dat helemaal de weg kwijt is. Dat beeld blijft bij mij. Ik hoop dan maar dat hij nu gewend is, wat rustiger dagen heeft, en dat hij niet meer elke nacht gilt.

Het kan best zijn dat Paula het verder goed wil doen, maar in dat geval raad ik haar toch aan eens een boek te lezen over pups en hun opvoeding dat niet uit het jaar 0 stamt. .

Anne
Dat heb je mooi omschreven, Anne. :ok:
Als ik fokker was en de eerdere tekst had zien staan van mijn pupkoper, dan had ik subiet mijn puppie terug gehaald.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik had mijn pup niet teruggehaald. ik was ook niet boos geworden, wel heel bezorgd en was even op de koffie gegaan of ik nog wat tips kwijt kon
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
idd....dezelfde avond meestal nog ff de stad in (naar onze "stamkroeg") en dan de volgende dag (meestal op zaterdag nl pups ophalen) lekker heel de dag mee naar de hondentraining...krijgen ze helemaal niets van...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

idem hier. dag 1 gebeurt er niet veel behalbve mensen die op visite komen en een rondje in de buurt maar vanaf dag 2 moeten ze minimaal mee een biertje drinken in de stamkroeg!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
starfleet schreef:

Anne
we woonden toendertijd nog in een flat dus waar je hem ook neerzette je zat er bijna zelf ook naast :wink:
Uiteindelijk dus in de woonkamer gezet met deuren dicht... en toen was hij wonderbaarlijk stil vanaf nacht 1 dat hij daar sliep :19: geen idee waarom
Nooit gevraagd eigenlijk, geen idee dus of hij dat daar toen ook deed.
Ita was ook zo'n gillende pup.
Ook bij haar was het over vanaf het moment dat ik er 's nachts niet bij zat.
Bij de fokker was ze stil. Maar daar zat ze wel samen met de andere honden.
Ze was teruggebracht naar de fokker door de vorige eigenaar (na één nachtje) omdat ze piepte. :19:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

We hebben Diego na een paar dagen bij ons in de buurt snachts ook 1x beneden neer gezet met de bench (sliep hij elke nacht in en huiskamer ook bekend voor hem).
Maar na een uur krijsen was meneer nog neit stil. Dus hebben we hem totaal genegeerd en de bench weer boven gezet. Diego had dat ook makkelijk uren volg ehouden hoor. Die valt dan echt niet in slaap.
Maar wij hebben ingegrepen dus en hij slaapt nu boven op een andere kamer als bij ons (eerst slaapkamer, dan overloop met deur open, dan naar kamertje boven).

Nu gaan we langzaam opbouwen dat hij savonds en snachts een tijdje alleen kan zijn in zijn bench. Daar slaapt hij ook in dus mochten we savonds laat even weg moeten gaat hij daar in. Van te voren lekker moe maken en een lekker bot mee. We hebben er voor gekozen eerst Diego overdag alleen te leren zijn. Omdat we alle 2 toch weer moesten gaan werken. Dat gaat nu een paar weekkies goed dus nu gaan we beginnen met savonds alleen.
Ik denk als ik allebei meteen had gedaan Diego helemaal gek was geworden en we veel langer er over hadden gedaan om hem alleen te laten zijn. Ik hoop wel dat nu hij overdag allleen kan zijn dat hij het savonds/snachts alleen sneller door heeft. We beginnen met een minuutje naar buiten en weer terug en zo opbouwen als het goed gaat.

Ene keer gaat het goed als hij dan in de bench is boven en wij even naar de auto lopen wat pakken en terug. Andere keer piept hij nog wat. Dus rustig aan opbouwen.

Dus het is niet altijd dat een pup na een half uur krijsen moe is en in slaap valt. Diego is een mechelaar en die moest echt verplicht zijn rust op gelegd krijgen. Nu is dat een stuk minder pakt hij het eerder zelf wel. Maar de eerste weken dat hij bij ons was wou hij niet slapen en werd strontvervelend en moesten dus echt even in de bench zetten voor een slaapje. Daarna was hij weer "normaal"
Hector
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duits herder werklijn wolfsgrauw

Ongelezen bericht door Hector »

Nou nou nou het is wel drukte van belang, niet?

Punt 1. de bench stond naast bed :wink:
Punt 2. het "handje" hielp helemaal niks :wink:
Punt 3. deken eroverheen hielp niks

en 2 sec optillen (of zoals jullie zeggen: Mishandelen, fiks corrigeren, door bench smijten of iets anders in die aard) heeft geholpen :wink:

Nu een paar daagjes later moet ik de kleine nog steeds in bench leggen als IK vind dat hij moe is...

Ik vind erg jammer hoe enorm hysterisch jullie kunnen reageren en heb wijs ook ff afstand genomen!
Ik kan soms erg lachen om de "zieligheid" van sommige mensen en doe er dan (zoals al gezegd) er een schepje boven op...

Ik word toch al als slechte moeder :denken: :19: , sadistisch, satanisch, monsterlijk, verschrikkelijk mens uitgedrukt endus maakt het toch niet meer uit, wel? :wink: :pffff:

Ik zou graag een paar mensen face to face willen zien om ff te vertellen hoe IK vind dat je met mensen om gaat, net zo goed als hun daarna mogen proberen te vertellen hoe HUN vinden dat IK met mijn pupke om moet gaan.

Ik ben dus WEL heel kwaad op bepaalde mensen die erg slecht over de beste fokker die ik ken praten. Want als Linda iets niet verdient is het dat wel. Denk dat MENIG "FOKKER" hier nog veel van kunnen leren!!!!!

Ik heb nu alles rustig nagelezen en kon het toch niet laten om nog ff te reageren. Want het is makkelijk om iemand achter de pc de "les te lezen" maar je mag best eens komen kijken hoe het gegaan is!!

En ja ik geef toe dat ik erg blij ben met de kleine en tja... dan kan ik erg blij over praten... Maar gelukkig zal ik dit hier niet meer doen :wink:

Voor de mensen die geintreseerd zijn, ik hou een fotodagboek bij van de kleine spruit en de grote spruit, hier te vinden:

http://www.everyoneweb.com/HecCay/

(en ik weet dat ik reacties ga krijgen, maar tja dat past eenmaal in dit topic :wink: Alleen jammer dat de zin: Cay'Rak opgehaald nu wel heel erg onpasselijk is... Bedankt hiervoor :wink: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”