Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oneindige liefde: Tremolina en Vicente

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

Addy

Oneindige liefde: Tremolina en Vicente

Ongelezen bericht door Addy »

Tremolina en Vicente

Afbeelding

Alweer ruim twee jaar geleden dat we jullie beiden op hetzelfde moment moesten laten gaan, geen mens die jullie na twaalf jaar samenzijn mocht scheiden.
Nog steeds missen we je drukke getetter Tremolientje en nog steeds missen we je rustige lieve altijd bedeesde karaktertje Vicente.
Geen mens kon en mocht de band verbreken die jullie vanaf pupje met elkaar hadden. Twaalf jaartjes, altijd samen in het Buriana-asiel totdat het gesloten ging worden en jullie eindelijk op reis konden gaan naar je eigen mandje in Nederland. Met tranen in de ogen werden jullie in mijn handen gedrukt door jullie Spaanse verzorgers die jullie persoonlijk begeleid hebben naar Amsterdam en nam ik jullie over. Wat was ik blij dat jullie ingevlogen waren want niet veel later werd het hele transport met overige Burriana honden in beslag genomen en een vreselijke strijd om de honden terug te krijgen brak uit. Wederom een walgelijk staaltje van dierenhaat tegen dieren die al zo'n vreselijk ellendig leven achter de rug hadden.
Tremolientje, zelfverzekerd en altijd aan het tetteren, Vicente, bescheiden en zacht van aard maar geen seconde konden jullie zonder elkaar. Hoe konden we niet van jullie houden, alleen al door jullie onvoorwaardelijke liefde voor elkaar.
We hebben jullie beiden los moeten laten, met heel veel pijn en verdriet hebben we moeten accepteren dat jullie een niet te verbreken twee-eenheid waren. Twee zieltjes gingen over in één, pootje in pootje, zij tegen zij. Twee schitterende sterretjes werden een grote fonkelende ster.
Er is geen een dag voorbij gegaan dat we niet aan jullie gedacht hebben, als een eenheid zijn jullie gekomen en als een eenheid hebben jullie ons weer verlaten.
Till we meet again kleine muisjes van ons
Addy
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ach, wat een lieve koppetjes Addy, wat zul je ze missen. Mijn Desi komt van het in beslag genomen transport in Duitsland, en ik kan me voorstellen dat je heel blij bent dat zij dat niet hebben meegemaakt. Sterkte.
Addy

Baily schreef:Ach, wat een lieve koppetjes Addy, wat zul je ze missen. Mijn Desi komt van het in beslag genomen transport in Duitsland, en ik kan me voorstellen dat je heel blij bent dat zij dat niet hebben meegemaakt. Sterkte.
Ja dat weet ik nog, misselijkmakend was het , drie maanden later werden onze honden in Dusseldorf in beslag genomen, s'nachts om twee uur lieten ze de honden en ons gaan, al die tijd hadden ze in een loods gestaan waar de wind doorheen blies, wat een walgelijk machtsvertoon.
Ik zie nog die dierenarts buiten naar me zwaaien toen ik wegreed, heb mijn raam opengedraaid , kon het echt niet laten en geroepen Aarsloch :evil:
Baily

Addy schreef:
Baily schreef:Ach, wat een lieve koppetjes Addy, wat zul je ze missen. Mijn Desi komt van het in beslag genomen transport in Duitsland, en ik kan me voorstellen dat je heel blij bent dat zij dat niet hebben meegemaakt. Sterkte.
Ja dat weet ik nog, misselijkmakend was het , drie maanden later werden onze honden in Dusseldorf in beslag genomen, s'nachts om twee uur lieten ze de honden en ons gaan, al die tijd hadden ze in een loods gestaan waar de wind doorheen blies, wat een walgelijk machtsvertoon.
Ik zie nog die dierenarts buiten naar me zwaaien toen ik wegreed, heb mijn raam opengedraaid , kon het echt niet laten en geroepen Aarsloch :evil:
Je had groot gelijk, om zulke lieve, maar zo bange honden zo te behandelen is walgelijk.
Addy

Weet je waarom ik zo kwaad werd, omdat ze de honden al die tijd in de kennels hadden laten zitten, ze waren niet onderzocht of niks, de tierips zaten er gewoon nog omheen. Alleen een staaltje van machtsvertoon omdat ze het met de burrianahonden ook niet hadden kunnen winnen en dan een dierenarts die zich daar voor laat lenen. Ik kan er nu nog steeds ter plekke woest om worden :evil:
Baily

Addy schreef:Weet je waarom ik zo kwaad werd, omdat ze de honden al die tijd in de kennels hadden laten zitten, ze waren niet onderzocht of niks, de tierips zaten er gewoon nog omheen. Alleen een staaltje van machtsvertoon omdat ze het met de burrianahonden ook niet hadden kunnen winnen en dan een dierenarts die zich daar voor laat lenen. Ik kan er nu nog steeds ter plekke woest om worden :evil:
Ja, het is vreselijk gewoon, wat die honden niet hebben doorgemaakt. Ik ben blij dat ze het niet gewonnen hebben. Het idee alleen al dat Desi er ook zo bij heeft gezeten. Maar ik ga off topic in je in memoriam topic, sorry.
Addy

Baily schreef:
Addy schreef:Weet je waarom ik zo kwaad werd, omdat ze de honden al die tijd in de kennels hadden laten zitten, ze waren niet onderzocht of niks, de tierips zaten er gewoon nog omheen. Alleen een staaltje van machtsvertoon omdat ze het met de burrianahonden ook niet hadden kunnen winnen en dan een dierenarts die zich daar voor laat lenen. Ik kan er nu nog steeds ter plekke woest om worden :evil:
Ja, het is vreselijk gewoon, wat die honden niet hebben doorgemaakt. Ik ben blij dat ze het niet gewonnen hebben. Het idee alleen al dat Desi er ook zo bij heeft gezeten. Maar ik ga off topic in je in memoriam topic, sorry.
Dat zullen mijn Buriaantjes vast niet erg vinden, het was zo'n heerlijk kijvend getrouwd oud stel maar ze konden werkelijk geen seconde zonder elkaar. Ik heb dat in mijn hele leven nooit eerder meegemaakt en dat maakte ze ook zo speciaal :wink:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Och wat een smoeltjes.....
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Addy

cloris schreef:Och wat een smoeltjes.....
Als je die twee samen zag dan brak gewoon je hart, Vicente was blind maar Tremolientje leidde hem wel overal naar toe en die hapte gewoon iedereen in de poten. Het duurde geen dag of de rest van mijn honden schoof opzij als Tremolientje met partner erdoor wilde :mrgreen:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Addy schreef:
Als je die twee samen zag dan brak gewoon je hart, Vicente was blind maar Tremolientje leidde hem wel overal naar toe en die hapte gewoon iedereen in de poten. Het duurde geen dag of de rest van mijn honden schoof opzij als Tremolientje met partner erdoor wilde :mrgreen:
Ohh.... dat past idd precies bij de gedachte die ik had toen ik die smoeltjes zag..
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
lidy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door lidy2 »

Ik herinner me de verhalen over Tremolientje en Vicente. Zo'n lief, ontroerend koppeltje. :I: Mooi dat ze samen hebben kunnen blijven. :J:
Afbeelding
Addy

cloris schreef:
Addy schreef:
Ohh.... dat past idd precies bij de gedachte die ik had toen ik die smoeltjes zag..
Vicente was totaal afhankelijk van haar maar heel af en toe dan was hij dat kribbige gedrag van haar echt zat want dan liep hij niet snel genoeg mee naar de plek waar zij naartoe wilde en dan kreeg ze een knauw in haar nek en dan was het weer voor tien tellen over.
Ik zie dat ook wel eens in het verpleeghuis, de hele dag op elkaar mopperen maar elkaar geen seconde uit het oog verliezen, zo waren hun ook en we moesten ook niet het lef hebben om Vicente alleen op schoot te nemen want dan werd Tremolientje woest, dan kwam er zo'n geluid uit dat bekkie dat we haar onmiddelijk ook maar oppakten :smile:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat een ontroerend stelletje :wink: voor altijd samen...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een lekker stel koppies
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Kan me deze 2 oudjes inderdaad nog goed voor de geest halen ja.... had altijd een glimlach op mijn gezicht als je over deze 2 schreef.
Een echte eenheid deze 2...zo mooi.

Jacqueline
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”