Beste mensen,
Mijn hond en ik hebben een probleem. Mijn werk en woonsituatie dreigt drastisch te veranderen. Momenteel woon ik in scheveningen (sinds 2001), en werk vanuit huis als freelance animator, beeldend kunstenaar en ‘motion-graphics-designer’.
Nu zijn er een aantal veranderingen op stapel; ten eerste moet ik mijn hnuis uit, wat op zich niet zo’n probleem is. Maar betreffende mijn werksituatie heb ik een mogelijkheid dat een ingrijpende verandering zal gaan betekenen (maar hoogstwaarschijnlijk wel van een tijdelijke aard)
Er is mij werk aangeboden in ZuidOost-Azie. Het betreft een project dat tussen de 6 en 12 maanden zal gaan duren.
Het liefst zou ik m natuurlijk meenemen, en ik zou m misschien in Thailand (op Koh Tao) kunnen achterlaten, maar het project houdt in dat ik regelmatig naar verschillende locaties in Z.O. Azie moet gaan afreizen, met als basis Koh Tao..
De ideale situatie zou zijn om de hond voor langere periode ergens te kunnen laten onderbrengen. Alleen weet ik niet of het verstandig is voor de hond, en realistisch te denken dat iemand zich geroepen zal voelen om een hond in huis te nemen, en na een (half) jaar weer af te staan.
Ik ben eerder ruim een maand op reis geweest en de hond bij een vriend onder kunnen brengen, dit werkte goed, alleen is 6 weken natuurlijk een ander verhaal dan 26 of zelfs 52 weken. Misschien is hij maandenlang aan het wennen en als hij na een jaar gewend is zal de verandering misschien weer teveel verwarring veroorzaken.
Dus mijn vraag is in de eerste instantie: Heeft iemand een soortgelijke ervaring? En zo ja hoe heeft u dit aangepakt? En wat zijn de mogelijkheden voor 'long distance' reizen met een hond?
De beschrijving van de hond:
Naam: Manzana.
Geslacht: Reu.
Soort:Kruising Australische Kelpie / Hollandse Herder.
Leeftijd: 6 Jaar.
Karakter: Dominant, maar geenzins aggressief. Gewend aan strand, en aangezien ik vanuit huis werk ook gewend aan gezelschap. Erg enthousiast. Luisterd goed, maar erg sterke eigen wil (neiging om vaak te testen en bijvoorbeeld de definitie van ‘volg’ proberen te rekken.)
Alvast bedankt voor de tips!
Mike & Manzana
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naar Thailand
Moderator: moderatorteam
-
manzana
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou mijn hond niet meenemen naar een land als Thailand. Ik zou hem dus onderbrengen of anders herplaatsen. Ik weet niet hoe onstabiel je toekomst is..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Ari@ne
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- vetartis
- Vaste gebruiker
- Contacteer: