Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Luistert jouw hond ook naar anderen?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Luistert jouw hond ook naar anderen?
Gister kwam een vriendin van me voor het eerst mee naar huis en zag Jamey dus ook voor het eerst... Op een gegeven moment moest zij Jamey even voor me vasthouden (weet niet meer waarom) en ze gaf Jamey het zit commando... Waarop Jamey gelijk heel braaf ging zitten... Ik vermoed dat Jamey dat eigenlijk bij iedereen wel zal doen (behalve die enkele man die ze spontaan eng vindt zonder reden)...
Ik vraag me af of jullie honden dit ook doen, of dat Jamey een apart geval is hierin...
Ik vraag me af of jullie honden dit ook doen, of dat Jamey een apart geval is hierin...

You'll be in my heart... Always...
- Maxiem
- Zeer actief
Ja. Max was gisteren al de hele dag dwars. We komen op een strandje en Max legt haar stok neer voor een vrouw die daar ook met haar honden was. Die vrouw pakt de stok op en Max pakt hem weer aan de andere kant (leukkkk trekspelletje
) . En die vrouw zegt "los"en Max laat los!
En dat terwijl we nog op los aan het trainen zijn, het zit er nog niet eens goed in. En daarna "zit", ook meteen perfect.
Maar goed, Max maakte wel weer een goede indruk.
En dat terwijl we nog op los aan het trainen zijn, het zit er nog niet eens goed in. En daarna "zit", ook meteen perfect.
Maar goed, Max maakte wel weer een goede indruk.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
De oudste herder zal misschien na lang aandringen heeeeel langzaam gaan zitten maar dat gaat absoluut niet van harte, het jongste herdertje gaat verschrikt hard blaffen als een vreemde (of bezoek thuis) uberhaupt iets tegen haar zegt, laat staan een commando geeft
op de training is het ook nog geen hondentrainer gelukt haar iets op bevel te laten doen. Na 4 maanden mag aaien (lees omkopen met wat lekkers
) nu wel. Ik heb nog hoop 

- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- Maxiem
- Zeer actief
Hou je hoop vooral!alma2 schreef:De oudste herder zal misschien na lang aandringen heeeeel langzaam gaan zitten maar dat gaat absoluut niet van harte, het jongste herdertje gaat verschrikt hard blaffen als een vreemde (of bezoek thuis) uberhaupt iets tegen haar zegt, laat staan een commando geeftop de training is het ook nog geen hondentrainer gelukt haar iets op bevel te laten doen. Na 4 maanden mag aaien (lees omkopen met wat lekkers
Max deed in het begin ook niks anders dan blaffen tegen vreemden. Ik blijf versteld staan van het aanpassingsvermogen van zo'n hond. Als je ziet hoe ze in één jaar veranderd is.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Saffie niet, die luistert niet eens echt goed naar Erwin. Voor een koekje wil ze wel gaan zitten, maar echt commando's uitvoeren vane en vreemde dat denk ik niet.
Boy denk ik wel. Die luisterde al vanaf dag één bij ons naar commando's zoals plaats of zit. Hierkomen was een ander verhaal, maar dat gaat al aardig.
Boy denk ik wel. Die luisterde al vanaf dag één bij ons naar commando's zoals plaats of zit. Hierkomen was een ander verhaal, maar dat gaat al aardig.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Felix kómt wel heel snel als een ander hem aandacht geeft.
Maar commando's van een ander,....
"wat moet ik er mee" denkt hij, "Ik ga gewoon een paar rondjes om je heen draaien en daarna zoek je het maar lekker zelluf uit" 
Maar commando's van een ander,....
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- starfleet
- Erelid
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dat doe ik ookMaxiem schreef:Hou je hoop vooral!alma2 schreef:De oudste herder zal misschien na lang aandringen heeeeel langzaam gaan zitten maar dat gaat absoluut niet van harte, het jongste herdertje gaat verschrikt hard blaffen als een vreemde (of bezoek thuis) uberhaupt iets tegen haar zegt, laat staan een commando geeftop de training is het ook nog geen hondentrainer gelukt haar iets op bevel te laten doen. Na 4 maanden mag aaien (lees omkopen met wat lekkers
Max deed in het begin ook niks anders dan blaffen tegen vreemden. Ik blijf versteld staan van het aanpassingsvermogen van zo'n hond. Als je ziet hoe ze in één jaar veranderd is.

-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
-
Suuz
- Zeer actief
Tja, als er duidelijk iets lekkers aan verbonden zit wel dan kan bij Megan er wel een 'zit' af
En het moeten ook wel bekenden zijn.
Bammie negeert vreemden zowieso compleet en luistert naar echt goede bekenden (opa & oma
) alleen voor iets lekkers.
Misty kent (nog) geen enkel commando maar is altijd in voor een aai van wie dan ook
Megan gaat alleen kijken of er wat te halen valt, zo niet is ze meteen weer weg.
En het moeten ook wel bekenden zijn.
Bammie negeert vreemden zowieso compleet en luistert naar echt goede bekenden (opa & oma
Misty kent (nog) geen enkel commando maar is altijd in voor een aai van wie dan ook
Megan gaat alleen kijken of er wat te halen valt, zo niet is ze meteen weer weg.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Rana luistert goed naar een ander als die haar (een enkel keertje) meeneemt om te wandelen.
Als ik er bij ben, heeft ze geen boodschap aan commando's van anderen
Alleen op de training wil ze nog wel eens iets voor de trainer doen, behalve apporteren. Ze gaat dan wel op zijn commando apporteren, maar brengt het apport bij mij
Als ik er bij ben, heeft ze geen boodschap aan commando's van anderen
Alleen op de training wil ze nog wel eens iets voor de trainer doen, behalve apporteren. Ze gaat dan wel op zijn commando apporteren, maar brengt het apport bij mij
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
-
Remco
- Actief
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, want Raisa is bang voor vreemden.
Ze luistert alleen naar mensen die ze wat beter kent en naast mij zijn dat Chris, de oppas en mijn moeder (waar ze wel es logeert).
In goede omstandigheden (lees : als zij zich lekker voelt) en bij een leuke koekjesmevrouw gaat ze wel heel makkelijk zitten, maar dat doet ze dan al bijna uit zichzelf.
Ze luistert alleen naar mensen die ze wat beter kent en naast mij zijn dat Chris, de oppas en mijn moeder (waar ze wel es logeert).
In goede omstandigheden (lees : als zij zich lekker voelt) en bij een leuke koekjesmevrouw gaat ze wel heel makkelijk zitten, maar dat doet ze dan al bijna uit zichzelf.

- Moos
- Zeer actief
Vreemd genoeg luisteren Moos en Saar heel slecht naar anderen. Ik vind dat vreemd omdat ze de meeste mensen direct heel erg leuk vinden.
Misschien komt dat daar ook wel door
Ze zijn bij anderen vaak zo enthousiast dat ze daarom misschien slecht luisteren.
Bij bekenden gaan ze vaak wel zitten voor een koekje, maar ook dat gaat regelmatig moeizaam. Het gebeurt ook wel dat ze maar niet gaan zitten, en dat ik 1 keer 'zit' roep en ze het wel meteen doen.
Alleen naar hele bekenden (zoals mijn ouders) luisteren ze wel net zoals naar mij.
Het laatste jaar komt Moos zelfs meestal niet meer als vreemden op straat hem roepen en lokken. Hij kwam dan vroeger altijd meteen aanstuiven, maar het laatste jaar gaat hij vaak op een afstand staan kijken en loopt dan door. Als Moos niet komt naar zo'n lokkende vreemde, dan komt Saar ook niet.
Misschien komt dat daar ook wel door
Bij bekenden gaan ze vaak wel zitten voor een koekje, maar ook dat gaat regelmatig moeizaam. Het gebeurt ook wel dat ze maar niet gaan zitten, en dat ik 1 keer 'zit' roep en ze het wel meteen doen.
Alleen naar hele bekenden (zoals mijn ouders) luisteren ze wel net zoals naar mij.
Het laatste jaar komt Moos zelfs meestal niet meer als vreemden op straat hem roepen en lokken. Hij kwam dan vroeger altijd meteen aanstuiven, maar het laatste jaar gaat hij vaak op een afstand staan kijken en loopt dan door. Als Moos niet komt naar zo'n lokkende vreemde, dan komt Saar ook niet.

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Dante luistert naar mijn kleindochter van drie
. Mijn andere kleindochter van vijf negeert hij
. Wat blijkt; die van drie gaat heel duidelijk 'staan', wijst met een vingertje en zegt heel duidelijk 'zit' (en ja hoor, plof
). Mijn andere kleindochter staat te wriemelen of te draaien en geeft nonchalant het commando, resultaat; nada
Niet echt een antwoord op de vraag, maar ik moest er ineens aan denken
Gr. Marijke

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat maakt overigens wel een heleboel duidelijk over het geven van een commando en hoe je dat moet doenMoon schreef:Dante luistert naar mijn kleindochter van drie. Mijn andere kleindochter van vijf negeert hij
. Wat blijkt; die van drie gaat heel duidelijk 'staan', wijst met een vingertje en zegt heel duidelijk 'zit' (en ja hoor, plof
). Mijn andere kleindochter staat te wriemelen of te draaien en geeft nonchalant het commando, resultaat; nada
![]()
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- starfleet
- Erelid
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ja...
maar probleem is dat ze eerst steeds met een speeltje kom aanlopen om ff te trekken en dat ze niet luistert naar het commando 'los' bij vreemden
maar als uiteindelijk per ongeluk het speeltje toch losschiet en er volgt dan een commando 'zit' gaat ze het wel doen.
ooit tijdens een boswandeling passeerde er een groepje lopers. het was echt warm weer en de één riep naar een bekende of zo die toevallig passeerd 'pff, ik ben bekAF'. en madam ging liggen
maar probleem is dat ze eerst steeds met een speeltje kom aanlopen om ff te trekken en dat ze niet luistert naar het commando 'los' bij vreemden
maar als uiteindelijk per ongeluk het speeltje toch losschiet en er volgt dan een commando 'zit' gaat ze het wel doen.
ooit tijdens een boswandeling passeerde er een groepje lopers. het was echt warm weer en de één riep naar een bekende of zo die toevallig passeerd 'pff, ik ben bekAF'. en madam ging liggen
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
bri
- Zeer actief
Femke is nog maar een pup, maar ze luister al aardig goed. Ze luister het beste naar mij, naar mn vriend als ie maar lekkers mee heeft (ze is nu echt bij hem aan het uit proberen hoe ver ze kan gaan)
Zodra het om anderen gaat hangt het er een beetje vanaf wat die andere voor een persoon is. Ze lijkt heel gevoelig voor leidinggevende personen. Ze is al een aantal keren uit logeren geweest bij mijn moeder die hondentrainingen geeft en zelf 2 reuen heeft die haar echt als roedelleider zien. dat merkt ze precies en ze luister dan ook prima naar haar.
Mijn schoonvader daarentegen heeft absoluut geen verstand van honden (volgens mij is ie ook een beetje angstig voor femke
)
en hij blert regelmatig: 'zit!!!!'zit!!!zit!!!!
en dan zie je haar zo kijken van:
.....en vervolgens loopt ze gewoon weg.
En dan lig ik helemaal in een deuk!
maar goed, het ligt dus aan de persoon zelf of ze luister, en of de persoon in kwestie koekjes heeft.
laatst waren we aan het wandelen en een vrouw riep haar honden bij zich met een ritselend zakje vol koekjes...
Femke rende er vol overgave op af, kwam keurig voor, keek eens lief omhoog
en kreeg vervolgens een heerlijk koekje. hahaha
geweldig, hond zijn
Zodra het om anderen gaat hangt het er een beetje vanaf wat die andere voor een persoon is. Ze lijkt heel gevoelig voor leidinggevende personen. Ze is al een aantal keren uit logeren geweest bij mijn moeder die hondentrainingen geeft en zelf 2 reuen heeft die haar echt als roedelleider zien. dat merkt ze precies en ze luister dan ook prima naar haar.
Mijn schoonvader daarentegen heeft absoluut geen verstand van honden (volgens mij is ie ook een beetje angstig voor femke
en hij blert regelmatig: 'zit!!!!'zit!!!zit!!!!
en dan zie je haar zo kijken van:
En dan lig ik helemaal in een deuk!
maar goed, het ligt dus aan de persoon zelf of ze luister, en of de persoon in kwestie koekjes heeft.
laatst waren we aan het wandelen en een vrouw riep haar honden bij zich met een ritselend zakje vol koekjes...
Femke rende er vol overgave op af, kwam keurig voor, keek eens lief omhoog
geweldig, hond zijn
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
boxersien
Nee, heb boris geleerd om echt op mij gericht te zijn. Hij luisterd wel als ik er niet bij ben, maar ben ik met hem bezig dan niet de rest. Zijn namelijk heel veel kinderen in de buurt die zijn naam weten :N: Gisteren nog geoefend naast het speelveld voor de kinderen. Er waren 6 kinderen aan het roepen (die lopen ook regelmatig met mij mee) en liepen steeds om ons heen vanalles te doen, maar hij bleef gelukkig bij mij.
Dit gedaano mdat mijn vorige boxer gerust de straat overliep naar iemand anders als die riep. Dit was echt niet handig en dus nu anders aangepakt.
Naar echte vreemden luisterd hij niet, wat ze ook doen. Tenzij: die mensen duidelijk gewend zijn om te gaan met honden en dat voelt hij echt wel aan!
Dit gedaano mdat mijn vorige boxer gerust de straat overliep naar iemand anders als die riep. Dit was echt niet handig en dus nu anders aangepakt.
Naar echte vreemden luisterd hij niet, wat ze ook doen. Tenzij: die mensen duidelijk gewend zijn om te gaan met honden en dat voelt hij echt wel aan!
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Zoals BrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrittInge O schreef:die heeft vast niet zo'n rrrrrollende rrrrrrrrrrrZoek stok! schreef:Wellus, gewoon een gillende keukenmeid nadoenstarfleet schreef:Jouw roepen valt ook niet te imiterenZoek stok! schreef:
Roept iemand hem, dan ligt het er maar aan wie dat doet. Bij de meeste mensen zal Bram niet komen.![]()
Anne![]()
.
Britt luistert overigens wel redelijk naar makkelijke commando's... als ze zin heeft of als het wat oplevert
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Mijn( inmiddels overleden kruising Stabij/ Wetterhoun) Bijke vond iedereen aardig, was gek op op mijn vrienden ,vriendinnen en familie( Behalve mijn ene broer, daar sch**t hij bagger voor). Maar alleen ikzelf, mijn zoon en mijn vader luisterde hij naar en konden hem uitlaten. Anderen, ook mensen die regelmatig over de vloer kwamen, wilde hij niet mee!
Rokus( stabijreu) vertoond hetzelfde gedrag: ik kan hem uitlaten en mijn zoon en mijn onlangs overleden buurvrouw.( Mijn vader leeft inmiddels al jaren niet meer). Zelfs onze vaste trainster behendigheid, die we al bijna 5 jaar kennen, kreeg hem niet mee. Ik heb hem nog uitdrukkelijk gezegd dat hij met haar me moest gaan, maar na 3 hindernissen draaide meneer zich om en kwam terug naar mij.
Rokus( stabijreu) vertoond hetzelfde gedrag: ik kan hem uitlaten en mijn zoon en mijn onlangs overleden buurvrouw.( Mijn vader leeft inmiddels al jaren niet meer). Zelfs onze vaste trainster behendigheid, die we al bijna 5 jaar kennen, kreeg hem niet mee. Ik heb hem nog uitdrukkelijk gezegd dat hij met haar me moest gaan, maar na 3 hindernissen draaide meneer zich om en kwam terug naar mij.
-
Reini
- Zeer actief
- Bleumke
- Vaste gebruiker
Frodo luisterd prima bij mensen die echt overwicht hebben.
Dan is meneer poeslief. Daar doet hij ook alles bij.
De simpele oefeningen doet hij ook wel bij vreemden maar dan
idd als hij er iets lekkers voor krijgt
Maar hij luisterd dus totaal niet naar mijn vriend. Die ziet hij ook
niet zo vaak maar toch. Mijn vriend is wel honden gewend maar
geen Frodo honden
Naar mijn idee is mijn vriend bang en daar maakt Frodo graag
gebruik van
Dan is meneer poeslief. Daar doet hij ook alles bij.
De simpele oefeningen doet hij ook wel bij vreemden maar dan
idd als hij er iets lekkers voor krijgt
Maar hij luisterd dus totaal niet naar mijn vriend. Die ziet hij ook
niet zo vaak maar toch. Mijn vriend is wel honden gewend maar
geen Frodo honden
Naar mijn idee is mijn vriend bang en daar maakt Frodo graag
gebruik van
Groetjes Iris, Frodo en Sjimmy de kat niet te vergeten