Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenschool omgeving Utrecht met echt kleine groepen?

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Hondenschool omgeving Utrecht met echt kleine groepen?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Na ongeveer vijf lessen GG beginners dit seizoen ga ik er wederom mee stoppen. Ik ben een ontzettend moeilijk mens als het om trainen gaat en word gewoon moe van mezelf.

Dit is al de derde hondenschool waar we gehoorzaamheid doen en wederom past het niet bij mij. Bram is mijn eerste hond en ik ben niet gezegend met veel natuurlijk trainingstalent. Ik heb dus echt coaching nodig bij het trainen.

Ik had gehoopt dat bij deze hondenschool te vinden, maar ook hier is er te weinig tijd voor de individu. We zijn met zo'n 10 honden en 1 trainer. We werken zelfstandig gedurende de les en een aantal mensen krijgt aandacht bij het doen van de oefeningen. Ik heb meer ondersteuning nodig in de les om de puntjes op de i te zetten.

Weet iemand een hondenschool in de (wijde) omgeving van Utrecht waar ze echt met kleine groepen (max. 5 honden) werken en waar dus veel aandacht is voor de individu? Uiteraard moet er positief getraind worden.

(Wim van Overeem, de Trouwe Viervoeter en Zoys niet, want daar ben ik al geweest. Bij Vallei & Eem doen ze helaas geen GG)
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Heb je al met deze school waar je nu zit het probleem besproken?
Misschien hebben ze een oplossing voor je?
Ik kan me jouw punt best voorstellen hoor :ok:
In sommige opzichten heb ik soms ook meer coaching nodig :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Wij gaan zondag met Moya beginnen bij hondenschool ABOVO. Groepen tot max 8 deelnemers, en als dat zo is staan er 2 instructeurs voor. Meeste groepen zijn kleiner, ik heb ze ook gezien van 4 of 5 deelnemers. Wellicht ook afhankelijk van de startdatum? Basiscusrsussen zijn 2maal per week, afhankelijk van je startdatum op dinsdag-, woensdag- of donderdagavond en altijd op zondagochtend.
Er wordt positief getraind, maar ze hebben ook weer niet de illusie dat alles met een klikker op te lossen is.

Misschien een kijkje waard?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Zoek stok!
Zeer actief

jelle schreef:Wij gaan zondag met Moya beginnen bij hondenschool ABOVO. Groepen tot max 8 deelnemers, en als dat zo is staan er 2 instructeurs voor. Meeste groepen zijn kleiner, ik heb ze ook gezien van 4 of 5 deelnemers. Wellicht ook afhankelijk van de startdatum? Basiscusrsussen zijn 2maal per week, afhankelijk van je startdatum op dinsdag-, woensdag- of donderdagavond en altijd op zondagochtend.
Er wordt positief getraind, maar ze hebben ook weer niet de illusie dat alles met een klikker op te lossen is.

Misschien een kijkje waard?
Dat klinkt heel goed, ik ga even contact met ze opnemen. Ik zie namelijk niks over GG en ik zou toch wel graag landelijk examen willen doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

ranetje schreef:Heb je al met deze school waar je nu zit het probleem besproken?
Misschien hebben ze een oplossing voor je?
Ik kan me jouw punt best voorstellen hoor :ok:
In sommige opzichten heb ik soms ook meer coaching nodig :wink:
Bij m'n vorige switch heb 'mijn probleem' besproken en toen bleek al snel dat er geen oplossing is. Dit is nou eenmaal hoe de school werkt. Ik heb mijn huidige school gevraagd om mij een seintje te geven als ze een keer met een kleinere groep starten.

Ringtraining heb ik bij Vallei & Eem gedaan met een groep van maximaal vijf honden. Wat was dat heerlijk! Het moet toch te doen zijn om ook GG les te vinden in zo'n kleine groep.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef:Waarom neem je niet gewoon privéles?
Dat kan ik al helemaal nergens vinden. Agility kom ik wel tegen (en ga ik wellicht ook doen), maar verder doen hondenscholen dat eigenlijk alleen bij gedragsproblemen.

Ik ga nog wel even doorzoeken, want het lijkt me heerlijk om een half uur/uur per week prive les te krijgen van een goede trainer. Ik merk dat we echt met sprongen vooruit gaan als we goed gecoacht worden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

heb je al eens bij KC Ziest gekeken?
Jan
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

janinca2002 schreef:heb je al eens bij KC Ziest gekeken?
Ik ken iemand die daar traint en die had bepaald geen kleine groep. Is jouw ervaring anders? Hun prijzen zijn laag zie ik op de site, dus ik vermoed dat ze grotere groepen hebben.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Je zou ook contact kunnen opnemen met kc gooi en eemland.

Ik weet niet hoe groot de groepen zijn bij gg, maar bij de gehoorzaamheid B zijn we nu met 8 honden over. Begonnen met 10 honden geloof ik.

http://www.kc-gooieneemland.nl
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

HSVA amersfoort misschien?

Stond daar laatst naar puppycursus te kijken en zag dat er een groepje van maar 5 man GG aan het lopen waren.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Bij Zoys hebben ze nu bij de GH1 een assistenttrainer, dus wel een grote groep (9 honden geloof ik), maar wel 2 personen die begeleiden. Ik weet niet of het ook bij GG is trouwens..
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Waarom ga je geen obedience trainen en doet daarbij ooit een keer GG-examen als je dat dan nog wil?
Als je ringtraining bij Gooi en Eemland hebt gedaan dan ken je Truusje Jore denk ik wel? Zij kan je meer vertellen eventueel ;-)
Zoek stok!
Zeer actief

Demi schreef:Bij Zoys hebben ze nu bij de GH1 een assistenttrainer, dus wel een grote groep (9 honden geloof ik), maar wel 2 personen die begeleiden. Ik weet niet of het ook bij GG is trouwens..
Ik zit nu bij Zoys :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Sita schreef:Je zou ook contact kunnen opnemen met kc gooi en eemland.

Ik weet niet hoe groot de groepen zijn bij gg, maar bij de gehoorzaamheid B zijn we nu met 8 honden over. Begonnen met 10 honden geloof ik.

Ik wil dit keer echt een school die een maximum aantal aan cursisten aanneemt voor een les. Dat het dus niet toeval is als er een kleine groep is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

LaRep schreef:HSVA amersfoort misschien?

Stond daar laatst naar puppycursus te kijken en zag dat er een groepje van maar 5 man GG aan het lopen waren.
Ik ga ze even mailen, bedankt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Waarom ga je geen obedience trainen en doet daarbij ooit een keer GG-examen als je dat dan nog wil?
Als je ringtraining bij Gooi en Eemland hebt gedaan dan ken je Truusje Jore denk ik wel? Zij kan je meer vertellen eventueel ;-)
Ik heb ringtraining bij Vallei en Eem gedaan, heb ik dat verkeerd vermeld? Ik ga Gooi en Eemland even opzoeken....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Zoek stok! schreef:

Ik wil dit keer echt een school die een maximum aantal aan cursisten aanneemt voor een les. Dat het dus niet toeval is als er een kleine groep is.
Ik weet niet of ze een maximum aantal cursisten hebben. Kan het wel voor je navragen.

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Sita schreef:
Zoek stok! schreef:

Ik weet niet of ze een maximum aantal cursisten hebben. Kan het wel voor je navragen.
Ik heb Reini natuurlijk gezien bij de A cursus en dat was geen kleine groep. Maar als je het wilt vragen, heel graag!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Zoek stok! schreef:
Rosita Compagner schreef:Waarom ga je geen obedience trainen en doet daarbij ooit een keer GG-examen als je dat dan nog wil?
Ik heb ringtraining bij Vallei en Eem gedaan, heb ik dat verkeerd vermeld? Ik ga Gooi en Eemland even opzoeken....
Nee, ik heb verkeerd/te snel gelezen, sorry. Blijft staan dat ik denk dat Obedience bij je past. Individueel les en álle puntjes op de i.
Vind je Zaltbommel overkomelijk om te reizen? Voor algemene info: www.obedience.nl
Zoek stok!
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Zoek stok! schreef:
Nee, ik heb verkeerd/te snel gelezen, sorry. Blijft staan dat ik denk dat Obedience bij je past. Individueel les en álle puntjes op de i.
Vind je Zaltbommel overkomelijk om te reizen? Voor algemene info: www.obedience.nl
Nee hoor, buiten de spits vind ik Zaltbommel geen probleem. Ik ga even kijken en informeren, bedankt!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Dat gezoek op internet is trouwens heel leuk. Ik kom zooooveel leuke dingen tegen die ik met Bram kan gaan doen. Breitensport lijkt me bijv. ook helemaal geweldig. Direct even gebeld, maar dat 'kan niet' in combinatie met behendigheid (verwarrend voor de hond). Dus dan zou ik een keuze moeten maken.....

En ik ga ons denk ik ook inschrijven voor een proefles speuren.

Wat is er een hoop leuks! :cheer:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Dat gezoek op internet is trouwens heel leuk. Ik kom zooooveel leuke dingen tegen die ik met Bram kan gaan doen. Breitensport lijkt me bijv. ook helemaal geweldig. Direct even gebeld, maar dat 'kan niet' in combinatie met behendigheid (verwarrend voor de hond). Dus dan zou ik een keuze moeten maken.....

En ik ga ons denk ik ook inschrijven voor een proefles speuren.

Wat is er een hoop leuks! :cheer:
Ik was gister ook even aan het speuren en zag ook heel veel leuke dingen. Maar goed, eerst maar slagen voor gehoorzaamheid B :ok:

Dat Breitensport lijkt mij ook heel leuk, net als rally-o.

Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Zoek stok! schreef:
Demi schreef:Bij Zoys hebben ze nu bij de GH1 een assistenttrainer, dus wel een grote groep (9 honden geloof ik), maar wel 2 personen die begeleiden. Ik weet niet of het ook bij GG is trouwens..
He ik ook :mrgreen:

Maar hebben ze bij de GG dan geen ass.trainer erbij?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Zoek stok!
Zeer actief

Demi schreef:
Zoek stok! schreef:
He ik ook :mrgreen:

Maar hebben ze bij de GG dan geen ass.trainer erbij?
De eerste les wel, maar die heb ik daarna niet meer gezien. De lessen zijn prima hoor: goede school, goede trainer! Maar het past gewoon niet bij mij omdat ik meer coaching nodig heb.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Waar wil je die proefles speuren gaan doen? :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:Waar wil je die proefles speuren gaan doen? :wink:
Ga jij er ook een doen? Ik weet nog niet, ik ben helemaal in de war van alle mogelijkheden :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Contacteer:

Als ik een auto'tje heb, wil ik wel eens een proefles of een halve dag speuren doen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:Als ik een auto'tje heb, wil ik wel eens een proefles of een halve dag speuren doen.
Caya is vast een stuk beter, behalve als het om loopse teven opsporen gaat, daar is Bram heeeeeel goed in :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Als jullie gaan speuren wil ik mee met Tess!Die vind dat helemaal te gek.En marye je kan altijd met mij mee rijden dan hoor :wink:
marye
Zeer actief
Contacteer:

schumie schreef:Als jullie gaan speuren wil ik mee met Tess!Die vind dat helemaal te gek.En marye je kan altijd met mij mee rijden dan hoor :wink:
Als het goed is heb ik binnen nu en een maand wel een auto'tje hoor, maar bedankt voor het aanbod.

Hier kan je een gratis proefles doen of een workshop:
http://www.speurhondentrainingcenter.nl/
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”