Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dagjes uit met de hond?
Moderator: moderatorteam
-
hercujess
Dagjes uit met de hond?
Hallo allemaal,
ik heb mijn zoon beloofd deze zomervakantie nog met hem naar een pretpark te gaan, maar ik wil Jip niet de hele dag alleen laten. Ik zag op de site van het Dolfinarium (waar we aanvankelijk heen zouden gaan), dat honden helemaal niet toegestaan zijn, ook niet aangelijnd. Dus die optie valt al af. Maar nu vraag ik me af welke opties dan nog wel over zijn? Iemand hier ervaring mee of ideeën? Hoe doen jullie dat? Blijft de hond wel een dagje alleen thuis (ter uitzondering) of gaat hij/zij overal mee naar toe?
Alvast bedankt voor julie reacties.
ik heb mijn zoon beloofd deze zomervakantie nog met hem naar een pretpark te gaan, maar ik wil Jip niet de hele dag alleen laten. Ik zag op de site van het Dolfinarium (waar we aanvankelijk heen zouden gaan), dat honden helemaal niet toegestaan zijn, ook niet aangelijnd. Dus die optie valt al af. Maar nu vraag ik me af welke opties dan nog wel over zijn? Iemand hier ervaring mee of ideeën? Hoe doen jullie dat? Blijft de hond wel een dagje alleen thuis (ter uitzondering) of gaat hij/zij overal mee naar toe?
Alvast bedankt voor julie reacties.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik laat mijn hond wel thuis met een dagje uit, maar als het echt lang duurt zorg ik voor een oppas
een keer heb ik hem wel mee genomen, dat was naar avifauna (vogelpark) en bij dierentuinen zijn ze ook welkom (bij een aantal dan)
verder zou ik het ook niet weten, lijkt me niet handig in een attractiepark o.i.d.
een keer heb ik hem wel mee genomen, dat was naar avifauna (vogelpark) en bij dierentuinen zijn ze ook welkom (bij een aantal dan)
verder zou ik het ook niet weten, lijkt me niet handig in een attractiepark o.i.d.
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Volgens mij heeft de efteling een kennel...
*edit van de website van de efteling:
Huisdieren
Huisdieren zijn niet toegestaan in het park. Voor honden is een gratis kennel ingericht bij de entree. De honden zitten daar apart in hokken. Tijdens de openstelling van het park en tijdens de musical is de kennel geopend. De Efteling zorgt niet voor het voeren en/of uitlaten van de hond. Zelf eten en/of speelgoed meenemen is geen probleem. Tevens is er een aparte uitlaatmogelijkheid aanwezig waar u uw hond zelf kunt uitlaten.
*edit van de website van de efteling:
Huisdieren
Huisdieren zijn niet toegestaan in het park. Voor honden is een gratis kennel ingericht bij de entree. De honden zitten daar apart in hokken. Tijdens de openstelling van het park en tijdens de musical is de kennel geopend. De Efteling zorgt niet voor het voeren en/of uitlaten van de hond. Zelf eten en/of speelgoed meenemen is geen probleem. Tevens is er een aparte uitlaatmogelijkheid aanwezig waar u uw hond zelf kunt uitlaten.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Het open lucht museum in Arhem laat ook honden toe in het park. Alleen in alle gebouwen , horeca ed zijn ze niet toegestaan ! Je kunt je hond dus wel meenemen maar je kunt niet naar binnen toe ! Best leuk als het heel mooi weer is maar niet echt als het regent dus...
Ik neem de honden dan ook meestal niet mee als we met de kids een dagje uit gaan. Die combinatie vind ik helaas bijna onmogelijk , alles wat de kids leuk vinden is verboden voor honden. Meestal kan mijn vader de honden wel uit laten als wij er een dagje niet zijn en soms zitten ze ook wel eens een dagje allleen...liever niet maar gebeurt heel soms wel eens. Ik maak me daar geloof ik drukker over dan de honden zelf hoor, die liggen gewoon de hele dag te maffen....
Ik neem de honden dan ook meestal niet mee als we met de kids een dagje uit gaan. Die combinatie vind ik helaas bijna onmogelijk , alles wat de kids leuk vinden is verboden voor honden. Meestal kan mijn vader de honden wel uit laten als wij er een dagje niet zijn en soms zitten ze ook wel eens een dagje allleen...liever niet maar gebeurt heel soms wel eens. Ik maak me daar geloof ik drukker over dan de honden zelf hoor, die liggen gewoon de hele dag te maffen....
- Moya
- Vaste gebruiker
Zit ook altijd met dat dilemma. Probeer zoveel mogelijk dingen te doen waarbij zowel de kids als Moya happy is. Anders kan ze idd best een tijd thuis blijven en in geval van nood: een oppas!!
Mooi weer is beter, dan kun je tenminste zwemmen en daar is genoeg waar honden mee mogen!!
Mooi weer is beter, dan kun je tenminste zwemmen en daar is genoeg waar honden mee mogen!!
look at me and my best friend

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
-
C@rmen
Bij atractiepark hellendoorn mag je hond mee, dierentuinen vaak ook (nordhorn weet ik zo uit mn hoofd van wel)
Bij warner bros movie world in duitsland hebben ze ook een speciale kennel voor de honden.
Ik laat janus zelf altijd thuis als we een dag pretpark oid doen.
Ik ben van mening dat je je hond er weinig plezier mee doet, een boel geschreeuw aan zijn koppie en overal wandelende benen voor je neus, en ook nog eens om de zoveel meter stilstaan omdat er iemand in een atractie wil.
Bij warner bros movie world in duitsland hebben ze ook een speciale kennel voor de honden.
Ik laat janus zelf altijd thuis als we een dag pretpark oid doen.
Ik ben van mening dat je je hond er weinig plezier mee doet, een boel geschreeuw aan zijn koppie en overal wandelende benen voor je neus, en ook nog eens om de zoveel meter stilstaan omdat er iemand in een atractie wil.
-
hercujess
Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe. Toevallig kwam die vraag vandaag bij me op, omdat mijn zoon met mijn ouders naar Burger's Zoo meeging. Hij wou graag dat ik ook meeging, maar omdat Jip net een week hier is, vond ik alleen laten zo wie zo geen optie. Honden waren daar wel toegestaan, maar in sommige delen weer niet, dus laat maar.
Ik heb het voordeel dat Jip altijd mee kan naar mijn werk, dus veel alleen zal hij nooit zijn en uiteraard zal ik alles zo proberen aan te passen dat hij mee kan.
Denk toch dat ik eerder voor de oppas ga, dan hem zo lang alleen te moeten laten. Een kind laat je tenslotte ook niet de hele dag alleen thuis. Uiteraard is dit per hond verschillend. Dierentuinen, de Efteling en Hellendoorn zijn dus ook goede opties en anders gewoon een oppas voorlopig
Ik heb het voordeel dat Jip altijd mee kan naar mijn werk, dus veel alleen zal hij nooit zijn en uiteraard zal ik alles zo proberen aan te passen dat hij mee kan.
Denk toch dat ik eerder voor de oppas ga, dan hem zo lang alleen te moeten laten. Een kind laat je tenslotte ook niet de hele dag alleen thuis. Uiteraard is dit per hond verschillend. Dierentuinen, de Efteling en Hellendoorn zijn dus ook goede opties en anders gewoon een oppas voorlopig
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
C@rmen
Uiteraard blijft janus ook niet de hele dag alleen thuis, of mijn broertje komt oppassen of hij gaat naar de dagopvang.hercujess schreef:Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe. Toevallig kwam die vraag vandaag bij me op, omdat mijn zoon met mijn ouders naar Burger's Zoo meeging. Hij wou graag dat ik ook meeging, maar omdat Jip net een week hier is, vond ik alleen laten zo wie zo geen optie. Honden waren daar wel toegestaan, maar in sommige delen weer niet, dus laat maar.
Veel plezer met dagjes weggaan en hopelijk word het beter weer
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Er zijn maar drie dierentuinen in Nederland waar je een hond mee mag nemen: Dierenpark Amersfoort, Ouwehands Dierenpark in Rhenen en Burgers Bush in Arnhem (maar daar mogen ze niet in alle speciale savanne's komen). Verder mag het bij geen enkele dierentuin.janus-powerrr schreef:Bij atractiepark hellendoorn mag je hond mee, dierentuinen vaak ook
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel, hoor. In Dierenpark Amersfoort en in Ouwehands Dierenpark in Rhenen mogen de honden ook in alle binnenverblijven mee.Suzanne123 schreef:Dierentuinen... daar mag maar beperkt een hond mee naar toe en nimmer in de binnenverblijven van de dieren.
Groetjes, Karen
- Takkie_Teckel
- Zeer actief
Ja klopt, in de dierentuinen in Amersfoort en Rhenen (<- hebben we abbonement) mag de hond mee, en beide leuke dierentuinen
In Rhenen mag de hond ook mee in het Zeeleeuwentheater, wel wordt dan gevraagd of je bovenaan de tribune wilt gaan zitten ivm het reageren van de hond op de zeeleeuwen.
Verder proberen wij persoonlijk Nina vrijwel altijd mee te nemen als wij dagjes weg gaan, een hele dag alleen vind ik te lang, en als ze echt niet mee kan dan gaan wij altijd pas begin van de middag weg en begin van avond terug zodat ze geen uuuuuren alleen zit.
In Rhenen mag de hond ook mee in het Zeeleeuwentheater, wel wordt dan gevraagd of je bovenaan de tribune wilt gaan zitten ivm het reageren van de hond op de zeeleeuwen.
Verder proberen wij persoonlijk Nina vrijwel altijd mee te nemen als wij dagjes weg gaan, een hele dag alleen vind ik te lang, en als ze echt niet mee kan dan gaan wij altijd pas begin van de middag weg en begin van avond terug zodat ze geen uuuuuren alleen zit.
Het huiveringwekkende Nina monster

-
C@rmen
Vaak schreef ik..dus niet altijdScooby schreef:Er zijn maar drie dierentuinen in Nederland waar je een hond mee mag nemen: Dierenpark Amersfoort, Ouwehands Dierenpark in Rhenen en Burgers Bush in Arnhem (maar daar mogen ze niet in alle speciale savanne's komen). Verder mag het bij geen enkele dierentuin.janus-powerrr schreef:Bij atractiepark hellendoorn mag je hond mee, dierentuinen vaak ook
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Van de tien dierentuinen die Nederland rijk is, mag je hond naar drie dierentuinen mee. Dat vind ik niet bepaald 'vaak'.janus-powerrr schreef:Vaak schreef ik..dus niet altijdScooby schreef:Er zijn maar drie dierentuinen in Nederland waar je een hond mee mag nemen: Dierenpark Amersfoort, Ouwehands Dierenpark in Rhenen en Burgers Bush in Arnhem (maar daar mogen ze niet in alle speciale savanne's komen). Verder mag het bij geen enkele dierentuin.janus-powerrr schreef:Bij atractiepark hellendoorn mag je hond mee, dierentuinen vaak ook
Groetjes, Karen
-
C@rmen
Ik had niet begrepen dat het hier alleen om dierentuinen ed. in nederland ging.Scooby schreef:Van de tien dierentuinen die Nederland rijk is, mag je hond naar drie dierentuinen mee. Dat vind ik niet bepaald 'vaak'.janus-powerrr schreef:Vaak schreef ik..dus niet altijdScooby schreef:Er zijn maar drie dierentuinen in Nederland waar je een hond mee mag nemen: Dierenpark Amersfoort, Ouwehands Dierenpark in Rhenen en Burgers Bush in Arnhem (maar daar mogen ze niet in alle speciale savanne's komen). Verder mag het bij geen enkele dierentuin.janus-powerrr schreef:Bij atractiepark hellendoorn mag je hond mee, dierentuinen vaak ook
Veel duitse dierentuinen zijn honden wel toegstaan, daarom schreef ik ook nordhorn tussen haakjes.
-
Some-one
- Actief