Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
1e prijs GG3... HOERA (not)
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
haha ik doe nog geeneens behendigheidswedstrijden (pas over 2 weken ofzoMickie schreef:Kom je toch gezellig meedoen![]()
Bij ons wordt je niet uitgeloot hoor
Enne... GG met Jamey... Gaat m niet worden denk ik :N:
Misschien ooit als ze gaat luisteren... Maar denk niet dat die kans erin zit

You'll be in my heart... Always...
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
Hoi hoi,
Ik neem aan dat je de wedstrijd van de fhn bedoelt?
Is inderdaad triest.....het hele G&G ligt zowat op zijn gat.
Mijn mening is dat ze de SHH never nooit verplicht hadden moeten stellen.
Wat er precies de motivatie voor is geweest weet ik niet, maar het kost wel deelnemers.
Ik heb verschillende G&G combinaties lopen, maar geen van allen met FHN diploma SHH.
Kunnen dus niet meedoen aan wedstrijden.
Terwijl sommigen er echt wel voor te porren zijn.
Misschien komen ze ooit tot inkeer......anders ben ik bang dat over een paar jaar helemaal geen G&G wedstrijden meer zijn.
In elk geval wens ik je toch een leuke dag zondag.
Een voordeel: je zult geen parkeerproblemen hebben
Groetjes,
Corina
Ik neem aan dat je de wedstrijd van de fhn bedoelt?
Is inderdaad triest.....het hele G&G ligt zowat op zijn gat.
Mijn mening is dat ze de SHH never nooit verplicht hadden moeten stellen.
Wat er precies de motivatie voor is geweest weet ik niet, maar het kost wel deelnemers.
Ik heb verschillende G&G combinaties lopen, maar geen van allen met FHN diploma SHH.
Kunnen dus niet meedoen aan wedstrijden.
Terwijl sommigen er echt wel voor te porren zijn.
Misschien komen ze ooit tot inkeer......anders ben ik bang dat over een paar jaar helemaal geen G&G wedstrijden meer zijn.
In elk geval wens ik je toch een leuke dag zondag.
Een voordeel: je zult geen parkeerproblemen hebben
Groetjes,
Corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Bommeltje
- Actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, Engelse Springer en Pyreneese herder
- Aantal honden: 2
Hoe groot is nu de groep met een "nieuw" G&G3 diploma? Hoe lang bestaat het al dat je een "nieuw" G&G3 diploma kunt halen? Hoe zwaar is het examen nu? Hebben ze het niet een beetje te moeilijk gemaakt zodat er straks bijna geen combinaties meer zijn met een G&G3 diploma?Mickie schreef:Ja, de FHN wedstrijden.
Ik denk dat er meer meespeelt dan alleen die SHH examens (voor de meelezers: Sociale Huis Hond). Je zag meteen het aantal deelnemers al kelderen, terwijl voor de mensen die al wedstrijden liepen dat SHH niet verplicht was.
Twee jaar geleden zijn de regels veranderd, paar nieuwe onderdelen bijgekomen, andere zijn moeilijker geworden plus een extra (opstap) niveau (GGB), en er kwamen werkproeven bij. Ik vond het verbeteringen. Maar een groot aantal mensen wilde eerst die veranderingen onder de knie krijgen, voor ze weer in gingen schrijven. Ik was van mening dat iedereen met dezelfde handicap zat en dus dezelfde kansen had en ben gewoon blijven gaan, vond het wel een uitdaging.
Een grote wedstrijdgroep op een hondenschool trekt daar vanzelf meer mensen over de streep om te beginnen. Andersom werkt dat hetzelfde: als de groep steeds kleiner wordt, is dat reden om af te haken of weg te blijven. Beetje negatieve spiraal nu. Jammer hoor!
Want dan sterft de FHN G&G vanzelf uit...
Groetjes, Floor
Leren en ontspanning in balans.
-
Sita
- Zeer actief
Alvast gefeliciteerd dan
Met Sita ben ik begonnen met GG-b. Maar eigenlijk niet met de intentie om met wedstrijden mee te gaan doen. Meer om lekker met mijn hond bezig te zijn. Zou dat ook een reden zijn waarom er minder inschrijvingen zijn voor een wedstrijd? Zo'n wedstrijd neemt toch snel een hele dag in beslag en als ik met een wedstrijd mee doe, heb ik toch wel zo'n competitiedrang dat ik dan wel goede resultaten wil behalen. Als je nog niet zeker bent over hoe je gaat presteren zou dat mij er in ieder geval van weerhouden om mij in te schrijven.
Met Sita ben ik begonnen met GG-b. Maar eigenlijk niet met de intentie om met wedstrijden mee te gaan doen. Meer om lekker met mijn hond bezig te zijn. Zou dat ook een reden zijn waarom er minder inschrijvingen zijn voor een wedstrijd? Zo'n wedstrijd neemt toch snel een hele dag in beslag en als ik met een wedstrijd mee doe, heb ik toch wel zo'n competitiedrang dat ik dan wel goede resultaten wil behalen. Als je nog niet zeker bent over hoe je gaat presteren zou dat mij er in ieder geval van weerhouden om mij in te schrijven.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Ciske
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
Waarom is SHH dan niet verplicht bij behendigheid, apporteersport en flyball, zou je dan zeggen?@Ciske, volgens mijn informatie is SHH ingesteld om agressieve en uitvallende honden op wedstrijden te weren. In het verleden zijn er meerdere incidenten geweest die tot deze maatregel hebben geleid.
Toch?
Ik kan de motivatie erachter niet verklaren......
Groetjes,
Corina
P.S.: niet dat ik nu sta te springen om SHH te moeten doen, ik loop nu zelf behendigheid, en moet er niet aan denken als ze daar SHH verplicht zouden stellen. :N:
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
-
Sita
- Zeer actief
- meta.meulenbelt
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hallo Mickie,
Voor onze wedstrijd (op 21 oktober) hebben zich wel 4 deelnemers ingeschreven. Vandaag nog even afwachten of er nog wat bijkomt (gisteren was de sluitingsdatum) maar ik weet het niet hoor. De vorige keer, dit voorjaar, was het erg gezellig met ik meen 8 deelnemers, maar op deze manier is het niet leuk natuurlijk. En daarbij komt ook nog: de deelnemers komen allemaal van ver. Ze kunnen het beter op hun eigen veld houden...
Wat de reden van de tanende belangstelling is? Allemaal gissen natuurlijk. Persoonlijk vind ik GG een nogal saaie sport. Geen afwisseling voor de hond, altijd maar dezelfde ellenlange stukken volgen, eerst aangelijnd, en dan ook nog eens [gaap] los. Logisch dat het voor veel geleiders moeilijk is om de aandacht vast te houden. Het is dus ook moeilijk om nieuwe mensen geinteresseerd te krijgen om aan wedstrijden mee te doen. Wat leuk is aan de SHH en GGB is dat er meer diploma's zijn, en cursisten sneller een officieel diploma krijgen voor hun werk. Je ziet dat ook duidelijk aan het aantal examens, dat is wel erg gestegen. En door de SHH is het ook gemakkelijker om aan de minimum eis van 8 deelnemers voor een examen te komen. Wij hebben er iedere keer dus ook wel GGB, GG1, 2 of 3 deelnemers bij. We organiseren ieder kwartaal ongeveer een SHH examen. Zeg maar 3 a 4 keer per jaar.
Hopelijk trekt het nog wel een beetje aan, en anders wordt het gewoon een diplomasport, waarbij de uitdaging erin zit om het hoogst mogelijke met je eigen hond te bereiken.
Groetjes,
Meta
Voor onze wedstrijd (op 21 oktober) hebben zich wel 4 deelnemers ingeschreven. Vandaag nog even afwachten of er nog wat bijkomt (gisteren was de sluitingsdatum) maar ik weet het niet hoor. De vorige keer, dit voorjaar, was het erg gezellig met ik meen 8 deelnemers, maar op deze manier is het niet leuk natuurlijk. En daarbij komt ook nog: de deelnemers komen allemaal van ver. Ze kunnen het beter op hun eigen veld houden...
Wat de reden van de tanende belangstelling is? Allemaal gissen natuurlijk. Persoonlijk vind ik GG een nogal saaie sport. Geen afwisseling voor de hond, altijd maar dezelfde ellenlange stukken volgen, eerst aangelijnd, en dan ook nog eens [gaap] los. Logisch dat het voor veel geleiders moeilijk is om de aandacht vast te houden. Het is dus ook moeilijk om nieuwe mensen geinteresseerd te krijgen om aan wedstrijden mee te doen. Wat leuk is aan de SHH en GGB is dat er meer diploma's zijn, en cursisten sneller een officieel diploma krijgen voor hun werk. Je ziet dat ook duidelijk aan het aantal examens, dat is wel erg gestegen. En door de SHH is het ook gemakkelijker om aan de minimum eis van 8 deelnemers voor een examen te komen. Wij hebben er iedere keer dus ook wel GGB, GG1, 2 of 3 deelnemers bij. We organiseren ieder kwartaal ongeveer een SHH examen. Zeg maar 3 a 4 keer per jaar.
Hopelijk trekt het nog wel een beetje aan, en anders wordt het gewoon een diplomasport, waarbij de uitdaging erin zit om het hoogst mogelijke met je eigen hond te bereiken.
Groetjes,
Meta
Meta Meulenbelt
AHOV-Hondenschool
http://www.ahov.nl
http://felyce.blogspot.com
http://www.ahov.nl/cairns
AHOV-Hondenschool
http://www.ahov.nl
http://felyce.blogspot.com
http://www.ahov.nl/cairns
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Wel raar eigenlijk, hier in België zijn gehoorzaamheidswedstrijden echt enorm populair. Ik durf hier nu geen aantal op plakken, maar er zijn 3 wedstrijdklassen en in elke klas zitten toch enkele tientallen honden.
Ik vind het hier wel vrij afwisselend, ik weet eigenlijk niet hoe het in Nederland gaat.
Ik vind het hier wel vrij afwisselend, ik weet eigenlijk niet hoe het in Nederland gaat.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020