Omdat een gedeelte van de topics weg is gevallen wilk voor de zekerheid de vraag nog eens stellen.
Ik ga met de honden naar Spanje in de winter. Ik ben bekend met alle tekenziektes in Frankrijk maar zijn er voor Spanje nog extra maatregelen en/of ziektes die ik zou moeten kennen.
Of zijn er ander gebruiken die ik zo moeten weten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden en Spanje
Moderator: moderatorteam
-
KarelB
- geregistreerd lid
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Preventief alles doen om te voorkomen dat de hond leishmania, hartworm of inderdaad tekenziekte kan krijgen. Dat zijn de voornaamste ziekten rond het middellandse zeegebied.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Zolang de gemiddelde temperatuur beneden de 18º ligt hoef je voor Leishmania niet bang te zijn. De zandvlieg die die ziekte overbrengt is dan nl. niet aktief, hij houdt dan een soort winterslaap.
Teken zie je eigenlijk ´s winters ook niet, althans niet hier waar ik woon, in de buurt van Cádiz.
Ook de kans op hartworm is veel kleiner omdat er veel minder muggen zijn. Maar zolang er muggen zijn is er een kans. Dus ik zou wel een preventief middel tegen hartworm geven, al voor vertrek.
Verder is het zo dat honden hier niet toegelaten worden in hotels en winkels.
En kijk uit met jachtgebieden, daar mag je hond niet loslopen. Jachtgebieden heten "Zona privada de caza" en rondom, aan de randen, om de 100 mtr zie je een klein vierkant bordje wat half zwart en half wit is.
Verder kun je hier denk ik onbezorgd van een lekkere vakantie genieten, er is hier veel meer ruimte en men is wat makkelijker dan in Nederland. Maar honden hebben hier wel een minder verheven status als in Nederland.
Teken zie je eigenlijk ´s winters ook niet, althans niet hier waar ik woon, in de buurt van Cádiz.
Ook de kans op hartworm is veel kleiner omdat er veel minder muggen zijn. Maar zolang er muggen zijn is er een kans. Dus ik zou wel een preventief middel tegen hartworm geven, al voor vertrek.
Verder is het zo dat honden hier niet toegelaten worden in hotels en winkels.
En kijk uit met jachtgebieden, daar mag je hond niet loslopen. Jachtgebieden heten "Zona privada de caza" en rondom, aan de randen, om de 100 mtr zie je een klein vierkant bordje wat half zwart en half wit is.
Verder kun je hier denk ik onbezorgd van een lekkere vakantie genieten, er is hier veel meer ruimte en men is wat makkelijker dan in Nederland. Maar honden hebben hier wel een minder verheven status als in Nederland.