Vaseline!
Een paar jaar geleden zijn wij op wintersportvakantie geweest naar Finland. Dante had de neiging om een groot deel van de wandelingen (langlaufen/cross-country skiën) door de diepe sneeuw te hopsen

. Op een gegeven moment waren zijn ballen vuurrood :N: Bevriezingsverschijnselen dus. We smeerden vanaf toen steeds zijn ballen dik met vaseline (ook tussendoor op de wandeling)
Nu is Dante wel erg dunbehaard en heeft echt naakte ballen

, misschien is jouw hond wel beter beschermd? O, ja en ook zijn voetzolen smeerde ik in.
Verder had ik gewoon een EHBO setje bij me.
Ook veel Rodi-worsten; hij kreeg tijdens de wandeling ook meestal een halve omdat hij ontzettend veel energie verstookte (met al dat gehops door die diepe sneeuw) en daardoor teveel afviel. Maar Dante was al een gratenbaal vóór we op vakantie gingen

, vandaar!
Ook hadden we een kleedje bij ons voor het (verplichte) rusten onderweg (we waren steeds uuuren weg) zodat hij niet op de sneeuw hoefde liggen en we hem eventueel toe konden dekken (het kán daar erg koud zijn, vooral met wind). Ook ging er water mee voor hem om te voorkomen dat hij teveel koude sneeuw ging happen.
Het was een ge-wel-di-ge vakantie

Ik hoop dat jij net zo zult genieten als ik gedaan heb!
Gr. Marijke