Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat grappig.

Moderator: moderatorteam

Maxiem
Zeer actief

Wat grappig.

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik heb een doggyride gekocht, en ik was er mee aan het oefenen met Max. Ze kent het tenslotte helemaal niet, ik wil niet dat ze bang wordt.
Toen zei ik zomaar, ik weet niet eens waarom, "door" . Dat is het commando dat ik gebruik bij de tunnel, bij behendigheid. En hoppa, daar ging ze.
Ik nog snel "blijf" gezegd toen ze er weer uit wilde springen, en ze snapte het. Nu gaat ze er zonder problemen in, dat is heel wat sneller gegaan dan ik dacht.
Ik vond het wel grappig, en ook wel wat denkwerk.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat leuk :wink:
Handig hé als je commando's die je bij een training gebruikt ook op deze manier kan gebruiken :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Nou ik zag haar er weer door het luikje uitspringen :N: :mrgreen: .
Ik heb bij Dante de Doggyride eerst een paar dagen in de kamer laten staan. En steeds (stiekem) lekkere dingetjes ingedaan. Ongeveer zoals je een bench aanwent. Hij ging er dan ook steeds in liggen slapen :ok: .
Gr. Marijke
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Moon schreef:Nou ik zag haar er weer door het luikje uitspringen :N: :mrgreen: .
Ik heb bij Dante de Doggyride eerst een paar dagen in de kamer laten staan. En steeds (stiekem) lekkere dingetjes ingedaan. Ongeveer zoals je een bench aanwent. Hij ging er dan ook steeds in liggen slapen :ok: .
Ik heb haar tegengehouden :wink:
Het probleem is nu dat ze er niet in wil blijven zitten als we gaan rijden. Ze vindt het verder allemaal heel interessant, en ook niet eng, maar ze loopt gewoon liever naast de fiets. Ik moet nog even creatief zijn :mrgreen:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Marijke heeft volgens mij de oplossing voor je probleem gegeven. Gewoon de fietskar aanwennen zoals je een bench aanwent. :wink:
Maxiem
Zeer actief

EstherK schreef:Marijke heeft volgens mij de oplossing voor je probleem gegeven. Gewoon de fietskar aanwennen zoals je een bench aanwent. :wink:
Ik weet niet of dat echt de oplossing is. Erin of eruit is immers geen probleem.
Ik heb het wel zo gedaan, met brokjes enzo, alleen dan iets versneld.
Overigens kan ik nu een klein stukje fietsen. Ik ben gewoon gaan lopen met de fietskar, zodat ik telkens als ze hem open wilde maken "nee,blijf" kon zeggen. Dan stopte ze en was ze braaf.
Alleen wilde ik dus proberen iets langer te fietsen, dus had ik haar eerst flink moe gemaakt. Maar toen ik haar dus op de terugweg erin wilde stoppen, vertikte ze het. Maar we blijven stug doorgaan :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”