Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goede voornemens!!

Moderator: moderatorteam

Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

goede voornemens!!

Ongelezen bericht door Crista »

Hoi hoi,

Mijn rhodesian ridgeback reu Mitch is nu een jaar en 3 maanden en we hebben samen al redelijk wat meegemaakt (relatie verbroken en dus weer bij paps en mams gaan wonen, noem maar op).

Van pups af aan ben ik gelijk met hem op cursus gegaan, puppy cursus heeft hij gelijk gehaald en even daarna zijn we begonnen met de basiscursus... waar we nu nog mee bezig zijn :S

We zijn bij het eerste examen gezakt omdat Mitch niet 'af' wilde, omdat ik toen in een rot periode zat heb ik ook te weinig met hem geoefent. Nu zijn we ingestroomd bij een basiscursus en moeten we nog een les of 7 voor een nieuw examen.

We wonen nu ongeveer al 1,5 maand bij mijn ouders en ik ben me er nu pas echt van bewust dat ik echt "te aardig" ben tegen Mitch. Ik moet eerlijk zeggen dat mitch erg veel mag, hij mag op de bank en slaapt op t voeteneind van mn bed. Dat mag van mij ook wel zo blijven, maar het hierkomen en het trekken aan de riem mag wel veranderen... ik gebruik nu een halti maar das ook niet alles (ik weet het... das mijn eigen schuld) Nou is mijn goede voornemen om goed te gaan oefenen met hem en hem dit bij te brengen. Ik laat hem af en toe los, maar als er een fietser aan komt ben ik echt de pineut en al ga ik met een hele kaas staan zwaaien dan komt ie nog niet!!

Het probleem is alleen dat ik dit niet goed kan op de basiscursus, is er ook een soort cursus of club die zich specifiek richt op de problemen? Misschien in de buurt van nijmegen / tiel??

Ik hoop echt dat iemand tips heeft!!

groetjes crista
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Goed hoor, zulke goede voornemens :ok: :mrgreen:
Bij sommige clubs loopt er ook een gedragsdeskundige rond, heb je daar al naar gevraagd? Deze zou een trainprogramma voor je uit kunnen stippelen, bijv.
Wat het najagen van fietsers betreft en ook het trainen op het hierkomen zou ik gaan werken met een lange lijn (geen flex). Heel lekkere dingen meenemen (of een heel interessant nieuw speeltje) en als je heel in de verte een fietser ziet, de aandacht vragen van je hond (en hem bijv. voor je laten zitten) tot de fietser voorbij is. De lange lijn moet dan voorkomen dat hij alsnog er achteraan gaat. Dit oefenen met fietsers op steeds kortere afstand (misschien iemand met fiets vragen om mee te helpen?)

Het hierkomen kun je oefenen door de hond te roepen en als hij naar je kijkt en aanstalten maakt om te komen 'hier' roepen en zelf de andere kant uit lopen. Je kunt het dan ook afdwingen door de lijn rustig binnen te halen. Als hij komt is het feest natuurlijk :wink: .
Het speeltje of de speciale voertjes zou ik dan alleen maar gebruiken voor deze oefeningen; dan blijft het heel speciaal.
Tijdens de wandeling af en toe roepen (eerst alleen de naam en pas 'hier' als je zeker weet dat hij komt).
Af en toe verstoppen doet bij sommige honden ook wonderen.
Succes!
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”