Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenschool omgeving Utrecht met echt kleine groepen?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Hondenschool omgeving Utrecht met echt kleine groepen?
Na ongeveer vijf lessen GG beginners dit seizoen ga ik er wederom mee stoppen. Ik ben een ontzettend moeilijk mens als het om trainen gaat en word gewoon moe van mezelf.
Dit is al de derde hondenschool waar we gehoorzaamheid doen en wederom past het niet bij mij. Bram is mijn eerste hond en ik ben niet gezegend met veel natuurlijk trainingstalent. Ik heb dus echt coaching nodig bij het trainen.
Ik had gehoopt dat bij deze hondenschool te vinden, maar ook hier is er te weinig tijd voor de individu. We zijn met zo'n 10 honden en 1 trainer. We werken zelfstandig gedurende de les en een aantal mensen krijgt aandacht bij het doen van de oefeningen. Ik heb meer ondersteuning nodig in de les om de puntjes op de i te zetten.
Weet iemand een hondenschool in de (wijde) omgeving van Utrecht waar ze echt met kleine groepen (max. 5 honden) werken en waar dus veel aandacht is voor de individu? Uiteraard moet er positief getraind worden.
(Wim van Overeem, de Trouwe Viervoeter en Zoys niet, want daar ben ik al geweest. Bij Vallei & Eem doen ze helaas geen GG)
Dit is al de derde hondenschool waar we gehoorzaamheid doen en wederom past het niet bij mij. Bram is mijn eerste hond en ik ben niet gezegend met veel natuurlijk trainingstalent. Ik heb dus echt coaching nodig bij het trainen.
Ik had gehoopt dat bij deze hondenschool te vinden, maar ook hier is er te weinig tijd voor de individu. We zijn met zo'n 10 honden en 1 trainer. We werken zelfstandig gedurende de les en een aantal mensen krijgt aandacht bij het doen van de oefeningen. Ik heb meer ondersteuning nodig in de les om de puntjes op de i te zetten.
Weet iemand een hondenschool in de (wijde) omgeving van Utrecht waar ze echt met kleine groepen (max. 5 honden) werken en waar dus veel aandacht is voor de individu? Uiteraard moet er positief getraind worden.
(Wim van Overeem, de Trouwe Viervoeter en Zoys niet, want daar ben ik al geweest. Bij Vallei & Eem doen ze helaas geen GG)

Linda, Izzie en Bram
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
jelle
- Zeer actief
Wij gaan zondag met Moya beginnen bij hondenschool ABOVO. Groepen tot max 8 deelnemers, en als dat zo is staan er 2 instructeurs voor. Meeste groepen zijn kleiner, ik heb ze ook gezien van 4 of 5 deelnemers. Wellicht ook afhankelijk van de startdatum? Basiscusrsussen zijn 2maal per week, afhankelijk van je startdatum op dinsdag-, woensdag- of donderdagavond en altijd op zondagochtend.
Er wordt positief getraind, maar ze hebben ook weer niet de illusie dat alles met een klikker op te lossen is.
Misschien een kijkje waard?
Er wordt positief getraind, maar ze hebben ook weer niet de illusie dat alles met een klikker op te lossen is.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat klinkt heel goed, ik ga even contact met ze opnemen. Ik zie namelijk niks over GG en ik zou toch wel graag landelijk examen willen doen.jelle schreef:Wij gaan zondag met Moya beginnen bij hondenschool ABOVO. Groepen tot max 8 deelnemers, en als dat zo is staan er 2 instructeurs voor. Meeste groepen zijn kleiner, ik heb ze ook gezien van 4 of 5 deelnemers. Wellicht ook afhankelijk van de startdatum? Basiscusrsussen zijn 2maal per week, afhankelijk van je startdatum op dinsdag-, woensdag- of donderdagavond en altijd op zondagochtend.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bij m'n vorige switch heb 'mijn probleem' besproken en toen bleek al snel dat er geen oplossing is. Dit is nou eenmaal hoe de school werkt. Ik heb mijn huidige school gevraagd om mij een seintje te geven als ze een keer met een kleinere groep starten.ranetje schreef:Heb je al met deze school waar je nu zit het probleem besproken?
Misschien hebben ze een oplossing voor je?
Ik kan me jouw punt best voorstellen hoor![]()
In sommige opzichten heb ik soms ook meer coaching nodig
Ringtraining heb ik bij Vallei & Eem gedaan met een groep van maximaal vijf honden. Wat was dat heerlijk! Het moet toch te doen zijn om ook GG les te vinden in zo'n kleine groep.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat kan ik al helemaal nergens vinden. Agility kom ik wel tegen (en ga ik wellicht ook doen), maar verder doen hondenscholen dat eigenlijk alleen bij gedragsproblemen.Martijn schreef:Waarom neem je niet gewoon privéles?
Ik ga nog wel even doorzoeken, want het lijkt me heerlijk om een half uur/uur per week prive les te krijgen van een goede trainer. Ik merk dat we echt met sprongen vooruit gaan als we goed gecoacht worden.

Linda, Izzie en Bram
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Sita
- Zeer actief
Je zou ook contact kunnen opnemen met kc gooi en eemland.
Ik weet niet hoe groot de groepen zijn bij gg, maar bij de gehoorzaamheid B zijn we nu met 8 honden over. Begonnen met 10 honden geloof ik.
http://www.kc-gooieneemland.nl
Ik weet niet hoe groot de groepen zijn bij gg, maar bij de gehoorzaamheid B zijn we nu met 8 honden over. Begonnen met 10 honden geloof ik.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik wil dit keer echt een school die een maximum aantal aan cursisten aanneemt voor een les. Dat het dus niet toeval is als er een kleine groep is.Sita schreef:Je zou ook contact kunnen opnemen met kc gooi en eemland.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb ringtraining bij Vallei en Eem gedaan, heb ik dat verkeerd vermeld? Ik ga Gooi en Eemland even opzoeken....Rosita Compagner schreef:Waarom ga je geen obedience trainen en doet daarbij ooit een keer GG-examen als je dat dan nog wil?
Als je ringtraining bij Gooi en Eemland hebt gedaan dan ken je Truusje Jore denk ik wel? Zij kan je meer vertellen eventueel

Linda, Izzie en Bram
-
Sita
- Zeer actief
Ik weet niet of ze een maximum aantal cursisten hebben. Kan het wel voor je navragen.Zoek stok! schreef:Ik wil dit keer echt een school die een maximum aantal aan cursisten aanneemt voor een les. Dat het dus niet toeval is als er een kleine groep is.Sita schreef:Je zou ook contact kunnen opnemen met kc gooi en eemland.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb Reini natuurlijk gezien bij de A cursus en dat was geen kleine groep. Maar als je het wilt vragen, heel graag!Sita schreef:Ik weet niet of ze een maximum aantal cursisten hebben. Kan het wel voor je navragen.Zoek stok! schreef:Ik wil dit keer echt een school die een maximum aantal aan cursisten aanneemt voor een les. Dat het dus niet toeval is als er een kleine groep is.Sita schreef:Je zou ook contact kunnen opnemen met kc gooi en eemland.

Linda, Izzie en Bram
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Nee, ik heb verkeerd/te snel gelezen, sorry. Blijft staan dat ik denk dat Obedience bij je past. Individueel les en álle puntjes op de i.Zoek stok! schreef:Ik heb ringtraining bij Vallei en Eem gedaan, heb ik dat verkeerd vermeld? Ik ga Gooi en Eemland even opzoeken....Rosita Compagner schreef:Waarom ga je geen obedience trainen en doet daarbij ooit een keer GG-examen als je dat dan nog wil?
Als je ringtraining bij Gooi en Eemland hebt gedaan dan ken je Truusje Jore denk ik wel? Zij kan je meer vertellen eventueel
Vind je Zaltbommel overkomelijk om te reizen? Voor algemene info: www.obedience.nl
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee hoor, buiten de spits vind ik Zaltbommel geen probleem. Ik ga even kijken en informeren, bedankt!Rosita Compagner schreef:Nee, ik heb verkeerd/te snel gelezen, sorry. Blijft staan dat ik denk dat Obedience bij je past. Individueel les en álle puntjes op de i.Zoek stok! schreef:Ik heb ringtraining bij Vallei en Eem gedaan, heb ik dat verkeerd vermeld? Ik ga Gooi en Eemland even opzoeken....Rosita Compagner schreef:Waarom ga je geen obedience trainen en doet daarbij ooit een keer GG-examen als je dat dan nog wil?
Vind je Zaltbommel overkomelijk om te reizen? Voor algemene info: www.obedience.nl

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat gezoek op internet is trouwens heel leuk. Ik kom zooooveel leuke dingen tegen die ik met Bram kan gaan doen. Breitensport lijkt me bijv. ook helemaal geweldig. Direct even gebeld, maar dat 'kan niet' in combinatie met behendigheid (verwarrend voor de hond). Dus dan zou ik een keuze moeten maken.....
En ik ga ons denk ik ook inschrijven voor een proefles speuren.
Wat is er een hoop leuks!

Linda, Izzie en Bram
-
Sita
- Zeer actief
Ik was gister ook even aan het speuren en zag ook heel veel leuke dingen. Maar goed, eerst maar slagen voor gehoorzaamheid BZoek stok! schreef:Dat gezoek op internet is trouwens heel leuk. Ik kom zooooveel leuke dingen tegen die ik met Bram kan gaan doen. Breitensport lijkt me bijv. ook helemaal geweldig. Direct even gebeld, maar dat 'kan niet' in combinatie met behendigheid (verwarrend voor de hond). Dus dan zou ik een keuze moeten maken.....
Dat Breitensport lijkt mij ook heel leuk, net als rally-o.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
He ik ookZoek stok! schreef:Ik zit nu bij ZoysDemi schreef:Bij Zoys hebben ze nu bij de GH1 een assistenttrainer, dus wel een grote groep (9 honden geloof ik), maar wel 2 personen die begeleiden. Ik weet niet of het ook bij GG is trouwens..
Maar hebben ze bij de GG dan geen ass.trainer erbij?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Zoek stok!
- Zeer actief
De eerste les wel, maar die heb ik daarna niet meer gezien. De lessen zijn prima hoor: goede school, goede trainer! Maar het past gewoon niet bij mij omdat ik meer coaching nodig heb.Demi schreef:He ik ookZoek stok! schreef:Ik zit nu bij ZoysDemi schreef:Bij Zoys hebben ze nu bij de GH1 een assistenttrainer, dus wel een grote groep (9 honden geloof ik), maar wel 2 personen die begeleiden. Ik weet niet of het ook bij GG is trouwens..
Maar hebben ze bij de GG dan geen ass.trainer erbij?

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het goed is heb ik binnen nu en een maand wel een auto'tje hoor, maar bedankt voor het aanbod.schumie schreef:Als jullie gaan speuren wil ik mee met Tess!Die vind dat helemaal te gek.En marye je kan altijd met mij mee rijden dan hoor
Hier kan je een gratis proefles doen of een workshop:
http://www.speurhondentrainingcenter.nl/